globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nehoda a odpovědnost majitele?
3.12.2012 v 17:50
Zdravím. Chci se vyhnout placení ekodaně, u auta. Majitelka mě ho půjči na určitou dobu. Ale podle novely zákona nese odpovědnost za případné nehody pouze majitel...Ikdyž auto neřídil.. Trochu hodně proti selskému rozumu. Jde to obejít? Třeba nějaký formulář za převzetí uplné odpovědnosti auta na moje jméno atd? Majitelka býva ve Španělsku a jezdí domu jen jednou za půl roku. Tak nechci aby měla starosti když bude v prdely. A pokud to nepůjde nějak ošéfit tak budu muset platit kvůli 3 tis km ročně autem pro rohlíky státu 6000kč a to jaksi z principu nechci. Díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a odpovědnost majitele?

7.12.2012 v 02:06 | Nahoru | #1

cuir píše: to sem moc nepobral.
OTP je malej technicak, pocitam
cili
Pred odhlasenim nahlasim ztratu maleho technicaku a co dal?
ve velkem TP mam napsane ,ze byl vydan novy maly technicak (spravne je to tedy ORV - osvedceni o registraci vozidla, to jen aby sme ujednotili terminologii, protoze fakt nevim co myslis tim OTP) cislo XXXXXXX a tim padem veskere predtim vydane ORV jsou neplatne.
Takze mi to nejak nehraje.
zkus mi to prosim lepe vysvetlit..asi si sedim na vedeni :D :D



No je mozny, ze se mezitim praxe zmenila, ale s tim neprocvaklym 'ztracenym' OTP se dalo normalne jezdit, i kdyz v TP byla vyznacena ztrata (ale ten se policajtum neukazuje). Policajti me staveli nekolikrat (asi 4x za 3 roky s timto autem v poloprevodu) a nikdy nebyl s timto problem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nehoda a odpovědnost majitele?

7.12.2012 v 10:11 | Nahoru | #2

Bubrak-ZX10R píše: No je mozny, ze se mezitim praxe zmenila, ale s tim neprocvaklym 'ztracenym' OTP se dalo normalne jezdit, i kdyz v TP byla vyznacena ztrata (ale ten se policajtum neukazuje). Policajti me staveli nekolikrat (asi 4x za 3 roky s timto autem v poloprevodu) a nikdy nebyl s timto problem.


S přechodem na nový centrální registr už si zjistí úplně všechno a hned. To, že to třeba ještě teď prochází, neznamená, že to zítra začnou řešit.
Třeba zjistí i to, jestli profesionální řidič má platný pravidelný proškolení. Platnost profesáku je 5 let od vydání, ale pokud se někdo jako řidič živí, musí mít jednou za rok 7,5 hodiny školení. Pokud ho nemá a přesto jezdí, profesák je v tu chvíli neplatný. Tohle vše už si můžou při běžný kontrole zjistit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist