globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.2.2013 v 12:50 | Nahoru | #811

dakarista píše: Fizzer> Tak ty budeš honit jak to zastavíš :D... Když ti to prý nebrzdí

ManiaC a na kterou to budeš montovat?


na starý model.jsou dělaný tak aby pasovaly na oba modely,jistě že s motory od 04 výš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.2.2013 v 12:54 | Nahoru | #812
Jindrej> To je právě problém.Svody mají průměr 60mm,takže buď koncovky od smaltmota,ty ale nemají homologaci,ale alespoň mají db killer,a údajně i bez db jsou docela tichý.Nebo Akrapy,ty mají také vstup 60mm.ale to jsou peníze navíc,takže nechám asi mivv a upravím konce svodů na průměr 55mm.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.2.2013 v 16:10 | Nahoru | #813
ManiaC> chápu, taky mám mivvy

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

1.2.2013 v 16:42 | Nahoru | #814
a já zatím kupuju a "tunit" budu až na jaře... zatím jen ignitech 2007 ve full softu a příští týden jedu pro amann motor do factorky (možná to vezmu i s celou druhou RSV 2006 s obyč motorem) přišlo plégo zero gravity a takhle by to mohlo na jaře vypadat ála AMA SBK



ještě musím někde sehnat tu bandu mechaniků

Naposledy editováno 01.02.2013 16:43:32

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

1.2.2013 v 17:14 | Nahoru | #815
Mileek> Za 40tis. měsíčně budu dělat mechanika na dálku,prostě radila

Aprilia RSV úpravy a tuning

1.2.2013 v 19:48 | Nahoru | #816
Mileek> stačí napsat a mechanik se najde

Aprilia RSV úpravy a tuning

2.2.2013 v 00:27 | Nahoru | #817
Milku, tyvole, kdybys spočítal všecky plnokrevníky, co už máš v garáži, tak by to vydalo na megahřebčín a furt to není dost?
Ale chápu to, náhradních dílů není nikdy dost

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

2.2.2013 v 11:01 | Nahoru | #818
Mileek skupuje RSVčka,aby z nich udělal raritní moto,sere ho,že ji má každej

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

2.2.2013 v 18:35 | Nahoru | #819

ManiaC píše: Mileek skupuje RSVčka,aby z nich udělal raritní moto,sere ho,že ji má každej

přesně to stejný mě taky napadlo. Jojo ignitech ve full softu je parádní hračka, už se mi tam taky hřeje a umí to neskutečný věci...

Aprilia RSV úpravy a tuning

2.2.2013 v 18:36 | Nahoru | #820
To bude vono Může si doma založit muzeum... Už mu chybí jenom speciální edice ...
Jinak k tomu turbu - nejsu žádnej mechanik, tak se omlouvám, pokud to bude kravina - RSV má dvě olejový žerpadla, nešlo by použít ještě jedno takový pod turbo? A pokud ne, tak co udělat vlastní olejovej okruh s chladičem, nádržkou a čerpadlem?

Aprilia RSV úpravy a tuning

2.2.2013 v 18:38 | Nahoru | #821
kuwa ať už je ta turbína na světě, fakt jsem na to zvědavej..

Aprilia RSV úpravy a tuning

3.2.2013 v 15:26 | Nahoru | #822
sleduju to tady taky a taky doufam,ze kluci nejak postoupili.davejte info a foto sup sup

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.2.2013 v 22:20 | Nahoru | #823

Dawe02 píše: Nejake nove fotky KedaR_K ?

něco mám, ale stále řeším problém s olejem, takže už 2 měsíce se nemohu hnout z místa

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

4.2.2013 v 22:31 | Nahoru | #824
Koukám, že je o to zájem, tak přihazuji nějaké (už teda starší) foto








Naposledy editováno 04.02.2013 22:33:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.2.2013 v 22:42 | Nahoru | #825
KedaR_K> no jo, jak jsme si psali na zacatku roku.. vypada to pekne, moc prace ale co s tim kdyz to basti olej :(
Spise nez preloziskovat bych to resil jinak. Mrkni do PM.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.2.2013 v 20:58 | Nahoru | #826
KedaR_K> Ahoj,já používám turbo z fiata ducato 2,8 tdi a tuto sezonu použiju z lancie delta 1.6 integrale a kompresní poměr jedu na vtr 8:1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.2.2013 v 21:46 | Nahoru | #827
Mr-Housenka> a jakým tlakem plníš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.2.2013 v 10:37 | Nahoru | #828
KedaR_K> Plnim tlakem 0.8 až1.0 Bar Fandim ti turbo je masakr, vim to z vlastni zkušenosti pročítal jsem tve upravy na foru. já jsem snížil kompresi na 8:1, protože to začalo detonovat a to jsem jel 100 octanové palivo. ted jsem jel na závodech palivo VP racing 116 oct. mazáni turba mám z kliky přes pancéřovou hadičku, a průtokovej šroub s dirkou 2mm. jinak se turbo přeplavuje olejem. u přeplnovanych dvouválců je lepši airbox okolo 3 litru, kvuli pulzacim v sání. plnicí tlak turba reguluji tlakem, mechanicky. jo a lambdu mam pred turbem, za turbem mam jen kousek trubky. jestli ti mohu poradit odfuk klapky turba nepouštěj do výfuku ale vedle ven, nebrzdí to otáčky turba! Přihodim pak nějaké fotky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.2.2013 v 11:09 | Nahoru | #829
Mr-Housenka> Díky, to jsou zajímavé informace. Hlavně s tím šroubem 2mm, já tam mám (pokud si pamatuji) 6mm, to by mohl být ten můj problém....?

edit: a na jakou mapu jedeš? Tlak v sání + otáčky, nebo TPS + otáčky?

Naposledy editováno 06.02.2013 11:10:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.2.2013 v 18:18 | Nahoru | #830
KedaR_K> Já přeplnuji karburatory original vtr+ regulátor tlaku paliva v závislosti na tlaku turba.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.2.2013 v 20:50 | Nahoru | #831
Mr-Housenka> Víš hodnotu výkonu? Hýbal jsi nějak významně s předstihem?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.2.2013 v 08:30 | Nahoru | #832
KedaR_K> Jedu sériové zapalko, to upravuje předstihy podle TPS, A teploty vody. sériové předstihy- proto jsem musel jezdit lepší palivo! budu dávat ignitech, a tam budu s předstihama hejbat. Výkon 180-200HP a krouták 160-180Nm záleží na doladění- počasí, teplota atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.2.2013 v 12:10 | Nahoru | #833
Dawe02> Hele tak poslední nouzové řešení. Objednal jsem z USA repasní kit, tak to vyměním a snad to už bude OK, a odsávací čerpadla budou pro jistotu 2. Feed restrictor jsem udělal 1,75 a dost to pomohlo, ale ne uplně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.2.2013 v 18:22 | Nahoru | #834
KedaR_K> ok,ja na podobne repase moc neverim, casto jsou tyto aftermarketove party uplne mimo tolerance novych. Ale pokud je stavajici stav tak spatny tak to urcite pomuze. To RSA tu budu mit na konci dubna, kdyby bylo treba (pokud prezije test).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.2.2013 v 22:12 | Nahoru | #835
Dawe02> Uvidíme jak to bude, nebo nebude fungovat, snad to tak hrozné nebude. Včera jsem sehnal elektrické olejové čerpadlo z yamahy, takže tato část už by měla být snad definitivně vyřešena.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.2.2013 v 00:11 | Nahoru | #836
KedaR_K> nezapomen mit aspon 2L/min jinak to pridres. Mas uz blow-off nebo recirculation valve?

Naposledy editováno 08.02.2013 00:12:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.2.2013 v 12:14 | Nahoru | #837
Dawe02> Olej mi z toho teče cca stejně jako tady a to dva litry za minutu rozhodně nejsou. Blow-off mám od začátku na airboxu, ale nevím, jak ho nastavit. Někdo mi říkal, že by měl být na volnoběh otevřený, ale to se mi moc nezdá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.2.2013 v 12:45 | Nahoru | #838
KedaR_K> to neni dobre, zejmena axialni lozisko nebude mit potrebnou unosnost.
BO strategie zalezi na to jestli preferujes spotrebu (otevreno) nebo transient (zavreno)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.2.2013 v 13:35 | Nahoru | #839
Dawe02> Nějaké bližší vysvětlení toho BO?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.2.2013 v 17:18 | Nahoru | #840
KedaR_K> no primarne slouzi pro eliminaci surge, to je jasne... No ale muzes mit i jine benefity napr. spotrebu pri mensim odporu kompresoru v nizkych otackach (pokud je BOV otevreny) kdy je boost spise na skodu. Predpoklada ovsem opet elektricky BOV s rizenim (na zaklade tlaku a nebo MAF+load mapy)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist