globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.2.2013 v 23:31 | Nahoru | #871
Keek> O tom umístění už mi říkalo více lidí a přemýšlel jsem nad tím, ale ta hladina oleje je tak vysoko, že by to turbo muselo být ve výšce, kde začíná nádrž, to je dost špatně realizovatelné a riskantní. Teď je olej odčerpáván dvěma hadičkami 6mm. Nechápu, proč to nefunguje. Odhadem bych řekl, že mají dohromady větší průtok než zubové čerpadlo z ebay přímo na to určené.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2013 v 00:10 | Nahoru | #872
Kde jsi vzal, ze by muselo byt ve vysce nadrze???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2013 v 00:32 | Nahoru | #873
dakarista> abych nemusel používat čerpadlo, muselo by to být alespoň pár cm nad hladinou oleje. A to by vycházelo tak, že turbo bude končit cca tam, kde začíná nádrž. Navíc jak bych tam ty svody zamotal.....?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2013 v 05:18 | Nahoru | #874

KedaR_K píše: dakarista> abych nemusel používat čerpadlo, muselo by to být alespoň pár cm nad hladinou oleje. A to by vycházelo tak, že turbo bude končit cca tam, kde začíná nádrž. Navíc jak bych tam ty svody zamotal.....?

ale vzdyt tak vysoko hladina oleje neni, takze nevidim duvod proc tak vysoko....

Dal bych ho do vysky kliky a mozna kousek nad a do okruhu mezi nadrzku a turbo dej jednosmerny ventil. Pak uz se ti do turba nebude vracet olej... tobe totiz dela problem hladina oleje v nadrzi na olej, protoze v motoru prakticky je hladina minimalni. Proto ten nazev sucha skrin.

A pokud tam budes mit tu zpetnou klapku, tak jsi vysmatej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2013 v 09:46 | Nahoru | #875
dakarista> Ne. Tak to opravdu nejde. Ten olej musím vracet do nádoby na olej a ta má hladinu vysoko. vracet to někde pod převodovku je dost problematické vzhledem k tomu, že ten motor nemá vanu. Šlo by to napojit např. na výpušťák, ale to bych zas dost obtížně omotával hadici kolem moto a ani nevím jaké tam panují tlaky.... Tuto variantu bych zavrhl...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2013 v 10:16 | Nahoru | #876
KedaR_K> no olej je sbírán druhou olejovou pumpou ze dna klikové skříně, tzn tam někde s klidem můžeš udělat vyústění. a pokud chceš jednoduchý řešení, tak buď to můžeš píchnout buď na díru pro přípravek na zablokování kliky v TDC (je tam závit M8) a kdyby nestačil průtok, tak na zátku v deklu alternátoru.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2013 v 10:29 | Nahoru | #877
FiZzeR> Zátka je zas na druhé straně a vysoko. Ta díra na aretační šroub by možná nestačila. Asi by to ale nějak udělat šlo. Bude to ale jen krajní řešení. Opravdu se mi nechtějí předělávat kompletně svody.

Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2013 v 13:48 | Nahoru | #878
Proto píšu, dej zpětnou kapku od nádržky na turbo... když čerpadlo tlačí, tak to poteče a a z nádržky ti zpět nic nepůjde... v motoru není skoro žádná hladina

Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2013 v 19:56 | Nahoru | #879
Dnes obrat o 180°. Náhodou jsem do zachytávací nádržky provrtal dírku, ať ten přebytečný olej odkapává a ono to začalo fungovat. Čerpadla na to stačí a z té dírky trochu fouká vzduch. Takže se začalo ladit na brzdě. Stihl jsem však dnes dojít jen do 6000rpm na 10% zatížení. V tuto chvíli to plní 0,5 Baru a vstřikuji o 14% více paliva oproti originálu. Zítra budu postupovat dále. Snad to motor vydrží, tak držte palce

edit: otázka na Dawa. Na jaký stech. poměr to mám nastavit? Zatím jsem tam dával 13:1, aby to mělo na obě strany rezervu.

Naposledy editováno 20.02.2013 20:03:25

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2013 v 20:07 | Nahoru | #880
Hehe nekde se ti tam praly tlaky coz uf na 6tis a 10procent klapky je 0.5baru zajimavy, sem zvedav jestli turbu dojde dech, resp jestli ne jestli to tim wg uregulujes. Ale drzim palce a zavidim ze ses schopnej ty projekty dotahnout do konce, ja obvykle skoncim uz u navrhu ladis podle afr? Ty mas to slc jako ja ze jo?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2013 v 20:29 | Nahoru | #881
assassin> Já jsem právě WG zmenšoval na polovinu, tak nevím, zda to nevrátit zpět.Jinak přesně tak, mám to SLC, parádní věcička.
A ty tlaky se nějak praly, ale doteď mi je nejasné proč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

20.2.2013 v 21:09 | Nahoru | #882
assassin> Co si myslíš ty o tom stech. poměru ?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.2.2013 v 10:30 | Nahoru | #883

KedaR_K píše: assassin> Co si myslíš ty o tom stech. poměru ?



Na preplnovanej motor mi to prijde uz docela chudy, ale meril si na deset procent klapky a v podstate ustalenej stav, takze by to mohlo byt ok, ono potom kdyz otevres plnej tak ti to jeste spadne kdyz postavis mapu tak ze budes mit v tech ustalenejch bodech 13... A ja si myslim ze by to pak pod tech 13prave jit nemelo, no uvidis co to bude delat na vic plynu...

Aprilia RSV úpravy a tuning

21.2.2013 v 11:00 | Nahoru | #884
Měřím to na statiku, takže je to vždy konstantní zatížení a konstantní otáčky. Ale máš pravdu, půjdu na 12,5.

Aprilia RSV úpravy a tuning

21.2.2013 v 11:23 | Nahoru | #885
To pak projed dynamicky jestli to nekde neleze do moc chudyho a dyztak jeste jednou

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

21.2.2013 v 22:22 | Nahoru | #886

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

21.2.2013 v 22:23 | Nahoru | #887
KedaR_K>

Aprilia RSV úpravy a tuning

22.2.2013 v 20:49 | Nahoru | #888
Další poznatky: 10% zatížení, 7500rpm, 0,6 Bar. Vstřikováno o 50% více paliva(oproti originálu), z čehož se dá s velkou nepřesností usoudit nárůst 50% výkonu a tím pádem celkový výkon bude cca 180HP. Ten motor dostává strašně na prdel. Zatím se daří udržet teplotu motoru pod 100°C, ale to zatím jedu jen na 10%. Dál se to bude muset dělat po částech.

Naposledy editováno 22.02.2013 20:50:48

Aprilia RSV úpravy a tuning

23.2.2013 v 06:46 | Nahoru | #889
Hlavně hlídejte také teplotu oleje.

Aprilia RSV úpravy a tuning

23.2.2013 v 11:04 | Nahoru | #890
A v jakém místě?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

24.2.2013 v 11:58 | Nahoru | #891
Kedar, ty mas vlastni brzdu??

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

24.2.2013 v 12:26 | Nahoru | #892
dakarista> Ano, ale pouze dynamiku. Turbo ladim jinde na statice.

Aprilia RSV úpravy a tuning

24.2.2013 v 12:41 | Nahoru | #893
Jakej je v tom rozdil? Ja mel za to, ze dynamika je lepsi... tedy aspon si myslim, ze dynsmicka ma retarder..

Aprilia RSV úpravy a tuning

24.2.2013 v 13:50 | Nahoru | #894
Dynamika je pouze válec, kde dáš v nízkejch otáčkách plnej a ono to ze zrychlení válce, momentu válce, převodu a otáček měří kroutící moment a vypočítává výkon. Dynamika je zase válec který je ale navíc brzděný (většinou) vířivými proudy a dokáže ti dle nastavení držet na třeba 100% plynu pouze na 4000rpm.

Aprilia RSV úpravy a tuning

24.2.2013 v 13:53 | Nahoru | #895
Tim retarderem jsem myslel to brzdeni valce... aha tak jsem si to cele myslel spatne ... tak uz jsem chytrejsi

Aprilia RSV úpravy a tuning

24.2.2013 v 21:57 | Nahoru | #896
Jak jsou na tom s úpravami ostatní?

Aprilia RSV úpravy a tuning

24.2.2013 v 22:55 | Nahoru | #897
KedaR> blbe, prace dela drahoty, takze se to vlece byt kapital, tak je to otazka chvilky

Aprilia RSV úpravy a tuning

24.2.2013 v 23:39 | Nahoru | #898
A co už máš hotovo? Nějaké foto?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 18:43 | Nahoru | #899
No já ji nechal u Raďasa a Kačky pěkně opravit a poladit Pěkně se mi srala elektronika a motor se hřál jak blbec a nemohli jsme přijít čím to bylo. Pak se namanul novej motor z O6tky tak jsem neváhal, k němu jsem vzal komplet elektroniku od IGNITECHU (zapalko, jednotka s quick shifterem, regulátor dobíjení), hodili se tam širokopásmé lambdy aby to šlo líp odladit, krátký plyn, KNko a laďáky už jsem na ní měl a po odlazení na brzdě se zrodila bestie. Na tu klidnější mapu tam mám 116kw na zadním kole a na okruhovou mapu mám 121,5kw na zadku. Na turbo to nemá ale i tak je to krásný... No ještě jsem na tom nejel. Takže jara fakt dočkat nemůžu..

Aprilia RSV úpravy a tuning

25.2.2013 v 18:50 | Nahoru | #900
Baci> tak to zni hodne dobre. Nakolik ta cela sranda vysla?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist