vím, že dotazů začátečníků jakou motorku vybrat je mnoho. Ale zajímalo by mě jestli mohu přeskočit 125 ccm a vybrat si rovnou třeba Kawasaki ninja 250R? Popřípadně živého Duka 250ku od KTM? U té starší bylo myšleno něco jako Suzuki GS 500. A vydržet s takovou motorkou delší dobu než přesedat z 125 na 600 například.
Jinak nevím jestli hraje roli hmotnost a výška řidiče. Respekt z motorky a rychlosti mam velký.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
motovlk píše: Sportovní moto je vyrobený tak , aby to mělo dobrý jízdní vlastnosti když jedeš rychle , samo že se s tím dá i ploužit pomalu , ale asi to nebude ten požitek. Hlavně motor u sportovní motorky bude jinak naladěnej , než u naháče kde se třeba oželí max. výkon na úkor lepšího průběhu.
Hlavně sport je udělaný pro nejsnadnější ovládání a tu motorku máš prostě v ruce a nesedíš na ni jako na židli. Takže si myslím, že je lepší na naučení ninja 250 než ER500, ale záleží na každém co chce jezdit zda naháče nebo sport. Na sportu se sice jezdí hůře pomaleji, ale na FJR ještě hůře Ale na sportu jako ninja 250 se bude jezdit fajn i pomalu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
Pajiss píše: motovlk> A v čem je naháč lepší, že se na něm učí líp ?
Ergonomií - obvykle širší a vyšší řídítka u naháčů, dále níže umístěné stupačky - nejsi tolik předkloněny až nalehlý.
Lehké naháče (endura, SM) lze řídtit trošku podobně jako horská kola - řídítkama. U zalehávaček můžeš mít "zavařená řídítka", protože tam se to řídí celým tělem , u chopperů a těžkých cesťáků musíš zvládnout techniku "kontra"...
Je toho moc, co nevíš, a nemá cenu tady hltat výlevy nudících se (listopad)motorkářů.
Jdi do autoškoly, pak si vyzkoušej pár různých motorek a udělej si vlastní názor. Ten může být úplně jiný než můj nebo kohokoliv tady - a přesto nemusí být špatný. Prostě to bude TVŮJ pocit z jednotlivých motorek.
Silná mašina je nebezpečná nejdříve jen prvních pár km, než si na ni zvykneš. Pak je to v pohodě - a pak přijde to nejnebezpečnější období, kdy si začneš myslet, že už umíš ...
Alespoň to poslouží dalším začátečníkům, kteří si myslí podobný zázor na začínající 125.
Ahoj,
první zásada - neuspěchat výběr motorky, a až budeš mít vybráno, neuspěchat ani koupi konkrétního kusu, pokud by to měla být motorka z druhé ruky.
Jestli nechceš jezdit hlavně po dálnici a delší přesuny, tak jako začátečníkovi (ale nejenom proto) bych Ti tu pětistovku rozmlouval.
Dnešní 4T dvěstěpadesátky jsou dostatečně výkonné a rychlé na jízdu v běžném provozu - pokud nechceš "závodit" a výrazně překračovat rychlostní limity.
Jejich výhodou jsou nižší pořizovací i provozní náklady, a i to je dost důležitý v dnešní době, kdy se všechno zdražuje. Oceníš to hlavně u spotřeby paliva, u nízkého povinného ručení, u každoročního běžného servisu při výměně náplní i jednou za čas při seřizování (zpravidla menšího počtu) ventilů, levnějších a méně se sjiždějících pneumatik, levnější řetězové sady atd. atd.
A taky, a to je pro začátečníka hodně důležitý, lehčí motorka je velkou výhodou jak v manipulaci na místě, tak OBECNĚ je lépe ovladatelná i za jízdy. A na rozdíl od jízdy na 125ce už nebudeš na 250ce brzdou provozu, ale přitom i na té větší 250ce se samozřejmě dá v případě potřeby jezdit hodně pomalu a hodně úsporně.
Já jsem si po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou a s bagáží skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál... A že pro moje potřeby mi mírou vrchovatou a vlastně i lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Když tak tady jsem o tom pro případnou inspiraci sepsal elaborát
http://www.motorkari...ft=132014&fid=65
Ta 250 je daleko lehčí, ovladatelnější!, lépe se na ní dají ustát případné chyby.
Brzda provozu to nebude a o dalších výhodách ohledně finančních nároků tu uz bylo napsáno dost.
Sám mám srovnání s Guzzi (čtvrttunka) > výborná na přesun 1000km ve dvou, relativně ovladatelná, ale ta váha tam prostě je a třeba když je člověk dlouhý do zatáčky, o dost hůř se s tím dá něco delat než na 125 cebru, která je ovladatelná jako kolo, do města a utažených zatáček úplně idealni nástroj, jen by to chtělo 2T motor a byla by to hračka nejlepší
znám pár extrémů,kteří začali rovnou na silný (600+), jezdili "se srovnanou hlavou" (=nikdy si tu jízdu neužili, bo se furt kontrolovali), sice nebourali,ale neuměli ani z poloviny to,co předvádí kdejakej teenager na Simsonu.
Duke 200 mi přijde naprosto fajnová motorka pro takový situace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
Pajiss píše: Petta> Určitě na silnější bych ani nesedl. Ale 125 mi přijde málo. Takže asi 3 sezóny 250 a pak silnější by mohlo být v pohodě.
záleží na každým, ale myslím že 3 sezony na tom nevydržíš - pokud ta 250bude Ninja, asi tě bude bavit a muže se stát že si koupíš k ní ještě jednu motku cestovnějšího rázu
hlášky "otočíš heftem na 600 a bude se dít peklo" ... neřeš tolik kubaturu, řeš motorky. ona 1000ccm SS je něco jinýho než 1000 dvouval enduro a ještě neco jiného je 1000ccm chopper.
vahou, akcelerací, manipulací.... je toho hodně. Jak jsem psal, nevybírej motku v době kdy o tom víš prd, udělěj si papíry a pak sám některý místní rady smázněš jako nesmysl a z těch zbylých už si můžeš alespoň s troškou přehledu něco brát.
S kolem maj motorky shodnou tal leda jednu stopu... (alespoň v rámci silničních strojů)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
(reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
Pajiss píše: motovlk> A jak je to s ježděním na delší trasy. Myslím naháč vs. sport. To je pro mě kolem 200 km.
Kazda motorka je endurem podle toho jakej endurista na ni sedi a kazda motka je i sportem podle toho jakej sportak na ni sedi. takže adrsenalin vyplavíš na všem, jen je otazka zda pojedeš 150-200 nebo 300km/h a jak moc te bude bolet prdel . ..samozřejmě to zjednodušuji ale byl jsem ted ve francii s klukem na ZX9R - on+jeho mlada s krosnou a dva bagly po stranach - 14dni pod stanem a přežili to s usměvem, pak znam jednoho co ma Varana a nevytahl paty - - hlavní je chtít, pak už to jde. Ja s CB strávil loni v Rumunsku 3 týdny a že by to byla motka na rozkopaný cesty se asi moc říct nedá.Naposledy editováno 01.11.2012 12:56:11
Jinak ja ten posez na sportech moc nemusim kdyz se vratim k ty ninje,,ale to je zase individualni..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
650ccm píše:
Lehké naháče (endura, SM) lze řídtit trošku podobně jako horská kola - řídítkama. U zalehávaček můžeš mít "zavařená řídítka", protože tam se to řídí celým tělem , u chopperů a těžkých cesťáků musíš zvládnout techniku "kontra"...
Všechny motorky se řídí řidítkama a "kontra" musí umět každý, kdo chce zatočit v zatáčce a né až za ní
To že lze zatočit (myslím zatočit a né se jen vychýlit z přímého směru) pouhým přenesením váhy je nesmysl. I ti, kteří tomu nevěří, counter steering hojně využívají. Ovšem nevědomky
Jinak k tématu pár postřehů z mých začátků:
-naháč je pro začátek lepší protože má zpravidla širší a vyšší řidítka (to je dost podstatná věc), pohodlnější posez a taky to na něm víc fouká a jezdec líp vnímá rychlost
-jak píšou ostatní, je to strašně individuální a zkus sám sebe zhodnotit. Mladej technicky nezdatnej kluk co nikdy neřídil ani auto a testosteron mu tlačí na mozek má řádově vyšší předpoklad rozvěšení motocyklu na svodidla když začne na ss šestce. Naproti tomu dospělej chlap, kterej ví něco o fyzice, má naježděný statísíce autem v provozu a umí ovládat svoje ego má velkou šanci začátek na stejným stroji přestát bez úhony.
-nízká váha a lehká ovladatelnost určitě hrajou pro 250
-když začneš postupně, budeš se mít na co těšit při přestupu a zkušenosti se ti rozhodně hodí
-během ježdění na prvním stroji si přesně ujasníš co chce a co tě baví. Při koupi další motorky už budeš mít jasno a třeba to bude cenduro nebo chopper
-přečti si i trochu teorie, třeba Dokonalá jízda na motocyklu, teď v zimě na to máš hafo času
-co se týče psychologického rozboru začátečníka, je tu někde od "Che"ho vlákno dlouhy jak amazonka
-na 125 se vykašli
(reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
Franco82 píše: Všechny motorky se řídí řidítkama a "kontra" musí umět každý, kdo chce zatočit v zatáčce a né až za ní
To že lze zatočit (myslím zatočit a né se jen vychýlit z přímého směru) pouhým přenesením váhy je nesmysl. I ti, kteří tomu nevěří, counter steering hojně využívají. Ovšem nevědomky
Jinak k tématu pár postřehů z mých začátků:
-naháč je pro začátek lepší protože má zpravidla širší a vyšší řidítka (to je dost podstatná věc), pohodlnější posez a taky to na něm víc fouká a jezdec líp vnímá rychlost
-jak píšou ostatní, je to strašně individuální a zkus sám sebe zhodnotit.
amen....proto jsem ti už na začátku psal,ať se vysereš na rady ostatních,vyzkoušíš a co ti sedne ,to si kup.Znám spoustu lidí,který nejsou schopmi se naučit ani na fichtlu,protože na řízení motorky nemají prostě buňky a na druhou stranu je spousta lidí,který sednou na SS šestku a za chvíly jim to jde.Je to prostě individuální.Na ovládání je pro nezkušeného určitě lepší naháč z důvodů které tu popsal Franco.
Dle mne jsou všechna vlákna o tom Jakou motku do začátku úplně vo hovně.Každej si to musí rozhodnout sám, a taky to nakonec udělá,ať mu tady spousta lidí radí jak chce.
1 reakcí na tento příspěvek Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
(reakce na) Začátečník a 250 ccm nebo starší 500 ccm ?
milan1963 píše: Začínal jsem na pionýru v 15 letech. V 18 letech Jawa 250. Ve 27 letech Jawa 350 a po skoro dalších 20 letech 650. Přišlo mi to přirozené. Rovnou na 500 (v mém případě Jawu 500 OHC ( v 80. letech) bych nešel. Doporučuju 250. Taková Jawa 250 tě naučí i různým dovednostem v opravách. Ale klidně kup modernější, rozhodně se na 250 lépe naučíš jezdit, než na větším obsahu.
je to o lidecha tvářit se že tě JAWA 250 něco naučí je nesmysl (ano taky jsem prošel od fichtla po 350) jenže dnešní uprděná 500ccm nejhoršího stavu je pořád jinde než kývačka nebo 500ohc...nesrovnával bych rozdíly motorek jež dělí půl století
opakuji, přečti si zde témata, je jich hodně a máš tam dost protichůdných názorů aby jsi se mohl přiklonit na pro tebe rozumnou stranu - tohle jsou výkřiky do tmy
Naposledy editováno 04.11.2012 01:42:01
Začínala jsem na simsonu, pak pár km na CZ175 a hnedka 450ccm a chvíli na to GS500. Obě velký motorky na mě byly těžký, prala jsem se s tím, ale nedala jsem na ně dopustit. Až po pár letech a mnoha kilometrech jsem sedla na 250 a zjistila, že to je motorka pro mě. Každej si musí najít to svoje.