bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prosím o pomoc XT600E
Zdravím, potřeboval bych radu.

Popis problému:
V neděli po jednom z nepodařených výjezdů kdy moje xt leželo delší dobu na zemi (max 2 min) se mi stala divná věc . Nejdříve xt jelo normálně ale po pár stech metrech začalo cukat a práskat do výfuku a vůbec nejelo i na malou nerovnost jsem musel dát hodně plynu prostě ztratilo výkon. Zkoušel jsem různé věci nechat chvilku stát, vyjet benzín z karbeců ale nic mi nepomohlo. Ovšem na neutrál motor běžel bez problému a nechal se vytočit úplně v pohodě. Nechal jsem se odvézt na vozejku a doma (po zhruba 3 hodinách od položení) před garáží jsem zjistil že když je motorka studená tak jede se sytičem úplně bez problému a problémy nastanou jakmile ho sundám, ale zase když už se motor ohřeje motorka se sytičem chcípá. Včera jsem potřeboval ujet pár metrů na wap a cestou jsem zkusil sundat sytič a motorka jela úplně v pohodě vzal jsem to tedy malou oklikou a motka zase šlape jako hodinky. Karburátory jsem vyndal , juknu na ně a nechám je vyčistit ultrazvukovou čističkou.

Otázka:
Poradil by mi někdo, prosím, co se stalo ?

Budu vděčný za jakoukoli pomoc, či radu.


1 reakcí na tento příspěvek Prosím o pomoc XT600E

11.11.2012 v 00:03 | Nahoru | #1
Když motorka se sytičem běžela, ale bez něj zhasínala, tak mohl nějaký bordel přicpat trysky. Nemůžu si vzpomenout, jak má XT600 řešené sání a airbox (komoru filtru), ale možná se také za tu dobu, co motorka ležela, dostal do filtru a pak do karbců olej z motoru (odvětrávací hadicí). Pak to může nadělat kdovíjakou neplechu a po "vypláchnutí" benzinem za jízdy se to může srovnat. Nenapadlo Tě náhodou během té problematické jízdy kouknout za sebe, jestli motorka nepouští modrý kouř? To právě naznačovalo spalování oleje.
Na neutrál motor mohl běžet dobře, jelikož bez zátěže mu stačí jen málo plynu na to, aby se roztočil, ale když pak za jízdy naplno otevřeš plyn a to na déle, než zlomek vteřiny, je to jiná.
Vyčištěním karbců každopádně nic nezkazíš a možná by nebylo od věci také vypláchnout a vyfoukat nádrž, stejně jako pročistit kohout a všechna sítka a filtry v cestě benzinu.

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o pomoc XT600E

Skvělá odpověď, děkuji! 11.11.2012 v 01:29 | Nahoru | #2
Nepřisuzoval bych to nějakému velkému problému. Když položíš mašinu tak přes přepad plovákové komory vyteče béňo. Po zvednutí u té mé chvíly trvá než se posbírá na dva válce. Ta tvá střílí do výfuku- chudá směs. Podle mě máš seklý jehlový ventil nebo plovák, který brání přívodu benzínu. Kouknul bych na plovák, ventil a výšku hladiny. Samozřejmě nevylučuji to, co píše J.M.K.. čus a ať to dobře dopadne





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o pomoc XT600E

11.11.2012 v 07:25 | Nahoru | #3
J.M.K.> Omlouvám se zapomněl jsem napsat, z motorky nešel žádný kouř

(reakce na) Prosím o pomoc XT600E

11.11.2012 v 07:37 | Nahoru | #4
bonnyes> Benzin mi vytekl a poměrně hodně. S motorkou jsem ten den neležel poprvé, vždy mi potom chvilku nedržel volnoběh atd..., Stáli jsme tam asi půl hoďky a XT blblo furt a to i když jsme ho dotáhli domu, srovnalo se až po 5 dnech. Mě se jedná o to aby se mi to nestalo znova protože se s tím nedalo ject.

Prosím o pomoc XT600E

11.11.2012 v 10:21 | Nahoru | #5
je možný, že jsi tím startováním po lehnutí ulil svíčku a ta pak kloudně nepálila.. některý svícky jsou na to náchylný... zkus jako první věc vyměnit svíčku a až pak zkoušet jiné katastrofické scénáře

Prosím o pomoc XT600E

11.11.2012 v 10:32 | Nahoru | #6
kouslej plovák, nebo NGK svíčka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o pomoc XT600E

Skvělá odpověď, děkuji! 11.11.2012 v 10:52 | Nahoru | #7
dzah> Tak mohlo jít o to, co napsal bonnyes. Když už máš karbce venku, tak koukni na ty plováky a jak zmínil hiffson, v první řadě vyměň svíčku. Není to žádné plácnutí do vody - svíčky NGK byly pověstné horší kvalitou izolátoru, takže jak se jednou ulily, byly odepsané - po mokrém izolátoru jdou plíživé výboje, vypálí vodivé cestičky, po kterých už pak výboje "utíkají" stále i po vypálení.
Zajímavé, že se to stávalo snad jen u motorek - u aut jsem na svíčky NGK zatím žádné podobné stížnosti neslyšel. Se svíčkami Denso jsem takové problémy nikdy nezaznamenal.

Prosím o pomoc XT600E

Skvělá odpověď, děkuji! 11.11.2012 v 11:25 | Nahoru | #8
Typnul bych seklej plovak, kterej se proste srovnal (casem, otresama)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o pomoc XT600E

11.11.2012 v 13:56 | Nahoru | #9
J.M.K.> Svíčku jsem dával novou v srpnu a byla to origo yamaha, je na ní najeto 2000km, na tu předchozí taky origo jsem to též párkrát položil, přelil karbec a nic, tak nevím

(reakce na) Prosím o pomoc XT600E

11.11.2012 v 21:09 | Nahoru | #10
dzah> Uvidíš, co to udělá, až vyčistíš karbce. Jak zmínil gugo ten zaseklý a následně uvolněný plovák, tak to se také mohlo stát... přesně to se mi stalo na starém autě, kdy krátce po rozjezdu a po přeřazení zhasnul motor a už nenaskočil. Po sundání váka filtru jsem jasně viděl, jak karbec přetéká, ale po sundání víka karbce plovák fungoval normálně a po vyčištění komory (byl tam po 30 letech provozu jakýsi "lógr") a nasazení víka už také bylo vše v pořádku, motor naskočil na cvrnk a od té doby už se nic podobného neopakovalo.

Prosím o pomoc XT600E

11.11.2012 v 21:21 | Nahoru | #11
bonny se vališ v zasetym???
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 Muluri 15 8.1.2024 v 11:17 Muluri
Liberec Motocentrum Kurt Lindner - ... [1, 2] Yamaha XT 600 E Fichtlař20 34 19.12.2023 v 16:30 kokokokoko
Seřízení ventilů yamaha xt 600E Yamaha XT 600 E Uhla 14 27.11.2023 v 12:19 Slávek-TDM
Nový výfuk gpr XT 600 E Yamaha XT 600 E skodas1 1 27.6.2023 v 21:40 Kohlstein
Štítek Yamaha XT 600 E sekáčmagor 13 10.2.2023 v 13:58 sekáčmagor


TOPlist