Kámoši,co mají diesely,vlastně i mojí známí mechanici a prodejci v bazarech,říkají.Jedině nafta v TDÍčku.Jede to,člověk se sveze a ještě je spotřeba do pěti litrů.Kroutící moment,snadné předjíždění,atd....
Když ale přijedem k tchánovi.Tak jakmile mu řeknu,že by jsme chtěli naftu.Ba co víc 1,9 - 2,0.Tak on div že nedostane infarkt.Že prý se nedoplatím až příjdou drahé opravy.Že diesel není na krátké vzdálenosti.Špatné zimní starty,drahý servis,netopí to...Podle něj by nám stačila tak 1,4 max 1,6 ale v benzínu.Levnější náhradní díly a servis.Spotřeba sice vyšší,ale když člověk nemá těžkou nohu.Tak je taky na přijatelné úrovni.No vždycky mě nalomí a jsem na rozpacích.Ono těch peněz taky není a dát třeba 20 tisíc za turbo ....
Ano,jezdíme na krátké vzdálenosti.Denně 7 km a zpátky do města,tak jednou týdně 20 tam a zpátky.Sem tam větší výlet plus jednou ročně k moři.Jenže právě když už teda někam jedu.Tak bych rád dvě věci.Příznivá spotřeba právě třeba do těch 5-ti litrů při klidné jízdě.
A poslední věc.Bohužel je ve mě trochu toho ego maséra.Takže občas bych si rád,stejně jako na motocyklu "zapředjížděl"...Furt uhýbat ke krajnici a tahat se za kamiony v kopcích mě pěkně štve...
Má to nějaké řešení????
Ještě doplním chtěli by jsme koupit jetý auto tak max do 100 - 170 tisíc.Víc fakt nedáme.Takže vyššímu nájezdu kilometrů se nevyhnem
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Naposledy editováno 24.12.2012 23:13:46
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
The_Kučí píše: .zelenac.jk.rx píše: Je fakt že předjíždět se silným motorem umí každej s 1,6 benzínem teprv zjistíš jakej je to adrenalin předjíždět kamiony (odzkoušeno na trase Praha-Vary)
zkus si to s 1.0 to poznáš teprve adrenalin
Moje řeč... a co teprve s motorem 1116ccm, 55k/40Nm, primitivní jednokomorový karbec, kladívkové zápalko s předstihem řízeným jen dle otáček, vše ovládané manuálně a ještě ke všemu dvakrát šlapat spojku a dávat meziplyny. A to ještě mnohé usnadňuje fakt, že motor přes svou jednoduchost a malý objem má relativně plochý průběh momentu a široké využitelné pásmo. Na takovém voze se člověk naučí "řídit" a ne jen šlapat pedály a kroutit volantem, jako na těch dnešních "PC na kolech".
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzin nebo diesel
J.M.K. píše: Moje řeč... a co teprve s motorem 1116ccm, 55k/40Nm, primitivní jednokomorový karbec, kladívkové zápalko s předstihem řízeným jen dle otáček, vše ovládané manuálně a ještě ke všemu dvakrát šlapat spojku a dávat meziplyny. A to ještě mnohé usnadňuje fakt, že motor přes svou jednoduchost a malý objem má relativně plochý průběh momentu a široké využitelné pásmo. Na takovém voze se člověk naučí "řídit" a ne jen šlapat pedály a kroutit volantem, jako na těch dnešních "PC na kolech".
co to máš za auto?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)