bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)

Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

28.8.2012 v 23:06 | Nahoru | #1

assassin píše: hele ja nevim, mx motory se bezne delaj...je v tom naky procento nepovedenejch, ale to je mozny ze ve fabrice kdyz povlakujou valce maj taky naky zmetky :)

ale treba ted yoshovo kit se oloupal, delali to v UK a lidi ktery uz i tech TL valcu pro toho upravce delali vic a vsechny ok, jen jeden kdysi se prej taky oloupal kdyz se prehrala (lehce) motorka co mela palivo doladeny od oka ... yosh si teda nenechal poradit a jezdil na chudou smes takze je dost mozny ze dobre naladenej motor by to neudelal, ale uz sem videl nekolik motoru s "tovarnim" nikasilem co jely na brutalne chudou smes, prehrivaly se a stejne se nikasil neoloupal... asi neni ok delat zavery na jednom konkretnim pripadu, ale tohle uz je na me moc hardcore uprava, tady me prakticke zkusenosti jsou temer nula.. takze fakt tezko rict.

jak sem psal, kdybych prevrtaval ja tak jdu do ocel vlozek, ale ja bych neprevrtaval, moc prace, moc penez, moc casu investovanyho do stary vrany, uz asi starnu a nez takhle velky prestavby tak uz bych asi koupil neco novejsiho...

taky te tam limituje tloustka steny, bezpecne tam pujde cca na o milimetr vetsi pist, jako ono i tech 30-50ccm se pozna, ale zas kdyz uz tak uz...


No ja ti furt nevim, naladit sem to chtěl a nemyslel jsem si že v zajížděcí fázi by se to mohlo podělat..až tak tomu nehovím ale nevim jestli by se chudou směsí udělal první píst a pak třeba nikasil...
Dakarista mi psal Pm at k tomu něco napíšu...Assassin kdyžtak něco doplní..

Kit to je 1080 od chlápka co je podlě mě na TL nejvetší borec, udělal na to už kompresor začal 1040 kitem pak 1080 a ted testuje 1200, staví si motory pro road racing v Uk a pro svoje kámoše a čas od času pár kitů prodá, poctivej člověk poctivá práce nebylo třeba mu nevěřit nebo jeho kitum narozdíl od jinejch na který nejsou moc ohlasy a hlavně z toho je hned 1200 a toho sem se nějak bál.. 1040 1080kitu a motoru udělal několik a vždy bez problému až na jeden případ že se mu to přehrálo a stalo se podobné jako mě...některý lidi v USA už s tim motorem nalítali snad přes 20tis km nebo snad i více a bez sebemenšího problému. Samozřejmě pak se musím udělat repase motoru ale to se samozřejmě u téhle úpravy počítá...

Takže sem koupil sadu kitu - válce+písty+kroužky (JE pistons)těsnění.
Bylo mi doporučeno ještě repase motoru ale po rozebrání atd se vyměnilo olejové čerpadlo, vodní pumpa, šály atd.taková klasika..
Motor byl poskládanej a já samozřejmě řešil murkina-nikdo jiný nepřipadal v úvahu! Předtím sem jezdil seriový motor + komplet od Akrapa, naladěno na hrubo Assassinem přes yoshbox už nevím kolik ale myslím že to bylo obohacené na maximum...takže sem si řekl že než se to naladí zajedu to tady po okreskách aby si to trochu sedlo. Jako můžu říct že sem s tim ze začátku jezdil fakt jak zesranej, bylo to hned z jara takže bylo chladno a nadherně se to i chladilo..jak začínala stoupat venkovní teplota tim se to začalo hodně špatně chladit, pracovní teplota bylo okolo 92 (původní 85) a to nemluvím třeba o půlminutovém zastavení na křižovatce-skákalo to tam po dvouvteřinách nahoru, no prostě katastrofa, bylo mi jasný že tahle to je špatně a bál sem se toho jak to bude na okruhu kdy to dostane čočku protože sem celou stavbu hlavně chystal na to že si začnu jezdit svoje wsbk na okruhu..

No nic hlídal sem to co se dalo a jezdil spíš volnejší jízdu a stále v tempu aby se to náporem vzduchu chladilo...Den před závodama s racetrackem sem si to připravil a že si dám poslední projíždku. Zahřeju to, vyjedu ujedu asi 10km, projíždím vesnicí a pak je táhlá rovina do kopce a já za to prasácky vzal a jakoby se zo udusilo, pak se to chytlo ale jen na jeden hrnec. No vůbec sem netušil že že by se mi posral jeden válec, nějak sem se dokodrcal do města..tam mi to chvíplo tak jsem to jen tak tak natočil ještě kousek popojel a tam mi bylo jasný že to je v háji protože sem se otočil a modro z výfuku ...bylo jasný že sem dojezdil..zastavil a z předního válce mi chcal totálně olej...
No takže sem měl natočeno necelých 700km když se tohle stalo..

Ted aktuálně sem nechal udělat novej nikasil, skrz kluky co mi stavěj motor..prej to dělá nějakej chlapík ve strakonicích a prej celej život a že je to dobrý ale dneska sem mluvil z Jindrsem a řikal že tady v čechách by si nikdy už nikasil nenechal udělat a že ho dělá někdo tady kousek za hranicema skrz KTM a že ten rozdíl strakonice vs německej je znatelnej už od pohledu..uvidím, každopádně já znova musel objednat nový kroužky těsnení atd. Zajímavostí docela je že zadní válec který se hůř chladí byl ok ale zas tam byl odlouplej materiál z kroužku. Objednal jsem skrz Sama z UK nový kroužky od JE ale po shlédnutí tady u kluků se stěráky ponechaj ale těsnící se koupí od wiseca..když sem viděl kroužek od toho JE pistons vs Wiseco tak je to fakt jinde...

Celá tahle sranda od počátku až po znovu udělání motoru mě stála cca 62 tis a čistě kit cca 40tis myslim...
Kdo mě zná tak ví, že jsem kovanej TLkář a je mi milejší narvat třeba 3kila do celkové úpravy než si jít koupit novýho litra a mít "spotřební" matroš ikdyž neříkám že se mi třeba big bang nebo 1198 nelíbí to jen tak, jak se to tu řešilo někdě výše že to je hovadina předělávat starou jebku...

Takže vám chlapci držím palce ale myslim že to nebude tak jednoduché jak to vypadá...
tady fota a nějaký další mám asi i v profilu..
[URL= with [URL= with [URL= with [URL=

Naposledy editováno 28.08.2012 23:14:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

29.8.2012 v 08:32 | Nahoru | #2

YOSH_BOY píše: ..jak začínala stoupat venkovní teplota tim se to začalo hodně špatně chladit, pracovní teplota bylo okolo 92 (původní 85) a to nemluvím třeba o půlminutovém zastavení na křižovatce-skákalo to tam po dvouvteřinách nahoru, no prostě katastrofa



pohledem laika bych to viděl na hodně chudou směs + míň materiálů na válcích, dohromady špatný chlazení - respektive větší výkyvy. Možná kdybys to neměl převrtaný tak to vydrží. Normálně by ti to ochudil i ten full akrap, a když stříkačka dává množství benzínu určenej pro litr do prostoru motoru 1200, tak to bude chudý.

Dal bych radši bohatší směs než optimum než bych začal jezdit znova.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist