Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: ocel vlozka fungovat bude, v tom neni zas takova veda... sel bych taky touhle cestou, yosh oloupal nikasil delanej v UK... nemam s tim moc zkusenosti, ale nejak jinymu nez tovarnimu neverim :)
na klice bych dal novy saly, ale s klikou bych nic dalsiho nedelal...
pisty bych asi nekopiroval, je to celkem alchymie, u takovejhle prestaveb se vetsinou pisty kupuji od nekoho kdo uz to ma vychytane... krouzky to same.
Dík že ses tu vyskyt, myslím, že tvou mozkovnu vyčerpáme do dna
A má cenu dávat "oběhanou" kliku do novejch šál? To přece souvisí jedno s druhým, ne? Aby tam byly správný vůle a tyhlety věci...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
na ty BBkity se vyserte... pak už to nebudu mít jako exkluzivitku
Naposledy editováno 27.08.2012 14:19:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
assassin píše: ocel vlozka fungovat bude, v tom neni zas takova veda... sel bych taky touhle cestou, yosh oloupal nikasil delanej v UK... nemam s tim moc zkusenosti, ale nejak jinymu nez tovarnimu neverim :)
na klice bych dal novy saly, ale s klikou bych nic dalsiho nedelal...
pisty bych asi nekopiroval, je to celkem alchymie, u takovejhle prestaveb se vetsinou pisty kupuji od nekoho kdo uz to ma vychytane... krouzky to same.
a neni rozdil v pistech pro ocel nebo nikasil??... Me totiz u tech svedu Spoonvalleyracing 1127ccm prijde, ze jsou pisty necim potazeny...
Jinak rozdíl v pístech asi ne, jen je potřeba počítat s tím, že ocel se teplem roztahuje pomalejc než hliník, tzn akorát vyvstává nutnost motor opravdu svědomitě prohřát, než mu začne člověk nandávat... A možná kroužky jiný? Nevím
Naposledy editováno 27.08.2012 14:25:19
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
tady třeba jsou písty 102mm ale zda by seděli..? To by byla náhoda.
http://www.ebay.com/...c90d8470&vxp=mtr
a k tomu výkonu, já mám už teď se sériovým objemem na brzdě 120koní....a plejba ještě mnohem víc.
Naposledy editováno 27.08.2012 14:29:51
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
kedar> zkus napsat tem italum do CP pistons. Delaji pisty i pro ty Spoonvalleyracing
Naposledy editováno 27.08.2012 14:26:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Naposledy editováno 27.08.2012 14:27:11
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: KedaR_K> Psal jsi skopčákům nebo CP? (pokud CP, tak zbytečná práce )
sem http://www.vackykrejbich.cz/kovove-pisty
KedaR_K píše: sem http://www.vackykrejbich.cz/kovove-pisty
zkus vyrobce, bude to mozna jednodusi a bude primo ono
Mileek> to uz jsem do nich taky hustil, ale nejak neposlouchaj
KedaR_K píše: sem http://www.vackykrejbich.cz/kovove-pisty
aha... tak to by pak chtělo tam poslat k oměření, zvážení atd originální píst... plus by bylo potřeba vyrobit kroužky a trefit se na požadovanou váhu Ten kdo to bude dělat by musel bejt velice precizní, jinak to budou prachy vyhozený do kanálu... stačí, aby třebas jen přehlídnul ofset pístního čepu a je všecko v pytli zajímalo by mne, jaká by byla cena - zda by finančně nevyšlo líp nakoupit od skopčáků.
jinak měl jsem vytipovanou ahru a vanep, ale zatím jsem nepsal nikam.
Naposledy editováno 27.08.2012 14:44:35
edit: to jsou vlastně písty co prodává kaemna, teď mi to došlo
800 EUR za pár, do toho bych šel!
Naposledy editováno 27.08.2012 14:55:37
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
E: aha, tak už sis to tu napsal sám
Naposledy editováno 27.08.2012 14:56:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: ty Pistaly jsou ty stejné, co nabízí Kaemna...
E: aha, tak už sis to tu napsal sám
Nejsou... jsou o 152 EUR levnější
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: Nejsou... jsou o 152 EUR levnější
ale bez krouzku a cepu
jeste zkus najit ty co prodavaji Spoonvalleyracing s tou keramikou od CPpistons a bylo by to vyreseny
Naposledy editováno 27.08.2012 15:01:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: ale bez krouzku a cepu
jeste zkus najit ty co prodavaji Spoonvalleyracing s tou keramikou od CPpistons a bylo by to vyreseny
Keramikou si můžeš nechat potáhnout klidně zadek, to je ten nejmenší problém Myslíš, že jsem se nesnažil je najít? Ale CP, jak už jsem psal, nejsou k běžným smrtelníkům příliš vstřícní... pravděpodobně mají nějakou dohodu s AF1 nebo spoonama...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: FiZzeR> jsou to taliani, chtelo by to nekoho kdo umi italsky a zavolat tam
Hlásíš se?
Já bych napsal jak talošům tak skopčákům, jenže neumím ani německy, ani anglicky, natož pak italsky...
Edit: navíc je srpenec, průměrnej taloš se válí u móře a makat začne pomalu a neochotně až někdy začátkem listopadu...
Naposledy editováno 27.08.2012 15:16:06
FiZzeR píše: Hlásíš se?
Já bych napsal jak talošům tak skopčákům, jenže neumím ani německy, ani anglicky, natož pak italsky...
Edit: navíc je srpenec, průměrnej taloš se válí u móře a makat začne pomalu a neochotně až někdy začátkem listopadu...
mam najemnika itala, je to velice prijemnej a ochotnej mladej typek. Sice nejezdi, ale je komunikativni.. kdyz s nim zajdete na kavu a vysvetlite problem, mozna by mohl pomoct s tim callem.. sam placa teda jen italsky.. aspon zatim to tak bylo.. pokud ho nekdo chcete natuknout, poslete PM, zavolam mu a kdyz bude svolny tak nekomu poslu jeho telefon..
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Panove k tem pistum. Koupit sadu a nechat okopirovat neni takova prdel. Jednak pokud koupite vykovek a on vam to tady pak nekdo vyfrezuje, tak mechanicky vlastnosti budou kvuli technologii vyroby uplne nekde jinde. Dalsi vec je ze bude potreba zjistit z jakyho konkretniho materialu je ten pist udelanej (neni hlinik jako hlinik), abyste meli podobny mechanicky vlastnosti. Je potreba tohle vsechno brat v potaz.
A dejte si bacha aby vam to pak taky otocil starter bo se muze stat ze nebude mit silu.
Ale jinak vam desne fandim a budu to sledovat.
Naposledy editováno 27.08.2012 16:30:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |