globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Potkávací světlo
21.10.2012 v 22:55
Zdravím vespolek,

chci se poptat jelikož nemůžu tuhle informaci nikde najít, ale jaké má být světlo vepředu pro denní svícení pro horneta cb600 f rv 98 ?

Ptám se proto , jelikož dneska jsme s přiťulou dělali moto vejlet a zjistili jsme že má stejnou zarovku jak na denni tak i na dálkové, takže ne že ji to jenom svítí jak čert večer a je to nepřijemne, ale spíše proč to řeším, že alternátor nestíhal dobíjet baterii, takže dneska při jízde s kopce proste moto chcípla a baterka K.O . Podařilo se mě ji roztlačit, ale už neuměla držet ani volnoběh (takže jsem musel jet pořád pod plynem a bez světel, na semaforech to bylo pěkne naprd) ale hlavně potom po 20 km, mě to kleklo a už jsem ji nebyl schopen ani roztlačit a nahodit, takže jsem přiťulu poslal na moji mašině dom a ja vesele tlačil motorku ke kamarádovy, abych ji tam nechal. Vřele doporučuji, ostravský smog v nočních hodinách dostáva nový rozměr (hlavně když moto táhnete přes přivoz a kolem vás je tak trošku až moc "černo". Mno zkusil jsem baterku proměřit a měla 9,1 V, takže totalně vyždímaná. Proste za sezónu ji ta špatná zařivka uplně vysála.

A ješte taková otázka bokem, jak jsem pak asi 3x zkousel motorku nahodit roztlačením, nebudu mít pak problém jak tam hodím nabitou baterku ji nahodit ? Neco jako že ať není moc benzínu v pistech nebo ve valcích nebo tam kde ten benzín teče prostě

Díky za rady.

Naposledy editováno 21.10.2012 23:13:55

Potkávací světlo

21.10.2012 v 23:05 | Nahoru | #1
Asi si trošku pleteš pojmy. Denní svícení vs. potkávací/dálkové světlo. Děnní svícení máš povětšinou pásky LEDek který ti šetřej baterii a maj bejt líp vidět. Ty spíš řešíš že ti motorka svítí pořád na dálkový? Pokud se nemýlim tak má hornet žárovku H4 která má 2 vlákna, jedno jako potkávačku, druhý na dálkový svícení a při použití "světelný houkačky" se tí rozsvítí obě. Tvuj hlavní problém ale vidim uplně jinde než v žárovce. Máš nejspíš v háji regulátor dobíjení (u Hond klasika) a proto ti to nestačí dobíjet. Druhá věc je pokud ti to opravdu praží stále na dálkový tak máš někde zradu v přepínačích nebo elektrice. Tak ani tak se ale nemůže stát (v případě že je dobíjení v cajku) aby ti to vyžralo baterku. Takže nejdřív bych se zaměřil na regulátor a s tim spojený dobíjení a potom řešil případný zrady v elektronice/přepínačích.

Naposledy editováno 21.10.2012 23:09:34

Potkávací světlo

21.10.2012 v 23:13 | Nahoru | #2
Regulator dobojí dobře, před 14 dnama byla moto v servise a tam to kontrolovali.

Mno myslím to takhle, nastartoval jsi motorku a zapl světla (potkávačky) to svití jak čert, pokud jsi přepl na dálkové tak se světlo normalně přebliklo ale drhá zářivka svítila uplně stejně -> takže obě dvě žárovky jsou dálkový a pokud 24/7 svitíš dalkovýma který tam jsou asi nejaký přebuřely tak to alternátor neutáhnul.

Potkávací světlo

22.10.2012 v 06:18 | Nahoru | #3
Co znamená svítí jako čert? Kolik tam teda podle Tebe vlastně máš žárovek? Já mám na své mašině žárovky dvě, jednu potkávačku, druhou dálkovou a ejhle ony jsou obě naprosto stejný (h7 55W), rozdíl je v parabolách a na dálkový světla mi svítí obě zaráz a mašina nikdy nechcípá (no ale je to kawasaki ) Ty tam máš asi H4 55/60W bych řekl, tak co ten alernátor neutáhne??? Mrkni na tu žárovku jestli tam nějakej všeuměl nedal tuzzingovou 100W žárovku, pak bys mohl mít asi problém a jestli ne tak je problém v dobíjení, to že byla v servisu neznamená že se to nemohlo zrovna po něm posrat.

Potkávací světlo

22.10.2012 v 06:31 | Nahoru | #4
Přesně jak píše kolega, zkontroluj tim pádem tu žárovku a pokud tam opravdu bude H4 tak i kdyby svítila na obě vlákna je blbost aby to altík a zdravej regulátor neutáhnul.

Potkávací světlo

22.10.2012 v 09:04 | Nahoru | #5
Oka kouknu, jak ji dovezu domu rozeberu to, ale to svítí jako čert jsem myslel tím, že večer to osilňuje, jakoby svítili pořád dálkové, kouknu na tu žarovku, proto jsem potřeboval vedět jaký typ tam má být a právě že svítí až moc, když jsem to porovnával s mím hornetem, tak si právě myslím že tam bude nějaka upravená žarovka, která proste drtí baterku a dá ji co proto.

Díky za rady

Potkávací světlo

22.10.2012 v 10:47 | Nahoru | #6
Když u H4 chvíli svítí, díky chybě v elektrice, obě vlákna tak se spálí - takže v tom asi chyba nebude - a i tak celkem 115 W ještě nic není. Ale hlavně - když ti to po 20 km jízdy bez světel nejen že nestihlo baterku nabít, ale naopak totálně vyždímat až to chcíplo, tak to URČITĚ nenabíjí - i s hodně mizernou baterkou se dá jet bez světel, altík musí zapalování v pohodě utáhnout. Hlavně hned dobij vymlácenou baterku.

