globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Posunutí vidlic v brýlých
27.12.2012 v 23:29
Dobrý den,

mám možná zbytečný dotaz, ale i tak radši. Chystám se na přeměnu sport->naked. Předběžně koukám co budu muset řešit a zjistil jsem, že nenatěsnám nová řidítka do kostí (navrtám staré brýle) kvúli vidlicím. Teď jsou na vidlicích připevněná řidítka (ty sportovní). Pokud je sundám bude mí z brýlý koukat asi 2 cm vidlice. Moje otázka je jestli bude něčemu vadit když vidlice posunu na doraz do brýlý, aby tedy čouhaly co nejméně a nepřekáželi novým řidítkům. Předpokládám že zanedbatelná změna výšky, ale radši se poradím :). Díky.

CBR 600 F
r.v.:1993

E: typ

Naposledy editováno 28.12.2012 00:15:22
Předchozí
1 2
Následující

Posunutí vidlic v brýlých

27.12.2012 v 23:51 | Nahoru | #1
zkus a uvidíš... imho to bude nahovno s ovladatelností, 2 cm je hodně.

Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 00:15 | Nahoru | #2
Si to predstav, navrtam, predelam, smontuju, na zacatku sezony vyjedu a zjistim ze se to neda udrzet na silnici, co potom? :D

1 reakcí na tento příspěvek Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 00:21 | Nahoru | #3
ja ti řeknu opačnou vsriantu. na XJčku jsem snižil o 1,5 vydle, mam kratky nohy...ovladatelnost by ušla ale když jsem pustil jednu ruku z heftu začali se třepat řiditka.
podle me tim co udelaš zvedneš težište. si to tak zmontuj a zmeř o kolik se ti zvedne nejnižši misto motoru,vic jak o 2cm... a zmeniš určite odklon kola ...

1 reakcí na tento příspěvek Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 00:21 | Nahoru | #4
Pokud to uděláš takto, vpodstatě se nic hrozného nebude dít. Zvýší se ti závlek kola a ovladatelnost bude mít lehce jinou charakteristiku. Bude víc stabilnější ve vyšších rychlostech, na úkor trochu horší ovladatelnosti třeba v městském provozu.

Kdybys to udělal obráceně (vysunul vidle z brýlí ještě víc), tak by sis asi koledoval o větší šanci na tank-slapper

Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 01:06 | Nahoru | #5
Pocital jsem s tim ze se tomu potom bude chtit vic rovne, na druhou stranu tam dam sirsi riditka, tak budu mit vetsi paku na zataceni. Jsem nazoru ze to udela "jen" to co popisuje seikos, tak tomu budu verit a doufat ve stastny konec :). Na druhou stranu lidi cpou na moto ruzny gumy + sjeti vzorku tak si rikam ze 2 cm nejsou zas tak moc v porovnaní se změnama na gumě.

Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 06:25 | Nahoru | #6
Brýlích chlapče,brýlích.....

1 reakcí na tento příspěvek Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 07:36 | Nahoru | #7
Jak psal Seikos, posuneš těžiště a za roh to bude zatáčet hůř, já bych se na to vysral a koupil/udělal vyšší nástavce na hrazdy(řidítka)...Tak jsem to měl i na streetovým GSX1100R a GSF1200N, tam zas byl vysokej šroub na štelování předpětí pružin...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 07:51 | Nahoru | #8

seikos píše: Pokud to uděláš takto, vpodstatě se nic hrozného nebude dít. Zvýší se ti závlek kola a ovladatelnost bude mít lehce jinou charakteristiku. Bude víc stabilnější ve vyšších rychlostech, na úkor trochu horší ovladatelnosti třeba v městském provozu.

Kdybys to udělal obráceně (vysunul vidle z brýlí ještě víc), tak by sis asi koledoval o větší šanci na tank-slapper



tak tak - nic hroznýho se nestane - navíc vzhledem ke stáří motky lze předpokládat, že pružiny (pokud nebyly měněný) sou znavený a sou u něco níž než původně, což vlastně vykompenzuješ

Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 10:43 | Nahoru | #9
verybuy-> pardon pardon :)

Díky za názory, zkusím to teda posunout, kdyby to dělalu neplechu, nasadim vyssi kosti a posunu to zpatky.

(reakce na) Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 10:48 | Nahoru | #10

Che píše: tak tak - nic hroznýho se nestane - navíc vzhledem ke stáří motky lze předpokládat, že pružiny (pokud nebyly měněný) sou znavený a sou u něco níž než původně, což vlastně vykompenzuješ



To mě nenapadlo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 11:11 | Nahoru | #11

Che píše: tak tak - nic hroznýho se nestane - navíc vzhledem ke stáří motky lze předpokládat, že pružiny (pokud nebyly měněný) sou znavený a sou u něco níž než původně, což vlastně vykompenzuješ



Tvl.. co to meleš??? Jak pružiny o něco níž..???

Jinak pravdu má náčelník... (seikos) A možná to poznáš až v extrémní situaci(tu ovladatelnost) podle toho, jak jsi vyježděný...

Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 12:08 | Nahoru | #12
mnom já mám na mý TDM vidle posunutý cca 1,5cm nahoru - tedy předek šel trošku dolu. Mám krátký nohy a měl jsem jinak problém došlápnout na zem.
Nejezdím na tom závody a pokud bych to vrátil zpět, tak věřím tomu že poznám prd

(reakce na) Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 12:10 | Nahoru | #13

dewwil píše: Jak psal Seikos, posuneš těžiště a za roh to bude zatáčet hůř, já bych se na to vysral a koupil/udělal vyšší nástavce na hrazdy(řidítka)...Tak jsem to měl i na streetovým GSX1100R a GSF1200N, tam zas byl vysokej šroub na štelování předpětí pružin...



udělal bych to taky tak, a jak psal Fizzer, 2 cm je hodně.

Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 12:11 | Nahoru | #14
vubec se toho neobavej..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 12:21 | Nahoru | #15

kuzmič píše: Tvl.. co to meleš??? Jak pružiny o něco níž..???

Jinak pravdu má náčelník... (seikos) A možná to poznáš až v extrémní situaci(tu ovladatelnost) podle toho, jak jsi vyježděný...



No ano, dlouhé pružiny ve vidlích se časem mohou unavit a zkrátit. Třeba u dvé Hondy má mít pružina délku 417mm. Pokud rozděláš vidle a pružina má pod 408mm, je na výměnu. Jo, i pružiny stárnou

(reakce na) Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 13:07 | Nahoru | #16

kuzmič píše: Tvl.. co to meleš??? Jak pružiny o něco níž..???

Jinak pravdu má náčelník... (seikos) A možná to poznáš až v extrémní situaci(tu ovladatelnost) podle toho, jak jsi vyježděný...

No znát to teda je . Když šáhnu do nastavení podvozku a projedu si pár zatáček , tak se to prostě chová jinak a extrém to bejt nemusí. Jo když se budu jenom tak mrdat krajinou , tak samo nepoznám nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 13:30 | Nahoru | #17

seikos píše: No ano, dlouhé pružiny ve vidlích se časem mohou unavit a zkrátit. Třeba u dvé Hondy má mít pružina délku 417mm. Pokud rozděláš vidle a pružina má pod 408mm, je na výměnu. Jo, i pružiny stárnou



Jo tak to myslel panáček... asi jsem to nepochopil...
Ale stejně spíš než kompenzaci výšky motorky unaveným pružinám, se posunutím vidle v brýlích změní hlavně geometrie podvozku.
A o kolik cm je to pro koho poznatelné, to nevím, nezkoušel jsem to

Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 13:52 | Nahoru | #18
hele 2cm mě přijdou celkem dost..
já je mám posunutý cca o 1cm..možná 1cm a fousek ...a co se týče ovladatelnosti atd..tak je to pořád paráda..já teda rozdíl nepoznal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 14:04 | Nahoru | #19

kuzmič píše: Jo tak to myslel panáček... asi jsem to nepochopil...
Ale stejně spíš než kompenzaci výšky motorky unaveným pružinám, se posunutím vidle v brýlích změní hlavně geometrie podvozku.
A o kolik cm je to pro koho poznatelné, to nevím, nezkoušel jsem to



Ano, geometrie se změní. Ovšem zásahem který popisuje se nezmění k vyšší "ostrosti a rychlosti" zatáčení, ale naopak. Takže nic co by ho nějak ohrozilo v bezpečnosti. A pokud je motorka stará 20 let, ty pružiny budou určitě o 10mm unavený, takže změní jen o reálných 10mm. A co to je?

1 reakcí na tento příspěvek Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 14:07 | Nahoru | #20
No sem zvědav co čeká na jaře mě, když sem dal vidle a brýle z úplně jiný motorky a ještě si s výškou budu hrát v brýlích. Podle některých prognóz co čtu, mi to vytrhne řidítka z rukou a ihned se při překročení rychlosti 50km/h zabiju :D

Naposledy editováno 28.12.2012 14:07:53

(reakce na) Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 14:24 | Nahoru | #21

Delta píše: No sem zvědav co čeká na jaře mě, když sem dal vidle a brýle z úplně jiný motorky a ještě si s výškou budu hrát v brýlích. Podle některých prognóz co čtu, mi to vytrhne řidítka z rukou a ihned se při překročení rychlosti 50km/h zabiju :D



No, to se ti dost dobře může stát, že ti zrcátka hezky nafackují



Např u nahatýho Horneta 600, rok tuším 2003 byl tak mizernej úhel řízení, že spousta lidí na něm lehla. Dokonce znám ve svém okolí dva, z toho jednu holku Pro rok 2004 pak Honda změnila úhel řízení o pouhých 0,5 stupně a už se to nestávalo. Takže ona často i drobná změna dělá velké věci.
Každopádně je lepší si to čeknout, než abys to někde rozvěsil

1 reakcí na tento příspěvek Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 14:32 | Nahoru | #22
přesně na tohle video sem nedávno koukal .
Jinak teď už si to nepamatuju ale původní vidlice jsou myslím o cca 20mm delší ale byli cca 15mm nad horními brýlemi vysunuté.
Tudíž když sem dal USD vidle o 20mm kratší ale dám je zároveň s brýlemi, mělo by to být jak se říká skoro šul nul.
A jak to mám čeknout dle tebe,namontovaný to mám, a dávat zpátky to nebudu, prostě sednu a jedu a uvidí se :D

(reakce na) Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 14:37 | Nahoru | #23

Delta píše: přesně na tohle video sem nedávno koukal .
Jinak teď už si to nepamatuju ale původní vidlice jsou myslím o cca 20mm delší ale byli cca 15mm nad horními brýlemi vysunuté.
Tudíž když sem dal USD vidle o 20mm kratší ale dám je zároveň s brýlemi, mělo by to být jak se říká skoro šul nul.
A jak to mám čeknout dle tebe,namontovaný to mám, a dávat zpátky to nebudu, prostě sednu a jedu a uvidí se :D



No, stačí čeknout aby to bylo ve výsledku stejně dlouhý Je fuk jestli to někde posuneš, ale aby od spodní části ložiska řízení k ose kola to mělo +- stejnou délku

Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 14:42 | Nahoru | #24
přesně tak,ale na milimetr to asi nedoženu ale myslím že +/- 5mm znát nebude

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 15:21 | Nahoru | #25

seikos píše: Ano, geometrie se změní. Ovšem zásahem který popisuje se nezmění k vyšší "ostrosti a rychlosti" zatáčení, ale naopak. Takže nic co by ho nějak ohrozilo v bezpečnosti. A pokud je motorka stará 20 let, ty pružiny budou určitě o 10mm unavený, takže změní jen o reálných 10mm. A co to je?



Uzel něgde psal, že péro se zkrátí za 30 let asi o centimetr, což ofšem musíme vztáhnout k délce průměrného péra a trojčlenkou přepočítat na délku hondích pružin, takže by to mohlo být i 30 mm - nebo se to bere vzhledem k péru konkrétního jezdce a té dané motky??

(reakce na) Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 17:36 | Nahoru | #26

Che píše: Uzel něgde psal, že péro se zkrátí za 30 let asi o centimetr, což ofšem musíme vztáhnout k délce průměrného péra a trojčlenkou přepočítat na délku hondích pružin, takže by to mohlo být i 30 mm - nebo se to bere vzhledem k péru konkrétního jezdce a té dané motky??



Pokládej mi jen jednoduché otázky

Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 17:59 | Nahoru | #27
Já koupil bouchlý cbr 1000f a ctěl jsem soíš cesták, takže vidle dolů co šli -cca25 mm a jiné brýle s hrazdou. Jediný čeho jsem si všiml, že se tomu nechce zatáčet, ale žádný drama se nekonalo. Po dovče jsem to stejně dal zpátky protožemi ten posed přišel takový úchylný a v podstatě se zase nic zvláštního- a to jezdím jak dobytek-brzda, plnej, brzda. Takže se toho vůbec neboj- kdž se ti to nebude líbit tak to vrátíš- oco Go?

Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 19:40 | Nahoru | #28
Tohohle laborování sem si užij na 350 až až Tím že že posuneš vidle v brýlích, tak změníš úhel řízení, ale mimojiné i rozvor motorky. Jestli se zkrátí nebo prodlouží zaléží jestli posuneš vidle na horu nebo dolu. Chceš je dávat dole, ale by ti vidle netrčeli nad brýle. Tím se ti rozvor o něco zvětší, stejně jako úhel řízení. Jak už tu kluci psali, motorka v tomto případě, bude stabilnější v přímém směru, ale zase budě míň ochotná do zatáček. Ale určitě to nebude zase taková hrůza osobně bych se toho nebál.
Třeba na svojí třipade sem původní vidle zkrátil o 5cm! Pružiny sem nechal, takže se pěkně přidvrdili. Na zadu sem předělal komlet odpružení z dvojice tlumičů na jeden centrální. Zadek se zvedl o dobrých deset čísel, předek jak sem psal zase o 5 čísel dole, teď má motorka o dost ostřejší úhel řízení, a o 5cm kratší rozvor. Do zatáček padá sama, prostě je suprově ovladatelná oproti originálu. Ale zase při větších rychlostech když tomu dám po rovince, tak je taková neklidná, začíná se jak kdyby rozhoupávat ze strany na stranu. Proto na ni teď budu dávat delší kyvku, prodlouží se rozvor, tím se ve vyšší rychlosti zlepší stabilita ale zůstane zachovám ostřejší úhel řízení a bude pořád ovladatelná i do zatáček. No a jak už bylo psáno ty budeš mít spíš opačný problém. Při větší rychlosti rovně ok, v zatáčkách to bude o něco horší, ale fakt myslím že to nebude problém. Si vem některé stavdy kde mají pomalu dvoumetrové vidlice a jezdí na tom

Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 20:33 | Nahoru | #29
Mám CBR 600 F ,r.v. 98. Chvíli ( několik měsiců) jsem jezdil na vidle ,,trubky,,o více než 2 cm vysunuté a poté jsem je zasunul po pérovky. Vysunuté -sportovně nakoplý posez,motka hůř zatáčela. Zasunuté (tudíž řidítka ,brýle výš)-motka ovladatelnější -točivější. Žádný drama se nakonalo ,ať to je tak,či tak. Toť můj prakticky zkoušený postřeh.

Posunutí vidlic v brýlých

28.12.2012 v 21:10 | Nahoru | #30
centák sem centák tam, nic nepoznáš .
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zapalovací cívky Honda CBR 600F gogo25 3 24.5.2024 v 22:53 Milda69
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F Novasek21 3 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 23 8.5.2024 v 21:14 juri23
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.


TOPlist