bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spolehlivost čínského zapalování na skůta?
1.11.2012 v 23:00
Ahoj!
Přemýšlím o levném bezkontaktním zpalování na stadiona a napadlo mě upravit levné čínské zapalování aby páslo do mopeda. Kdyby se mi to povedlo a zapalování fungovalo, chtěl bych vědět, jakou poruchovost má vubec takové obyčejné zapalování z čínských skůtrů? Aby pak nebylo mnohem víc poruchovější, než klasické zapalko na stadionu.... Přemýšlel jsem koupit třeba toto: http://moto-ustinl....ma=6715#!prettyPhoto
a s tím si vyhrát. VAPE je přeci jenom trochu dražší a může udělat stejnou službu jako tohle.

Děkuji za názory.

1 reakcí na tento příspěvek Spolehlivost čínského zapalování na skůta?

1.11.2012 v 23:31 | Nahoru | #1
Tohle bych nedělal:

1. Je to neskutečné zbastlení originální konstrukce mopedu, který navíc dnes není žádnou
tuctovkou, takže je škoda to tak zprasit a navíc ztratí dost na ceně.
Asi jako pokusit se předělat starý čtyřlampový superhet na tranzistorový - bude potřeba
spousty zásahů i do "širokého okolí lamp" a výsledek stejně nebude stát za nic, o
zničení historické hodnoty nemluvě.
2. Tebou vyhlédnuté zapalování je určené pro zcela jiné motory a navíc u něj nejde ladit
průběh předstihu (změna předstihu dle otáček), takže motoru S11 by nemusela daná
charakteristika vůbec vyhovovat (navíc je toto zapalování určeno pro čtyřtakt 50ccm,
zatímco S11 je zcela jiné kafe) se všemi negativními důsledky. Krom toho moderní motory
mívají rozsahy otáček výše, než staré, jako třeba zrovna stadion, nebo fichtl a tím spíše
s ním toto zápalko nebude dobře fungovat.
3. Že "čínské zapalování zaručeně udělá stejnou službu jako VAPE", o tom bych silně
pochyboval.

Vyjímkou by bylo, kdyby se jednalo o jednotku určenou přímo jako náhrada původního systému pro konkrétní motor (jako třeba sady VAPE pro "třindy"), nicméně první bod potom platí stále.

Spolehlivost čínského zapalování na skůta?

2.11.2012 v 09:01 | Nahoru | #2
Souhlasím pouze v bodě, že typ na odkaze tam nepůjde. Jinak máme upravený např. stařičký scooter Yamaha Jog 2T 50 ccm s komplet zapalováním z čínské výroby pro 4T pitbike nakitovaný od Polini. Naměřili jsme maximálku 123 km/hod. Znám i pár lidí, kteří použili čínské bezkontaktní zapalování na S11 a i na jiných mopedech. Jede to neskutečně. Švára měl připraveného mopeda na závod s tímhle zapalováním. Pomáhal jsem upravit závodního simsona a také jsme použili čínské zapalování s čínským CDI, které točí až 15 tis. Jenže tam byl pak problém s pístem a klikou, aby to vydržely a ještě si kroužky brnkaly o kanálky, ale neskutečně to jelo a závodilo to dva roky.
Klidně se čínského zapalka neboj, vydrží to hodně. Taky už jsem zažil i CDI, které bylo za pár korun a vydrželo dva starty, tak si na to úplně laciné dej pozor.
Jen ještě budu souhlasit s tím bodem 1. že je škoda to předělávat a nezachovat originál, ale vzhledem k faktu, že také se synem předěláme kde co, tak ti popřeji funkční předělání.

Spolehlivost čínského zapalování na skůta?

2.11.2012 v 15:50 | Nahoru | #3
Tyjo, tady je to horší, než na veteranforu :D
Tak já mám na všech mopedech originální zpaalování a nemůžu si ho vynachválit, ald ělám jendnoho trochu závodnějšího a Kolik stojí VAPE a kolik stojí čína... navíc tyhle zápalka dávaj jirku každou otáčku u 4T, takže by to mělo chodit v pohodě na 2T. Jinak myslím co se týče předstihu by neměl být žádný problém, ani s křivkou, však tyhle motory nejsou na předstih tak náchylný.
Známej má na mopedu obyčejný zapalování z motorový pily a šlape mu to perfektně, už s náma najel několik tis km a na první pohled není ani vidět, že tam má jiný zaplako, protže cívku elegantně schoval pod víko.

Jinak pokud úpravy nemusíš nic vrtat, řežat a nic jinýho upravovat a vrátit na orogonál je otázka půl hodinky, tak bych to zas tak nehrotil. Navíc když by se to hezky vešlo pod víko zapalování, že na první pohled nikdo nic neuvidí.

Spolehlivost čínského zapalování na skůta?

2.11.2012 v 16:29 | Nahoru | #4
zapalování se na čínách neserou - šel bych do toho.
a myslím, že regulaci předstihu to nemá.

P.S. Vape je "speciálně na Jawu 350" jenom tvarem a držákem.

Spolehlivost čínského zapalování na skůta?

2.11.2012 v 16:40 | Nahoru | #5
Předstoh si nareguluju podle natočení statoru, nějaká automatická změna předstihu podle otáček je na mopeda zbytečnost.

(reakce na) Spolehlivost čínského zapalování na skůta?

2.11.2012 v 17:41 | Nahoru | #6

J.M.K. píše: Tohle bych nedělal:

1. Je to neskutečné zbastlení originální konstrukce mopedu, který navíc dnes není žádnou
tuctovkou, takže je škoda to tak zprasit a navíc ztratí dost na ceně.
Asi jako pokusit se předělat starý čtyřlampový superhet na tranzistorový - bude potřeba
spousty zásahů i do "širokého okolí lamp" a výsledek stejně nebude stát za nic, o
zničení historické hodnoty nemluvě.
2. Tebou vyhlédnuté zapalování je určené pro zcela jiné motory a navíc u něj nejde ladit
průběh předstihu (změna předstihu dle otáček), takže motoru S11 by nemusela daná
charakteristika vůbec vyhovovat (navíc je toto zapalování určeno pro čtyřtakt 50ccm,
zatímco S11 je zcela jiné kafe) se všemi negativními důsledky. Krom toho moderní motory
mívají rozsahy otáček výše, než staré, jako třeba zrovna stadion, nebo fichtl a tím spíše
s ním toto zápalko nebude dobře fungovat.
3. Že "čínské zapalování zaručeně udělá stejnou službu jako VAPE", o tom bych silně
pochyboval.

Vyjímkou by bylo, kdyby se jednalo o jednotku určenou přímo jako náhrada původního systému pro konkrétní motor (jako třeba sady VAPE pro "třindy"), nicméně první bod potom platí stále.



Stadion žádnou regulaci předstihu nemá, když trefí předstih, bude to šlapat určitě líp než s kladívkem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda Vallaro - legislativa Babetta 210, Jawa Stadion S11 kokoška. 10 8.10.2023 v 08:43 kokoška.
barva na s11 Jawa Stadion S11 tadeo96 12 27.1.2023 v 00:06 Břichoun
Ráfky Stadion S11 Jawa Stadion S11 Břichoun 6 25.11.2022 v 07:06 FJRPEPA
Nestartuje, slabá jiskra Jawa Stadion S11 Filip116 5 6.8.2022 v 13:41 Filip116
Renovace JAWA,ČZ ČZ 175/501, Jawa Stadion S11 kalousek 10 27.7.2022 v 09:57 Dolin


TOPlist