bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.


Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.7.2016 v 17:39 | Nahoru | #1231
trevis-pastrava> to je něco co zabrání té chybové hlášce,...jestli to má i nějaký mechanický smysl po tom odstranění toho serva,..tak to nevím,..
jinak od těch úprav nečekej nějak extra zázraky,..dle mého názoru,...spíš to trošku změní průběh výkon ale jestli ti jde o nějaké poníky navíc,..chce to laděný výfuk,...ten sériovej je sice tišší ale má to samé restrikce a je to s tím prej hodně přidušené,...

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.7.2016 v 17:39 | Nahoru | #1232
jinak chlapy,..neměnily jste někdo řidítka? já mám ty svoje celkem dost ohlé,...ale musím říct že vydrželi hodně,...přece jenom když jsem motorku odložil,...odnesli to pouze řidítka a blástry,...chtěl jsem nějaké bezhrazdové pro taper či renthal ale moc se mi nechcou kupovat klemy na průměr 28,6,...

Naposledy editováno 12.07.2016 17:43:30

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.7.2016 v 18:52 | Nahoru | #1233
Nakoc jsem to obešel že jsem nechal motorek zapojeny a odpojil jsem jen lanka .

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.7.2016 v 21:08 | Nahoru | #1234
trevis-pastrava> Možná tvoje úpravy se sériovým vejfukem nebudou užitečný a možná budou dělat opačnou službu než čekáš. Ta vejfuková klapka otevírá a zavírá přívěru ve výfuku, tak pozor, aby si nejezdil se zavřenou klapkou asi by ti to ubralo nějakej výkon ve vysokých otáčkách. Ais systém není ke zvýšení výkonu, ale je to spíš pro lepší zahřátí motoru. Největší výkon dosáhneš laděným výfukem a změnou palivovýho mapování.

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.7.2016 v 21:11 | Nahoru | #1235
Rischwon> řidítka už sem měnil a dával sem tam easton exp. Údajně jsou nejodolnější na svetě -maj průměr 35mm a celá sada i s klemama mě vyšla na 3 000,-

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

14.7.2016 v 10:02 | Nahoru | #1236
K té zadní brzdě, jako brzdí to, ale tím, jak v podstatě mám srovnání jen s mým SM VORem, tak mi na yamaze ty brzdy příjdou prostě celkově takovy tupy a málo účinny. Desky jsem prohlížel, mají tak 1,5-2mm sílu a takovou měděnou barvu brzdící vrstvy. Takovou barvu jsem u brzd. desek ještě neviděl. Možná to tam dal předchozí majitel. Já letos na jaře dělal celkovou rozborku, očistu, namazání gumiček, novou brzdovku, sborku obou brzdičů, takže funkční a pohyblivy jsou všechny části.

K těm řídítkům, mám srovnání s kamarádovou WR250R a jeho seériovými řídítky, co spolu jezdíme (cca rok), tak on už má 2. řídítka a už jsou taky ohnuty. Já mám od předchozího majitele představce řídítek Accel, bezhrazdová řídítka Magura a můžu říct, že v porovnání s jeho řídítkama vydržely víc.

A poslední věc, z neděle mám kuriózní poruchu na mojí WR250R. Byli jsme jezdit a po jednom výjezdu jsem nahoře motorku vypnul, postavil na stojan a šel kámoše tahat nahoru. Když jsem se pak k motorce vrátil a zapnul klíček, tak se nic nestalo. Nezavrčelo čerpadlo, budíky se nerozsvítily. Tak jsme hledali závadu v elektrice a zjistili problém ve svazku vedoucím od budíků na pravé straně pod chladič. Hloubali jsme hlouběji, sundali chladič a našli jsme takovou převlečnou manžetu přes 4 konektory plnou hlíny. Kroucením s kabelama jsme zjistili, že problém je někde u techto konektorů. Vydloubal jsem hlínu našel uhnilej drát od fastonu napájející spínačku (2 nejsilnější dráty). Pochopitelně na tom nejhůř přístupnym konketoru. Závada nalezena, takže jsem upadlej drát přikroutil ke druhymu kabelu v tom konektoru, aby motorka jela, ale budíky i po vypnutí klíčku zůstaly zapnuty. S takto opravenou motorkou dojel domů.
V tom konektoru jsou fastony, ale nezvyklyho rozměru a sice 8mm. Běžnej rozměr je 6 a pak až 10mm. 8mm jsem teda nesehnal, takže jsem koupil 6mm včetně krytky a celej konektor vyměnil.
Takže ponaučení pro bahňáky, občas omrknout a vyčistit tyto konektory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.7.2016 v 11:04 | Nahoru | #1237
klubko> tak já si včera taky objednal nádstavce Accel, nejsou to celé klemy ale taková redukce z 22,2mm na 28,6mm, která zároveň zvedne uložení řidítek o 20 nebo 25mm,...jsou za 650kč na bikers crown,..mají i nástavce ze stejným rozměrem 22,2mm, kdyby někdo chtěl zvednout origo řidítka nebo jakékoliv jiné s průměrem 22,2mm,...jsou cenově příznivé narozdíl od nádstavců pro taper, renthal či Zeta,...
jinak co se týče těch brzd tak za těchto okolností bych asi věřil tomu že ty desky už mají svoje za sebou,...jestli máš čistič brzd,..tak bych to zkusil prostříknout,...popřípadě ještě přitáhnout vůli, ale to jsi říkal že to je cajk,...dřív nebo později tě nový desky stejně neminou,..
celkem zajímavý problém s těmy konektory,..tipl bych ale že to bahno už tam muselo byt od předchozího majitele,...taky si říkám že aspon jednou za rok bych měl motorku rozdělat a překontrolovat a pročistit kabeláž,...

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.7.2016 v 14:16 | Nahoru | #1238
Musím se přiznat, jak mám teď před technickou a mám motárda, tak jsem umyl celou motorku a to celkem důkladně, tak stejnak nacházím místa kam se to bláto dostalo a vydrželo několik mytí. Určitě není na škodu občas rozebrat celou motorku a pořádně vyčistit.

klubko - ty destičky máš už jednou nohou v hrobě







Naposledy editováno 15.07.2016 14:29:49

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.7.2016 v 10:03 | Nahoru | #1239
Rider23> Jenom malá připomínka-na technický vyžadujou obě zpětný zrcátka,mě před dvěma měsíci vyhnali a musel jsem šupajdit pro druhý...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.7.2016 v 10:08 | Nahoru | #1240
Rischwon> Jinak k těm brzdám: všeobecně je brzdící poměr přední-zadní 80-20 procent.Na asfaltu v podstatě brzdím jen předním a v terénu zase zadním.Na šotolině bez problému se blokuje do kontrolovanýho smyku.Konektory 2x ročně prostříknu elektrokontaktem a po 5 ti letech žádnej problém.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

17.7.2016 v 10:48 | Nahoru | #1241
nimdus> druhý zrcátko mám v garáži, jen ho nepoužívám na silnici, protože není sklápěcí a nějak jsem se nedostal k tomu ho koupit. Na technickou ho tam namontuju to je jasný.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.7.2016 v 18:20 | Nahoru | #1242
čau kluci mam dotaz na motardovy kola..jak je to s homologaci na Rku?jde mě o to,abych to měl legal když me nedejbože nekdo sunda,nebo potkam nasrany organy?a jeste cena rafku?díky..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

18.7.2016 v 18:24 | Nahoru | #1243
trevis-pastrava> čus mam měsíc novej ladak bez svodu od RP tuningu..s te klapky me sundali jen ty tahla..servomotorek jede porad dal,tim se vyhnes te chybove hlasce..jinak s ladakem to jede a prdíí jak hovado maximalni spokojenost..akorat nevim co me na to reknou organi az me budou stavet ..RP tuning muzu doporucit..dodal bych fota jen nemam svuj tel,ten je na oprave..cena byla i s karbonovou koncovkouu v modre barve 9500..ale za ten zlepšenej spodek se to da..jede to o ppoznani lip..

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.7.2016 v 00:09 | Nahoru | #1244




