globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motor/y
Zdravím všecky motorkáře.. zajímá mi jedna jediná věc. Jak moc má Alpík shodnej motor s Afrou? Mají stejný základ? Nebo je to úplně jiné? Afra má výkon 44kW, Alpík 39kW.. Jde na alpíkovi dosáhnout také 44kW? Pomocí výměnou nějakých dílů např karbesů??.. Děkuji za malý srovnávací test motoru. a budu rád za jakékoli informace a zkušenosti...

1 reakcí na tento příspěvek Motor/y

29.10.2012 v 05:29 | Nahoru | #1
Třeba by to mohlo být obsahem, co říkáš? Že má Afrika vyšší výkon..

Naposledy editováno 29.10.2012 05:31:38

(reakce na) Motor/y

29.10.2012 v 07:15 | Nahoru | #2

kodl77 píše: Třeba by to mohlo být obsahem, co říkáš? Že má Afrika vyšší výkon..

A nebude to spis objemem?

Motor/y

29.10.2012 v 07:51 | Nahoru | #3
jo, tim by to mohlo bejt

1 reakcí na tento příspěvek Motor/y

29.10.2012 v 09:08 | Nahoru | #4
Je mi jasný že afra je 750... ale já se ptal na shodnost motorů .. jestli ten z alpa je předělanej na 750 a podobně.

(reakce na) Motor/y

Skvělá odpověď, děkuji! 29.10.2012 v 09:46 | Nahoru | #5

rider_Danny píše: Je mi jasný že afra je 750... ale já se ptal na shodnost motorů .. jestli ten z alpa je předělanej na 750 a podobně.



je to konstrukčně jeden motor - shadow, ta a at. jen uzpůsobený jinému použití. z hlediska shodnosti dílů jdi třeba na partsdepot, z hlediska výkonu bude daný největším rozdíl objemem

Motor/y

Skvělá odpověď, děkuji! 29.10.2012 v 10:00 | Nahoru | #6
Bloky vypadají podobně, ne stejně

XRV750


XLV650


Kdsyby to šlo, tak by se muselo prohodit celý motor, uvnitř jsou samozřejmě jiné a žádnou výměnou karbců ten výkon nevykouzlíš.

Ale ještě jsem o přestavbě alpíka na motor 750 neslyšel :)

Motor/y

29.10.2012 v 10:06 | Nahoru | #7
ono to asi ani nema cenu, nehlede na to jestli je to vubec technicky alespon trohu mozne

Motor/y

29.10.2012 v 10:10 | Nahoru | #8
nevim jestli by to stalo za tech 5 kw furt by to byla lina jebka

Motor/y

29.10.2012 v 10:27 | Nahoru | #9

1 reakcí na tento příspěvek Motor/y

Skvělá odpověď, děkuji! 29.10.2012 v 11:10 | Nahoru | #10
Ahoj. Motory stejne nejsou a vymena by kdyz nevezmu v uvahu financni nakladnost nebyla efektivni. Aktualne jsem toto taky resil a resim. Mam NTV revere a podobnost s tvym alpem mnohem blizsi jak XRV. Ty motory co mame, meli z pocatku take 44kx. ale vzhledem ke stale se zprisnujicim emisnim normam vykon postupne klesal prez 41kw az k soucasnym 39kw.
Otazkou je, kolik ti na motoru jeste zbylo. Ono se potom nemusi jednat jen o pouhych 5kw ale take o mnoho vice. napr moje motorka by mela mit 44kw. vlivem opotrebeni ji zbylo 34,5kw. Na jare jsem byl na brzde.
asi bych se vykaslal na xrv a sel bych uplne jinou cestou. wiseco dela pistni sadu za 7200kc plus vybrus u oulehla (nevim kolik) na objem cca 698ccm. informace by ti mohl poskytnout m8rinek ktery ma tuto upravu zdarne zasebou. totiz tato GO motoru by ti mela dat parametry noveho stroje + neco navic. 7,9% objemu by pokud vezmu pouze primou umeru bylo 3,5kx. je to hlavne zmenou kompresniho pomeru z 9,2:1 na 11:1 a objemem. potom 44+3,5 je 47,5kw coz je v mem pripade rozdil od zkutecnych 34,5 kw celych 13kw a o Nm se nebavim. narust by u me byl asi 22Nm.
vsechny tyto upravy jsou individualne resene a muzou se znacne prodrazit. pokud by jsi tohle delal tak cena alpa + upravy jsou vzdy vyssi nez treba suzuki DL 650 a mas tam bykonu hned a jeste vice.
ja za sebe do toho letos urcite pujdu. prez zimu. mam dilnu a hromadu dilu jiz nachystanou. kdyby si zvazoval podobnou upravu, dej vedet. muzeme vse konzultovat a menit zkusenosti
zatim preji mnoho zdaru.

Motor/y

29.10.2012 v 11:29 | Nahoru | #11
jinak sorry za velmi vzehrubny popis. pokud by jsi to opravdu myslel vazne, napisu ti podrobnejsi pmku. ale ted se mne nechce psat

1 reakcí na tento příspěvek Motor/y

29.10.2012 v 14:42 | Nahoru | #12
Tak moc děkuji za vaše postřehy a informace. Jde o to že otec má právě Afru 750 a já velice vážně zvažuju koupi Alpíka . když koukám na netu na fotky zdají se být motory stejné (základem) A tak jsem se chtěl dozvědět více ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor/y

29.10.2012 v 14:43 | Nahoru | #13
rider_Danny> pockej, a co si to psal vedle o cagivach?

1 reakcí na tento příspěvek Motor/y

29.10.2012 v 14:53 | Nahoru | #14
Co vím tak jeden známý měl převrtaného Alpa 600 na výše zmíněnou 700 a jelo to jak drak, byl konkurence i pro 800GS a docela tomu dával , ale co jsem slyšel tak teď měl nějaký problém tuším s převodovkou ta na ten výkon dělaná není a už má taky svůj věk tak při předělávce by to chtělo omrknout i vnitřek a to už zase leze do peněz

(reakce na) Motor/y

29.10.2012 v 18:16 | Nahoru | #15

Honza-TA950 píše: Co vím tak jeden známý měl převrtaného Alpa 600 na výše zmíněnou 700 a jelo to jak drak, byl konkurence i pro 800GS a docela tomu dával , ale co jsem slyšel tak teď měl nějaký problém tuším s převodovkou ta na ten výkon dělaná není a už má taky svůj věk tak při předělávce by to chtělo omrknout i vnitřek a to už zase leze do peněz



Ahoj. tak v tomto se pletes. ta na tento vykon urcite delana je. viz jarda šíma a jeho zapisky. tvuj znamy mel pravdepodobne neco s prevodovkou uz pred zvysenim vykonu. motor z ntv ci xlv ma prevodovku dobre nadimenzovanou. nemej strach.

2 reakcí na tento příspěvek Motor/y

29.10.2012 v 18:52 | Nahoru | #16
Já osobně bych raději vyměnil celou motorku za jinou která má výkon který potřebuju/chci.
Přidat výkon je jedna věc, ale kde máš brzdy, tlumiče, širší pneu případně ráfky....Celá ta sranda bude dražší než koupit jinou motorku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor/y

29.10.2012 v 19:02 | Nahoru | #17

dave-lister píše: Já osobně bych raději vyměnil celou motorku za jinou která má výkon který potřebuju/chci.
Přidat výkon je jedna věc, ale kde máš brzdy, tlumiče, širší pneu případně ráfky....Celá ta sranda bude dražší než koupit jinou motorku.



a proc by menil brzdy a rafky prosimtebe kdyz zvysi vykon o 5kw??? to jako kazdej kdo da ladak na silnicniho litra a KN filtr nutne meni brzdy, rafky a vse podobne????

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor/y

29.10.2012 v 20:23 | Nahoru | #18

krakatit píše: ... moje motorka by mela mit 44kw. vlivem opotrebeni ji zbylo 34,5kw. Na jare jsem byl na brzde...

Jenom detail..Na brzdě měříš výkon na zadním kole, kterej bývá o cca 15% menší než udávaný výkon na motoru - klice. Jak to měří resp. počítaj nevim, ale každopádně ta tvoje mašina ztratila opotřebením jen pár kw a ne 10...

Naposledy editováno 29.10.2012 20:45:19

(reakce na) Motor/y

29.10.2012 v 20:23 | Nahoru | #19

WHTRDR píše: rider_Danny> pockej, a co si to psal vedle o cagivach?



říkám že zjištuji o každé maximum info co mě zajímají, chci vybrat dobře tak se ptám na to co mi zajímá

(reakce na) Motor/y

29.10.2012 v 20:27 | Nahoru | #20

dave-lister píše: Já osobně bych raději vyměnil celou motorku za jinou která má výkon který potřebuju/chci.
Přidat výkon je jedna věc, ale kde máš brzdy, tlumiče, širší pneu případně ráfky....Celá ta sranda bude dražší než koupit jinou motorku.



Nepotřebuji jinou motorku. výkon 39kw je dostačující ale já se bavím o možném navýšení. o aplikaci navýšení se rozhodnu v budoucnu .. ale je dobré vědět, že něco takového jde .. jinak také nechápu proč bych kvůli pár kw měnil kola s pneu, brzdy a tlumiče ... to opravdu nechápu.

Motor/y

30.10.2012 v 14:11 | Nahoru | #21
prevrtanej alp konkurence 800GS ? tak jestli mne nejakej alp pojede tak si to s nim vymenim alpik je paradni motorka na kazdodeni jezdeni ale motor je vykonove zcela marnej - pokud chces aby to jelo aspon jako afrika mas snadny pocty alp + upravy motoru = penize na afriku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor/y

30.10.2012 v 23:02 | Nahoru | #22

krakatit píše: a proc by menil brzdy a rafky prosimtebe kdyz zvysi vykon o 5kw??? to jako kazdej kdo da ladak na silnicniho litra a KN filtr nutne meni brzdy, rafky a vse podobne????


To máš pravdu. Měl jsem na mysli kdyby se jednalo o větší zvýšení výkonu. Těch 5kw a 8Nm asi nebudou mít na brzdy a podvozek vliv. Možná to pojede skoro stejně a bude to stát pěknej balík. Brzdy a podvozek by musel pořešit kdyby udělal pořádnej tuning, třeba hodit do toho motor z XL1000V, to by mohlo jet pěkně.

(reakce na) Motor/y

30.10.2012 v 23:51 | Nahoru | #23

dave-lister píše: To máš pravdu. Měl jsem na mysli kdyby se jednalo o větší zvýšení výkonu. Těch 5kw a 8Nm asi nebudou mít na brzdy a podvozek vliv. Možná to pojede skoro stejně a bude to stát pěknej balík. Brzdy a podvozek by musel pořešit kdyby udělal pořádnej tuning, třeba hodit do toho motor z XL1000V, to by mohlo jet pěkně.



to už se vyplatí koupit celou XL 1000 V ale

Motor/y

31.10.2012 v 21:52 | Nahoru | #24
No právě, většina těchto úprav má cenu jen kdyby se ti doma válel vrak ze kterýho by si mohl brát díly.... Kupovat motorku po dílech je vždy dražší než celej kus. :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor/y

1.11.2012 v 14:09 | Nahoru | #25

cífi píše: Jenom detail..Na brzdě měříš výkon na zadním kole, kterej bývá o cca 15% menší než udávaný výkon na motoru - klice. Jak to měří resp. počítaj nevim, ale každopádně ta tvoje mašina ztratila opotřebením jen pár kw a ne 10...



dekuji za detail. ale nemas pravdu. brzdy meri vykon motoru a ne na zadnim kole. presnost je do 3%. to ze se jako prevod pouziva prave zadni kolo jeste neznamena, ze se meri jeho vykon
vygoogli si zpetnou vazbu pri odbrzdovani motorky. nechce se mne tady popisovat presny princip mereni. snimace otacek klikovky vs. zadni kolo a vse kolem toho. bylo by to tak dlouhe, ze by to asi ani nikdo necetl

(reakce na) Motor/y

9.11.2012 v 19:54 | Nahoru | #26
krakatit> Máš bohužel pravdu, sory Ty lepší brzdy skutečně zjistí setrvačný moment převodovky a dalších částí až ke kolu a vypočtou moment resp.výkon na motoru a ty jednodušší pak počítaj asi s "tabulkovýma"(tim myslim třeba danýma od výrobce) popř. univerzálníma hodnotama. Ale nesouhlasim s tim jak píšeš, že se neměří výkon (nebo raději akcelerační moment) na zadním kole. Asi jsi to tak nemyslel, ale napsals to tak. Jinak díky za korekci korekce , fakt jsem nevěděl, že jsou ty brzdy tak chytrý že dokážou moment naměřený na kole celkem přesně přepočítat na motor.

Motor/y

9.11.2012 v 19:56 | Nahoru | #27
no ale pokud vim tak u mereni vykonu se vetsinou udava jestli na kole nebo na klice nebo ne?

Motor/y

9.11.2012 v 21:40 | Nahoru | #28
Já výšku vršku neměřil, ale cca 2-3 roky zpátky jsem tohle téma hlodal s mechanikem od Hondy a bylo mi řečeno, že je možný, že by se tam komplet motor ani nevešel. Ale ruku do ohně za to nedám.

No a na téma záměna pouze válce, tak XRV má vnitřek taky odlišnej: kliku, nejspíš spojkovej koš, atd. Takže z toho taky nic moc nekoukalo.

A třetí fámu ať toho není málo, pač mi pamět neslouží. Nejblíže němci si s tím zahrávali zvýšení výkonu u XRV k 74 kW - vyšší objem, směs, časování rozvodů = nízká životnost, investice značná.

Já si hrál leda s výfukovou soustavou a tryskama... a to kdyby někoho zajímalo tak to nalezne tu jak že to dopadlo =) .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 0 Dnes v 11:59 Sodaxxx
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt


TOPlist