bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna oleje v kardanu.
30.9.2012 v 21:08
Dobrý den tady na fóru,
tak jsem si nadělil dáreček k 40tinám Yamaha XVT-650 Dragstár Clasic v zlatošedé metle a můžu říct že tahle kombinace barev se mně moc líbí.
Tak doufám že se spolu sžijem a budu mět mnoho pohodových km.

A teď prosím má otázka?
...po jaké době se má měnit olej v kardanu?
...mám najeto 19000 km ,,,skutečných,,,
...a jaký typ tam dáváte?

Děkuji za odpovědi a rady.

S pozdravem Dobrého fóra přeje j.pajinek.

Výměna oleje v kardanu.

30.9.2012 v 21:20 | Nahoru | #1
tusim ze mas vymenu po 10000. ja bych vymenil na jare mas to dve decky 80 hypoida.jinak je tu urcite manual k ty ludre tak ho stahni a pocti si

Naposledy editováno 30.09.2012 21:21:19

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v kardanu.

30.9.2012 v 21:32 | Nahoru | #2
Hlavně to musí být olej do hypoidního soukolí (pološnekový převod) !!!
Klasický převodový olej nemá takovou mazací schopnost ve smyku a soukolí jde do kopru - pozor na to

Výměna oleje v kardanu.

30.9.2012 v 22:35 | Nahoru | #3
Já tam dal Metron GL5 80W 90 Hypoid Gear oil a jak to hyphopuje.http://www.lubricants.cz/

(reakce na) Výměna oleje v kardanu.

30.9.2012 v 22:51 | Nahoru | #4

alespilot píše: Hlavně to musí být olej do hypoidního soukolí (pološnekový převod) !!!
Klasický převodový olej nemá takovou mazací schopnost ve smyku a soukolí jde do kopru - pozor na to


Nic než souhlas
Výměna je předepsaná co 2 roky, ale vzhledem k množství, měním každý rok na jaře po první vyjížďce... 2 decky mě nezrujnují

Výměna oleje v kardanu.

30.9.2012 v 23:37 | Nahoru | #5
Muzes taky :
Shell Spirax A 80W-90 (1 lt)
SAE 80W-90, API GL-5 je reprezentantem nové generace prvotřídních hypoidních (nápravových) olejů na minerální bází poskytujících lepší mazání a možnost prodloužení intervalů mezi výměnami oleje. Splňuje předpisy pro bezporuchový provoz vozidel předních výrobců a poskytuje ochranu v nejtvrdších podmínkách. Zahrnuje ochranu proti rezivění, proti oxidaci a proti opotřebení součástek, současně i přísady proti extrémním tlakům, modifikátor tření pro zajištění delší životnosti převodů, delší životnosti oleje a větší celkové účinnosti.

Množství:
Cena: 168.90 Kč vč.dph Cena: 168.90 Kč vč.dph

Výměna oleje v kardanu.

1.10.2012 v 07:57 | Nahoru | #6
Dej mu ať si užije: motorex tuším prisma zx. A když už v tom budeš,tak vyměň všechny náplně /stačí na jaře/ I když máš všechno doloženo,jeden nikdy neví.... J.
Ps:Jo a vítej mezi motorkáři...

2 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v kardanu.

1.10.2012 v 08:26 | Nahoru | #7
Zdravím všechny motorkáře.

Jezdím na zatím bezproblémové Yamaze XV 535 Virago. Poslední dobou mi však často při prudším přidání plynu začne prokluzovat spojka, motor jde do otáček avšak hnací síla se na kola nepřenáší. Po ubrání plynu a opětném mírnějším přidání se tento jev již neopakuje. Co s tím?

(reakce na) Výměna oleje v kardanu.

1.10.2012 v 08:49 | Nahoru | #8
Treefrog> no to vypada bud na "ojety" lamely na spojce, nebo slaby pruzinky, za predpokladu ze to neni zpusobeno nevhodnym olejem nebo spatne nastavenou spojkou

(reakce na) Výměna oleje v kardanu.

1.10.2012 v 09:34 | Nahoru | #9
Treefrog> Podivej se sem : http://yamaha535.wbs.cz/Technika.html
Viz : " Spojka montáž a demontáž "

Nekdy prokluzuje spojka , kdyz je tam Castrol

Naposledy editováno 01.10.2012 09:43:50

Výměna oleje v kardanu.

1.10.2012 v 09:48 | Nahoru | #10
Dle manuálu se olej kardanu u 650ky Drag star má měnit po 20000km.

Výměna oleje v kardanu.

