globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: První motorka - slabší nová vs. silnější jetá
Zdravím dámy a pánové.

Na příští sezonu mi to snad konečně vyjde a budu moci si koupit svoji první větší motorku.

Chtěl bych enduro na ježdění kolem komína, vyprašování polňaček a v případě chuti a příznivého počasí na dojezd 25km do Brna do práce.
Žádné dálkové cestování, žádné hltání kilometrů, jen zábava kolem baráku.

Finance bych viděl někde kolem 100 tisíc čistě za motorku a nastává otázka - koupit fungl novou Hondu CRF 250L a nebo jetou XT 660 R nebo Transalpa? Za tyhle peníze to budou 3 - 4 letý motorky.

Nová Honda CRF 250L
+ Nová, nepadená, neobouchaná, vhodná do města, jen 140kg, pro první krůčky ideální, levnější provoz
- Nebude mě brzy nudit? Nebudu brzda provozu mimo obec?

Jetý Transalp XL 700V nebo XT 660R
+ Pružnější motor pro předjíždění, rozhodně se rychle neomrzí
- Výrazně těžší ( o 75 a 45 kg ), nejistá minulost ( obecně nemám důvěru v ojetiny v ČR ), obecně dražší provoz.

Myslím, že koupit novou "dvěpade" je lepší rozhodnutí, ale rád bych si poslechnul vaše názory.

Všem předem moc děkuji!
Anketa: Slabší novou nebo silnější jetou?
Honda CRF 250L
44%
25
Honda Transalp XL700V
9%
5
Yamaha XT 660 R
42%
24
Jinou - prosím upřesnit v diskuzi
5%
3

2 reakcí na tento příspěvek První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

29.9.2012 v 20:24 | Nahoru | #31
Dovi : Děkuji za potvrzení mých pocitů, že by Honda "stačila".

PetrXX, Zmulin : S "odkládáním" se počítá A možná právě proto bych si koupil raději motorku novou ( i když první zahození mě naštve ) než lehce jetou, kterou zahazoval někdo jiný. Aspoň budu vědět, co se s motorkou dělo.
Taky jsem koukal na ceny jetých WR 250 R - a rok 2008 je s cenou kolem 85-ti tisíc. Přidat 15 a koupit novou Hondu není až tak moc velký příhoz za novou...

(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

Skvělá odpověď, děkuji! 29.9.2012 v 20:51 | Nahoru | #32
 

White_Wolf píše: Dovi : Děkuji za potvrzení mých pocitů, že by Honda "stačila".



Zkus ještě pro finální konzultaci zkontaktovat našeho krajana (skorosouseda) Milana z Tišnova. Jezdí sice hlavně silnější ostrý endura respektive krosový mašiny, ale tuším buďto manželce nebo dceři nedávno pořídil právě tu civilní CRF250L.

Takže bys měl od zkušeného enduristy cenné informace přímo z první ruky. Milan mi podle jeho projevů na zdejším foru připadá jako seriozní člověk a myslím si, že by Tě zcela pravdivě informoval o svých zkušenostech a vhodnosti CRF250L pro Tvé účely. A samozřejmě i o některých výhradách nebo případných slabinách, pokud by na nějaké narazil.

Tady máš jeho profil:
http://www.motorkari.cz/profil/prackarr
 

Naposledy editováno 29.09.2012 20:54:26

(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

Skvělá odpověď, děkuji! 30.9.2012 v 09:34 | Nahoru | #33
White_Wolf> pravdu máš v tom, že pokud chceš zánovní motorku alá WR, tak ty si bohužel dost drží cenu, takže na tvém místě bych asi také raději přihodil a koupil novou. Nezapomeň v rozpočtu na výbavu (dvacet tisíc jako nic) a osobně jako jednu z prvních investic do motorky doporučuji okamžitě pořídit bástry (ne plácačky); zachráníš ulomené páčky a ohnutá řídítka.

2 reakcí na tento příspěvek První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

30.9.2012 v 19:44 | Nahoru | #34
Dovi : Děkuji za tip, kolegovi určitě napíšu a třeba se něco dozvím.

PetrXX : S penězi na nějakou výbavu, oblečení a podobně počítám. Proto taky bych chtěl motorku kolem té stovky a počítám, že dalších cca 30 spolkne zbytek.
Přes léto jsem po Brně kolem práce párkrát potkal člobrdu na litrové Ninje v tričku a kraťasích - slalom mezi auty rychlostí kolem 130 - 150 samozřejmostí

(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

1.10.2012 v 07:00 | Nahoru | #35
 

White_Wolf píše: Dovi : Děkuji za tip, kolegovi určitě napíšu a třeba se něco dozvím.


Případně ještě i telefon je na stránkách http://www.opravypracekmichalik.cz/

A taky osobně bys to k němu měl humnama přes Kníničky, Jinačovice a Kuřim skoro co by kamenem dohodil.
 

První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

3.10.2012 v 16:05 | Nahoru | #36
já si taky prošel cestu objemů nahoru a v současný době jezdím nejvíc na čínským dvoukilu (cesty do práce, polňačky, zkoušet se zlepšovat v terénu...).
jednu cestu do worku mám asi dvanáct kiláků a ani s cestovkou 80km/h žádný infarkty z nudy nechytám. Hondice určo nebude mít problém s trvalým nadkilem...
navíc zcela jistě budeš potkávat různý brzdy provozu (obzvlášť ve špičkách - busy, náklaďáky, bagry a kdovícoještě) a nakonec se budeš posouvat stejně tak šedesátkou a po městě se v době bodovýho systému moc překračovat pade nevyplácí.

jestli chceš začínat v terénu, tak malá váha je mnohem důležitější veličina, než výkon (a 25 koní fakt není úplně málo).

příjemnej bonus Kentuse je malá spotřeba všeho (benzínu, gum...), což je vždycky fajn

neplatí, že motorka s 2x menším výkonem jede 2x hůř, to fakt ne.

Hondě zdar! :)

První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

10.10.2012 v 13:43 | Nahoru | #37
Já mám doma 3 roky F650GS Dakar(a jsem nyní po KTM 950ADV.a Triumphu Tiger955i spokojen) a nyní už měsíc i CRF250L své přítelkyně(najel jsem první 1000km pro zajetí moto). Ono vždy vše má své pro a proti a rozhodnutí je na tobě. S objemem a výkonem zpravidla lineárně roste hmotnost a pokud ne, klesá zase životnost.Nepíšeš zde taky jak velký jsi, což může sehrát určitou roli při výběru.Jinak CRF250L je poměrně tupá, což pro někoho kdo se učí je příjemné, zkušeného jezdce to bude štvát.Cestovní rychlost je opravdu 90-110, 125km/h je maximálka.Taky má ale serv.interval 12000km!!400km na D1 opravdu nebylo požitkem a byl jsem z toho celkem unavený, ale jde to, na okresky postačující, jen to je třeba dost točit. Naopak podvozek je tuhý i pro skoky a taky přenáší na D1 všechny nerovnosti do rámu.Je to takové šikovné, hodné endurko, které se všude prohrabe, dobrá životnost i cena, rozhodně ale ne v závodním tempu a není na dlouhé cestování.Dobrá životnost dílů a příjemná hmotnost i spotřeba je u XT 660.F650 dakar je trošku těžší a lepší na dlouhé cesty.Paradoxně mám na něm stejnou spotřebu jako na CRF 250L,tj.mezi 3,6-4,5 L a to mám na F650 o 30km vyšší cestovní rychlost.V terénu zas samozřejmě hmotnost mluví ve prospěch CRF, jen kdyby byla ostřejší, ale uvidíme po instalaci laďáku.Takže zvaž, kterou z vlastností upřednostníš, co od moto chceš. Nic není zcela univerzální.

Naposledy editováno 10.10.2012 13:57:20

(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

20.10.2012 v 13:56 | Nahoru | #38

Capt.Spaulding píše: no tak ta CRF bude spíš takovej velkej těžkej pitbike


Už to nehul..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

16.3.2013 v 08:54 | Nahoru | #39
White_Wolf> Tak jak si pořídil??

(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

16.3.2013 v 23:37 | Nahoru | #40
Osobně bych volil Transalpa 700. Jel jsem na něm, podle mně se nejlépe hodí do lehčího terénu i do města. Dálkové jízdy jsou u něho samozřejmostí. Jen prý Honda končí jeho výrobu, což je možná škoda. Ty nové modely...asi ho nenahradí.pokud tedy chceš nového, jednej rychle.

1 reakcí na tento příspěvek První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

17.3.2013 v 00:20 | Nahoru | #41
Píšeš:"na příšťí sezonu mi to snad konečně vyjde,a budu si moct koupit svoji první větší motorku"
Tak nevymýšlej blbosti a první větší motorku si kup.To jest 750 a více. A nekupuj motorky pro děti a amatérský začátečníky.Jinak řečeno.Kup si,co chce tvoje srdce,protože jinak budeš nespokojený.A vyhodíš zbytečně peníze za něco,co nechceš

(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

17.3.2013 v 13:59 | Nahoru | #42
DerErste> nebo rovnou "R1pičo" s turbem...
k čemu mu bude do lehčího terénu a ježdění kolem komína 750?
řekl bych, že si užije víc zábavy s 250 než rovinkařit s litrem...
to je můj názor...WhiteWolf má svůj rozum a snad on ví nejlíp co by chtěl
a chce novou, najdi mi 750 a vejš, za 100táců...

První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

22.3.2013 v 10:13 | Nahoru | #43
Přesně, jak to nemá aspoň 150 koní, tak seš ubožák, kinderbajker a sklidíš posměch
Názory některých rádobymotorkářů jsou fakt k pobavení

(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

22.3.2013 v 10:32 | Nahoru | #44

honza_ píše: objem ničím nenahradíš



A presne proto je kazde spravne enduro pultunova mrcha s 1800 motorem...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

29.3.2013 v 18:06 | Nahoru | #45
zmulin> Souhlasím, dnes bych šel asi do XT660R taky, dá se vcelku snadno udělat jak víc pro terén, tak víc na cestování-výborný univerzál pro vše co může normální člověk od moto chtít .V DE je dostupné za rozumný peníz několik velikostí nádrží(necelá polovička ceny jak totéž od TT na moje F650GS), svod výfuku bokem,kryt motoru, endurovější podvozek, pohodlnější sedlo - jak to kdo bude chtít. K tomu velmi příznivá hmotnost moto i cena jak nové, tak 2-3 roky staré ojetiny.
Rád bych věděl, jestli je ten babetista z Kouřimi takový humorista, nebo má průvan mezi ušima? Co když ho někdo začínající vezme vážně - to ho má prakticky na svědomí!

Naposledy editováno 29.03.2013 18:17:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

31.3.2013 v 11:13 | Nahoru | #46
Left> Koukám, že ti zamrz mozek krapet co?

(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

4.4.2013 v 10:56 | Nahoru | #47
SuperSic58> Tobě asi nemá co zamrzat?

První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

4.4.2013 v 12:53 | Nahoru | #48
 
Kluci, úplně zbytečně na sebe štěkáte.

Tu poznámku "jak to nemá aspoň 150 koní, tak seš ubožák, kinderbajker a sklidíš posměch",
a navíc ještě doprovozenou třema smajlíkama, přece SuperSic58 jasně myslel ironicky...
 

(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

4.4.2013 v 13:54 | Nahoru | #49
Left> Dneska bych tam připsal ještě 650-ku HQ Terra.Vypadá ještě trochu civilnějc,ale mohlo by to bejt zajímavý.
Babetistu bych spíš tipoval na humoristu

(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

4.4.2013 v 18:06 | Nahoru | #50
Left> tak tak...supersic58 jen ironicky souhlasil s mým názorem nic víc...

První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

4.4.2013 v 21:27 | Nahoru | #51
Jen malej přídavek, na jízdu do terénu kolem komína, máme dva pitbajky stopětadváci BETU a číňana, a úplně mi to stačí na to vyblbnutí. Na cestu jinak mám Javky dvěpade nebo Hondu CB 500. Tak bych pro začátek se nehrnul do něčeho moc silnýho. Ta dvěpade bude o dost lepší jak dváca, tak bych ji zkusil.

První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

6.4.2013 v 19:38 | Nahoru | #52
V pohodě, zima je dlouhá, až se oteplí, bude vše zas fungovat

3 reakcí na tento příspěvek První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

12.1.2014 v 23:51 | Nahoru | #53
Jakpak to dopadlo? CRF250L mě moc zajímá

(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

14.1.2014 v 12:09 | Nahoru | #54
 

Vagoš píše: Jakpak to dopadlo? CRF250L mě moc zajímá


Zakladatel vlákna zde byl naposledy přihlášen v únoru loňského roku...
Doufejme, že je OK a snad se mu nic nestalo, ale že sem jen už nechodí.

(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

14.1.2014 v 15:08 | Nahoru | #55

Vagoš píše: Jakpak to dopadlo? CRF250L mě moc zajímá


Kdybys potřeboval o CRFL nějaký informace, rád poskytnu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

14.1.2014 v 15:08 | Nahoru | #56

Vagoš píše: Jakpak to dopadlo? CRF250L mě moc zajímá


Kdybys potřeboval o CRFL nějaký informace, rád poskytnu

Naposledy editováno 14.01.2014 15:10:39

První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

14.1.2014 v 15:11 | Nahoru | #57
Koukám zdejší fórum si moc s mobilním netem netyká

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

14.1.2014 v 20:53 | Nahoru | #58
Dovi - máš recht! po tom jsem se nepídil.
SuperSic58> díky za nabídku snad ji honda poskytne při těch jejích testovacích dnech, moc se na ni těším.

prošel jsem si ta témata o 250tkových DS a su moc rád, že si to vlákno udrželo jistou úroveň

První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

15.1.2014 v 16:33 | Nahoru | #59
šel bych do XTčka

(reakce na) První motorka - slabší nová vs. silnější jetá

17.1.2014 v 13:54 | Nahoru | #60

Vagoš píše: Dovi - máš recht! po tom jsem se nepídil.
SuperSic58> díky za nabídku snad ji honda poskytne při těch jejích testovacích dnech, moc se na ni těším.

prošel jsem si ta témata o 250tkových DS a su moc rád, že si to vlákno udrželo jistou úroveň



Vloni ji Honda neměla oficiálně k dispozici jako testovací(v listině nebyla), ale po dohodě s dealerem Honda Lety a menším ošívání ji nakonec k testování uvolnili
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8266 Včera v 15:04 Sally06
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp Kratas14 46 6.2.2024 v 11:45 Radek2107
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp Svejk1 6 13.1.2024 v 07:18 Millhausse
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein


TOPlist