Téma: Benzin nebo diesel
 
24.12.2012 v 17:13
Omlouvám se za téma mimo svět motocyklů,ale když je ta zima.A jistě zde bude hodně těch,co mají větší zkušenosti. Plánujem koupit nějaký plechový přibližovadlo.Jenže copak o to,značka a tip by jsme jakž takž měli.Ale za žádnou cenu se nemůžem dohodnout na motoru a objemu.
Kámoši,co mají diesely,vlastně i mojí známí mechanici a prodejci v bazarech,říkají.Jedině nafta v TDÍčku.Jede to,člověk se sveze a ještě je spotřeba do pěti litrů.Kroutící moment,snadné předjíždění,atd....
Když ale přijedem k tchánovi.Tak jakmile mu řeknu,že by jsme chtěli naftu.Ba co víc 1,9 - 2,0.Tak on div že nedostane infarkt.Že prý se nedoplatím až příjdou drahé opravy.Že diesel není na krátké vzdálenosti.Špatné zimní starty,drahý servis,netopí to...Podle něj by nám stačila tak 1,4 max 1,6 ale v benzínu.Levnější náhradní díly a servis.Spotřeba sice vyšší,ale když člověk nemá těžkou nohu.Tak je taky na přijatelné úrovni.No vždycky mě nalomí a jsem na rozpacích.Ono těch peněz taky není a dát třeba 20 tisíc za turbo ....
Ano,jezdíme na krátké vzdálenosti.Denně 7 km a zpátky do města,tak jednou týdně 20 tam a zpátky.Sem tam větší výlet plus jednou ročně k moři.Jenže právě když už teda někam jedu.Tak bych rád dvě věci.Příznivá spotřeba právě třeba do těch 5-ti litrů při klidné jízdě.
A poslední věc.Bohužel je ve mě trochu toho ego maséra.Takže občas bych si rád,stejně jako na motocyklu "zapředjížděl"...Furt uhýbat ke krajnici a tahat se za kamiony v kopcích mě pěkně štve...
Má to nějaké řešení????
Ještě doplním chtěli by jsme koupit jetý auto tak max do 100 - 170 tisíc.Víc fakt nedáme.Takže vyššímu nájezdu kilometrů se nevyhnem

Naposledy editováno 24.12.2012 23:13:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 17:16 | Nahoru | #1
2LEKO> Moc si nedovedu představit situaci, kdy by bylo třeba předjíždět s Trabantem. Led trachtór, nebo babku na kole s taškami brambor na řidítkách.

Ano, dá se koukat na starou Teslu, vyprat na valše a topit piliňákama, ale tam šlo spíš o porovnání jednoduchosti, spolehlivosti a (ne)obtížnosti oprav. U Š120L stačí mít v kufru brašnu s několika klíči, šraubcígly, kleštěmi, pár dráty, vázacím drátem, kousky hadic a řemeny a opravíš na cestě skoro všechno. Dnešní "PC na kolech" rozsvítí kontrolku, z které ani nepoznáš, co přesně se děje, zastavíš se a jsi v koncích - neopravíš nic.

Silnější motor a elektronické prvky, jako ABS, ESP apod. každopádně dovedou v mnoha situacích pomoct, ale spíš mi to bohužel připadá, že ve finále "otupují" pozornost řidiče, svádí ke spolehání na to, že "elektronika vyřeší vše" a řidičské dovednosti tak degradují.
Před časem tu v nějakém vláknu padla zmínka, že kdyby dnes autoškoly používaly "embéčka", hundrtky", nebo dokonce Š440, vypadalo by to na silnicích úplně jinak... řidší a bezpečnější provoz, jelikož jednak by nedostal papíry každý vořežprut, co ví jen, k čemu slouží volant, k čemu pedály, kam strčit klíč a kam chrstnout benzin a druhak kdo by se naučil řídit embéčko, leccos by uměl už od základu a měl by k vozidlu mnohem větší respekt a pokoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel

26.12.2012 v 17:32 | Nahoru | #2
J.M.K.>.. zapoměl jsi rozdělovač,nebo aspoň víčko,kabely ke svíčkám,svíčky,karburátor,dynamo u novějších alternátor,strunu k plynu,termostat,indukční cívku a relátka..a další..pak se dalo vyjet i na delší trasu"

..a osobně už bych to zažít nechtěl..jako tu jízdu,která byla trápení!

Naposledy editováno 26.12.2012 17:33:50
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist