globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: repase vidlic fz1 n 2007
12.12.2012 v 13:05
Zdravim mám menší problem....Pustil jsem se do repase vidlic samozřejmě mám anglický servisní manuál kde mám jasně napsáno že náplň do jedné vidle je 545cm3 a hladina má být od horní hrany vidle 91mm...Problem je ten že když jsem nalil 545ml tak nemám šanci se dostat na onu míru 91mm ...řeším jestli mám dolít a neřešit 545ml nebo nedolejvat a neřešit těch 91mm...Díky za rady a příspěvky.....
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek repase vidlic fz1 n 2007

12.12.2012 v 13:07 | Nahoru | #1
počítáš s tím, že ty trubky musej bejt při měření stlačený?

za bernou minci považuj těch 91 mm, objem je jen orientační.

(reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

12.12.2012 v 13:08 | Nahoru | #2
FiZzeR> jojo mam je stlačený....

repase vidlic fz1 n 2007

12.12.2012 v 13:59 | Nahoru | #3
aj pružinu mas vytiahnutu von?meria sa to bez pružiny,ta sa namontuje až potom

1 reakcí na tento příspěvek repase vidlic fz1 n 2007

12.12.2012 v 14:26 | Nahoru | #4
Jojo měřím to bez pružiny..když je tam pružina chybí mi tam dolít(do 91mm) cca200ml když tam dám pružinu tak cca 100ml což je dle mého velký rozdíl od 545ml co předepisujou...A myslím že kdyby těch 545ml bylo jen orientační,jak píše FIZzeR,tak by tam snad napsali třeba 550ml...Fakt nevím co s tím....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

12.12.2012 v 14:34 | Nahoru | #5
Travex...> to je fakt dost velkej rozdíl... nechybí ti tam něco? pružina (asi) venku, ale zbytek vnitřností má bejt na svým místě... a určitě máš trubky zasunutý do sebe? nemám vůbec v úmyslu z tebe dělat vola, jen mi nejde do hlavy tak brutální rozdíl...

(reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

12.12.2012 v 14:37 | Nahoru | #6
FiZzeR> jediné co mám venku je pružina a horní závit co se šroubuje do vnější trubky...nic víc...Vnější trubka sedí na doraz až k stíracímu kroužku..Dál už to nejde leda kladivem....

1 reakcí na tento příspěvek repase vidlic fz1 n 2007

12.12.2012 v 15:07 | Nahoru | #7
já teda nevím,ale když jsem měnil olej já, bylo tam třeba dolít myslím,0,54 l, tak sem nalil a neřešil nějakou výšku. A fungojou v poho bez problému.ale možná se pletu.

(reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

12.12.2012 v 15:11 | Nahoru | #8

krkovicka.sk píše: já teda nevím,ale když jsem měnil olej já, bylo tam třeba dolít myslím,0,54 l, tak sem nalil a neřešil nějakou výšku. A fungojou v poho bez problému.ale možná se pletu.



vyskou te hladiny se steluje progresivita pruziny, tzn jak pruzina ke konci zdvihu "tvrdne" nektere vidlice jsou na tohle dost citlive a i treba 5mm je hodne znat...

ale nekdo to dokaze rozlisit, nekdo ne... stejne tak jako naky toceni stelovacima sroubkama :)

1 reakcí na tento příspěvek repase vidlic fz1 n 2007

12.12.2012 v 16:13 | Nahoru | #9
Už sem měl rozdělaných desítky vidlí a spíš se teda řídím tím množstvím než hladinou, protože v některých manuálech třeba ani hladina napsaná není je tam uvedené jen to množství oleje. Prostě rozdělám vidle, vše pořádně vyčistit, pak složit dle manuálu doliju dané množství oleje a nikdy nebyl problém.

repase vidlic fz1 n 2007

12.12.2012 v 18:53 | Nahoru | #10
Takže rada zní ser na 91mm,,nalej tam 545ml poskládej a uvidíme???? nejsem si tím jistej ale prubnu to.... Kdyby měl ještě někdo jinej nápad sem s ním....Každopádně díky....

repase vidlic fz1 n 2007

13.12.2012 v 09:33 | Nahoru | #11
snažím se sem vložit obrázek ale nějak se mi nedaří...

