bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vliv hmotnosti pístu
Zdar všichni,
nezná někdo váhu orig. pístu na TL1000S??? Kvůli zvyšování výkonu zvětšením vrtání se budou nakupovat větší kované písty a chceme dosáhnout stejné váhy jako origo píst. Nebo pokud někdo má rozebraný motor z TLS jestli by ho mohl pokoutně zvážit na maminčině či manželčině přesné kuchyňské váze, nejlépe s kroužky i s čepem
Anebo je to jedno a váha pístu nemá vliv???
Díkes za odpovědi
Anketa: Může se to kvůli váze pístu posrat???
Ano
70%
45
Ne
13%
8
Nevím
6%
4
Vys..te se na to (stejně to uděláme)
11%
7
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 19:11 | Nahoru | #1
Sice tomu nerozumímale logicky čím bude těžší, tím bude víc namáhaná klika, ojnice, ložiska, čepy a co já vím co tam ještě je za udělátka

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 19:20 | Nahoru | #2
Jindrej> jj, logicky jo, jenže origo písty z TLS jsou obyčejný(opracovanej odlitek) tudíž by měly bejt těžší než ty tunning kovaný, který zase budou ale větší...Kdyby ty kovaný byly těžší než origo tak není problém ubrat, ale co když budou lehčí???

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 19:32 | Nahoru | #3
Vyrábíš domácí big bore kit?

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 19:38 | Nahoru | #4
Majklos> já ne, bude to na TLS, bohužel známe jen hmotnost pístu na TLR a ten je kovanej

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 19:40 | Nahoru | #5
když budou lehčí, tak nevim. Snad že by to bylo točivější ale s omezovačem asi nic nehrozí. Lehčí snad nevadí né? Já vím buřt, já jsem jen internetový diskutér

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 19:44 | Nahoru | #6
Jindrej> taky si myslím, že když budou lehčí tak se hovno děje, ale jistě to nevím, no...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 19:46 | Nahoru | #7
dewwil> tak asi snad počkat, až sem přijde někdo, kdo tomu rozumí a nebo se optat

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 19:48 | Nahoru | #8
Jindrej> jj, nic jiného mi nezbyde, budu doufat, že má někdo rozebranej motor a ten píst nám zváží

Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 19:49 | Nahoru | #9
Co já vim tak samotná hmotnost pístu nijak zásadní vliv na výkon nemá - když už, tak to bude max v jednotkách procent.
Jde spíš o to, že pár gramů dolů zatraceně oceněj ložiska, který ti ve výsledku třeba dovolej dosáhnout bez problémů i vyšších otáček.

Jen si dej pozor aby byly oba písty svážený

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 19:50 | Nahoru | #10
Neměl jsem v ruce písty přímo z TLR,ale z DR a KLR.A můžu říct že originál byl vždy lehčí.Už logicky bude kovaný z hustějšího materiálu.
Lehčí by na závadu být neměl,těžší by namáhal kliku a ohrožoval veškerá kliková ložiska.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 19:57 | Nahoru | #11
Jakej objem z toho budete delat?

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 20:02 | Nahoru | #12
Jen tak podotázka? U mojí motorky FZ1 je údajně oproti R1 těžší klika-důvod-snažili se krouťák dostat jinam.
Nebudou lehčí písty znamenat menší setrvačné hmoty, které by mohly mít vliv na průběh krouťáku (hlavně znatelný úbytek v nízkých otáčkách)?

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 20:03 | Nahoru | #13
SirIndy> 1080ccm

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 20:08 | Nahoru | #14

Anti píše: Neměl jsem v ruce písty přímo z TLR,ale z DR a KLR.A můžu říct že originál byl vždy lehčí.Už logicky bude kovaný z hustějšího materiálu.
Lehčí by na závadu být neměl,těžší by namáhal kliku a ohrožoval veškerá kliková ložiska.



No, ale zase může mít slabší stěny...proto mě to zajímá...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 20:10 | Nahoru | #15

Boss.trx850 píše: Jen tak podotázka? U mojí motorky FZ1 je údajně oproti R1 těžší klika-důvod-snažili se krouťák dostat jinam.
Nebudou lehčí písty znamenat menší setrvačné hmoty, které by mohly mít vliv na průběh krouťáku (hlavně znatelný úbytek v nízkých otáčkách)?



Proto chceme zachovat stejnou nebo o něco málo nižší hmotnost pístu, ale spíš si myslím, že na krouťák bude mít víc vliv hmotnost setrvačníků klik. hřídele...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 20:15 | Nahoru | #16
dewwil> kontaktuj yosh-boye

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 20:18 | Nahoru | #17
dewwil> presne tak..tezsi kilika nebo setrvak toto primo psala kawasaki jak zx9ka tak 12ka ze diky tomu pak ma vetsi tocak na spodku.

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 20:19 | Nahoru | #18
Mileek> jj, vím co měl on, ale tady se jde trochu jinou cestou, aby jsme se vyhnuli problémům co měl Yosh

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 20:26 | Nahoru | #19
Pokud se nepletu tak do setrvačných hmot v motoru se mezi rotující členy počítá klikovka a 1/3 (nebo 2/3 už se nepamatujué) hmotnosti ojnice, a právě tyto rotující hmoty se vyvažují pomocí nálitků na klice, vzvažovacích hřídelí atd. Do posuvných hmot se počítá píst a 2/3 (nebo 1/3...) váhy ojnice, a tyto hmoty nelze vyvážit. Respektive se nevyvažují protože by celej ten mechanizmus byl obrovskej, těžkej a drahej. Takže podle mě by kovanej píst byl "o trochu" lehčí (jakože asi nebude) tak to nemusí vadit. Protože ale bude pravděpodobně těžší, tak by to mohl bejt problém. Ale bertě mě jako čistě teoretika se zájmem o problematiku, kterej už polovinu věcí se školy zapomněl

