globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.
2.10.2012 v 19:41
Nazdárek,
jakou svíčku máte v Drakstáru 650. Iridium-Platinum-Standart.Jaká značka.
Chci je také vyměnit a tak co bude pro něj nejlepší.
Omlouvám se za nová témata zde na foru ale jsem nováček a rád bych aby Drakouš pěkně sloužil.


1 reakcí na tento příspěvek Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

2.10.2012 v 19:57 | Nahoru | #1
Vážně myslíš že ten jednoduchej motor potřebuje nějaký "super-hyper-dium" svíčky? Dej tam to co tam patří a nevymýšlej nesmysly, za cenu iridiové máš několik sad normálních, co myslíš že udělá lepší službu?

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

2.10.2012 v 20:03 | Nahoru | #2
stráťa> OK teď tam mám,,, NGK standart ,,,jenom se ptám jestli má smysl tam dávat něco lepšího....třeba starty nebo samotná jízda atd...
...jo a po kolika se ty svíčky cca mění?

(reakce na) Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

2.10.2012 v 20:15 | Nahoru | #3
j.pajinek> Buď po padeati tisících nebo pěti kilometrech.. to je blbost, brát to tahle, přidáš plyn při sytiči po zimě a můžeš je měnit hned, NGK jsou náchylný na ulití, jó a na funkci..to vliv nemá!

1 reakcí na tento příspěvek Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

2.10.2012 v 20:24 | Nahoru | #4
Bylo mi řečeno v servisu ze na standartní svičku bys mněl ujet cca 12tis zatož na Iridiovu 32tis.Spíše záleží jaké je rozdíl v ceně u daného typu svičky.Napr na TDM stoji normalní 95kč a iridiova 450 takže se mi to neoplatí...ale u některých druhu sviček se to oplatí bo standart stojí třeba 300 a iridiova 450

(reakce na) Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

2.10.2012 v 20:30 | Nahoru | #5
j.pajinek> Nema smysl davat nic lepsiho, jsou to vyhozeny penize. Za usetrenych par stovek dej motorce napit.

(reakce na) Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

2.10.2012 v 20:34 | Nahoru | #6
M.a.x> NGK kupuji za 120kč, tak nevím co řešit...tady...

2 reakcí na tento příspěvek Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

2.10.2012 v 20:56 | Nahoru | #7
Lepší materiál = lepší hoření -> lepší chod motoru, vyšší výkon a nižší spotřeba, i když samozřejmě nejde o nějak dramatickou změnu, ale rozdíl v řádu jednotek procent.
Já dal iridiový a znát to je, těch pár stovek navíc na několik desítek tisíc km mě fakt neposere.

(reakce na) Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

2.10.2012 v 21:04 | Nahoru | #8
Perkelnik> A nebo je to placebo.

(reakce na) Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

2.10.2012 v 21:19 | Nahoru | #9

j.pajinek píše: stráťa> OK teď tam mám,,, NGK standart ,,,jenom se ptám jestli má smysl tam dávat něco lepšího....třeba starty nebo samotná jízda atd...
...jo a po kolika se ty svíčky cca mění?


po deseti tisících se mění svíčky
máš manuál k motce tak si to přečti
dávej co výrobce doporučuje

Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

2.10.2012 v 23:45 | Nahoru | #10
Do karbece jedině BRISKy, do střikačky NGK

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

3.10.2012 v 09:03 | Nahoru | #11

Perkelnik píše: Lepší materiál = lepší hoření -> lepší chod motoru, vyšší výkon a nižší spotřeba, i když samozřejmě nejde o nějak dramatickou změnu, ale rozdíl v řádu jednotek procent.
Já dal iridiový a znát to je, těch pár stovek navíc na několik desítek tisíc km mě fakt neposere.



Blbost, ale je vidět, že placebo s marketingovými přáními výrobce dělají hodně Jednotky procent? To se nazývá "chyba měření"

Je nesmysel tam cpát jakoukoliv jinou jak standardní - máš snad super tuper vypiplaný, nabrzdě odladěný a ve stopro stavu motor? Po prvním ulití, začouzení, osrání od oleje, etc. vezme větší životnost stejně za své. Navíc další příjemný bonus, když např. po čase začneš tahat a zjistíš, že ti nevyhovuje teplota svíčky, tak spíš raději vyhodíš tu levnější jednoduchou svíčku za novou než naopak. A potom stejně - jiskra jako jiskra, materiál nemá na žádnou kvalitu vliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

3.10.2012 v 09:13 | Nahoru | #12
dj_hroch> Jiskra jako jiskra? A hned vyhodit všechny inženýry z NGK, Championu a bůhví kolik, se těch příživníků kde ještě nachází, když nás drbou takovýma zbytečnostma jako je vývoj svíček do spalovacích motorů.

E: písmenko

Naposledy editováno 03.10.2012 09:14:03

(reakce na) Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

3.10.2012 v 09:44 | Nahoru | #13
kawa...pavel: Ale ty "lepší" svíčky mají jiný důvod, než zlepšené hoření. Jde o to, že u spousty motorů je dneska ke svíčkám tak mizerný přístup, že kvůli jejich výměně potřebuješ odmontovat spoustu věcí, aby ses ke svícím dostal. Proto se vyrábějí svíčky z materiálů, které zaručí delší životnost a delší intervaly výměn.
Motor Dragstara není žádný technologický skvost - základ jeho historie sahá až do hloubi 70. let, takže mu stačí kdejaká "sprostá" svíčka. U velkoobjemového máloválce je spíš důležitá odolnost proti ulití. A proto NGK raději ne, o těch je známo, že na ulití často odcházejí.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

3.10.2012 v 17:24 | Nahoru | #14
Hodně často v diskuzích čtu, jak jsou svíčky NGK náchylné na "ulití" apod., tak jsem to chtěl vidět na vlastní oči (zdroj JPP - jedna paní povídala - neberu) ale nepovedlo se. Do svého dnes již prehistorického motoru u Suzuki VS1400 (karburátory) používám jedině předepsané NGK DPR8EA-9 (cca 90,- Kč/1 ks) a nikdy nebyl problém.
Ono si taky jen těžko lze představit, že by výrobce doporučoval používat do svého výrobku nějaký nespolehlivý a neodzkoušený spotřební materiál.

(reakce na) Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

3.10.2012 v 20:39 | Nahoru | #15

dj_hroch píše: Blbost, ale je vidět, že placebo s marketingovými přáními výrobce dělají hodně Jednotky procent? To se nazývá "chyba měření"



To je dost možný, ale stejně se mi líp spí, že jsem motce "dopřál"

(reakce na) Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

3.10.2012 v 23:33 | Nahoru | #16

Krouta píše: Hodně často v diskuzích čtu, jak jsou svíčky NGK náchylné na "ulití" apod., tak jsem to chtěl vidět na vlastní oči



Co máš z teho, já ulití s Densama také neznám Ale co vím tak není NGK jako NGK, hodně lidí nadává jednak na žabožroutí kousky a druhak na podezřele levného původu

(reakce na) Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

3.10.2012 v 23:39 | Nahoru | #17
dj_hroch>

A potom stejně - jiskra jako jiskra, materiál nemá na žádnou kvalitu vliv.



tak to je slušný blábol, to si musel dlouho vymýšlet

1 reakcí na tento příspěvek Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

17.1.2013 v 09:29 | Nahoru | #18
ahoj..tak to tady pročítám.... no já jsem měl první sezonu normální NGK svíčky a žádný problém v nich nebyl.... ale řekl jsem si že zkusím iridiové,na chod motoru nebo spotřebu to nemá velký vliv neboť D.g 650 je celkem nízko otáčkový motor s dlouhým vzdvihem a malým výkonem.... ale jak zde bylo řečeno jejich životnost je několikanásobně delší, jen na závěr dám dobrou radu.... nekupovat brisky... už se mi na jiné motorce dvakrát stalo že klasická svíčka přestala dávat jiskru... a to i když měla jen pár km !!! a také jsem se dočetl že iridiová od brysku už několikrát někomu kápla a vykurvila motor.... pokud koupíš iridiové od bosche nebo NGK tak tím nic nezkazíš... ale ani nic moc nevylepšíš... jiné by to bylo u silniční motorky co bude točit 10.tis otáček za minutu... podle jedné tabulky co jsem jednou našel tam bylo že délka dráhy u auta jenž je potřebná na rozjetí se z pevného startu na 100km/H je kratší o 7 m.... což je v průměru o 1,5 délky auta... takže dobrý na sprint... ale jinak to je v řádu jedné desetiny sekundy....
Ale to jsem už odbočil trochu dál od tématu.
Já jezdím na iridiových, ale stále sebou vozím klasické pro strýčka příhodu... na zimu je vytáhnu a dám do ní ty klasické a i první start po zimě provedu na klasikách a teperve pak dám zpět iridiové...
Ať už se rozhodneš pro tu či onu svíčku... přeju hodně pohodových km