1 reakcí na tento příspěvek repase vidlic fz1 n 2007

13.12.2012 v 09:34 | Nahoru | #12
já si taky myslím, pokud tedy máš správný manuál, že to množství by mělo stačit, u mého stroje jsem po koupi měnil gufera a rovnou olej protože stejně chcal no a nechtělo se mě to rozebírat shora a vyndavat pružiny, nemám na to vercajk, tak jsem to po vzoru amíků rozebral odspodu, povolil jsem jen ten imbus dole na tlumiči a celý vnitřnosti jsem vytáhl ven, vyměnil gufero a prachovku a po vykapání jsem nalil správný olej a množství a chodí to stále.

K měření hladiny se takhle ani dostat nedá, mimochodem ti úchylací v usa mění takhle gufera bez vyndavání tlumičů z brejlí, prostě moto pověsí za řidítka tak aby se jim olej přelil do vršku vidlí povolí ten spodní imbus, sundaj ten spodek, vymění gufera a daj to zpět.

(reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

13.12.2012 v 09:42 | Nahoru | #13
Víš o co mi de???Nerad bych to poskládal na jaře si sednul naklopil zatáčku a projel se po prdeli.... Už jsem to zkusil a moc velká sranda to nebyla... Když jsem to dělal u 9ky horneta tak to šlo jak po másle a tady nevim nevim.....

repase vidlic fz1 n 2007

13.12.2012 v 09:52 | Nahoru | #14
já tě chápu, je divnej ten rozdíl který ti chybí do hladiny, pokud skutečně máš originál manuál k danému modelu a roku, jseš si jist, že měříš dobře, nezbyde ti jinýho než se zeptat někoho kdo se tím opravdu zabývá, nebo koukni do světa, určitě bude někde nějaký Ya FZ1 forum kde to někdo řešil...

Já tenkrát taky řešil olej do mých tlumičů, všude v neorigo manuálech píšou Fork oil 10W ale v origo manuálu bylo něco jiného, takže jsem musel oleje namíchat v nějakém poměru abych dostal tu viskozitu co jsem potřeboval a jak jsem psal i když v mém manuálu výška hladiny je uvedena tak jsem ji neměřil a nalil jen předepsané množství oleje a žádný problém jsem nepocítil, respektive pocítil jsem zlepšení protože v tlumiči jak chcal nebyl olej skoro žádný.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

13.12.2012 v 11:49 | Nahoru | #15

mischa638 píše: Už sem měl rozdělaných desítky vidlí a spíš se teda řídím tím množstvím než hladinou, protože v některých manuálech třeba ani hladina napsaná není je tam uvedené jen to množství oleje. Prostě rozdělám vidle, vše pořádně vyčistit, pak složit dle manuálu doliju dané množství oleje a nikdy nebyl problém.

tak nějak jsem to myslel. Dle mě je rozhodující množství ,určitě to mají z fabriky vypočítané . když je mín ,blbne to,když je víc blbne to taky. dej půlku množství zapumpuj pomalu at si nasaje a dolej zbytek.bude to ok.

Naposledy editováno 13.12.2012 11:50:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

13.12.2012 v 13:09 | Nahoru | #16

krkovicka.sk píše: tak nějak jsem to myslel. Dle mě je rozhodující množství ,určitě to mají z fabriky vypočítané . když je mín ,blbne to,když je víc blbne to taky. dej půlku množství zapumpuj pomalu at si nasaje a dolej zbytek.bude to ok.



dovolim si nesouhlasit, na funkci tlumice a mazani vidlice je tam toho oleje bohate, to presny mnozstvi je jen o velikosti prostoru nad hladinou ktere vytvari "vzduchovou pruzinu" ktera pracuje spolecne s tou vinutou, velikosti toho prostoru se nastavujou "parametry" teto pruziny a tim padem i celkovy prubeh cele vidlice. 99 procent lidi tu stejne jezdi na blbe nastavene vidlici a nedokaze rozdil v tomhle nastaveni vubec poznat....

jinak stejnej pripad je i u enduro motorek kde praci vidlice v te vzduchove pruzine vznika pretlak a vidlice tim "tvrdne" a proto jsou tam ventilky kterejma se cas od casu ten pretlak odpousti.

ja to davam podle vysky hladiny, dalsi udaj ze kteryho se da vychazet je doporuceny nastaveni na racetech.com - to ale pocita s tim ze tam mas jejich pruziny na miru jezdce. pro fz1 do 05 doporucuji 130mm tzn min oleje nez vyrobce....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

13.12.2012 v 14:13 | Nahoru | #17
assassin> ..jenze do 05 se jedna s o FZS 1000 s klasickou vidlí, a FZ1 od 2006 ma stelovatelnou USD, tak me tak napada ze to asi nebude uplne stejne....

repase vidlic fz1 n 2007

13.12.2012 v 14:24 | Nahoru | #18
Čím jsi měřil těch 545 ml.? Já kdysi použil takovou tu odměrnou nádobu do kuchyně a po srovnání s cejchovanou odměrkou byl rozdíl téměř 90 ml.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

13.12.2012 v 14:33 | Nahoru | #19

Cook píše: assassin> ..jenze do 05 se jedna s o FZS 1000 s klasickou vidlí, a FZ1 od 2006 ma stelovatelnou USD, tak me tak napada ze to asi nebude uplne stejne....



jasny ja se v fz1 nevyznam, tak kouknu na tu od 2005....

edit: fz1 od 06 110mm podle racetech

osobne mi objem prijde nespolehlivej, asi malokdo pri vymene treba vysusi cartridge uplne do sucha atd...

Naposledy editováno 13.12.2012 14:36:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

13.12.2012 v 21:00 | Nahoru | #20

assassin píše: jasny ja se v fz1 nevyznam, tak kouknu na tu od 2005....

edit: fz1 od 06 110mm podle racetech

osobne mi objem prijde nespolehlivej, asi malokdo pri vymene treba vysusi cartridge uplne do sucha atd...


jak jsi psal nahoře. určitě máš pravdu ,že to vytváří tzv. vzduchovou pružinu. ale ten minimální rozdíl asi pozná málokdo, myslím ,že v manuálu jsem měl psaný jen objem oleje,ted už nevím , ,ale jak píšeš fz1 od 06 110mm podle racetech je rozdíl od fabriky cca 20mm ,nevím jaký je rozdíl v pružinách ,ale je to cca 0,5 dcl oleje.
vysušit cartridge ,není vůbec problem,i kdyby to neudělal to minim množství co zůstane na stěně ,taky nepozná.Opravdu přesně odměřit a mělo by to pasovat i dle výšky mezery.

(reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

14.12.2012 v 10:50 | Nahoru | #21

krkovicka.sk píše: jak jsi psal nahoře. určitě máš pravdu ,že to vytváří tzv. vzduchovou pružinu. ale ten minimální rozdíl asi pozná málokdo, myslím ,že v manuálu jsem měl psaný jen objem oleje,ted už nevím , ,ale jak píšeš fz1 od 06 110mm podle racetech je rozdíl od fabriky cca 20mm ,nevím jaký je rozdíl v pružinách ,ale je to cca 0,5 dcl oleje.
vysušit cartridge ,není vůbec problem,i kdyby to neudělal to minim množství co zůstane na stěně ,taky nepozná.Opravdu přesně odměřit a mělo by to pasovat i dle výšky mezery.



no jasny, ale podle me je mereni hladiny presnejsi a hlavne jednodussi, mam doma ruzny udelatory, ale odmernej valec sem fakt nenasel, kdezto kus trubicky a injekcni strikacku jo.... oznacim vysku hladiny, udelam nakou zarazku a odsaju prebytecnej olej a sem na spravny hladine.

racetech ma min oleje pro linearnejsi prubeh vidlice - aby pouzila vetsinu zdvihu, pocita se ze kdo ladi odpruzeni podle racetech tak to je na okruh apod. v serii je tam schvalne vetsi progresivita aby to nechodilo na dorazy na dirach v silnici a s tloustikem v sedle...

repase vidlic fz1 n 2007

14.12.2012 v 12:01 | Nahoru | #22
laboratorní skleněný válec je normálně v obchodě za pár kaček.neřeš ,on to nějak provede.

2 reakcí na tento příspěvek repase vidlic fz1 n 2007

14.12.2012 v 12:08 | Nahoru | #23
Ahoj klucí . . . .mám taky dotaz tohoto typu . . . Při koupi fz1 n mě prodejce upozorňoval že přední vidle jsou nastavené dost na tvrdo ale ať si s tím nechám poradit, každá vidle že se nastavuje nějak jinak. Nechci to rozhašit tak bych potřeboval radu jak trošku ubrat na tvrdosti. Po projížďce je to fakt dost tvrdý. Zadek je celkem fajn . . . Děkuji

repase vidlic fz1 n 2007

14.12.2012 v 12:41 | Nahoru | #24
Nejdriv si sezenu poradnou odmerku a pak budu patrat dal....Zatim to totiz vypada ze chybu kterou delam je jen v tom mnozstvi oleje..Kazdopadne jsem dnes rozebral druhou vidli a zjistil ze mam ohnutej ten vnitrni pist ale ne ze by byl prihnutej je normalne do S....Takze ted patram po nekom kdo mi to srovna nebo novej vnitrek....Uz aspon vim proc jsem mel pri jizde blbej pocit z toho predku.....

repase vidlic fz1 n 2007

14.12.2012 v 17:56 | Nahoru | #25
japonec nakonec

(reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

14.12.2012 v 19:10 | Nahoru | #26
mattiass> stahni si servisni manual, je to tam popsany jak to nascvakat....ja to nastavil na default a upravil akorat predpeti pruziny...

jartan>...zacinam cejtit italsrot nebo nejakou podobnou zdechlinu ....

(reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

15.12.2012 v 02:09 | Nahoru | #27
mattiass> stáhni si uživatelskou příručku jak psal cook. Nejlépe tu co jsem vložil já-je v češtině-sice nic moc scan, ale česky. Je to sice na FZ1 Fazer, ale vidle jsou stejné a je to tam srozumitelně popsané i s obrázky.
zde:
http://www.motorkari...Yamaha%20FZ1%20Fazer

Ps: nejde vložit kompletní odkaz. Tak tam jen do okna namasti FZ1 Fazer a ten můj tam najdeš podle Nicku.

Naposledy editováno 15.12.2012 02:11:08

2 reakcí na tento příspěvek repase vidlic fz1 n 2007

16.12.2012 v 11:59 | Nahoru | #28
Proč se serete do věcí kterým nerozumíte a pak scháníte rady jak na to ??? Když na to nemáte prachy tak si kupte kola ty nepotřebujou toliko servisu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

16.12.2012 v 12:03 | Nahoru | #29

SPEEDY21 píše: Proč se serete do věcí kterým nerozumíte a pak scháníte rady jak na to ??? Když na to nemáte prachy tak si kupte kola ty nepotřebujou toliko servisu



....kola ze supermarketu....ja mam na kole vidlici o dost slozitejsi nez fz1

(reakce na) repase vidlic fz1 n 2007

16.12.2012 v 12:11 | Nahoru | #30

assassin píše: ....kola ze supermarketu....ja mam na kole vidlici o dost slozitejsi nez fz1

ale houbelec kámo vod Číňana ze SAPA style
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozvody Yamaha FZ1 N Wirri 3 27.3.2024 v 13:16 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N ondra-krajon 14 22.11.2023 v 20:56 Garides
FZ1 N 2009 - rotor a stator - amazon Yamaha FZ1 N luke_87 4 24.8.2023 v 21:42 slejir
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... KulímR1 28 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker


TOPlist