Počkal bych na Dawe02, ten ví co říká a věřím že poradí

2 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 1.10.2012 v 20:33 | Nahoru | #20
Ale výrobce kovaných pístů si váhu nevymýšlí
O co budeš mít těžší píst o to bude lehčí čep

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 20:35 | Nahoru | #21
Harry_RnK>
Pohyb pístu se vyvažuje, jak nálitkama na klikovce, tak vyvažovacíma hřídelema, i protiběžnejma pístama (jako má BMW GS1200). To jen tak mimochodem.
Podle mě bude mít jinak těžkej píst vliv na vibrace, protože právě klikovka a různý vyvažováky(pokud je to má) jsou počítaný na hmotnost, kterou to vyvažuje.

Na druhou stranu jsem čet, že se vyvažuje jen cca 70% tý hmoty, protože když se vyváží 100%, tak to má zas jiný negativní elekty.

Za mě: pokud bude vyváženo 70%, nebo 65 nebo 75%, tak je to šumák a neposere se to. Větší strach bych měl z toho, že natáhnu ty šrouby, co drží hlavu a vůbec, že celej motor odejde dřív, protože tam budou větší síly (větší plocha pístu).

Edit: Né že by se ty šrouby natáhli, ale spíš se dřív prasknou díky únavovýmu lomu. (a nebo taky ne) (a to platí i pro ojnici, klikovku, ložiska klikovky, kartery, v kterejch sou ložiska...)

Naposledy editováno 01.10.2012 20:38:01

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 21:22 | Nahoru | #22
Pepa GSX-R> Na tom něco bude
Mára153> Ok, beru na vědomí

(reakce na) Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 21:30 | Nahoru | #23

Pepa GSX-R píše: Ale výrobce kovaných pístů si váhu nevymýšlí
O co budeš mít těžší píst o to bude lehčí čep



Jj, takže se tím nemáme zabývat a slepě důvěřovat výrobci pístů, že to má spočítaný? Vzhledem k tomu, že se pohybuješ ve světě dragsterů kde to je celkem běžná úprava tak to asi tak tedy bude...

e: právě proto potřebuju vědět váhu origo pístu, aby to bylo +- nastejno

Naposledy editováno 01.10.2012 21:33:20

Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 22:08 | Nahoru | #24
Základ je vyvážení. K ničemu ti budou hyper super lehký písty, který budou rozvážený proti sobě.

Takže pokud je možnost tak odhlečit ( to se upne flexa do svěráku... ), protože s každým gramem navíc musíš pekelně rychle hejbat. A následně v desetině gramu vyvážit.

Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 23:14 | Nahoru | #25
Vyser se na to, pošlu ti dva hrnky poštou a nebudeš furt řešit kraviny

Vliv hmotnosti pístu

1.10.2012 v 23:56 | Nahoru | #26
toto je běžný problém u veteránů, kdy se při renovaci po výbrusu nahrazují původní litinové písty novými hliníkovými, které jsou mnohem lehčí. Je na to podrobný návod a vzorec pro výpočet, kde se dle rozdílu váhy pístů MUSÍ odlehčit i setrvák na klice, protože toto je z fabriky přesně vyvážené a bez úpravy vyvážení vznikají velké vibrace. Vůbec to ale neznamená, že o kolik je lehčí píst, o tolik se ubere naproti na klice!!!!

Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 2.10.2012 v 01:09 | Nahoru | #27
ahoj. tady by jsi mohl neco zjistit.

1 reakcí na tento příspěvek Vliv hmotnosti pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 2.10.2012 v 05:14 | Nahoru | #28
Dewwil: vyvazovani v2 neni zadna legrace, cetl jsem nakou teorii a popravde mi z toho sla hlava kolem, dawe by nejspis dal dohromady neco rozumnyho, ja bych to moc neresil. Sestava tls pistu co sem nasel by mela mit 521g a o 2mm vetsi pist JE co tam ma yosh by mel mit 532,4g ... Kvuli tomuhle rozdilu asi nema smysl sahat do kliky

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

2.10.2012 v 11:30 | Nahoru | #29
assassin> No ještě počkám na Dawea jestli bude vědět víc a asi se pak jen dováží písty, aby byly oba stejně těžký, jen nechcem, aby byly těžší než ty origo, no...
Fakt váží píst s kroužky a čepem na TLS 521g??? Co jsem měl v ruce komplet píst z TLR tak mi přišlo, že váží 00prd

e: teda pokud to není váha obou pístů, to by pak cca odpovídalo

Naposledy editováno 02.10.2012 11:33:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vliv hmotnosti pístu

2.10.2012 v 11:34 | Nahoru | #30
dewwil> a co bys čekal, vždyť je to malej pařez na rsv váží 504g tuším...

btw telecí klika se dá celkem snadno vyvážit, ale co máme říkat my co máme vyvažovací hřídele...

Naposledy editováno 02.10.2012 11:35:45
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki TL 1000 nereaguje na otočení... Suzuki TL 1000S irmscher1000 10 27.3.2024 v 18:24 irmscher1000
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... Wanislav 4 29.7.2023 v 19:16 assassin
výměna těsnění pod hlavou suzuki tl... Suzuki TL 1000S pavevyskocil 14 22.7.2023 v 12:01 Martin74
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R Wanislav 35 7.5.2023 v 16:09 assassin
Suzuki TL 1000S nechce chytit Suzuki TL 1000S Martin74 14 1.5.2023 v 15:58 assassin


TOPlist