bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.6.2019 v 12:20 | Nahoru | #3631

assassin píše: To bude chyba - ta hodnota kroutaku je prepoctena na motor

Kdyby to bylo namereno na kole, musel bys vedet na jakej kvalt to bylo zmereno

Na 5ku by to bylo kolem 120, na sestku by to bylo 140. A na jednicku treba 40Nm


Aha, takže jsem ve výsledku měl pravdu, dá se říct...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.6.2019 v 12:21 | Nahoru | #3632

FiZzeR píše: Kdyby to bylo v DK, tak je tam 120, 150 by tam bylo až by ti prodali čepičky ventilků za 20 tis


Kdysi jsem zjišťoval, jestli se prodávají ventilky a čepičky Marchesini a nějak jsem to nedohledal...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.6.2019 v 12:50 | Nahoru | #3633
BlackSabbath> já viděl na ali takové granáty na ventilky, to by sedělo celkově do konceptu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.6.2019 v 13:00 | Nahoru | #3634

Sonicek píše: BlackSabbath> já viděl na ali takové granáty na ventilky, to by sedělo celkově do konceptu


Že bych dal první čínskou věc na moto?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.6.2019 v 13:31 | Nahoru | #3635
BlackSabbath> někdy začít musíš

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.6.2019 v 18:23 | Nahoru | #3636

BlackSabbath píše: No to mě zarazilo právě. 120 Nm na kole, to je kolik na motoru? 140 od oka? Dnešní litry mají většinou do 120 Nm. U nich jde teda hlavně o max. výkon v úplně jiných otáčkách, ale i tak...Zajímavé, jestli to tenkrát dostali z V2 litra. Navíc je to u Murkina. Kdyby to bylo třeba v DK, tak je tam minimálně 150...



Dělalo to 119,45 Nm a 146,85Ps na kole.Doběhová zkouška ukázala 127,67Nm a 162,05Ps na spojce.
Převod který tam byl,tak měl na 6rs 572Nm

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.6.2019 v 21:27 | Nahoru | #3637

Murkin píše: Dělalo to 119,45 Nm a 146,85Ps na kole.Doběhová zkouška ukázala 127,67Nm a 162,05Ps na spojce.
Převod který tam byl,tak měl na 6rs 572Nm


Tak to jsou slušný údaje na to, z čeho jsi to dostal... Díky za info

Aprilia RSV úpravy a tuning

6.6.2019 v 22:31 | Nahoru | #3638
Čísla pekny, ale bal bych se ze se to rozleti

A taky trosku nerozumim tomu proc tahat velky výkony z V2 - to si to clovek proste potrebuje udelat složitější

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

6.6.2019 v 23:06 | Nahoru | #3639
Murkin; me by zajimalo proc ma ten motor tak maloN kdyz mela Koldova g1 na zadnim kole udajne 152k ale jezdila na chudou smes a praskaly pisty...
Jako zda on to mel naladeny jestye vyse a tenhle vykon u ty soucasny g2 co Jindrej prodava je dosazenej snaze cili vetsi vydrz... Nebo zda je to informacni sum..

Pac tu prvni generaci co mel kolda o ktery se rikalo viz vyse ze ma 152k a chuda smes a zere pisty...tu mam ja..a az se to presklada a posklada..tak se k Tobe chystam..i ldyz kdo vi zda to letos bude...

Diky za info

Aprilia RSV úpravy a tuning

6.6.2019 v 23:10 | Nahoru | #3640
Ja si myslim ze ty prvni co meli v HKT tak mely tech 150ps na motoru

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

6.6.2019 v 23:12 | Nahoru | #3641
SPIJKER> informační šum... o pístech nic nevím, konkrétně u tvojeho praskl kartr, tak tam máš jednu půlku z G2

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2019 v 07:17 | Nahoru | #3642
Murkin> nějaké info v kolika ot./min tyto hodnoty naměřeny?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2019 v 09:35 | Nahoru | #3643

Mileek píše: SPIJKER> informační šum... o pístech nic nevím, konkrétně u tvojeho praskl kartr, tak tam máš jednu půlku z G2



Obcas mi neco zustane v pameti presne a ty cisla jsou z koldovyho profilu...spis co mi vrta hlavou je to ze ta koldova se provozovala na chudsi smes a ze to zralo pisty..ja pet koni asi klidne ozelim...ale vrta mi to hlavou, uz ciste ze zvedavosti... Kolda pise na profilu historicky toto:

Další info budu průběžně doplňovat. Motocykl již po úpravě, výkon 152 HP na zadním kole, krouťák 128 Nm. Jede to opravdu moc. Z dalších úprav-přepáčko od SBK, Quickshifter Dynojet, laptimer, ukazatel zařazené rychlosti, komplet Akrap, radiální pumpa Brembo.

koldovo puvodni RSV s amannem v jeho profilu

...šum nešum... Stejne by me zajimalo..kdyby Murkin tuto precetl a odpovedel..co tam bylo jinak..nebo jakto ze z toho koldova tahal tolik..nebo zda to bylo s vedomim, ze se budou muset pri repasi pisty menit apod..myslim ze to s praskajicima pistama mi rikal David Ourada...kdyz jsem dumal zacal..ze od Jindreje koupim Ten motor

Naposledy editováno 07.06.2019 09:39:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2019 v 11:22 | Nahoru | #3644

Mileek píše: SPIJKER> informační šum... o pístech nic nevím, konkrétně u tvojeho praskl kartr, tak tam máš jednu půlku z G2



Jak se zda, stejne to bude kompletne otevrena otazka...a vsechno se ukaze az to u murkina bude..

Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2019 v 12:03 | Nahoru | #3645
On totiž amann upravoval i časování váček pootočením ozubených kol na vačce. Plus se ještě dávaly místo výfukové vačky další vačky sací. Mají totiž větší zdvih a víc to vyplachují

Tím časováním se dost ovlivňoval průběh krouťáku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2019 v 13:49 | Nahoru | #3646
SPIJKER> proc by to ladic nebo primo Amann nechaval chude?? Uz vidim, jak jdes nekam na brzdu a typek ti rekne “hele, naladil jsem to chude, sezere ti to pisty”... Asi bys ho poslal do p..., ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2019 v 14:45 | Nahoru | #3647
Mileek> u ladice to podle lambda muze vypadat ok, ale smes se nepodari ve spalovacim prostoru rozlozit homogenne a muze dochazet k mistum s vysokou teplotou, tzn nekdo kdo uz ma zkusenosti tak to necha bohatsi s tim ze to na brzde hodi min nez jinemu, ale v zatezi se mu ten motor nerozleti...

tzn z brzdy k tomu "chudemu" motoru muze byt graf kde je rovna AFR 13.1 v celem rozsahu .... driv se tak ladilo, dneska uz to neni tak uplne pravda, ze nejlepsi je mit krasne rovnejch AFR13.1 - to by byli ladici k nicemu, protoze tohle presne dokazi ty autotune moduly...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2019 v 16:27 | Nahoru | #3648
assassin> Mileek

Nevin..takhle jsem to nejak slysel..treba jsem neco uz spatne reprodukoval. Murkin rikal ze pisty muzou horet i zvysenim komprese a muze to vypadat na pohled jako chudy... Chuj znajet...

Ted je to asi fuck.. Uvidime az to bude vrcet co pujde

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

7.6.2019 v 16:54 | Nahoru | #3649
spijker: tam je spousta veci na ktery je potreba davat pozor - my si tady tu teorii zjednodusujem, protoze je to mimo teoreticke i prakticke znalosti vetsiny z nas... zvysovani komprese - obzvlaste snizovanim hlavy, tesnenim atd se snizuje antidetonacni sterbina - mezera co zbyde mezi okrajem pistu a hlavou pri kompresi. jeji velikost a tvar(a dalsich milion veci) ma vliv na to jestli a kde vzniknou detonace... pak muzes mit opaleny/olamany hrany pistu atd ikdyz je smes ok atd... hlavne je to hodne o pristupu pokus omyl... uberes moc na tesneni, motor jede jako blazen ale po par tisicich mas ko pisty to po seskladani a par runech na brzde nezjistis... po tech par tisicich az se ti ten mrtvej motor vrati tak to diagnustikujes, zjistis kde je error a v pristi verzi to zkusis udelat lip ... takhle se proste ladici priblizuji k limitum, zkousi ubrat tu malou rezervu co tam zanechal vyvoj v serii

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.6.2019 v 00:09 | Nahoru | #3650
assassin> nojono...

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

10.6.2019 v 13:41 | Nahoru | #3651
No, tady to má někdo už v sérii, takže na co amann
www.motorkari.cz/tema/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

10.6.2019 v 18:03 | Nahoru | #3652
FiZzeR> nezavid, co dokaze stary poctivy rotax...
Posli tu tvoji hatapku ze skaly.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

11.6.2019 v 06:30 | Nahoru | #3653

FiZzeR píše: No, tady to má někdo už v sérii, takže na co amann
www.motorkari.cz/tema/



To je ale vykon na spojce a ne na kole.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

11.6.2019 v 09:33 | Nahoru | #3654

Murkin píše: To je ale vykon na spojce a ne na kole.



No jo, ale je tam ten dramatický efekt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

11.6.2019 v 09:33 | Nahoru | #3655

oioi01 píše: FiZzeR> nezavid, co dokaze stary poctivy rotax...
Posli tu tvoji hatapku ze skaly.....



Nemůžu, mám v ní teď tak čtyři jindrovy amanny

Naposledy editováno 11.06.2019 09:34:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

11.6.2019 v 15:19 | Nahoru | #3656
FiZzeR> mas umet vybrat vyfuk napoprve....

Aprilia RSV úpravy a tuning

13.6.2019 v 14:22 | Nahoru | #3657
ja myslim, ze to neni spatne na staré vydechlé véčko

ale ne kecam zas, vypada to vcelku dobre, aj ked tu mensi diru ve strednem pasme bych teda u dvoch laufu necekal.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.6.2019 v 14:31 | Nahoru | #3658

oioi01 píše: FiZzeR> mas umet vybrat vyfuk napoprve....



To bylo hnusný

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

16.6.2019 v 15:59 | Nahoru | #3659
Chlapy mám problém ze zadní brzdou a to jako takový, že při brždění je to jako bych šlapal do hov.., je jak bez odporu, dlouhý krok , úplně dole se děje něco jako čemu by se dalo říct brždění, nooo ale spíše přibržďování, měl jsem možnost se svézt na fazzeru a ty woe ta brzdí jak hovado, co s tím děláte aby to alespoň trochu brzdilo, vím že někdo napíše zadní se nebrzdí apod, ale já chci aby to brzdilo...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.6.2019 v 16:11 | Nahoru | #3660
JozT> odvzdušnit a bude vše OK. Jen je potřeba ji demontovat a otočit při odvzdušnění třmen odvzdušňovacím šroubem nahoru
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist