Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Dále,není pak potřeba pořešit plnění motoru?co jsem se informoval,tak stávající vstřiky bývají při ladění na hraně už teď.Co výplach motoru?origo svody jsou dost malý?
nepůjde to ruku v ruce se zvětšením objemu?jsem na toto laik tak sorry jestli je to trochu mimo
ManiaC píše: Budu se ptát,co to udělá s teplotou motoru?uchladí se to?
Dále,není pak potřeba pořešit plnění motoru?co jsem se informoval,tak stávající vstřiky bývají při ladění na hraně už teď.Co výplach motoru?origo svody jsou dost malý?
nepůjde to ruku v ruce se zvětšením objemu?jsem na toto laik tak sorry jestli je to trochu mimo
nebude to mimo misu. Je plno moznosti. Ale treba vstriky neni problem vymenit a doladit, ale lze to doladit i na puvodni.
Je to jen a jen o penezich co budes chtit nainstalovat a popripade jak to jelo...
Svody si myslim, ze nejsou male. Ale muzes je klidne vymenit za Fullsystem od RP tuning...
Pokud zvednes objem a doladis palivove mapy, tak to bude fungovat taky. Ale treba nebudou zase takove zisky.
A s chlazenim, nemel by to byt problem... Ja se na okruhu nedostal prez 80C
Naposledy editováno 29.08.2012 18:56:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
ManiaC píše: Budu se ptát,co to udělá s teplotou motoru?uchladí se to?
Dále,není pak potřeba pořešit plnění motoru?co jsem se informoval,tak stávající vstřiky bývají při ladění na hraně už teď.Co výplach motoru?origo svody jsou dost malý?
nepůjde to ruku v ruce se zvětšením objemu?jsem na toto laik tak sorry jestli je to trochu mimo
Uchladit by se to mělo, je prej dobrý zrušit termostat. Plnění je třeba upravit jen u rsv do 03, a sice výměnou vstřikovačů za větší nebo jejich úpravou, a úpravou hlav, a časování ventilů. Orig svody upravit propojkama, pak jsou ok, samozřejmě aftarmarket svody s koncovkama jsou lepší. K těm vstřikům, lepší je prej malej vstřik co jede ve špičce na 98%, než velkej co jede na 80% - kvůli spodnímu a střednímu pásmu, kde se na silnici budeme zpravidla pohybovat, vellký vstřiky se prej hůř ladí. Jinak Plejba říkal, že amann nemá ani stavitelnej regulátor tlaku, takže tady se dá leccos nahnat.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |