bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 13:56 | Nahoru | #121
Jinak tady je důvod, proč bych nehrotil nic většího než 102 mm / 1103 ccm... v tom véčku jsou dole písty už příliš blízko u sebe...
(source: apriliaforum.com)


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 13:58 | Nahoru | #122

assassin píše: ocel vlozka fungovat bude, v tom neni zas takova veda... sel bych taky touhle cestou, yosh oloupal nikasil delanej v UK... nemam s tim moc zkusenosti, ale nejak jinymu nez tovarnimu neverim :)

na klice bych dal novy saly, ale s klikou bych nic dalsiho nedelal...

pisty bych asi nekopiroval, je to celkem alchymie, u takovejhle prestaveb se vetsinou pisty kupuji od nekoho kdo uz to ma vychytane... krouzky to same.



Dík že ses tu vyskyt, myslím, že tvou mozkovnu vyčerpáme do dna

A má cenu dávat "oběhanou" kliku do novejch šál? To přece souvisí jedno s druhým, ne? Aby tam byly správný vůle a tyhlety věci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:17 | Nahoru | #123
FiZzeR> ty válce z 03- a 04+ jsou rozměrově stejné... na amannovi je právě zadní z 04+ páč původní úpravu nevydržel a rupnul...
na ty BBkity se vyserte... pak už to nebudu mít jako exkluzivitku

Naposledy editováno 27.08.2012 14:19:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:22 | Nahoru | #124

assassin píše: ocel vlozka fungovat bude, v tom neni zas takova veda... sel bych taky touhle cestou, yosh oloupal nikasil delanej v UK... nemam s tim moc zkusenosti, ale nejak jinymu nez tovarnimu neverim :)

na klice bych dal novy saly, ale s klikou bych nic dalsiho nedelal...

pisty bych asi nekopiroval, je to celkem alchymie, u takovejhle prestaveb se vetsinou pisty kupuji od nekoho kdo uz to ma vychytane... krouzky to same.



a neni rozdil v pistech pro ocel nebo nikasil??... Me totiz u tech svedu Spoonvalleyracing 1127ccm prijde, ze jsou pisty necim potazeny...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:23 | Nahoru | #125
Mileek> ale kazdej to ma v RSV ale v Tuonu nikdo

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:23 | Nahoru | #126
dakarista> to je nějaká keramika, má to mít lepší kluzný vlastnosti.

Jinak rozdíl v pístech asi ne, jen je potřeba počítat s tím, že ocel se teplem roztahuje pomalejc než hliník, tzn akorát vyvstává nutnost motor opravdu svědomitě prohřát, než mu začne člověk nandávat... A možná kroužky jiný? Nevím

Naposledy editováno 27.08.2012 14:25:19

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:25 | Nahoru | #127
Tak mě zatím na dotaz ceny pístů neodepsali. Zkusím jim ještě napsat že by se možná jednalo o 8 kousků, třeba to už bude zajímavější...

tady třeba jsou písty 102mm ale zda by seděli..? To by byla náhoda.
http://www.ebay.com/...c90d8470&vxp=mtr

a k tomu výkonu, já mám už teď se sériovým objemem na brzdě 120koní....a plejba ještě mnohem víc.

Naposledy editováno 27.08.2012 14:29:51

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:25 | Nahoru | #128
Fizzer> no a votom to je ... na to tu z vas nikdo nemysli

kedar> zkus napsat tem italum do CP pistons. Delaji pisty i pro ty Spoonvalleyracing

Naposledy editováno 27.08.2012 14:26:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:25 | Nahoru | #129
KedaR_K> Psal jsi skopčákům nebo CP? (pokud CP, tak zbytečná práce )

Naposledy editováno 27.08.2012 14:27:11

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:26 | Nahoru | #130

dakarista píše: Fizzer> no a votom to je ... na to tu z vas nikdo nemysli



proto říkám, dejme hlavy dohromady... co jeden opomene, druhej připomene

Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:29 | Nahoru | #131
tak ještě připomínka, že ty tuning písty by měly mít stejnou hmostnost jako původní

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:33 | Nahoru | #132

FiZzeR píše: KedaR_K> Psal jsi skopčákům nebo CP? (pokud CP, tak zbytečná práce )



sem http://www.vackykrejbich.cz/kovove-pisty

Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:40 | Nahoru | #133

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:40 | Nahoru | #134

KedaR_K píše: sem http://www.vackykrejbich.cz/kovove-pisty



zkus vyrobce, bude to mozna jednodusi a bude primo ono

Mileek> to uz jsem do nich taky hustil, ale nejak neposlouchaj

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:41 | Nahoru | #135

KedaR_K píše: sem http://www.vackykrejbich.cz/kovove-pisty



aha... tak to by pak chtělo tam poslat k oměření, zvážení atd originální píst... plus by bylo potřeba vyrobit kroužky a trefit se na požadovanou váhu Ten kdo to bude dělat by musel bejt velice precizní, jinak to budou prachy vyhozený do kanálu... stačí, aby třebas jen přehlídnul ofset pístního čepu a je všecko v pytli zajímalo by mne, jaká by byla cena - zda by finančně nevyšlo líp nakoupit od skopčáků.

jinak měl jsem vytipovanou ahru a vanep, ale zatím jsem nepsal nikam.

Naposledy editováno 27.08.2012 14:44:35

Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:51 | Nahoru | #136
Fizzer> az budu mit v ruce aspon starej pist, tak zkusim zajit do VMmotor. Delaji motokary a maji slevarnu a delaji si komplet motory na svem zarizeni..

Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:53 | Nahoru | #137
... jinak písty dělá i PISTAL a cenovka 800 éček je pěkná, ale italsky neumim, tak nevim zda je to za kus nebo za set... a stejně tak nevím jak je to s kroužkama atd...

edit: to jsou vlastně písty co prodává kaemna, teď mi to došlo

800 EUR za pár, do toho bych šel!

Naposledy editováno 27.08.2012 14:55:37

Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:55 | Nahoru | #138
Fizzer> nakonec bude nejlevnejsi Spoon 1127

edit:

a jeste krouzky a cep a jsme na cene nemcu..

Naposledy editováno 27.08.2012 14:59:17

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:56 | Nahoru | #139
ty Pistaly jsou ty stejné, co nabízí Kaemna...
E: aha, tak už sis to tu napsal sám

Naposledy editováno 27.08.2012 14:56:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 14:58 | Nahoru | #140

Mileek píše: ty Pistaly jsou ty stejné, co nabízí Kaemna...
E: aha, tak už sis to tu napsal sám



Nejsou... jsou o 152 EUR levnější

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 15:00 | Nahoru | #141

FiZzeR píše: Nejsou... jsou o 152 EUR levnější



ale bez krouzku a cepu

jeste zkus najit ty co prodavaji Spoonvalleyracing s tou keramikou od CPpistons a bylo by to vyreseny

Naposledy editováno 27.08.2012 15:01:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 15:03 | Nahoru | #142

dakarista píše: ale bez krouzku a cepu

jeste zkus najit ty co prodavaji Spoonvalleyracing s tou keramikou od CPpistons a bylo by to vyreseny



Keramikou si můžeš nechat potáhnout klidně zadek, to je ten nejmenší problém Myslíš, že jsem se nesnažil je najít? Ale CP, jak už jsem psal, nejsou k běžným smrtelníkům příliš vstřícní... pravděpodobně mají nějakou dohodu s AF1 nebo spoonama...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 15:07 | Nahoru | #143
FiZzeR> jsou to taliani, chtelo by to nekoho kdo umi italsky a zavolat tam

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 15:15 | Nahoru | #144

dakarista píše: FiZzeR> jsou to taliani, chtelo by to nekoho kdo umi italsky a zavolat tam



Hlásíš se?

Já bych napsal jak talošům tak skopčákům, jenže neumím ani německy, ani anglicky, natož pak italsky...

Edit: navíc je srpenec, průměrnej taloš se válí u móře a makat začne pomalu a neochotně až někdy začátkem listopadu...

Naposledy editováno 27.08.2012 15:16:06

Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 15:29 | Nahoru | #145
A co bude s teplotou motoru,nezvýší se moc?toto někdo řešil?už takhle je problém se zadním válcem.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 15:29 | Nahoru | #146

FiZzeR píše: Hlásíš se?

Já bych napsal jak talošům tak skopčákům, jenže neumím ani německy, ani anglicky, natož pak italsky...

Edit: navíc je srpenec, průměrnej taloš se válí u móře a makat začne pomalu a neochotně až někdy začátkem listopadu...



mam najemnika itala, je to velice prijemnej a ochotnej mladej typek. Sice nejezdi, ale je komunikativni.. kdyz s nim zajdete na kavu a vysvetlite problem, mozna by mohl pomoct s tim callem.. sam placa teda jen italsky.. aspon zatim to tak bylo.. pokud ho nekdo chcete natuknout, poslete PM, zavolam mu a kdyz bude svolny tak nekomu poslu jeho telefon..

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 15:33 | Nahoru | #147
FiZzeR> ja bych to videl nejak takhle

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 16:00 | Nahoru | #148
Já osobně bych se už do takovejch úprav nepouštěl,žere to hrozně peněz
po necelém roce cpaní peněz jsem na tom takto






a teď se seru s komplet elektrikou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 16:29 | Nahoru | #149
ManiaC> Sakra to vypada krute.

Panove k tem pistum. Koupit sadu a nechat okopirovat neni takova prdel. Jednak pokud koupite vykovek a on vam to tady pak nekdo vyfrezuje, tak mechanicky vlastnosti budou kvuli technologii vyroby uplne nekde jinde. Dalsi vec je ze bude potreba zjistit z jakyho konkretniho materialu je ten pist udelanej (neni hlinik jako hlinik), abyste meli podobny mechanicky vlastnosti. Je potreba tohle vsechno brat v potaz.

A dejte si bacha aby vam to pak taky otocil starter bo se muze stat ze nebude mit silu.

Ale jinak vam desne fandim a budu to sledovat.

Naposledy editováno 27.08.2012 16:30:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 16:45 | Nahoru | #150
pylot> Jo, ohledně tý roztažnosti jsem čekal, že se tu vyjádří assassin stejně tak není píst úplně přesně válcovej (ke koruně se zužuje) a né vždycky kulatej...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist