Takže, slyšel jsem to už dřív, ale teď, když jsem dodělal řidičák, mi to trochu vrtá hlavou...
Podle toho co mi bylo řečeno (v autoškole jsem se na to zapomněl zeptat
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Takže se ptám : Opravdu PČR MUSÍ tolerovat překročení povolené rychlosti o 10 % ? Popř. za jakých podmínek?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
P.S. Políčko "Hledat" jsem použil a nic
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
FishX3 píše: jean192> Docent to tu popsal dost přehledně - i s nákresem - problem GPS je v tom že nezná dráhu obektu - tj vzorkuje tvou trasu a počítá změnu polohy v čase - což v reálu znamená, že čím pomaleji pojedeš, tím bude přesnější trasa a tím přesnější měření. V extrémní situaci se ti může stát, že tvá poloha bude změřena před a následně až za zatáčkou a rychlost bude vypočtena na této trase - přímé vzdálenosti obou bodů - realita je ovšem taková, že ty jsi jel zatáčku tudíž tvá dráha je delší a musel jsi tedy i rychlost mít větší (neb čas se nemění) ...a vvvo tom to je...tedy krom epřesnosti určení pozice pomocí GPS
Musel bys mit raketove sane aby se tento jev pro reálný polomer krivosti zatacek a pri 5Hz DGPS (coz je dnes defakto standard ) projevil a nebyl kompenzovatelny.
Naposledy editováno 01.09.2012 19:12:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejvyšší povolená rychlost ? 10 % ?
Dawe02 píše: Musel bys mit raketove sane aby se tento jev pro reálný polomer krivosti zatacek a pri 5Hz DGPS (coz je dnes defakto standard ) projevil a nebyl kompenzovatelny.
Tady se neřeší kdo ví jaká chyba, jde o princip a o hlášku že měření je prostě komplikované. To že v reálu je pro nás GPS dostačující tu nikdo nenapadá. Kapiš?