globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vliv hmotnosti pístu
Zdar všichni,
nezná někdo váhu orig. pístu na TL1000S??? Kvůli zvyšování výkonu zvětšením vrtání se budou nakupovat větší kované písty a chceme dosáhnout stejné váhy jako origo píst. Nebo pokud někdo má rozebraný motor z TLS jestli by ho mohl pokoutně zvážit na maminčině či manželčině přesné kuchyňské váze, nejlépe s kroužky i s čepem
Anebo je to jedno a váha pístu nemá vliv???
Díkes za odpovědi
Anketa: Může se to kvůli váze pístu posrat???
Ano
70%
45
Ne
13%
8
Nevím
6%
4
Vys..te se na to (stejně to uděláme)
11%
7

Vliv hmotnosti pístu

6.10.2012 v 14:02 | Nahoru | #91
jak tu bylo napsano, jde hlavne o fandovstvi k tomu stroji a necim se odlisovat. To same kdy se prevrtavaji RSV, taky je to o tom, ze jsi do toho fanda a chces si udelat neco lepe ...

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

6.10.2012 v 17:06 | Nahoru | #92

Kamy píše: jste všichni fajn teoretici, ale v 4dobém spalovacím motoru je jen jedna doba pracovní máš v tom trošku guláš

PS: ano, tím více energie předá na konci zdvihu, ale ložiskám, a pístnímu čepu a klice na krut. Píst se pohybuje jen v jedné ose a aby ta tvá doměnka byla správná, musela by se ta zbytková energie a její směr v dolní úvrati otočit o 180° tedy směrem nahoru, což pochopí každý že je totální blbost (perpetum mobile)



Praci sila kona v pripade ze posouva nejakou hmotu.... Kdyby pist predaval energii loziskum jen tim ze v nich pusobi pusobi reakce tak to energii predaval treba i pullitr co lezi na stole a pusobi silou na ten stul...kde by ji asi bral?

Vliv hmotnosti pístu

6.10.2012 v 18:35 | Nahoru | #93
už je howk, ale v jedné pracovní době byla dodána energie v podobě paliva a při učinnosti cca do 30% se ve třech dobách ztratí 70% energie. vyrobil sem 100 K tak ještě 300K jde do prd...

do toho pulitru není dodána žádná energie, jedině místo piva tam lejt Red bull

MG

Vliv hmotnosti pístu

6.10.2012 v 18:46 | Nahoru | #94
Mg: a chces rict ze tech 300 k se premenilo na teplo silovym pusobeni v loziscich a namahanim dilu?

Treba to ze se tam vyrobi 100koni vykonu... Pri vrknuti a premeni se to do materialu, to jsou fakt neuveritelny teorie...

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

6.10.2012 v 19:27 | Nahoru | #95
tak těch 300 K bylo spíše pro zasmání ale na tom že přidáním naprázdno se koně vyrobí a ztratí se v motoru bych trval, a těžko se to dá vyvrátit páč by ten zákon o zachování energie nemohl platit

energii nelze vyrobit ani zničit, ale pouze přeměnit na jiný druh energie

jen koukám že stárnu,tohle je nová verze:

Nechť je obecný systém symetrický vůči operaci časového posunutí. Pak se v tomto systému zachovává aditivní fyzikální veličina, která se nazývá energie

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 7.10.2012 v 00:54 | Nahoru | #96
MG> Ano ano, a zde nám vstupuje do hry jsoucno. Počínaje Parmenidem filosofové hledali, co je pro všechna jsoucna charakteristické. Parmenidés ostře rozlišil jsoucí a nejsoucí a domníval se, že v pravém slova smyslu jest jen to, co je vždycky a stále stejné, takže věci pomíjivé a proměnlivé pokládal za nejsoucí, klamné. Tento názor ovlivnil i Platóna a vedl k zavedení pojmu ideje. Aristotelés tuto nesnáz řeší tak, že rozlišuje možnost (dynamis) a uskutečnění (energeia): věc vzniká jen proto, že už předtím byla možná. Od Aristotela pochází i důležité rozlišení mezi podstatou a atributy: podstata je to, co věc činí tím, čím je (například psa psem nebo nůž nožem), kdežto atributy se mohou měnit. Pes může vyrůst, nůž třeba zrezivět, aniž by přestal být nožem. Toto rozlišení souvisí se strukturou výpovědi: podstatnému jménu se přisuzují různé vlastnosti (atributy, případky). Už je vám to všem jasný?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

7.10.2012 v 07:31 | Nahoru | #97

FiZzeR píše: MG>Od Aristotela pochází i důležité rozlišení mezi podstatou a atributy: podstata je to, co věc činí tím, čím je (například psa psem nebo nůž nožem), kdežto atributy se mohou měnit. Pes může vyrůst, nůž třeba zrezivět, aniž by přestal být nožem. Toto rozlišení souvisí se strukturou výpovědi: podstatnému jménu se přisuzují různé vlastnosti (atributy, případky). Už je vám to všem jasný?



Asi jo,

podstata - tele je stará vydechlá vrána
atributy - origo, s bigbore

Stará moudroust, ale stále platná.

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

7.10.2012 v 07:55 | Nahoru | #98

Stev píše: Asi jo,

podstata - tele je stará vydechlá vrána
atributy - origo, s bigbore

Stará moudroust, ale stále platná.



jj, tak nějak to je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

7.10.2012 v 09:28 | Nahoru | #99

froggy píše: MG>
co že jsou ty síly druhého řádu?

jsem sice z oboru, ale toto mi teda nic neříká..

Nejedna se o nejake realne meritelne sily. Vychazi sez toho, ze pohybova rovnice klikoveho mechanismu se sestavi ve forme fourierova polynomu, proto cleny prvniho, druheho, tretiho radu

Vliv hmotnosti pístu

7.10.2012 v 11:52 | Nahoru | #100
jen tak ze zajímavosti sem se na to
tady kouknul a je to zajímavější než Ordinace v Rúžové zahradě

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

7.10.2012 v 12:24 | Nahoru | #101
ja bych rekl, ze uz se to tu krapet prehani s tou odbornosti

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

7.10.2012 v 18:54 | Nahoru | #102

dakarista píše: ja bych rekl, ze uz se to tu krapet prehani s tou odbornosti


jak přehání?se přece nebudu upejpat,když tomu rozumím...!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

7.10.2012 v 20:56 | Nahoru | #103
petrvtr_new>
Takové úlohy řeším konečnoprvkovým modelováním, rozkladem do Fourierovy řady se toho v dnešní době už opravdu moc neřeší - příliš moc zjednodušování, nepřesné výsledky.

Vliv hmotnosti pístu

7.10.2012 v 21:06 | Nahoru | #104
Lehčí budou lepší,ale hlavně aby byli stejně těžké aby se ti vyváženost nenarušila.

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

7.10.2012 v 23:12 | Nahoru | #105

froggy píše: petrvtr_new>
Takové úlohy řeším konečnoprvkovým modelováním, rozkladem do Fourierovy řady se toho v dnešní době už opravdu moc neřeší - příliš moc zjednodušování, nepřesné výsledky.



Ano, to je pravda. Ale s tim fourierem se docela dobre pocitalo, ta metodika je pekne rozpracovana a nazorna. Muj prispevek se tykal vyhradne dotazu na setrvacne sily druheho radu.. Kdyz ja vyvazoval kliku na 2t tak mi k tomu stacil excel a fouriera jsem take nepoteboval..

Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 08:31 | Nahoru | #106
pánové, proboha, motor na setrvačnost nejezdí, pouze brzdí

a když už tak, u motoru je žádoucí aby jeho setrvačnost byla co nejmenší stejně tak jako veškeré tření v onom mechanismu....

Pracovní doba je jen jedna (to se nějaký ten pán silně mýlí když si myslí že to s výkonem nesouvisí, neb ten je závislý na počtu pracovních otáček ku jalovým, doufám že víte jak se výkon počítá, a že motor neprodukuje výkon ale kroutící moment ze kterého se výkon počítá), zbytek je silně nežádoucí... Předem než začnete vůbec řešit detaily, bylo by fajn si tohle nejprve uvědomit....



PS: Ostatně, kdo tohle ví, nepotřebuje dál k tomuto tématu jakkoliv reagovat

a nechci si teď cucat z prstu nic přesně nepodložené, ale setrvačné síly mechanismu jsou ku síle pracovního zdvihu tak mizerně malé, že jeden pracovní zdvih otočí klikou aspoň 20x než se získaná síla setrvačností absorbuje. Ale jak říkám, tohle už je jen doměnka s nepotvrzeným údajem lišící se motor od motoru.

Naposledy editováno 08.10.2012 08:37:25

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 09:02 | Nahoru | #107
Kamy: když už si hraješ na vzdělance tak si to aspoň nastuduj, věta o tom jak motor neprodukuje výkon ale kroutící moment je fakt zajimava například

Naposledy editováno 08.10.2012 09:04:39

Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 09:27 | Nahoru | #108
já mám pocit, že tady na fóru si jakýkoli obráběč kovů hraje na inženýra, přestože jim chybí základní znalosti fyziky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 10:30 | Nahoru | #109

assassin píše: Kamy: když už si hraješ na vzdělance tak si to aspoň nastuduj, věta o tom jak motor neprodukuje výkon ale kroutící moment je fakt zajimava například



Asasine, prosím tě... Výkon je práce za čas. Práce je síla na dráze (zjednodušeně moment).... Opravdu chcete ze sebe dělat troly?

Tady není potřeba inženýrské studie ale sakra elementární základy fyziky ze základní školy!!!! se nad sebou zamyslete

základ a smysl motoru je produkovat moment a otáčky .... Ten ti tu tvojí motorku táhne... Ale to už se zase dostáváme do problematiky chápání kroutícího momentu vs výkonu, který 90% lidí rádoby zde mudrců absolutně nechápe.

A váš troling zase vede k naprosto zbytečnému flame.

Naposledy editováno 08.10.2012 10:33:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 10:41 | Nahoru | #110

Kamy píše: základ a smysl motoru je produkovat moment a otáčky ....



nestanovuje se výkon právě z momentu a otáček?

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 10:49 | Nahoru | #111
Chlapi, chlapi....já potřeboval jen vědět váhu origo pístu na TLS, což už vím a to mi stačí Vy na mě jdete s nějakýma Fourierovejma rovnicema a s vyvažováním kliky a buhví s čím ještě Dostanem se +/- na váhu origo pístu a fertig, poté se doladí směs a srát na to Ale je to zajímavý, to se musí nechat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 12:41 | Nahoru | #112

Stev píše: nestanovuje se výkon právě z momentu a otáček?



ano, ale kouzlo je v tom, že na to aby motor dostačoval tvým potřebám, musí mít určitou sílu aby tě utáhl....

zde to všeobecně naráží na rozpory ve výkladu, neb některé masochisty baví počítat dynamiku přes energie... nikomu samozřejmě nebráním, když někdo preferuje komplikovanější výpočty a dopočte se, není problém.

to nic nemění na věci, že píst i ojnice a vlastně i klika by měli mít hmotnost nejlépe nulovou (všichni chápeme že to možné není), neb právě klika je ta část mechanismu, co má přenášet setrvačnost, nic jiného

dewwil: přesně tak

Naposledy editováno 08.10.2012 12:43:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 12:46 | Nahoru | #113
Kamy> já jen narážel na tvoje tvrzení že motor neprodukuje výkon, ale kroutící moment. A v dalším příspěvku jsi napsal že motor má smysl v tom produkovat moment a otáčky, tedy jinými slovy výkon.

e: ještě je tu ta věc že kroutící moment a otáčky nemůže motor produkovat odděleně, ale jelikož nejsem strojař narážím už na své limity

Naposledy editováno 08.10.2012 12:47:40

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 13:28 | Nahoru | #114

Stev píše: Kamy> já jen narážel na tvoje tvrzení že motor neprodukuje výkon, ale kroutící moment. A v dalším příspěvku jsi napsal že motor má smysl v tom produkovat moment a otáčky, tedy jinými slovy výkon.

e: ještě je tu ta věc že kroutící moment a otáčky nemůže motor produkovat odděleně, ale jelikož nejsem strojař narážím už na své limity



np... moment+otáčky samozřejmě produkují určitý výkon... Ale když se bavíme o výkonu, nevíme právě nic o těch otáčkách a síle na klice Tedy podle výkonu si horko těžko představíme namáhání vnitřních dílů. Proto jsem odbíhal právě k té síle a odvolával jsem se na ní.

PS: u spalovacích motorů je ten problém že kroutící moment není konstantní v celém spektru otáček. Proto se jeho síla mění, tím i výkon. Úpravou klikového mechanismu a narušení tak "váhové harmonie" se průběh síly rozhodně změní, ale jak, to si netroufám ani ve snu odhadovat... Maximální výkon (etalon hodnocení číslo 1) to klidně nemusí ovlivnit, je prostě motor bude mít odlišný chod.... To je na tom aby někdo s motorovou brzdou udělal pokus. Já jen řeším tu teoretickou část. Prostě OT od tématu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 14:20 | Nahoru | #115

dewwil píše: Chlapi, chlapi....já potřeboval jen vědět váhu origo pístu na TLS, což už vím a to mi stačí Vy na mě jdete s nějakýma Fourierovejma rovnicema a s vyvažováním kliky a buhví s čím ještě Dostanem se +/- na váhu origo pístu a fertig, poté se doladí směs a srát na to Ale je to zajímavý, to se musí nechat



jsi to chtěl-tak to máš!a teď to všechno nastuduj

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 20:20 | Nahoru | #116

Dolph-cz píše: jsi to chtěl-tak to máš!a teď to všechno nastuduj



tohle všechno nastudovat tak neřešíme hmotnost pístu a děláme komplet fungl motor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 20:29 | Nahoru | #117
dewwil> a kdo bude delat pisty a nikasil?

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 20:42 | Nahoru | #118
dakarista> písty Wiseco a nikasil nebude bo už je tam po výbrusu málo masa, ne že by to nešlo udělat, ale pak jak stoupá teplota hrozí jeho odloupnutí a je to v pérdeli a musí se fest řešit chlazení(větší chladič a pintlich naladění směsi), tudíž bude vložka od lidí co tvořej dragstery
copyright by Yoshboy

2 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 21:12 | Nahoru | #119
takze bude ocelova vlozka? Jinak Wiseko dela zakazkove pista, ja mel za to ze jen seriove...

Jinak jestli bude ocelova vlozka, tak mit potazenej pist povlakem na nizsi treni jako ma ValleySpoonRacing s BB kitem na RSV 1127ccm...

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

8.10.2012 v 21:16 | Nahoru | #120
Tak když už víš všechno, co jsi vědět potřeboval, dewwile,
tak mně "prozraď", kterej píst je těžší - ten originál, nebo kovanej(WISECO?) ??
Vědět průměr a výšku pístů, tak spolu s tím rozdílem váhy už by se dalo
"ledacos" usuzovat...
S díky, Ivan.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S irmscher1000 10 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S pavevyskocil 14 22.7.2023 v 12:01 Martin74
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S Martin74 14 1.5.2023 v 15:58 assassin


TOPlist