(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.7.2016 v 10:17 | Nahoru | #1245
Jawass> je to prostě rozměr kol, kterej nemáš napsane ve velkym techničáku. Takže když tě zastaví při běžné silniční kontrole, pravděpodobně na to na první pohled nepříjdou. To by si to musel zkontrolovat s registrem údaje z TP, resp. vlastně pokud už bude mít k dispozici fotku z STKáčka a tam uvidí velky kola, tak po tom půjde.
Když to zjistí při pojistné události pojišťovna, bude postupovat podle jejich vnitřních předpisů.
Cenu sm ráfků očekávej klidně okolo 15000kč
Nevím, jak vás, ale mě na motorce kontrolovali naposled před 15 rokama, když jsem měl čerstvy papíry na fichlu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.7.2016 v 16:02 | Nahoru | #1246
Jawass> JJ už jsem si ho nechal poslat tak snad to bude takové jak očekávám .A co technická bude to vadit ?Když splnuje EU normu.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.7.2016 v 17:28 | Nahoru | #1247
Jawass> tak tu modrou koncovku chci vidět,..hned to sem hoď,...jj prdí to zdatně,...hlavně když tomu osolíš pod kotlem,...jeden orgán mi na to řekl jaktože je to tak silný a hlasitý, když to má jen 23kw..a druhý že to je motard,..hehe,...kontrola v pohodě,..druhé zrcátko jim nechybělo,..a jak už jsem odjížděl,..tak ten jeden "zlý" rozsvítil baterku a zasvítil do koncovky,..pohled jak když pes žebrá o kost když neviděl tlumící vložku a lapač jisker ale neřekl nic,..děkujem jedte pěkná motorka,.. víc takových orgánů,..máš tam tu tlumící vložku??
jinak co se týče motard kol, tak v Yamaze to prej jen tak nepoprvrdí,..musíš udělat komplet přestavbu z R na X,..už jsme to tady probírali vícekrát,...v tomto má KTM, Husqvarna či Husaberg strašnou výhodu,...a jak říkal Klubko,..počítej ranu za ráfky + 5tis přední zadní pneu,...radši kup univerzální obutí na výlety po silnici,..a na podzim hodíš drapák zpět,...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.7.2016 v 17:29 | Nahoru | #1248
trevis-pastrava> jj ty vaše nové normu splní,..je tam vyražený éčko,..ale ten můj je asi nějaký první prototyp a rok zpět jsem musel přispět technikovi na pivko abych nemusel jet dom a nasadit origo lauf,...

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

19.7.2016 v 17:31 | Nahoru | #1249
nimdus> mě jde zadní do smyku i na motardech při jízdě po silnici,..možná je to otázka nastavení,...jinak s tím elektrokontaktem díky za tip,...až budu dělat generálku zaměřím se na to,...

Naposledy editováno 19.07.2016 17:32:38

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

20.7.2016 v 11:32 | Nahoru | #1250
Ale jako ta zadní brzda mi brzdí, to jo jen prostě když přes den jezdím motárda na silnici s ostrejma brzdama a večer se jedu projet na yamaze do terénu, tak mi pak příjde, že to tak nebrzdí.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

20.7.2016 v 17:44 | Nahoru | #1251
Tak řidítka už mám namontované, tedka to jen vyzkoušet. Ve stupačkách pocitově super






Kdyby někoho zajímali další fotky z montáže + nějaké info tak tady je odkaz na můj deník, který si vedu abych měl přehled.
http://www.motorkari...etail&ddid=61544

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

20.7.2016 v 19:00 | Nahoru | #1252
Rischwon> foto koncovky laufu bude az bude telefon doma..jinak vymena riditek parada..taky budu resit nejaky zvednuti,protoze ve stupackach su na ne malej..su docela vyssi..i ten posez mam trochu zhrbenej..no musim neco vymyslet..dneska me melo dojit to kryci kolecko od Zety tak uvidime zejtra..jinac sem dal obednal kryt predniho kotouce tak uvidime jak se tam bude vyjimat..

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

21.7.2016 v 13:36 | Nahoru | #1253
Jawass> kolik měříš? já něco málo přes 180,....ty si můžeš koupit nádstavec který stojí taky těch 650 jsou i na rozměr uložení 22,2mm ,takže to budeš mít v poho,..
dle informací na US forech jsem zjistil že originál řidítka jsou široké 779.78mm, 96.52mm vysoké, 66.04mm zavření,...koupil jsem rozměrově podobné,..ale jsou očividně větší,..takže těžko říct podle čeho se orientovat,..dle mého odhadu jsem zvýšil řidítka o 4cm

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

21.7.2016 v 16:20 | Nahoru | #1254
Nemá náhodou někdo výkres krytu motoru?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.7.2016 v 10:23 | Nahoru | #1255
Zdar borci, ztratil jsem část stojanu(cca 10cm), trubku už na tom mám navařenou ale chci tam dat ještě tu podstavu.
Nevíte někdo ten úhel nebo byste mi to nemohli změřit. Dělám stojan na WRR, Xkový seženu origo.





Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

25.7.2016 v 18:18 | Nahoru | #1256
trevis-pastrava - když si projdeš tohle vlákno, tak někde u začátku to tu bylo nakreslený a změřený, ale doporučil bych ti pořídit nějakej origo kryt motoru, oni totiž chráněj i boky u motoru a pokud nejezdíš nějakej extrém, tak ti postačí plastovej.

Dneska jsem nasadil destičky na přední brzdu, origo byly nissin a už tolik nebrzdili, tak jsem obědnal na zkoušku měkčí směs. Máte nějěký zkušenosti s životností a průběhem brždění ? Podle mě zatím fungujou dobře a nějakej razantní rozdíl nevidím. Cena je 200 kč , tak jsem na to zvědavej .



(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

26.7.2016 v 17:44 | Nahoru | #1257
Rischwon> pomohl bych ti,ale nemam uhlomer..kdyz me reknes jak to mam zmerit tak ti to zmerim..

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

26.7.2016 v 17:49 | Nahoru | #1258
čau kluci asi budu obednavat..myslim ze to bude hodne funkcni do terenu..nemate uz?








2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

27.7.2016 v 08:34 | Nahoru | #1259
kluci sorry, ale já se musím smát.
Všechny ty doplňky na ochranu motorky co si na to věšíte (nebo chcete), tím motorce jen zvyšujete váhu a přitom aby to někdo z vás využil byste museli jezdit tratě jako Jarvis, Walker nebo Young. Tahle motorka vás do míst, kde by to bylo potřeba stejně nedostane. Radši běžte jezdit anebo cvičit vlastní tělo, než hledat doplňky. To, že budete potom sami v dobré kondici a motorku budete snadno ovládat a ne, že motorka bude ovládat vás, vám ušetří tohle hledání doplňků, ktery byste potřebovali na ochranu motorky a náklady na jejich nákup.
Význam podle mě má spoň nějakej kryt motoru (já mám jen 3mm hliníkovej plech uřezanej flexou) a hliníkovy blastery. Kdo nemá blastery, tak s sebou vozit náhradní páčky. Případně vyrobit odmotovávací držák celku RZ + zadní světlo + zadní blinkry na 4 šrouby s křídlovejma matkama, abyste tohle mohli nechat někde pod kopcem. Protože když to někde ve výjezdu zahodíte, tak právě tohle a řadička dostávají zabrat.

Joo, kdybyste někdo našli nebo znali něco, co udělat s řadičkou, aby se neohýbala, když motorku ve výjezdu položím na levou stranu a při snaze ji zvednou se ohne řadička, to by byla jiná

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

28.7.2016 v 07:09 | Nahoru | #1260
klubko> tak ted se musim smat zase ja..3 mm plech urezanej flexou.. to jde videt,ze jsi profik.. jinak cvicit taky chodim..jde videt,ze v terenu vubec nejezdis..az skoncis na parezu jak ja..strejchnes kotoucem o dalsi parez atd atd..tak az pak se ti to vyplati..na jezdeni po sinici je ti to ovsem na hovno..ale ja jezdim terenem,ze nevidim kolikrat ani metr dopredu tak me se to docela vyplati..penize neresim ty mam..nic flexou vyrezavat nemusim..a o kolik tu vahuz púodle tebe zvysim?jestli o 2 kila vsema doplnkama tak to je moc!!to vazi ten muj bagl o dost vic nez ty vsechny doplnky..az dojedes z rozbitym svetlem vohlim kotoucem atd..tak urcite napis a ja se ti tady nahlas zasmeju.. jinak se me ty doplnky docela libi..kdybys vydel moje wrko tak ti myslim ujde stava z vocasu..takze tak mladej..nafot ten tvuj stroj a uvidime kdo se bude smat naposled jak to komu vypada..hodne doplnku je pro me jen dizajnovka..mnotorka stejne vazi 135kg..neni to nic do krosu s cim si muzes ve skocich hazet a delat triky..tohle je stroj co vydrzi a uveze toho pokokot..motorka me zatim dostala vsude kde jsem potreboval..s tou radickou ti poradim jenom nepokladat motorku..nebo si priplat 2 tacy akup si nejakou co vydrzi..ale ty si ju radsi asi vyrezes flexou z kulatiny jak vidim..hau
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8262 Včera v 00:15 Kohlstein
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist