Přemýšlím o levném bezkontaktním zpalování na stadiona a napadlo mě upravit levné čínské zapalování aby páslo do mopeda. Kdyby se mi to povedlo a zapalování fungovalo, chtěl bych vědět, jakou poruchovost má vubec takové obyčejné zapalování z čínských skůtrů? Aby pak nebylo mnohem víc poruchovější, než klasické zapalko na stadionu.... Přemýšlel jsem koupit třeba toto: http://moto-ustinl....ma=6715#!prettyPhoto
a s tím si vyhrát. VAPE je přeci jenom trochu dražší a může udělat stejnou službu jako tohle.
Děkuji za názory.
1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost čínského zapalování na skůta?
1. Je to neskutečné zbastlení originální konstrukce mopedu, který navíc dnes není žádnou
tuctovkou, takže je škoda to tak zprasit a navíc ztratí dost na ceně.
Asi jako pokusit se předělat starý čtyřlampový superhet na tranzistorový - bude potřeba
spousty zásahů i do "širokého okolí lamp" a výsledek stejně nebude stát za nic, o
zničení historické hodnoty nemluvě.
2. Tebou vyhlédnuté zapalování je určené pro zcela jiné motory a navíc u něj nejde ladit
průběh předstihu (změna předstihu dle otáček), takže motoru S11 by nemusela daná
charakteristika vůbec vyhovovat (navíc je toto zapalování určeno pro čtyřtakt 50ccm,
zatímco S11 je zcela jiné kafe) se všemi negativními důsledky. Krom toho moderní motory
mívají rozsahy otáček výše, než staré, jako třeba zrovna stadion, nebo fichtl a tím spíše
s ním toto zápalko nebude dobře fungovat.
3. Že "čínské zapalování zaručeně udělá stejnou službu jako VAPE", o tom bych silně
pochyboval.
Vyjímkou by bylo, kdyby se jednalo o jednotku určenou přímo jako náhrada původního systému pro konkrétní motor (jako třeba sady VAPE pro "třindy"), nicméně první bod potom platí stále.
Klidně se čínského zapalka neboj, vydrží to hodně. Taky už jsem zažil i CDI, které bylo za pár korun a vydrželo dva starty, tak si na to úplně laciné dej pozor.
Jen ještě budu souhlasit s tím bodem 1. že je škoda to předělávat a nezachovat originál, ale vzhledem k faktu, že také se synem předěláme kde co, tak ti popřeji funkční předělání.
Tak já mám na všech mopedech originální zpaalování a nemůžu si ho vynachválit, ald ělám jendnoho trochu závodnějšího a Kolik stojí VAPE a kolik stojí čína... navíc tyhle zápalka dávaj jirku každou otáčku u 4T, takže by to mělo chodit v pohodě na 2T. Jinak myslím co se týče předstihu by neměl být žádný problém, ani s křivkou, však tyhle motory nejsou na předstih tak náchylný.
Známej má na mopedu obyčejný zapalování z motorový pily a šlape mu to perfektně, už s náma najel několik tis km a na první pohled není ani vidět, že tam má jiný zaplako, protže cívku elegantně schoval pod víko.
Jinak pokud úpravy nemusíš nic vrtat, řežat a nic jinýho upravovat a vrátit na orogonál je otázka půl hodinky, tak bych to zas tak nehrotil. Navíc když by se to hezky vešlo pod víko zapalování, že na první pohled nikdo nic neuvidí.
J.M.K. píše: Tohle bych nedělal:
1. Je to neskutečné zbastlení originální konstrukce mopedu, který navíc dnes není žádnou
tuctovkou, takže je škoda to tak zprasit a navíc ztratí dost na ceně.
Asi jako pokusit se předělat starý čtyřlampový superhet na tranzistorový - bude potřeba
spousty zásahů i do "širokého okolí lamp" a výsledek stejně nebude stát za nic, o
zničení historické hodnoty nemluvě.
2. Tebou vyhlédnuté zapalování je určené pro zcela jiné motory a navíc u něj nejde ladit
průběh předstihu (změna předstihu dle otáček), takže motoru S11 by nemusela daná
charakteristika vůbec vyhovovat (navíc je toto zapalování určeno pro čtyřtakt 50ccm,
zatímco S11 je zcela jiné kafe) se všemi negativními důsledky. Krom toho moderní motory
mívají rozsahy otáček výše, než staré, jako třeba zrovna stadion, nebo fichtl a tím spíše
s ním toto zápalko nebude dobře fungovat.
3. Že "čínské zapalování zaručeně udělá stejnou službu jako VAPE", o tom bych silně
pochyboval.
Vyjímkou by bylo, kdyby se jednalo o jednotku určenou přímo jako náhrada původního systému pro konkrétní motor (jako třeba sady VAPE pro "třindy"), nicméně první bod potom platí stále.
Stadion žádnou regulaci předstihu nemá, když trefí předstih, bude to šlapat určitě líp než s kladívkem.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda Vallaro - legislativa Babetta 210, Jawa Stadion S11 | kokoška. | 10 | 8.10.2023 v 08:43 kokoška. |
barva na s11 Jawa Stadion S11 | tadeo96 | 12 | 27.1.2023 v 00:06 Břichoun |
Ráfky Stadion S11 Jawa Stadion S11 | Břichoun | 6 | 25.11.2022 v 07:06 FJRPEPA |
Nestartuje, slabá jiskra Jawa Stadion S11 | Filip116 | 5 | 6.8.2022 v 13:41 Filip116 |
Renovace JAWA,ČZ ČZ 175/501, Jawa Stadion S11 | kalousek | 10 | 27.7.2022 v 09:57 Dolin |