globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

24.2.2016 v 08:02 | Nahoru | #2671
Mileek> super, díky

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

7.3.2016 v 15:11 | Nahoru | #2672
Mám trochu chuť, udělat si výlet do Kroměříže
http://motorky.bazos...3/Aprilia-RS-250.php
Resp nebý to tak zkurveně daleko, už jsem na cestě s vozejkem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.3.2016 v 15:58 | Nahoru | #2673
Jindřej> Co za to chce?

A vůbec, beztak bys to zase rozbil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.3.2016 v 16:17 | Nahoru | #2674
FiZzeR> 66 a šel by neco dolu. Ale je to predrenovacni stav a otázka je jak moc náročnou renovaci to potřebuje.
K te druhé větě se nebudu vyjadřovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.3.2016 v 16:26 | Nahoru | #2675

Jindřej píše: FiZzeR> 66 a šel by neco dolu. Ale je to predrenovacni stav a otázka je jak moc náročnou renovaci to potřebuje.
K te druhé větě se nebudu vyjadřovat



No, to se dá posoudit podle zvuku. Jak to dělá "rrryndyndynnnn...dynnnnn" tak už samotný zvuk podobající se sypajícím se penízkům z prasátka napovídá, jak to asi bude...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.3.2016 v 21:46 | Nahoru | #2676
FiZzeR> Ja jezdím vlastně celej život 2T

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.3.2016 v 22:04 | Nahoru | #2677

Jindřej píše: Mám trochu chuť, udělat si výlet do Kroměříže
http://motorky.bazos...3/Aprilia-RS-250.php
Resp nebý to tak zkurveně daleko, už jsem na cestě s vozejkem

Ty voe, schvaluju Minule jsem měl kurva problém se týhle mršky udržet, ten to v zatáčkách vodil jak kolo a já za ním z posledních sil krotil Tele, na pumpě jsem byl vyflusanej jak hovado a týpek prej jestli si to nedáme ještě jednou zpátky, že tam s ním nikdo nechce jezdit, tak jsem mu řekl, že jsem se kvůli egu, že by mi ujel málem zabil a dám si radši dvacet u stojanu Tyhle motorky s dobrým pilotem dokážou v zatáčkách potrápit sakra silnější stroje. Ale než to rozbiješ tak se chci aspoň svézt, já už si málem koupil RGV250 od Wolfa jak se mi tyhle 2T líběj...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.3.2016 v 22:30 | Nahoru | #2678
dewwil> Jo, akorát kdyby to živil někdo jinej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.3.2016 v 22:48 | Nahoru | #2679
FiZzeR> Njn, když tyhle 2T koně tahaj tak nějak zběsilejš, tak jim musíš dát pořádně nažrat, prostě žerou 2x rychlejš a ani to nestrávěj v tom fofru všechno, jsou to vlastně asi bulimici... To je motorka pro zábavu a ne na ní objet za víkend ČR

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

7.3.2016 v 22:59 | Nahoru | #2680
dewwil> Já nemyslel jen péháem, víš Zrovna instantní imploze nádrže je u těchto strojů jeden z nejmenších nákladů, řekl bych

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.3.2016 v 07:41 | Nahoru | #2681
FiZzeR> Já bych ani neřekl, nejhorší jsou ty zásahy kutila domácího do těhle ostrejch dvoutaktů, nejlepší je to nechat v serii pak se to moc nesere, jenže ani já bych to v serii nenechal, krásný laděný svody i s laufem, karbonový jazýčkový ventily, lepší písty, poladit krmení a na GO je zaděláno Ono i v serii to jede super. Tahle Aprilka je mi sympatická, protože má motor od pořádnýho dárce Škoda, že už se nevyráběj....

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

8.3.2016 v 08:05 | Nahoru | #2682
Ja jsem vul ze jsem prodal tu TDR :(

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.3.2016 v 08:38 | Nahoru | #2683

assassin píše: Ja jsem vul ze jsem prodal tu TDR :(



Chces na tu cestu do kromerize pujcit vozejk?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.3.2016 v 09:22 | Nahoru | #2684

Stev píše: Chces na tu cestu do kromerize pujcit vozejk?



mu pro to klidne sjedu dodavkou On to muze davat dohromady, a ja to muzu rozbijet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.3.2016 v 09:23 | Nahoru | #2685
Ozzy_> Ty máš dodávku, můj uplně nejvíc nejlepčejší kamaráde?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.3.2016 v 09:46 | Nahoru | #2686

FiZzeR píše: Ozzy_> Ty máš dodávku, můj uplně nejvíc nejlepčejší kamaráde?



Jak asi jezdim na okruhy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

8.3.2016 v 10:04 | Nahoru | #2687

Stev píše: Chces na tu cestu do kromerize pujcit vozejk?



nepotrebuju dalsi nepojizdnou hromadu srotu... teda plastu :)

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.3.2016 v 06:47 | Nahoru | #2688
assassin> alespoň zbyde pro mě

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.3.2016 v 07:25 | Nahoru | #2689

Plejba-jr. píše: Hoši já na tom už pár let závodím, ale nic z toho jsem moc neřešil....

Airbox jedu sérii s KN, gumu pod airboxem z modelu ME (98-00) bez restrikce. Vstřiky tam mám 2 x 57mm z ¨06 a jinak už jenom přímou koncovku výfuku a doladěné PCIII....viz můj profil. Přímé vstřiky od Ammana jsem měl taky a šlo to rovnou na prodej - dobrá myšlenka, ale hrozně málo odolné, dvě tvrdší dopadnutí z wheelie a celý by to upadnulo z klapkovýho tělesa, všechno jen nasazené bez zajištění, žádný šrouby apod.

Jinak letos už jsem tam dával třetí motor a musím říct, že ty motory se docela liší výkonama.

Na původním V990RP-NG (poctivá ´03) bylo v "nejlepších" letech 134k a 102Nm, před vyřazením z důvodu vysokého proběhu (přes 10.000 okruhových km) už jen 129k a 98Nm.....
Pokus s přidřeným 1103ccm Ammanem stál za kulový (137k a 107 Nm)
Další motor jsem měl obyč V990RP a ten dával 132k a 99Nm a po 400 ostrých km do něj spadnul výfukový ventil na zadním válci
Aktuálně tam mám opět V990RP-NG a slabota....129k a 96Nm....a je to sakra znát

Kdyby někdo chtěl různé motorové díly, klidně si napište. Poznatek mám jeden - převodovky těhle motorů jsou naprosto "nesmrtelné". Mám tu dvě navíc a není na nich není nic, proč by je nešlo nandat do nějakého motoru zpět - v dnešní době nevídané.

Písty je možné dát z modelů od ¨01 výš (V990RP) i do staršího motoru, dokonce se ani nějak neliší hmotností, opačně ovšem ne (vybrání v pístu kvůli ventilům)...

Další zajímavost - ventilové vůle z výroby jsou napořád, neuvěřitelné. Měřili jsme za posledních 5 let 5x a vždy vše v pořádku.....



Vidíš to a mě se při nějakých 28tis na 2008 převodovka rozlétla - resp se očividně uštípl zub z koše a vlítnul mezi převodová kola...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

9.3.2016 v 09:45 | Nahoru | #2690
Tak už to někdo koupil?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

9.3.2016 v 09:46 | Nahoru | #2691
dakarista> Čeká se jen na tebe

Aprilia RSV úpravy a tuning

10.3.2016 v 19:35 | Nahoru | #2692
Kurvaaa tak ta je superová...

3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

13.3.2016 v 18:13 | Nahoru | #2693
Prosím prosím je nezbytně nutné při výměně oleje vypouštět olej i přes ten druhý imbus vedle filtru? Všechno jde normálně povolit, až na tenhle..





(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.3.2016 v 18:54 | Nahoru | #2694
Xfanthom> odtial ti tiez vytecie par deci oleja.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.3.2016 v 18:57 | Nahoru | #2695
Xfanthom> Jestli se dobře pamatuju je tam ještě jeden pevnej filtr a drží to tam něco dcl oleje,takže určitě demontovat!!

Aprilia RSV úpravy a tuning

13.3.2016 v 19:40 | Nahoru | #2696
ale prd další pevnej filtr, ten je v olejové nádobě, takové sítko nerezové, je hned u té spodní hadice... ten šroub je nejnižší část motoru a bude tam ještě těch pár deci nooo a navíc má na sobě magnet na špony..... zkus to nějak povolit...

Naposledy editováno 13.03.2016 19:41:12

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

13.3.2016 v 19:41 | Nahoru | #2697
Xfanthom> A je tam magnetík na špony
oioi01 byl rychlejší

Naposledy editováno 13.03.2016 19:42:34

Aprilia RSV úpravy a tuning

13.3.2016 v 20:20 | Nahoru | #2698
Uvidím, co se s tím dá dělat dík

Aprilia RSV úpravy a tuning

14.3.2016 v 17:37 | Nahoru | #2699
On totiz ten sroub nema tesneni, ale ma tesnici konus. A nekdo ho asi prerval pri utahovani

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

14.3.2016 v 18:42 | Nahoru | #2700
Hm, tak ten šroub mi stejně nešel, tak jsem radši zajel do motodílny a za zlatku mi to povolili.. Narazil jsem na horší problém.. Výpušťák byl na volno, až ve mě hrklo.. první co mě napadlo, že někdo serval závit.. Šroub byl celý obalený šponama, takže při poslední výměně olej jsem tam zatím nedával, nevím co s tím.. jde s tím točit rukou, ale olej z toho teda netekl.. Mam ji od ledna a možná 100km jsem na tom dal.. Jo a jinak má tam být i nějaký sítko, ale žádný jsem teda neviděl. Sundal jsem tu sponu se šipkou OIL TANK SCREEN a taky nic
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist