Původní barva byla bílá - originál, pak je nějaký "matěj" zprznil steklou megavrstvou dvousložkové stříkací... potřebuji to dostat na surový kov a na to nanést "komax", to dělají někde u/v Rajhradu... prý... (potřeboval bych "ověřenou" lakovnu!!!)
Vím trochu jak na to, ale je to moc pracné - nemám tryskací zařízení, balotinu, prostory atd...
Proptávám to tady, protože nechci žádný "pokus-omyl", chci "dílo-trefa".
POZN.: Jsou to Marchesini - hořčík, ale bohužel barva je už na P.R.D.
Ceny se nebojím, měla by být odpovídající kvalitě, i zárukám za KVALITNÍ DÍLO.
Dík za pomoc s řešením rébusu, nechci na tom ztrácet čas, nervy...
Kecy o ničem budu mazat...
Zeptej se jich, jistě ti poradí ( s odstraněním barvy )
Lear
ED: Leaquid 5 ne 2
Naposledy editováno 24.10.2012 19:14:59
1 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.
2 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.
trins píše: jakákoli prášková lakovna ti to opískuje,nebo chem. sundá
Ono není opískovat, jako "opískovat", pískovací granule, (činidlo)musí mít minimální abrazivní účinky na kov, včetně "kujnosti" (takže písek, ocel, korund vylučuju - protože kdysi jsem zkoušel podobně cosi na hliníkové slitině a výsledek byl ) "Sundání" chemicky - se bojím, aby to neodsralo kolo...
Zkoušel jsem menší kousek (unašeč rozety) potopit do acetonu, barva nabobtná, místy jde dolů, ale chce to ještě něčím "dopucovat", to je problém... prostě aceton "zmákne" jen vršek, ale na spodní "bílou" se moc nechytá...
1 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.
Kola nemají standart oválné paprsky, ale jsou profilově "U"...což není asi snadné na stříkání...
Jinak ke komaxu - na letadlech a jejich pevnostně periodicky vizuelně kontrolovaných částech, se práškově vypalované barvy NESMÍ používat. Komax se dokáže roztáhnout víc než "klasická" barva, takže únavové mikrotrhliny nejsou vidět.
1 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde nechat odstranit starou barvu z kol.
Dolík.... píše: aaa, tak tomu nerozumím... my sme s tím plácali blbosti... stojany, odvětrávací potrubí, posilovací stroje a takové nesmysly
Já se k těmhle informacím dostal přes "éra", četl jsem nějaké protokoly z nehody... Profesně jsem +-ACDC elektrikář ... takže se répám v drátech a "elekrobižutérii".
Naposledy editováno 23.10.2012 22:38:25
1 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.
Barvu to sundá a kov to nepoškodí. Mělo by to snad provozovat Linde (co vim tak prodávaj zařízení na tryskání suchým ledem). V Brně jsou.
1 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.
(reakce na) Kde nechat odstranit starou barvu z kol.
Milosek.m píše: Bracha kdysi sundaval lak z cbr sragorou z baumaxu jmenovalo se to ANTICOLOR 50 a to byla echt sragora vzalo to i plnic -striklo mi to do xichtu a doted mi rikaj "krůgr"
jj, to bylo žrádlo, sežralo mi to tenkrát s barvou i rukavice, ale ty límce se pak nemusely leštit
1 reakcí na tento příspěvek Kde nechat odstranit starou barvu z kol.
odstraňovač nátěrů
JK:246- 591- 90- 0004
PN 1/97
SKP:
Výrobce: COLORLAK – servis, s.r.o., Poděbradská 36, 190 00 Praha 9
tel/fax: 266 310 972, 284 818 806, e-mail : info@colorlakservis.cz
Složení: Viskózní kapalina s obsahem dichlormetanu a propan-2-ol.
Použití: Odstraňovač je určen k odstraňování starých nátěrů. Je vysoce účinný a je vhodný k dokonalému odstranění nátěrů na bázi vodouředitelných disperzí, epoxidových a polyuretanových nátěrů i povlaků z práškových nátěrových hmot polyesterových a epoxidových. Odstraňovač je vysoce viskózní, takže při aplikaci na svislých plochách nestéká. Formulace obsahuje speciální aditivní složku, která umožňuje proces odstraňování mechanizovat. Odstraňovač je vysoce účinný i při teplotách do –5 °C. Výhodou je jeho univerzální použití pro odstraňování nátěrů z kovových i dřevěných podkladů.
Nanášení: Štětcem, kartáčem nebo stěrkou v tloušťce 1-2 mm, nedoporučuje se opakovaným přetíráním narušovat.