1.10.2012 v 18:08 | Nahoru | #11
...tak dnes jsem byl v motokameném obchodu kde mají pouze SHELL SAE 80W-90, API GL-5 a ne API GL-4 ten se prej už nedělá.
...no a pak jsem byl ještě v jednom obchodě kde vychvalovali MOTOREX - Gear Oil Hypoid SAE 80W-90 API GL-5 ,a ještě jeden MOTOREX PRISMA ZX - SAE 75W-90 API GL-4/5.
...tak prosím co by ste tam dali vy ???

Naposledy editováno 01.10.2012 19:03:29

Výměna oleje v kardanu.

2.10.2012 v 00:45 | Nahoru | #12
V současnosti jsou používány následující čtyři výkonnostní třídy:

GL-3 - nízkoaditivované oleje pro manuálně řazené převodovky se středním namáháním
GL-4 - oleje vysoce aditivované určené především pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody
GL-5 - oleje určené pro vysoce zatížené hypoidní převody, pracující v nejtěžších provozních podmínkách, vystavené proměnnému rázovému zatížení
GL-6 - oleje pro hypoidní převody pracující v extrémních podmínkách. Zatím se používají velmi zřídka.

Do diferaku to neni az tak dulezity staci se drzet SAE 80W-90 API GL-5.
Hypoidni !!

Naposledy editováno 02.10.2012 00:49:52

Výměna oleje v kardanu.

18.3.2013 v 23:39 | Nahoru | #13
Zdravím, tak jsem si také včera dovezl svou první motorku Dragstara 650. Jsem úplný začátečník. Olej do kardanu už tedy vím. Můžete mi poradit jaký mám dát olej do motoru, popř. jakou značku, nebo je to jedno? Prodejce říkal 10W40. Díky za rady.

1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje v kardanu.

19.3.2013 v 11:04 | Nahoru | #14
většina ti doporučí Motul 5100 10w 40

(reakce na) Výměna oleje v kardanu.

19.3.2013 v 11:27 | Nahoru | #15
fantomas007> A mají pravdu, nebo 20W50, pokud bude jezdit hodně na jihu...

Výměna oleje v kardanu.

19.3.2013 v 12:23 | Nahoru | #16
A nebo neco mezi tim, na to jezdim ja







Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot.

Naposledy editováno 19.03.2013 12:24:53

Výměna oleje v kardanu.

5.5.2013 v 23:43 | Nahoru | #17
když jsem koupil mého draka,tak tam byl nový olej 10Wněco a musím říct že to byla katastrofa,motor hlučnej jako krá..a a převodovka co přeřazení to rána,ža jsem se bál kdy něco ulítne,tak jsem ho vypustil a dal motul 3000 20W50 http://altmanmoto.c...3.html?cPath=144_146 a naprostá spokojenost,motor jde krásně kultivovaně a řazení bez problému,používám ho už třetí sezonu,měním každý rok na jaře,příště chci zkusit jeho lepší verzi motul 7100 20W50

Výměna oleje v kardanu.

8.5.2013 v 22:22 | Nahoru | #18
...já teď měnil olej i s filtrem a dával jsem MOTUL 10W40 na doporučení a můžu říct že motor si chrochtá blahem.

Výměna oleje v kardanu.

16.7.2013 v 23:40 | Nahoru | #19
no já měl 10W50.. a jak bylo řečeno (davom17), motor je hlučnej atd... dobrý to je někam na sever... pokud pojedeš na jih nebo se hodláš vydat např. do Španělska kde je tepleji a teploty lezou ke 40 stupňům... doporučuji 20W50...(nejlépe polosyntetiku). Je jich na trhu velké množství od spousty značek.... jako příklad uvedu třeba

http://www.motocentr...y[]=61&model=389

ale jak bylo již řečeno, záleží kam jedeš, kdy a kde jezdíš atd.... každý olej má své výhody a nevýhody... jinak pokud by jsi si nebyl jistej co do toho...tak nějakou 15W50 nic nezkazíš a je to takový kompromis jak do chladnějšího počasí tak i s tou 50kou do parných letních dnů...

Jinak do kardanu používám olej výkonnostní třídy GL-5...

jinak standat... měnit olej v motoru a v kardanu 1x ročně a nebo podle KM (já ze zásady měním každou sezonou nebo na cca 2/3 km oproti servisce...)

užívej jízdu a ať motor spokojeně chrochtá...

Naposledy editováno 16.07.2013 23:42:10
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
xvs 650 karburátor Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 650 Dragstar Classic mlukes 8 6.3.2024 v 19:22 Kropikkk
přídavná světla dragstar Yamaha XVS 650 Dragstar Classic spajda5158 3 15.9.2023 v 20:54 Rooks
Držák náhonu tachometru Yamaha XVS 650 Dragstar Classic p.benne 0 15.8.2023 v 12:25 p.benne
sedlo spolujezdce Yamaha XVS 650 Dragstar Classic kukal 11 2.6.2023 v 05:59 kukal


TOPlist