globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: další mrtvej kvůli debilovi v autě
 
22.8.2012 v 14:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) další mrtvej kvůli debilovi v autě

27.8.2012 v 17:11 | Nahoru | #1

SirIndy píše: Takze kdyz pojedu 100 na 90 a nekdo mi neda prednost, jsem za to zodpovednej ja jo? Vubec se to nemusi posuzovat pripad od pripadu, vid?



Jinak si vyhledej za co je vic bodu, jestli za vysoke prekroceni rychlosti nebo nedani prednosti v jizde.

Za spáchání dopravního přestupku "Vysoké překročení rychlosti - v obci o 40 km a více nebo mimo obec o 50 km a více" je řidičům přičítáno 5 bodů

Za spáchání dopravního přestupku "Nedání přednosti v jízdě" jsou řidičům přičítány 4 body

(reakce na) další mrtvej kvůli debilovi v autě

27.8.2012 v 20:37 | Nahoru | #2

Creck píše: Jinak si vyhledej za co je vic bodu, jestli za vysoke prekroceni rychlosti nebo nedani prednosti v jizde.

Za spáchání dopravního přestupku "Vysoké překročení rychlosti - v obci o 40 km a více nebo mimo obec o 50 km a více" je řidičům přičítáno 5 bodů

Za spáchání dopravního přestupku "Nedání přednosti v jízdě" jsou řidičům přičítány 4 body



Nebral bych to tak paušálně! Soudy zohledňují odlišnosti konkrétních případů. V souvislosti s touhle diskuzí jsem si pár rozsudků projel a našel jak rozsudky, kdy osvobodil řidiče, který jel necelým kilem na 50 a zabil řidiče,který mu tam vjel, tak odsoudil řidiče, který jel v nepřehledném úseku rychleji (nevím už o kolik) a ten,kdo odbočoval ho nemohl vidět.

Nicméně, pokud jedu rychle ,tak musím předpokládat,že někdo mou rychlost neodhadne a počítat s tím.

Tady citace z jednoho rozsudku:

"Překročení dovolené rychlosti řidičem jedoucím po hlavní silnici může mít pouze omezený význam, a to v podstatě jen z hlediska míry následku vzniklého ze střetu, za který ovšem primárně odpovídá řidič vozidla přijíždějícího z vedlejší silnice. Tyto zásady vyplývají z toho, že porovnají-li se povinnosti obou řidičů, je povinnost dát přednost v jízdě kvalitativně vyšším stupněm povinnosti, než je povinnost dodržet limit dovolené rychlosti. Porušení povinnosti dát přednost v jízdě bez dalšího již samo o sobě vede ke zcela bezprostřednímu a reálnému nebezpečí střetu vozidel, protože se vždy týká situace, v níž jde o vztah nejméně dvou vozidel s protínajícím se směrem jízdy. Porušení povinnosti dodržet stanovený rychlostní limit samo o sobě nevede ke vzniku takového nebezpečí a zakládá ho teprve ve spojení s dalšími podmínkami a okolnostmi konkrétní situace v silničním provozu, jakými jsou např. přítomnost dalších účastníků provozu, hustota provozu, viditelnost, přehlednost daného místa či úseku apod. Od těchto zásad se lze výjimečně odchýlit, pokud to je odůvodněno jednak extrémní mírou porušení povinnosti řidiče jedoucího po hlavní silnici dodržet stanovený rychlostní limit a jednak tím, že rychlost jízdy řidiče jedoucího po hlavní silnici fakticky znemožní řidiči přijíždějícímu po vedlejší silnici splnění povinnosti dát přednost. Jde o to, že jen v důsledku vysoké rychlosti vozidla jedoucího po hlavní silnici řidič vozidla přijíždějícího po vedlejší silnici i při snaze dát přednost objektivně nemůže bezpečně provést jízdní manévr spočívající v projetí křižovatky. Typickým rysem takové situace je to, že řidič, který jinak je povinen dát přednost v jízdě, jen v důsledku vysoké rychlosti jízdy vozidla, jemuž má dát přednost, uvidí toto vozidlo až v době, kdy již není reálné, aby mu přednost skutečně dal. Zároveň je třeba zdůraznit, že nedání přednosti tu nesmí být důsledkem toho, že řidič přijíždějící po vedlejší silnici pominul nějakou významnou okolnost, kterou mohl běžně vnímat nebo kterou mohl snadno předvíd

Naposledy editováno 27.08.2012 20:41:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist