nezná někdo váhu orig. pístu na TL1000S??? Kvůli zvyšování výkonu zvětšením vrtání se budou nakupovat větší kované písty a chceme dosáhnout stejné váhy jako origo píst. Nebo pokud někdo má rozebraný motor z TLS jestli by ho mohl pokoutně zvážit na maminčině či manželčině přesné kuchyňské váze, nejlépe s kroužky i s čepem
Anebo je to jedno a váha pístu nemá vliv???
Díkes za odpovědi
Kamy píše: jste všichni fajn teoretici, ale v 4dobém spalovacím motoru je jen jedna doba pracovní máš v tom trošku guláš
PS: ano, tím více energie předá na konci zdvihu, ale ložiskám, a pístnímu čepu a klice na krut. Píst se pohybuje jen v jedné ose a aby ta tvá doměnka byla správná, musela by se ta zbytková energie a její směr v dolní úvrati otočit o 180° tedy směrem nahoru, což pochopí každý že je totální blbost (perpetum mobile)
Praci sila kona v pripade ze posouva nejakou hmotu.... Kdyby pist predaval energii loziskum jen tim ze v nich pusobi pusobi reakce tak to energii predaval treba i pullitr co lezi na stole a pusobi silou na ten stul...kde by ji asi bral?
do toho pulitru není dodána žádná energie, jedině místo piva tam lejt Red bull
MG
1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu
energii nelze vyrobit ani zničit, ale pouze přeměnit na jiný druh energie
jen koukám že stárnu,tohle je nová verze:
Nechť je obecný systém symetrický vůči operaci časového posunutí. Pak se v tomto systému zachovává aditivní fyzikální veličina, která se nazývá energie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu
FiZzeR píše: MG>Od Aristotela pochází i důležité rozlišení mezi podstatou a atributy: podstata je to, co věc činí tím, čím je (například psa psem nebo nůž nožem), kdežto atributy se mohou měnit. Pes může vyrůst, nůž třeba zrezivět, aniž by přestal být nožem. Toto rozlišení souvisí se strukturou výpovědi: podstatnému jménu se přisuzují různé vlastnosti (atributy, případky). Už je vám to všem jasný?
Asi jo,
podstata - tele je stará vydechlá vrána
atributy - origo, s bigbore
Stará moudroust, ale stále platná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu
froggy píše: MG>
co že jsou ty síly druhého řádu?
jsem sice z oboru, ale toto mi teda nic neříká..
1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu
Takové úlohy řeším konečnoprvkovým modelováním, rozkladem do Fourierovy řady se toho v dnešní době už opravdu moc neřeší - příliš moc zjednodušování, nepřesné výsledky.
froggy píše: petrvtr_new>
Takové úlohy řeším konečnoprvkovým modelováním, rozkladem do Fourierovy řady se toho v dnešní době už opravdu moc neřeší - příliš moc zjednodušování, nepřesné výsledky.
Ano, to je pravda. Ale s tim fourierem se docela dobre pocitalo, ta metodika je pekne rozpracovana a nazorna. Muj prispevek se tykal vyhradne dotazu na setrvacne sily druheho radu.. Kdyz ja vyvazoval kliku na 2t tak mi k tomu stacil excel a fouriera jsem take nepoteboval..
a když už tak, u motoru je žádoucí aby jeho setrvačnost byla co nejmenší stejně tak jako veškeré tření v onom mechanismu....
Pracovní doba je jen jedna (to se nějaký ten pán silně mýlí když si myslí že to s výkonem nesouvisí, neb ten je závislý na počtu pracovních otáček ku jalovým, doufám že víte jak se výkon počítá, a že motor neprodukuje výkon ale kroutící moment ze kterého se výkon počítá), zbytek je silně nežádoucí... Předem než začnete vůbec řešit detaily, bylo by fajn si tohle nejprve uvědomit....
PS: Ostatně, kdo tohle ví, nepotřebuje dál k tomuto tématu jakkoliv reagovat
a nechci si teď cucat z prstu nic přesně nepodložené, ale setrvačné síly mechanismu jsou ku síle pracovního zdvihu tak mizerně malé, že jeden pracovní zdvih otočí klikou aspoň 20x než se získaná síla setrvačností absorbuje. Ale jak říkám, tohle už je jen doměnka s nepotvrzeným údajem lišící se motor od motoru.
Naposledy editováno 08.10.2012 08:37:25
1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu
Naposledy editováno 08.10.2012 09:04:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu
assassin píše: Kamy: když už si hraješ na vzdělance tak si to aspoň nastuduj, věta o tom jak motor neprodukuje výkon ale kroutící moment je fakt zajimava například
Asasine, prosím tě... Výkon je práce za čas. Práce je síla na dráze (zjednodušeně moment).... Opravdu chcete ze sebe dělat troly?
Tady není potřeba inženýrské studie ale sakra elementární základy fyziky ze základní školy!!!! se nad sebou zamyslete
základ a smysl motoru je produkovat moment a otáčky .... Ten ti tu tvojí motorku táhne... Ale to už se zase dostáváme do problematiky chápání kroutícího momentu vs výkonu, který 90% lidí rádoby zde mudrců absolutně nechápe.
A váš troling zase vede k naprosto zbytečnému flame.
Naposledy editováno 08.10.2012 10:33:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu
Kamy píše: základ a smysl motoru je produkovat moment a otáčky ....
nestanovuje se výkon právě z momentu a otáček?
1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu
Stev píše: nestanovuje se výkon právě z momentu a otáček?
ano, ale kouzlo je v tom, že na to aby motor dostačoval tvým potřebám, musí mít určitou sílu aby tě utáhl....
zde to všeobecně naráží na rozpory ve výkladu, neb některé masochisty baví počítat dynamiku přes energie... nikomu samozřejmě nebráním, když někdo preferuje komplikovanější výpočty a dopočte se, není problém.
to nic nemění na věci, že píst i ojnice a vlastně i klika by měli mít hmotnost nejlépe nulovou (všichni chápeme že to možné není), neb právě klika je ta část mechanismu, co má přenášet setrvačnost, nic jiného
dewwil: přesně tak
Naposledy editováno 08.10.2012 12:43:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu
e: ještě je tu ta věc že kroutící moment a otáčky nemůže motor produkovat odděleně, ale jelikož nejsem strojař narážím už na své limity
Naposledy editováno 08.10.2012 12:47:40
Stev píše: Kamy> já jen narážel na tvoje tvrzení že motor neprodukuje výkon, ale kroutící moment. A v dalším příspěvku jsi napsal že motor má smysl v tom produkovat moment a otáčky, tedy jinými slovy výkon.
e: ještě je tu ta věc že kroutící moment a otáčky nemůže motor produkovat odděleně, ale jelikož nejsem strojař narážím už na své limity
np... moment+otáčky samozřejmě produkují určitý výkon... Ale když se bavíme o výkonu, nevíme právě nic o těch otáčkách a síle na klice Tedy podle výkonu si horko těžko představíme namáhání vnitřních dílů. Proto jsem odbíhal právě k té síle a odvolával jsem se na ní.
PS: u spalovacích motorů je ten problém že kroutící moment není konstantní v celém spektru otáček. Proto se jeho síla mění, tím i výkon. Úpravou klikového mechanismu a narušení tak "váhové harmonie" se průběh síly rozhodně změní, ale jak, to si netroufám ani ve snu odhadovat... Maximální výkon (etalon hodnocení číslo 1) to klidně nemusí ovlivnit, je prostě motor bude mít odlišný chod.... To je na tom aby někdo s motorovou brzdou udělal pokus. Já jen řeším tu teoretickou část. Prostě OT od tématu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu
dewwil píše: Chlapi, chlapi....já potřeboval jen vědět váhu origo pístu na TLS, což už vím a to mi stačí Vy na mě jdete s nějakýma Fourierovejma rovnicema a s vyvažováním kliky a buhví s čím ještě Dostanem se +/- na váhu origo pístu a fertig, poté se doladí směs a srát na to Ale je to zajímavý, to se musí nechat
jsi to chtěl-tak to máš!a teď to všechno nastuduj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu
Dolph-cz píše: jsi to chtěl-tak to máš!a teď to všechno nastuduj
tohle všechno nastudovat tak neřešíme hmotnost pístu a děláme komplet fungl motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu
copyright by Yoshboy
2 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu
Jinak jestli bude ocelova vlozka, tak mit potazenej pist povlakem na nizsi treni jako ma ValleySpoonRacing s BB kitem na RSV 1127ccm...
1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu
tak mně "prozraď", kterej píst je těžší - ten originál, nebo kovanej(WISECO?) ??
Vědět průměr a výšku pístů, tak spolu s tím rozdílem váhy už by se dalo
"ledacos" usuzovat...
S díky, Ivan.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S | irmscher1000 | 10 | 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000 |
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... | Wanislav | 4 | 29.7.2023 v 19:16 assassin |
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S | pavevyskocil | 14 | 22.7.2023 v 12:01 Martin74 |
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R | Wanislav | 35 | 7.5.2023 v 16:09 assassin |
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S | Martin74 | 14 | 1.5.2023 v 15:58 assassin |