Uzavřeno 27.09.2012 v 19:53 uživatelem TC-Def
1 reakcí na tento příspěvek Olej procykle 10W40 - zkušenosti
10W50 pokud nejezdíš vyloženě v tropech asi nemá moc význam, hlavně čím větší rozsah tím víc aditiv a tím rychleji degraduje. Je na tobě jakou máš spotřebu a sezonní nájezd.
1 reakcí na tento příspěvek Olej procykle 10W40 - zkušenosti
Víte, proč dobré značky jako Denicol, které se lijí do ostrých endur, kde dostává olej největší čočku, stále vyrábějí závodní oleje API SH? Protože to je specifikace, která vyhoví všem normálním motorům a přitom obsahuje 2-3x více ochranných aditiv než moderní SJ, SL, SM.
Motul nemá, nevyrábí (neumí?) nic takového jako kombinaci JASO MA2 + API SH.
Kdo nemá rád svůj motor, ať tam leje klidně ester...
1 reakcí na tento příspěvek Olej procykle 10W40 - zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek Olej procykle 10W40 - zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej procykle 10W40 - zkušenosti
TC-Def píše: Jak jsem se dočetl tak při nastartování motoru dochází k největšímu opotřebení, protože než olejové čerpadlo natlačí do všech mazacích soustav(ložiska, píst)olej tak to běží vlastně na sucho, díky přísadě ester v oleji která má záporný poly a váže se na kov se po vypnutí motoru zanechá na všech místek film toho oleje a přebytek steče zpět do olejové vany, takže při nastartování poběží motor za studena na polosuché mazání tudíž ne na sucho a dojde k mnohem menšímu opotřebení :)...stejnak u GSa se dělá udržba jednou za rok asi jako u každý motorky kdo se o ní stará tak tam ten ester stejnak koupím když to vyhovuje mě tak i motoru
A nejlepší kráječ na ovoce, zeleninu a slitiny titanu je Ultimate Super Blender
...promiň, ale musel jsem
1 reakcí na tento příspěvek Olej procykle 10W40 - zkušenosti
Syntetické estery se vlivem opačné elektrické polarity svých molekul doslova přilepí ke kovovým povrchům součástí motoru a zajistí tím odolný, dokonale chránící film, který na nich zůstává i poté, kdy je motor mimo provoz a olej není dopravován na mazaná místa. Velmi významně snižují opotřebení motoru při startu a poskytují vynikající ochranu motoru v celém rozsahu provozních teplot.
No trošku jsem si to v předchozím příspěvku poupravil ale je to podstatě stejný
rrss píše: Ester ester, hatle tatle, hammer hammer.
Víte, proč dobré značky jako Denicol, které se lijí do ostrých endur, kde dostává olej největší čočku, stále vyrábějí závodní oleje API SH? Protože to je specifikace, která vyhoví všem normálním motorům a přitom obsahuje 2-3x více ochranných aditiv než moderní SJ, SL, SM.
Motul nemá, nevyrábí (neumí?) nic takového jako kombinaci JASO MA2 + API SH.
a) Protože "moderní (BD)SM" jsou hlavně k "šetření paliva za každou cenu" a v mašině s mokrou spojku jsou přesně tyhle vlastnosti celkem k prdu
b) GS je motor koncepcí 80. leta, doporučená norma je SG, cokoliv dnešního data výroby je dobré až až
c) GS nikdy nedostane takovou čočku co vostré závodní enduro
d) definujte "ochranná aditiva" Kefalin
"Ochranný olejový plášť" - Řeknu to jednoduše - za domácí úkol si vypusť olej a kuchni jakýkoliv motor který dostaneš pod ruku. Garantuju ti, že budeš tak zajebaný od oleje, že ti dá jo velkou práci to celé vůbec vyčistit. Pochopíš velice rychle jak to tam funguje. Máš to všude prošpikované kanálkama, kterýma pořád něco kapká s každým otočením o pár zubů, celý vnitřek je jeden mastný flek. Žádný studený start nemáš vyloženě bez oleje, to je pověra z říší mechů a kapradí, ten olej tam prostě je všude. Když mašinu na podzim odstavíš a na jaře vytáhneš, tak tam bude také. Si nepředstavuj, ža všechen olej zázrakem zmizne.
Jistě, trvá chvilku než má čerpadlo definovaný provozní tlak, ale to neznamená, že v celé soustavě není ani kapka oleje.
A vůbec, není to z cukru, kdybys měl jo nějakou závodní mrchu... GS se nevysere
Já psal právě o tom, že reklamní kecy esteristů jsou... reklamní kecy.
Tvrdím totéž co ty, každý motor je na všech součástech trvale pokryt olejovým filmem.
A ještě dodávám - tento olejový film v žádném případě nestačí sám o sobě k mazání všech kritických míst - je nutný jistý minimální tlak olejového čerpadla, aby se motor nezadřel.
Jen nejjednodušší motory mazané tozstřikem/mlhou s malými tlaky to jakžtakž ustojí (a jen desítky až stovky mth, než jsou na GO).
Mirek12 píše: mogul patři k motoru
přesně tak! Já to leju do auta, do babety, do pařeza, do crossky (benzin a do převodovky) a bez problému. Mám to za pár kaček a že to nemá ester, kterej je beztak v motorce úplně k ničemu mi je jedno.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E | Phabbyg | 1 | 15.5.2024 v 11:00 combust |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 25 | 13.5.2024 v 21:08 Deadman |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E | svava | 25 | 9.4.2024 v 19:46 svava |