Příklad pracovního postupu : Odstraňovač se nanáší štětcem, kartáčem nebo stěrkou v tloušťce 1 – 2 mm na ošetřovaný povrch. Nanesenou vrstvu odstraňovače se nedoporučuje opakovaným přetíráním narušovat. Po 10-15 minutách působení při 20oC se narušený nátěr mechanicky nebo tlakovou vodou ze zařízení typu WAP odstraní. U tlustších vrstev nátěru je nutné postup opakovat. Před novým nátěrem je nutné povrch důkladně odmastit (benzín, nitroředidlo C 6000 apod.). U kovových podkladů je vhodné, u dřevěných nutné povrch přebrousit. Použití mechanizace se doporučuje konzultovat s výrobcem odstraňovače.
Vlastnosti odstraňovače:
Hustota 1,10 - 1,20 g/cm3
Obsah organických rozpouštědel cca 0,86 kg / kg
Obsah celkového těkavého organického uhlíku 0,196 kg / kg
Vydatnost: 5-10 m2 z 1 kg přípravku (= 100 – 200 g/1 m2), resp. 6 – 12 m2 z 1 litru přípravku (= 83 – 167 ml/1 m2) v závislosti na tloušťce odstraňovaného nátěru.
Balení: Dle aktuální nabídky
Skladovatelnost: Při teplotách 5-25 °C po dobu trvání záruční doby uvedené na obale
nátěrové hmoty.
Požárně technické charakteristiky:
Hořlavá kapalina II. třídy nebezpečnosti, teplotní třída T2. S vodou se nemísí, vhodné hasivo je pěna nebo prášek.
Teplota vznícení >350 °C
Bod vzplanutí 45 °C
Bod hoření - °C
Spalné teplo - MJ/kg
Výhřevnost - MJ/kg
ADR/RID 6.1 15c UN 1593
Upozornění z hlediska bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, R a S věty:
Odstraňovač škodí zdraví, dráždí kůži a oči. Výpary jsou nebezpečné. Obsahuje organická rozpouštědla, která dráždí v přímém styku pokožku, oči a sliznice. Chraňte se při práci vhodnými ochrannými pracovními prostředky, zajistěte na pracovišti účinné větrání, při práci nejezte, nepijte, nekuřte a nepoužívejte otevřený oheň. Uchovávejte mimo dosah dětí. Obal otvírejte opatrně, při delším skladování se v něm vytváří přetlak.
Klasifikace - Xn
R věty – 10-20/21-38-40
S věty – pro veřejnost - 2-20/21-23-24/25-36/37-51
pro průmysl – 20/21-23-24/25-36/37-51
Podrobnosti jsou uvedeny v bezpečnostním listu a podnikové normě tohoto výrobku.
Ekotoxikologické vlastnosti:
Přípravek vzhledem k obsahu organických rozpouštědel může působit narkoticky a dráždivě, při překročení limitů může způsobit nevolnost až „opilost“, možnost poškození CNS, jater a ledvin. Při dlouhotrvajícím a intenzívním kontaktu s pokožkou dochází k odmaštění, vysušení a podráždění pokožky až zánětu kůže (dermatitis). Podrobnosti jsou uvedeny v bezpečnostním listu.
Likvidace odpadů: Při likvidaci zbytků nátěrových hmot, ředidel a jejich odpadů je nutno postupovat v souladu se zákonem č.185/2001 Sb. o odpadech, ve znění prováděcích předpisů (vyhlášky MŽP č.381/2001 Sb. Katalog odpadů, vyhlášky MŽP č.383/2001 Sb. o podrobnostech nakládání s odpady). Zbytky našich nátěrových hmot je možno likvidovat v souladu se zněním jmenovaných předpisů.
Naše doporučení: Obal se zbytkem nátěrové hmoty se považuje za nebezpečný odpad. Proto obal vyprázdněte a pak vypláchněte používaným ředidlem a použijte k doředění nátěrové hmoty stejného typu. Obal se zbytkovým filmem nátěrové hmoty předejte na určené místo v obci. Nespotřebované zbytky nátěrové hmoty předejte ke zneškodnění oprávnění osobě.
Název odpadu ADR/RID odpadu
Katalogové číslo odpadu podle vyhlášky č. 381/2001 Sb. 08 01 11* Odpadní barvy a laky obsahující organická rozpouštědla nebo jiné nebezpečné látky 3 F1 1263
08 01 13* Kaly z barev nebo z laků obsahující organická rozpouštědla nebo jiné nebezpečné látky 3 F1 1263
20 01 27* Barvy, tiskařské barvy, lepidla a pryskyřice obsahující nebezpečné látky 3 F1 1263
15 01 10* Obaly obsahující zbytky nebezpečných látek nebo obaly těmito látkami znečištěné neklasifikován
„Technická doporučení v tomto katalogovém listě uvedená jsou vydávána na základě našich zkušeností a nejlepších vědomostí o současném stavu ve vědě a praxi, nejsou závazná a nezakládají žádné vedlejší povinnosti mimo kupní smlouvy.“
Marketing, červen 2004