Potkávací světlo

22.10.2012 v 10:56 | Nahoru | #7
Kdyz byla elektrika v poradku pred 14ti dny, tak to neznamena, ze je v poradku i ted. Ta motorka proste nedobiji, tak to vezmi nejakymu elektrikari at to zmeri.

Potkávací světlo

22.10.2012 v 12:30 | Nahoru | #8
jj Baterku už mam nabitou a jdu ji montovat z5 do moto. Ještě uvažuju jesli nahodou nebyla odsrana baterka a proste klekla, ale tedka právě budu řešit všechny možné přičiny, jesli je to svetlama, baterkou, dobíjením.

Díky za rady

Potkávací světlo

22.10.2012 v 12:38 | Nahoru | #9
Jo a víte jak skontrolovat teda to dobíjení kdybych to chtěl dělat sám ?

Díky

Potkávací světlo

22.10.2012 v 12:41 | Nahoru | #10
Jo a jeste jedna vec, kdyby to nedobijelo vubec tak ta moto po par Km musí chcipnout ne ? Na ní se najelo asi 400 km, než se projevil tnehle problém, a to se normalně jezdilo startovalo několikrat apod. takž v uplne odvařeném dobíjení bych to asi neviděl. Teda myslím si že to takhle funguje :)

Potkávací světlo

22.10.2012 v 13:07 | Nahoru | #11
me to chvili dobijelo a chvili ne.....byl jsem s tim v Ignitechu...tam mi promeril origo Hondi regulator a rekl ,ze dobiji.....ja v garazi pred navstevou Ignitechu nameril ze nedobiji...,rekl jsem mu to a sdelil mi,ze je to mozny....protoze tvrdil ze origo regulatory maji tusim spinane + (nejsem elektrikar,takze muzu kecat,zkratka maji neco spinaneho a tam je ten problem)-dle slov z Ignitechu..ten jejich ho ma permanentni....dal jsem jejich regler a vse ok...
Tipnul bych zavadu na regulator...resp. tim bych zacal.....hned po zkontrolovani kontaktu kostry a baterie...

Potkávací světlo

22.10.2012 v 15:00 | Nahoru | #12
Nevim jak to máš s kontrolkou dobíjení u tvý máši,ale u aut - a různejch značek - sem už kolikrát doplatil na to, že kontrolka dobíjení ani neblikla (nebyla spálená, při zapnutým zapalování svítila) a auto nedobíjelo. Pak už klasickej scénář - auto zdechlý, sehnat odtah, nebo někoho kdo přivez jinou baterku na dojetí. Takže na kontrolku se spolehnout nedá. A že něco fachčilo před 14-ti dny...

Potkávací světlo

22.10.2012 v 15:58 | Nahoru | #13
Tak jsem baterii promeril pri nastartovani a napeti se vubec pri toceni motoru ani nehlo, takze tedka uz nedobiji. Takze du resit co se teda kde odsralo a i svetla menit rovnou.

Neznate sikovneho elektrikare z okoli ostravy nebo ostravy ? Ja tomu moc nerozumim a nechci zbytecne dat servisu palbu za vymenu kdyz muze byt chyba v zapojeni trebas.

2 reakcí na tento příspěvek Potkávací světlo

22.10.2012 v 16:00 | Nahoru | #14
Kdyby bylo cele dobijeni v hajzlu, na kolik to tak cca vyjde ? A jak rychle se odsere baterka ktera se nedobiji, at stim dojedu aspon do servisu :)

Potkávací světlo

22.10.2012 v 16:32 | Nahoru | #15
Regulator u Ignitechu cca 2500 Kc......zapojis na stekry a hotovo....

(reakce na) Potkávací světlo

22.10.2012 v 16:58 | Nahoru | #16

Weithfisto píše: Kdyby bylo cele dobijeni v hajzlu, na kolik to tak cca vyjde ? A jak rychle se odsere baterka ktera se nedobiji, at stim dojedu aspon do servisu :)



Celý v háji spíš nebude, bude to klasická Hondí bolístka a to je regulátor ... Takže finančně tě to tak nevyždíme, neboj.

Naposledy editováno 22.10.2012 16:58:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Potkávací světlo

22.10.2012 v 18:50 | Nahoru | #17

Weithfisto píše: Kdyby bylo cele dobijeni v hajzlu, na kolik to tak cca vyjde ? A jak rychle se odsere baterka ktera se nedobiji, at stim dojedu aspon do servisu :)


No i bez světel bych typnul odběr na možná 4A, takže dojezd tak do půl hodinky, než ti spadne napětí na zapalování (rozhodně nepočítej, že když máš třeba 9 Ah baterii, že jí vydržíš ždímat 4A dvě hoďky). A jestli je už mizernější baterka tak klidně i míň. Takže to na nějakou dlouhou cestu není a radši bych si zajistil přítele na telefonu s odtahem.
Navíc - sám si napsal, že po 20 km byla baterka death. Světla máš další 5-6A.

(reakce na) Potkávací světlo

22.10.2012 v 20:48 | Nahoru | #18
charlie.vtx1800> Tjn, bohužel po 20 km to bylo jak už to chciplo napoprve a baterak bylo K.O . predtim jsem najel v pohodě přes 400 km, takže se to muselo odsrat nekdy mezitím a nevím přesně kdy no,

Díky všem za rady a hodím to do servisu a asi se bude menit to dobíjení teda.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet Radysek79 8 27.4.2024 v 15:23 lenkochal
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet Paťas96 5 23.4.2024 v 20:43 holl75
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet vodnikw 6 17.4.2024 v 19:08 Anti
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet Vaclav_74 3 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V


TOPlist