globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
27.8.2012 v 20:15
Ahoj, moc jsem nevěděl, kam toto téma zařadit, ale snad jsem to trefil.

Takže, slyšel jsem to už dřív, ale teď, když jsem dodělal řidičák, mi to trochu vrtá hlavou...
Podle toho co mi bylo řečeno (v autoškole jsem se na to zapomněl zeptat ), MUSÍ PČR tolerovat překročení rychlosti a to o 10 %. To by znamenalo, že v obci se smí jet 55 km/h, mino 99 km/h a na dálnici 143 km/h. Prý je to zavedeno hlavně kvůli té rychlosti v obci, aby řidiči sledovali provoz a ne jen tachometr. Na dálnici už to prý PČR moc netoleruje, což chápu, protože 130 a 143 je docela znát. Ale zase když už MUSÍ, tak Vás teoreticky pokutovat nemůže ne ??? ( i když jsme v ČR, tak proč ne že ? )

Takže se ptám : Opravdu PČR MUSÍ tolerovat překročení povolené rychlosti o 10 % ? Popř. za jakých podmínek? Díky


P.S. Políčko "Hledat" jsem použil a nic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?

1.9.2012 v 11:18 | Nahoru | #1
jean192> Docent to tu popsal dost přehledně - i s nákresem - problem GPS je v tom že nezná dráhu obektu - tj vzorkuje tvou trasu a počítá změnu polohy v čase - což v reálu znamená, že čím pomaleji pojedeš, tím bude přesnější trasa a tím přesnější měření. V extrémní situaci se ti může stát, že tvá poloha bude změřena před a následně až za zatáčkou a rychlost bude vypočtena na této trase - přímé vzdálenosti obou bodů - realita je ovšem taková, že ty jsi jel zatáčku tudíž tvá dráha je delší a musel jsi tedy i rychlost mít větší (neb čas se nemění) ...a vvvo tom to je...tedy krom epřesnosti určení pozice pomocí GPS

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?

1.9.2012 v 19:10 | Nahoru | #2

FishX3 píše: jean192> Docent to tu popsal dost přehledně - i s nákresem - problem GPS je v tom že nezná dráhu obektu - tj vzorkuje tvou trasu a počítá změnu polohy v čase - což v reálu znamená, že čím pomaleji pojedeš, tím bude přesnější trasa a tím přesnější měření. V extrémní situaci se ti může stát, že tvá poloha bude změřena před a následně až za zatáčkou a rychlost bude vypočtena na této trase - přímé vzdálenosti obou bodů - realita je ovšem taková, že ty jsi jel zatáčku tudíž tvá dráha je delší a musel jsi tedy i rychlost mít větší (neb čas se nemění) ...a vvvo tom to je...tedy krom epřesnosti určení pozice pomocí GPS



Musel bys mit raketove sane aby se tento jev pro reálný polomer krivosti zatacek a pri 5Hz DGPS (coz je dnes defakto standard ) projevil a nebyl kompenzovatelny.

Naposledy editováno 01.09.2012 19:12:44
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist