globalmoto_duben_nolan





Téma: Test paliva E85
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Test paliva E85

2.12.2012 v 11:27 | Nahoru | #1
Při takovém poměru E85 na to dovedou některá auta krásně jezdit.

Hold lobbing všech možných prodejců, všelijakých udělátek bude vždy silnější, aby prodaly. A šíření mýtů je velice levné a efektivní, zvlášť na netu.

Důležité je umět si spočítat kolik ročně najezdím a zda se mi nějaké úpravy vyplatí a nebo ne. Obzvlášť např. u staršího auta.

A i byť úspora cca 1500 Kč ročně se časem nasbírá na slušný peníz.

Test paliva E85

2.12.2012 v 13:35 | Nahoru | #2
jezdím už skoro rok 1:1 (2,0l SRDE) a vše bez problémů

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test paliva E85

2.12.2012 v 13:48 | Nahoru | #3
PAP28> Úspora 1500Kč ročně znamená, že jediným dnem práce navíc jsem na stejných nebo lepších penězích. A každej problém s autem kvůli E85 je minimálně rok spoření s tímhle palivem v háji (zabitej čas, servis, díl, a pod).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test paliva E85

2.12.2012 v 14:41 | Nahoru | #4
todvora> V tomto poměru je to u tak starého auta jako je ten Civic bezpečné. Je to jako když jezdíš na nějakou B98. O tom, že by E85 způsobil nějakou závadu nevím.
Lidi co mají peněz dost spotřebu neřeší, obdobně asi jako ty, nevím.
Ti ostatní co mají hluboko do kapsy hypotéka, rodina atd. hledí na každou korunu.
A proč zbytečně platit cokoliv navíc, když nemusím. Pokud to vezmeš, že na směs budeš jezdit např. šest let ušetří 9000 kč. (při nájezdu cca 8000 km ročně)

A pokud víš o konkrétní závadě, které můžeš dát za vinu palivu E85 v takové směsi cca 33 %, tak mi nějakou uveď.
Zatím jen je všude slyšet, jak to všechno kazí a ničí motory, ale nikdo z nějakého záhadného důvodu ještě neuvedl konkretní případ. Nebo aspoň nějakou součástku s fotkou.

Co jsem viděl na youtube rozebrané motory a srovnání s jízdou čistý benzín a E85, tak motor s ethanolem byl čistější a méně opotřebený.

Naposledy editováno 02.12.2012 14:45:00

1 reakcí na tento příspěvek Test paliva E85

2.12.2012 v 17:05 | Nahoru | #5
Nechápu proč si někteří kupují auta když nemají na benzín/naftu

Jak řešíš opravy atd. atd ? Co olej ? ředíš vodou ? protože předepsaný je drahý.

Po vás bych si chtěl koupit auto.

1 reakcí na tento příspěvek Test paliva E85

2.12.2012 v 17:42 | Nahoru | #6
třeba proto, že vše kromě platu (naopak) šlo s cenou nahoru a u benzínu v desítkách procent. Ušetřím kde můžu. Auto je nutnost (práce atd.), když máš rodinu je to výhodnější než veřejná doprava. Co si dělám s mým autem je moje věc a myslím, že nemusíš mít strach, že ode mě koupíš auto, protože to dávám dál až v době, kdy se mě rozpadá pod zadkem.
Jinak takové názory zbožňuju.
A opravy? Bohužel nemůžu dát auto do autorizovaného servisu a nebo si koupit originál díly v Auto Kelly. Jsem hold socka, teď se mě posral xenon a já tupec si raději koupím druhý na vrakáči za 1500Kč místo originál za 15.000Kč.

Naposledy editováno 02.12.2012 17:45:29

(reakce na) Test paliva E85

2.12.2012 v 18:45 | Nahoru | #7

mmks píše: třeba proto, že vše kromě platu (naopak) šlo s cenou nahoru a u benzínu v desítkách procent. Ušetřím kde můžu. Auto je nutnost (práce atd.), když máš rodinu je to výhodnější než veřejná doprava. Co si dělám s mým autem je moje věc a myslím, že nemusíš mít strach, že ode mě koupíš auto, protože to dávám dál až v době, kdy se mě rozpadá pod zadkem.
Jinak takové názory zbožňuju.
A opravy? Bohužel nemůžu dát auto do autorizovaného servisu a nebo si koupit originál díly v Auto Kelly. Jsem hold socka, teď se mě posral xenon a já tupec si raději koupím druhý na vrakáči za 1500Kč místo originál za 15.000Kč.



Napsal jsem jen svůj názor, tak mě nechytej za slovo

Nevím co sem pleteš xenon když je každýmu je jasný že to není z valné části otázka toho jestli je někdo socka nebo ne, ale rentability investice. Díly z Kelly jsou buď neoriginální, nebo je za originální vydávají (cenou) a vyrábějí je v Polsku. Autorizovaný servis sem taky nemotej, každý normální člověk se mu vyhne obloukem, takže to s finanční situací uživatele také nesouvisí.

díly, práce atd atd jdou taky s cenou nahoru, budeš tedy třeba měnit normál destičky za dřevěné, míchat nový olej se starým, požadovat po mechanikovi ať pracuje jen jednou rukou ?

Reagoval jsem jen na to, že pokud řeším 1500 Kč ročně, tak nechápu proč si někdo kupuje auto, ať jezdí mastnou tyčí.

Pro mě za mě si s tím vrakem třeba utírej zadek a lej tam vodu, až budeš někde u krajnice v lednu mávat zmrzlým pařátkem o pomoc, tak se nediv

Naposledy editováno 02.12.2012 19:00:20

2 reakcí na tento příspěvek Test paliva E85

2.12.2012 v 19:21 | Nahoru | #8
já taky napsal jen svůj názor. Mě to prostě na nádrži udělá 200Kč, což vzhledem k tomu, že tankuju min 2x měsíčně jsou 400Kč za měsíc, takže skoro 5.000Kč za rok. Samozřejmě můžeš mít pravdu, že se pak budu bít do hlavy a říkat si, že to za to nestálo, ale zatím jsem nenarazil ať sám, nebo někde zprostředkovaně na žádný problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test paliva E85

2.12.2012 v 19:54 | Nahoru | #9
Michal1011> Protože zde ušetříš za zbytečný výdaj za benzín, pokud víš jak můžeš ušetřit i na každé pojistce v řádu cca 700 ročně, u tel. operátora, v bance atd.
Ročně je pak celková úspora i několik tisíc Kč.

A jinak jen vůl v našem státě platí i za to nemusí. Ale je to jen otázka toho jak dovedeš hospodařit se svými finacemi.
Čím víc trubek tím větší příjem do státního rozpočtu.

Potom se někteří diví, že je u nás tak draho. V Německu když ti např. obchodníci uměle zvýší něco nad cenu obvyklou, tak uvědomělí Němci to zboží schválně nekoupí i měsíc, aby donutili cenu vrátit a reálnou hodnotu. Bohužel tady to nefunguje, protože finanční gramotnost je mizerná.
U nás je realita opačná, hned jít do obchodu a nakoupit toho co nejvíc, čímž obchodníky ještě ve zvyšování ceny podpoří.

(reakce na) Test paliva E85

2.12.2012 v 20:03 | Nahoru | #10

mmks píše: já taky napsal jen svůj názor. Mě to prostě na nádrži udělá 200Kč, což vzhledem k tomu, že tankuju min 2x měsíčně jsou 400Kč za měsíc, takže skoro 5.000Kč za rok. Samozřejmě můžeš mít pravdu, že se pak budu bít do hlavy a říkat si, že to za to nestálo, ale zatím jsem nenarazil ať sám, nebo někde zprostředkovaně na žádný problém.



Já spíš reagoval na sumu 1500,- za rok, páč si fakt myslím, že to laborování za takovou částku nestojí. Tak nic ve zlým

(reakce na) Test paliva E85

2.12.2012 v 20:08 | Nahoru | #11

PAP28 píše: Michal1011> Protože zde ušetříš za zbytečný výdaj za benzín, pokud víš jak můžeš ušetřit i na každé pojistce v řádu cca 700 ročně, u tel. operátora, v bance atd.
Ročně je pak celková úspora i několik tisíc Kč.

A jinak jen vůl v našem státě platí i za to nemusí. Ale je to jen otázka toho jak dovedeš hospodařit se svými finacemi.
Čím víc trubek tím větší příjem do státního rozpočtu.

Potom se někteří diví, že je u nás tak draho. V Německu když ti např. obchodníci uměle zvýší něco nad cenu obvyklou, tak uvědomělí Němci to zboží schválně nekoupí i měsíc, aby donutili cenu vrátit a reálnou hodnotu. Bohužel tady to nefunguje, protože finanční gramotnost je mizerná.
U nás je realita opačná, hned jít do obchodu a nakoupit toho co nejvíc, čímž obchodníky ještě ve zvyšování ceny podpoří.



Bohužel, efekt velké červené cedule s např. sedmdestátiprocentní slevou působí na lidi jak červená na býka, je na každém, jestli má svou hlavu nebo jde za ovcí a do jaké míry ze sebe nechá dělat vola.

Jen mám obavu, že každá, za každou cenu ušetřená koruna za auto, se stejně v konečným důsledku projeví v prodejní ceně , tak je pak otázkou, zda-li to stálo za to.

Nebavím se samozřejmě o jiném segmentu

Naposledy editováno 02.12.2012 20:10:16

1 reakcí na tento příspěvek Test paliva E85

2.12.2012 v 20:08 | Nahoru | #12
v pohodě . Beru to tak, že každý má jiné možnosti. Pro toho, kdo to prostě musí řešit, tak já za mě píšu zkušenost, že ZATÍM dobrý. Než jsem s tím začal, tak jsem toho hodně načetl, hledal jsem na různých forech, články atd. Postupně jsem zvyšoval poměr na 1:1 a dál nejdu. Vím, že někteří jezdí skoro na čistý (v létě). Pokud někdo má opačnou zkušenost, budu rád, když ji zveřejní a napíše, já to tam lil taky, odešlo mě to a to a já z toho okamžitě vycouvám. Nic takového jsem zatím ale nečetl.
Na to abych dělal přestavbu s řídícíma jednotkou kašlu, protože tam je ta návratnou delší a hlavně mám strach, že časem Kalouskovi dojde, že tam utíkají peníze a E85 bude taky zdaněné jak klasický benzín.

(reakce na) Test paliva E85

2.12.2012 v 20:12 | Nahoru | #13

mmks píše: v pohodě . Beru to tak, že každý má jiné možnosti. Pro toho, kdo to prostě musí řešit, tak já za mě píšu zkušenost, že ZATÍM dobrý. Než jsem s tím začal, tak jsem toho hodně načetl, hledal jsem na různých forech, články atd. Postupně jsem zvyšoval poměr na 1:1 a dál nejdu. Vím, že někteří jezdí skoro na čistý (v létě). Pokud někdo má opačnou zkušenost, budu rád, když ji zveřejní a napíše, já to tam lil taky, odešlo mě to a to a já z toho okamžitě vycouvám. Nic takového jsem zatím ale nečetl.
Na to abych dělal přestavbu s řídícíma jednotkou kašlu, protože tam je ta návratnou delší a hlavně mám strach, že časem Kalouskovi dojde, že tam utíkají peníze a E85 bude taky zdaněné jak klasický benzín.



souhlas

Test paliva E85

2.12.2012 v 22:42 | Nahoru | #14
Zdravím. Na etanol E85 jezdím již 2 roky.Protože jsem krkna s nájezdem 40.000-50.000 tkm ročně,připadala mi možná úspora již zajímavá.Aut mám víc kusů,tak jsem začal s Volvem V40 2litr.Stav tachometru tehdy cca 170.000km bez jakýchkoli úprav jsem tačal poměrem 80/20 a bez problému.následoval poměr 70/30 a posléze 50/50.Při poměru 50/50 byly horší raní studené starty.Následně jsem začal používat i v jiných značkách vozů (Citroen,Renault,Mercedes)vše 2litry a bez problémů.Nakonec jsem skončil na poměru cca 70/30 a mimo Mercedesu,kde protestovala lamdasonda,žádný problém.Během této doby jsem zažil 3 x úsměvné příhody spojené s tímto palivem.1)na STK nebyly schopni zmeřit emise (Renault) 2)ve značkovém servisu Mercedes vyhodnotili poruchu lamdasondy poruchou palivové soustavy a za 3)u nejmenované pumpy mi rval pumpař tankovací pistoli z ruky s tím,že jsem si rozhodně spletl stojan

1 reakcí na tento příspěvek Test paliva E85

2.12.2012 v 22:55 | Nahoru | #15
V nemecku propadak nikdo to nekupuje.
V pruzkumu otazky PROC? Nemci odpovedeli..Mam nova auta a mame si je kurvit temato srackama?
Ne diky.

(reakce na) Test paliva E85

3.12.2012 v 07:29 | Nahoru | #16
PAP28> Neříkám, že to není spolehlivé. Dost možná jo. Netestoval jsem a příběhům na internetu se těžko věří. Ale když vezmu kolik je úspora a že že tam nějaký riziko může bejt (byť jen, že se uvolní rokama uložený hnusy), tak mi to nestojí za to. Výrazně víc ušetřím, když nejsem línej a jdu do práce pěšky (30minut) a ještě udělám něco pro svoje zdraví.

Pokud vám to funguje, pak paráda a zauvažuju, že bych to jednou otestoval taky. Nemám potřebu cpát peníze benzínkám (a státu, bankám, operátorům), jen vždycky zvažuju, jestli taková úspora stojí za to. A u E85 si nejsem jistej. Nic víc, nic míň.

(reakce na) Test paliva E85

3.12.2012 v 07:42 | Nahoru | #17

mmks píše: já taky napsal jen svůj názor. Mě to prostě na nádrži udělá 200Kč, což vzhledem k tomu, že tankuju min 2x měsíčně jsou 400Kč za měsíc, takže skoro 5.000Kč za rok. Samozřejmě můžeš mít pravdu, že se pak budu bít do hlavy a říkat si, že to za to nestálo, ale zatím jsem nenarazil ať sám, nebo někde zprostředkovaně na žádný problém.


Úspora dobrá a někdo to pro nás, co nejsme rozhodnuti, alespoň otestuje na vlastní kůži. Díky za to.

Jinak za poslední rok jsem taky hledal úspory, kde mi utíkaj prachy a našel jsem třeba tohle, kdyby to někoho zajímalo, když už se bavíme o úsporách:

- Banku (KB) vyměnit za bezpoplatkovou (mBank) - 1500Kč úspora ročně
- Překopat všechny povinný ručení (2x auto, 1x moto): 3000Kč úspora ročně
- Upravit parametry životního pojištění: 2400Kč ročně
- Standby režim přístrojů doma: 1000Kč ročně

To je jen pár drobností, který nemaj na nic zásadního vliv, ale v součtu už to je pěkná suma.

Test paliva E85

3.12.2012 v 09:04 | Nahoru | #18
Taky jsem uvažoval o E85 a to o předělání jednotky.Ale nakonec kašlu na to,jen zkusím občas namíchat co to udělá.

Jinak ve Světě motoru testovali Octi II předělanou na E85 a ve výsledku uspora cca 15hal.Auto mělo větší spotřebu.
A hrozí další rizika..motor,vedení pal.,čerpadlo.
Něco jiného asi bude upravený auto z fabriky,třeba Focus 1,8.

Test paliva E85

3.12.2012 v 10:39 | Nahoru | #19
Jednou sem to taky zkusil,bez úprav, poměr N95-E85 2:1, Lancer 1,8 105kW r.2009, průměr na benzin 8,5l/100km.

Starty a chod v poho, ale bylo max k nule.
Úspora žádná, protože průměrná městském a mimoměstském stoupla o litr až litr a půl.

Jediné plus to mělo na dálnici, při 140km/h se spotřeba srovnala s benzínem, možná šla i níž, motor měl tišší chod a v těch vysokých točkách (4000ot/min, nemá to šestku ) šel pocitově líp za plynem.

Ve výsledku sem od toho upustil.
Možná při jízdě na čistý E85 by se to vyplatilo, ale co to udělá ještě se spotřebou?
Výrobce má v nabídce i FFV, ale dle katalogu jsou v palivové soustavě jiné díly než u běžného benzínu, tak že asik tam nějaké rizika poškození sou.

1 reakcí na tento příspěvek Test paliva E85

3.12.2012 v 10:52 | Nahoru | #20
bych to do auta (o motorce ani nemluvim) nenalil ani za zlatý prase! ale každýho věc, jestli si myslí že ušetří. benzín se dá tankovat i za cenu kolem 33 kč/l (N95) u benzínek ONO. takže úspora s E85 je vlastně paradox

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test paliva E85

3.12.2012 v 10:54 | Nahoru | #21

mára929r píše: benzín se dá tankovat i za cenu kolem 33 kč/l (N95) u benzínek ONO. takže úspora s E85 je vlastně paradox


Proč paradox? U ono stojí E85 24,5 - takže tam nějaká úspora asi je: http://www.tank-ono...index.php?page=cenik

Fakt je, že v Plzni na shellce chtějí za N95 taky 32,9Kč takže tankuju teď na shell

2 reakcí na tento příspěvek Test paliva E85

3.12.2012 v 11:12 | Nahoru | #22
Důvodem k tankování E85 nemusí být vždy jen chtíč uspořit, to si můžou myslet akorát tak hloupí motorkáři ;) Může to být taky jednoduchý způsob, jak zvýšit max. plnící tlak a zkultivovat běh motoru u přeplňovaného (samo že benzínového) motoru. Kámoš do svýho Volva 940 s motorem 2.3 LPT to láduje 1:1 a užívá si lepšího průběhu krouťáku prakticky v celym spektru (a to není žádný závodník), kdy hlavně při vyšší zátěži (dálniční kopec a plně obsazený vůz) se projeví úspora - auto jede daleko líp a přitom žere stejně, ne-li méně. Do svýho Saaba (dvoulitr HPT) už jsem teď to naposledy taky zkusil a žádnou změnu jsem zatím nepozoroval, pouze z výfuku to teď smrdí trochu jinak. Blbý je z mýho hlediska hlavně to, že bioethanol nabízejí zatím samé noname čerpačky, které důvěru v kvalitu jejich paliv příliš nevzbuzují.

(reakce na) Test paliva E85

3.12.2012 v 12:03 | Nahoru | #23
Mr.Dan: Můžeš mi vysvětlit, jak se pouhou změnou paliva jednoduchým způsobem zvýší max. plnící tlak? Buď nesprávně chápu tu formulaci, nebo máš hrubou chybu v úvaze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test paliva E85

3.12.2012 v 12:34 | Nahoru | #24

todvora píše: Proč paradox? U ono stojí E85 24,5 - takže tam nějaká úspora asi je: http://www.tank-ono...index.php?page=cenik

Fakt je, že v Plzni na shellce chtějí za N95 taky 32,9Kč takže tankuju teď na shell



tak já to napíšu jinak - pokuď mám motor (je fuk zda v motorce nebo autě) kterej jezdí na N98 (podle výrobce), tak tam leju stejně to, co tam patří! stejný jako když mám do toho lejt 10W40, tak tam leju to, co se tam lejt má a né nic jinýho a lacinějšího , abych ušetřil!
ale pokuď si tam někdo leje něco jinýho jen aby ušetřil, je to jeho věc.
každopádně žvástům že mu to jede líp a míň žere fakt věřim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test paliva E85

3.12.2012 v 12:35 | Nahoru | #25

Mr.Dan píše: Důvodem k tankování E85 nemusí být vždy jen chtíč uspořit, to si můžou myslet akorát tak hloupí motorkáři ;) Může to být taky jednoduchý způsob, jak zvýšit max. plnící tlak a zkultivovat běh motoru u přeplňovaného (samo že benzínového) motoru. Kámoš do svýho Volva 940 s motorem 2.3 LPT to láduje 1:1 a užívá si lepšího průběhu krouťáku prakticky v celym spektru (a to není žádný závodník), kdy hlavně při vyšší zátěži (dálniční kopec a plně obsazený vůz) se projeví úspora - auto jede daleko líp a přitom žere stejně, ne-li méně. Do svýho Saaba (dvoulitr HPT) už jsem teď to naposledy taky zkusil a žádnou změnu jsem zatím nepozoroval, pouze z výfuku to teď smrdí trochu jinak. Blbý je z mýho hlediska hlavně to, že bioethanol nabízejí zatím samé noname čerpačky, které důvěru v kvalitu jejich paliv příliš nevzbuzují.



taky to nechápu, ale koukám že i kdybych ti nachcal do nádrže, tak kulový poznáš
toto co popisuješ, tomu se říká "placebo" efekt

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test paliva E85

3.12.2012 v 12:44 | Nahoru | #26
mára929r> například koenigsegg má o sto koní víc na E85 než na benzín,používá i upravené osmiválce volvo a ve skandinávii na to normálně jezdí všichni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test paliva E85

3.12.2012 v 13:16 | Nahoru | #27
valibuk> my se ale bavíme o čr, né o skandinávii
a nepochybuju, že každej kdo šetří jezdí do práce samozřejmě osmiválcovym volvem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test paliva E85

3.12.2012 v 13:56 | Nahoru | #28
valibuk: Ale s tím Koenigseggem je to trochu jinak - ty nové mají motor z výroby stavěný na E85. Tomu je všechno přizpůsobeno - kompresní poměr, spalovací prostor, doby vstřikování, atd. Takže když se do takhle upraveného motoru nalije benzín, samozřejmě jede hůř. Ale kdybys natankoval E85 do původních benzínových modelů, bude poměr výkonů opačný - na benzín budou mít vyšší výkon než na biopalivo.
No a tady jde řeč o tankování E85 do tradičních benzíňáků bez dodatečných úprav. Tam k nárůstu výkonu fakt nedojde

(reakce na) Test paliva E85

3.12.2012 v 15:55 | Nahoru | #29

mára929r píše: valibuk> my se ale bavíme o čr, né o skandinávii
a nepochybuju, že každej kdo šetří jezdí do práce samozřejmě osmiválcovym volvem

řeč byla o volvu a saabu,mám pocit,že jsou na E85 stavěný,švédové to tam perou hlava nehlava.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Test paliva E85

3.12.2012 v 16:02 | Nahoru | #30

1100Virago píše: valibuk: Ale s tím Koenigseggem je to trochu jinak - ty nové mají motor z výroby stavěný na E85. Tomu je všechno přizpůsobeno - kompresní poměr, spalovací prostor, doby vstřikování, atd. Takže když se do takhle upraveného motoru nalije benzín, samozřejmě jede hůř. Ale kdybys natankoval E85 do původních benzínových modelů, bude poměr výkonů opačný - na benzín budou mít vyšší výkon než na biopalivo.
No a tady jde řeč o tankování E85 do tradičních benzíňáků bez dodatečných úprav. Tam k nárůstu výkonu fakt nedojde

bez dodatečných úprav je nesmysl na čistý E85 jezdit. existujou firmy zabývající se úpravou na biopaliva.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist