globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: repase vidlic fz1 n 2007
12.12.2012 v 13:05
Zdravim mám menší problem....Pustil jsem se do repase vidlic samozřejmě mám anglický servisní manuál kde mám jasně napsáno že náplň do jedné vidle je 545cm3 a hladina má být od horní hrany vidle 91mm...Problem je ten že když jsem nalil 545ml tak nemám šanci se dostat na onu míru 91mm ...řeším jestli mám dolít a neřešit 545ml nebo nedolejvat a neřešit těch 91mm...Díky za rady a příspěvky.....
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

17.12.2012 v 09:54 | Nahoru | #31
SPEEDY21> Nechapu proc vstupujes do diskuze kdyz te tak rozciluje..O prachy tu vubec nejde...Rad si delam veci sam a myslim ze forum je tu od toho abych se zeptal kdyz si nejsem necim jistej.Ono existuje spoustu lidi co si koupi drahej stroj a jezdi s kazdou hovadinou do servisu...Asi chtej ukazat ze maj prachy....Aspon vim jak vse funguje kdyz si to rozeberu a dam sam dohromady...To ty nikdy vedet nebudes kdyz si radsi zaplatis mechanika....

(reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

19.12.2012 v 08:26 | Nahoru | #32

Travex... píše: SPEEDY21> Nechapu proc vstupujes do diskuze kdyz te tak rozciluje..O prachy tu vubec nejde...Rad si delam veci sam a myslim ze forum je tu od toho abych se zeptal kdyz si nejsem necim jistej.Ono existuje spoustu lidi co si koupi drahej stroj a jezdi s kazdou hovadinou do servisu...Asi chtej ukazat ze maj prachy....Aspon vim jak vse funguje kdyz si to rozeberu a dam sam dohromady...To ty nikdy vedet nebudes kdyz si radsi zaplatis mechanika....

a komu si tím teď prospěl ????

1 reakcí na tento příspěvek repase vidlic fz1 n 2007

22.2.2013 v 21:40 | Nahoru | #33
Do výměny oleje a gufer na FZ1 jsem se pustil taky. Dobře jsem měřil, kolik oleje jsem z vidlic vylil. Byl to první servis vidlic po vyjetí z továrny, takže množství oleje bylo dáno přímo výrobcem. Samozřejmně, že něco málo zůstalo na stěnách a nějaká loužička se na zemi objevila, ale vylil jsem okolo 510-520ml. Takže si troufám tvrdit, že pokud jsou vidlice úplně rozebrané a vyčištěné, tak je směrodatné množství předepsané-tzn. tuším 545ml.

Hladina je určena k jen pro kontrolu, kdyby NEdošlo ke kompletnímu rozebrání a vyčištění vidlic, ale jen vylití a částečnému rozebrání z důvodu výměny gufer. Tehdy zůstane ve vidlicích na stěnách několik desítek ml. oleje a tímpádem by došlo při dolití předepsaných ml. k přelití předepsané hladiny a zhoršení funkce vidlic a taktéž k rozdílnému množství mezi levou a pravou stranou z důvodu případného nerovnoměrného vylití starého oleje.

(Stejně to je u výměny oleje v motoru, kdy výrobce uvádí množství 3-mi hodnotami výměny oleje:- bez filtru,
- s filtrem,
- po vyčištění motoru)

Za sebe doporučuji důkladné vyčištění. Vyléval jsem olej z vidlic po najetých 13-tisících km. a čtyřech letech provozu. Olej evidentně obsahuje jemné kovové částečky(viditelné v průhledné nádobě proti světlu). Z logiky věci tato směs musí fungovat jako velice jemné brusivo. Proto jsem komplet čistil dosucha a při té příležitosti jsem si vyrobil podle servisního manuálu a rozebraných vidlic ty přípravky na demont a složení vidli, ať se s tím nemusím trápit.

(reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

24.2.2013 v 10:32 | Nahoru | #34
Chystám se to také rozebrat a olej vyměnit. Chci se zeptat o jaké přípravky se jedná jako pomůcky při rozebírání? Nějak tomu nemůžu přijít na kloub jak to rozebrat...

1 reakcí na tento příspěvek repase vidlic fz1 n 2007

25.2.2013 v 13:17 | Nahoru | #35
Jsou dvě možnosti:
1.Buď si stáhneš tady na motorkářích dostupný SERVISNÍ MANUÁL na FZ1 a koukneš na stránky 4-48 až 4-56 (kapitola-strana) a pojedeš podle předepsaného postupu, a v tom případě potřebuješ přípravky viz foto, které jsem si musel vyrobit.
2.Nebo použiješ lehce jednodušší postup, který ti popíšu pod fotkou(nevýhoda-vidlice sice rozebereš-ale ne úplně, vyměníš gufera, vyčistíš vnitřek, ale ne 100% a připravíš se o možnost změření výšky hladiny)






Ale budu předpokládat, že se vydáš snadnější cestou.
Potom co si z motorky demontuješ přední kolo, brzdové třmeny a přední blatník, utáhni předpětí vidlic na maximum (aby nedošlo při povolování vnitřku k protočení těch vnitřností), potom NEZAPOMEŇ zastrčit imbusový klíč (velikost 8)zespod vidlice a povolit šroub v levé i pravé vidlici-JEN POVOLIT ať neteče olej.
Pak NEZAPOMEŇ povolit krycí horní matici vidlic(velikost klíče 24)-JEN POVOLIT. Oba tyto úkony se dělají snáze, když jsou vidlice ještě v brýlích v motorce.
Potom můžeš vidlice vyjmout z brýlí.
Následně si připrav nádobu na starý olej a čistou plochu bez prachu na odkládání vnitřností. Vyšroubuj ten spodní imbus. A vylej olej co půjde. Až přestane téct, opatrně zapumpuj a nech vytéct zbytek.
Poté vyšroubuj tu horní krycí matici úplně a vyjmi vnitřnosti i s touto maticí. Tyto vnitřnosti dále nerozebereš bez toho přípravku s dvěma proti sobě umístěnýma tyčema(viz. foto)-pokud jej nemáš, necháš vnitřnosti pohromadě. Nech okapat olej z těch vnitřností co půjde, vytři do sucha nejlépe papírovýma utěrkama z kuchyně(prodávají např. v Tescu)-nepouštějí chlupy jak hadr a dej si tyto věci někde bokem, nejlépe do sáčku ať se ti na to nepráší, než doděláš zbytek.
Potom vyndej trubku z kluzáku, sundej prachovky, vyloupni zajištovací kroužek gufera a vyndej si gufera.
Trubku i kluzák můžeš vklidu vyčistit technickým benzínem, otřít do sucha a nechat odvětrat.
Skládání:
Nasaď nové gufera, zajišťovací kroužek, prachovky a nasaď kluzák na trubku nadoraz(s citem) a výrobce doporučuje před tímto úkonem nasadit igelitový sáček na trubku, aby nedošlo k poškození břitů nového gufera. Potom po doražení ten sáček vyjmeš až ti trubka projede skrz kluzák-ještě jsem to nezkoušel.
Následně vlož vnitřnosti do vidlice a utáhni ten spodní imbus s novým měděným těsněním.
Pak můžeš vidlici postavit, horem opatrně nalít odměřené množství oleje.
Problém je, že pokud jsi použil tento ošizený postup, určitě ti něco oleje v těch vnitřnostech zůstalo.
Tuším, že předepsané množství je 545 ml. Při využití tohoto postupu bych nalel do každé vidlice jen tak 520 ml.
Opravdu jsem při vylévání obou vidlic měřil, kolik oleje bylo vylito a prostě tam něco zůstane-takže s tím musíš počítat u tohoto postupu, který není standartní a předepsaný výrobcem, kdy nedojde ke kompletnímu rozebrání těch kartryčí.
Pak zašroubuj víčko vidlice a utáhni jen rukou. Vlož do brýlí na moto a po umístění a dotažení brýlí dotáhni tuto matku pořádně.
Nezapoměň, že vnitřnosti levé a pravé vidlice jsou rozdílné, takže si to dávej na dvě hromádky zvláště, ať si to nepromícháš. Vizuálně je ten rozdíl nepatrný, ale ne funkci by to mohlo mít vliv dost velký.
Pokud by ti bylo něco nejasné, tak ještě raději napiš.

Naposledy editováno 25.02.2013 13:22:56

(reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

26.2.2013 v 09:47 | Nahoru | #36
Boss.trx850>
Díky za vyčerpávající návod, konečně na foru jedna z mála odpovědí, která je k věci a popisuje návod jak na to...díky dnes jdu na to. Milan

repase vidlic fz1 n 2007

1.3.2013 v 20:05 | Nahoru | #37
Tak jeden čerstvý poznatek. Na přetahování gufer nepoužívat ten sáček-neosvědčilo se. Raději máznout břity gufera novým olejíčkem a velice opatrně nasunout kluzák na trubku.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozvody Yamaha FZ1 N Wirri 3 27.3.2024 v 13:16 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N ondra-krajon 14 22.11.2023 v 20:56 Garides
FZ1 N 2009 - rotor a stator - amazon Yamaha FZ1 N luke_87 4 24.8.2023 v 21:42 slejir
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... KulímR1 28 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker


TOPlist