Naposledy editováno 17.01.2013 09:30:33

(reakce na) Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

17.1.2013 v 14:44 | Nahoru | #19

Rebel.no.1 píše: ...
Já jezdím na iridiových, ale stále sebou vozím klasické pro strýčka příhodu... na zimu je vytáhnu a dám do ní ty klasické a i první start po zimě provedu na klasikách a teperve pak dám zpět iridiové...
Ať už se rozhodneš pro tu či onu svíčku... přeju hodně pohodových km


Taky dobrý - na zimu iridiovky vyšroubovat, uložit na místo se stálou teplotou a vlhkostí, samozřejmě chránit před přímým slunečním světlem. Na jaře startnout na starou dobrou spolehlivou klasiku a pak tam vrazit zpět iridiové, i když vím, že to ničemu vyloženě neprospěje... Fakt má tohle nějaký smysl?

Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

16.7.2013 v 11:09 | Nahoru | #20
no smysl to má, patřím k těm jedincům co mašinu a motor na zimu kompletně zakonzervujou... a po zimě nechci startovat na drahé svíčky, abych je nezajebal a nezkurvil... je mi jedno co si kdo o tom myslí, pro někoho to je přehnané... ale když se podívám na bratrovu 4kolku, který ji na podzim jen chcípne a vrazí do kůlny a na jaře kolem ní běhá téměř celý den aby ji rozchodil... díky... prostě je to věc názoru a vztahu k motorkám... někdo jen jezdí a sere na to a jen dodržuje základní údržbu... a někdo jezdí a stará se o každý detail na motorce....

Jinak k těm Iridiovým svíčkám... projel jsem na nich evropu od Alp po Atlantik a zpět, teploty byly od +1 do +45 stupňů, starty ráno i při +1 bez problémů a prodlev, najel jsem cca 7800 km a motorka ani jednou neškytla, celkově mám na těch svíčkách 15.tis a žádný problém...

A pro rejpaly co se potřebujou zde ventilovat...tak abych jim ušeřil komentáře... ano ano ano... je to závislé i na tom co do motorky natankuji, v jakém stavu je zapalování, jak jsou seřízené karburátory, jak kdo za to tahá...atd atd.... jinak mimochodem... kolikrát už seru na to sem psát svůj názor a zkušenost.. protože se najde pokaždé alespoň 5 co to musej nějak komentovat a zasírat vlákno X poznámkama co nemaj žádnou užitečnou hodnotu... a jsou první co tu kritizujou ostatní že zakládají nové téma když už tu takové téma je nespočetněkrát... jenže přes hromadu (sračkovitých) poznámek, které tam jsou se pořádně nedá nic nalézt... pokud u toho člověk nechce sedět celý večer aby našel případnou radu....

Jo a nezapomeňte přidat poznámku že jsem tu teď tímhle příspěvkem zasral téma ......

Jaké svíčky do Drakoše,Iridium -- Platinum.

16.7.2013 v 16:34 | Nahoru | #21
Ahoj,
motor nijak nekonzervuju, prostě ho odstavím do garáže, na jaře přijdu, vyměním olej, filtr, svíčky NGK úplně obyčejný, vyčistím karbeci a jedu. Žádnej problém. Najednu ročně 7-10 000 a s klidem bych je tam mohl nechat. Ale investice 200 kč nehraje roli a mám klid.

Kuba.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
xvs 650 karburátor Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 650 Dragstar Classic mlukes 8 6.3.2024 v 19:22 Kropikkk
přídavná světla dragstar Yamaha XVS 650 Dragstar Classic spajda5158 3 15.9.2023 v 20:54 Rooks
Držák náhonu tachometru Yamaha XVS 650 Dragstar Classic p.benne 0 15.8.2023 v 12:25 p.benne
sedlo spolujezdce Yamaha XVS 650 Dragstar Classic kukal 11 2.6.2023 v 05:59 kukal


TOPlist