globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)

Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

21.1.2020 v 16:11 | Nahoru | #1
Jinak mám takový postřeh k těm kovaným kolům. Měl jsem osobně v ruce tyto modré z první Mille R, co jsem prodával a pak zlaté z 2. generace.

Co psal Assassin jako poučku na rozeznání těch kol cca 10 stránek zpět, je trochu matoucí a pak v tom má např. Strakon zmatek

1) Kola, co byly na RSV 1000 Mille R, r.v. 2001 nemají na lemu ráfku vůbec žádný nápis. Lem je z obou stran úplně čístý a hladký. Nejsou vystouplé pod ventilky. Na paprskách u náboje mají nápis OZ, směr otáčení, homologační značku, rozměr atd., viz. foto. Není zde žádný nápis FORGED! Viditelná dělící rovina - nejsou pískované. A navíc se v té době obyčejné kola v tomto designu nedělala!


2)Kola, ve zlaté barvě, co jsou na RSV(od 06) a Tuonech(od 08) mají naopak všechny nápisy na jedné straně lemu ráfku a je tam nápis FORGED. Na paprskách u náboje nic napsaného není. Ventilky jsou na obdélníkovém výstupku. Není vidět dělící rovina, protože mají mezi paprsky hrubší povrch. Nejspíše po pískování.
Zlaté kola ze staré Mille, r.v. 2003(radiály) a modré z 2. generace to mají nejspíše stejně, ale nemám osobní zkušenost


3)Obyčejná kola RSV/Tuono od roku 2006 nemají nikde žádný viditelný nápis, lemy jsou čisté. Ventilek je na výstupku kruhového tvaru.


Naposledy editováno 21.01.2020 16:17:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.1.2020 v 16:20 | Nahoru | #2
pospit> Ty kola z druhe generace maji frezovany i povrch kde maji ty starší videt tu delici rovinu. Na tech kolech neni ponechána snad jedina plocha původního “vykovku” - odlitku, jsou proste obráběna uplne vsude.

Za tu mystifikaci u starších OZ kol se omlouvám, nevedel jsem, ze tyhle kovany kola maji obráběne jen nekteré plochy.

Ja mam ty zlaty uz z novějších ročníku - nejsou to OZ ale malgatech a jsou jeste malinko jiny nez ty novějsi OZ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.1.2020 v 16:21 | Nahoru | #3
pospit> to prve sedi presne, takisto to mam aj ja na mojich modrych.
zvysek nevim, nemam
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist