2 reakcí na tento příspěvek vule kliky
1. záleží, kde je axiálně vedena ojnice - jestli v pístu a nebo v ojnici (axiální vedení ojnice v pístu se moc nepoužívá),
2. pokud je ojnice axiálně vedena v pístu, musí mít ojnice dole, mezi setrvákama vůli - aj třeba 3mm,
3. u ojnice axiálně vedené v klice (častější případ) je vůle mezi ojnicí a setrvákama tak 0,2 až 0,3mm.
Taky se musí, teda pardon, měl by se motor dát dohromady tak, aby píst běhal přesně v ose válce.
Když to tak není (a je-li velká boční vůle ojnice) to ani nemůže být, tak vznikají boční síly mezi pístem a válcem.
Přináší to podobný efekt jako na truhlářské svěrce nehledě k tomu, že píst ve válci neběží hladce, ale mlátí se.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Která je lepší Yamaha YZ 250, KTM 250 SX | borec638 | 2 | 3.1.2024 v 18:01 ja1 |
Manual Yamaha YZ 250 2t rok 2001 Yamaha YZ 250 | radiard | 12 | 24.1.2023 v 20:50 radiard |
Prasknutí piest Yamaha yz 250 Yamaha YZ 250 | Crmkar | 4 | 6.1.2023 v 20:55 Massakra |
Yz250 sx300 Yamaha YZ 250 | Neo28 | 12 | 5.1.2023 v 15:18 _Michal |
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | Olihňos | 2 | 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB |