Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Kazdopadne, ten elf sem nedoleval ani raz, skur naopak, na zacatku sem ho nalel moc, tak sem este vytahoval z nadrzky.
Airbox, okrem teho, ze sem vyrezal do neho diry, resp. nechal sem len cast vrchneho dilu boxu, ktery drzi a utesnuje filtr v airboxi a zvysek sem odrezal. Tesneni okolo airboxu k nadrzi sem si vyrezal z 2mm platku gumy, kteru sem zehnal v loziskarne. Objednaval sem rozmer 50x50cm aby mi to s rezervu vyslo.
Kedze mam 57mm tela vstreku a pro ne aj ty dvojite karbonove trumpety, tak sem musel zvetsi diry pro trumpety. Bylo treba odbrusit asi 1mm na prumiery ale to diky temu, ze trumpety su karbonove, teda tlustka steny je mala. Keby nekdo chcel davat origo gen2 57mm trumpety napr. z Tunaka gen2, myslim ty plastove, musel by odbrusit vic, lebo ty plastove su tlustejsi.
Okrem tehoto sem nakonec este upravoval ty univerzalne lanka plynu Venhill na dluzku asi o 10cm dluhsi jak origo z mojeho tuona (mam sirsi riditka a take kvuli temu karbonovemu MSS airboxu, ktery je vacsi)
No a zaver celeho teho mojeho elaboratu je takyto:
Najezdil sem sice vcelku malo s jednym aj s druhym boxem, ale aspon nejaky obraz mi to o chovani dalo.
Chovani motoru s MSS karbonovym airboxem a nizsi spodni origo natrubkem, je trochu agresivnejsi. Z motoru mam pocit, ze je s nim asi jemne silnejsi, hlavne asi za 6tisicama je citit maly kopanec, jak keby motor chytil druhy dych. S tym sem tak trochu aj pocital.
Na druhu stranu chovani motoru s otevritym origo airboxem je tez dobre. Motor tahne silno, coz sa mi lubi, ale zhruba od 4t alebo tesne pred vicemene linearne bez nejakych znatelnych vykyvu.
Motor tahne silno v oboch pripadoch, lubi sa mi pocit, ked predne kolo jemne lyze asfalt aj na vyssi prevody.
Kazdopadne na uplne posudeni to bude chcet it na brzdu, ale hlavne, budu muset rozhodit spojku, lebo jemne smyka. Takze najrelevantnejsi to bude az ked bude spojka ok.
Coz mna teda moc netesi, lebo uz sa mi v tem nechce teraz hrabat a chcel bych uz len jezdit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
inac medzi vymenama sem najel tak 4tisice
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Tentokrát ale jdou srát ne na tajňačku a nikdo neví proč, ale na viditelný highspoty. Nechápu, oem kotouče, oem desky (oboje BREMBO ), udržovaný v čistotě (jak nejty tak třecí plocha), a žádný peklo jim nedávám.
Bohužel NG pro tenhle kepl kotouče (už) nedělá.
Naposledy editováno 08.07.2020 12:15:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ti_rex píše: FiZzeR> ja ti nevim, ja s brzdama nemam problem, ani predtym, ani teraz.
To mi říkal pokaždý každej, a víš co? Nikdy mi to nepomohlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
strakon píše: FiZzeR> ty už by ses měl na motorky vysrat, tobě už nebude fungovat asi nic
... spíš se vyseru na snahu probírat technický věci s konzumentama/leštičema/nejezdičema
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: ... spíš se vyseru na snahu probírat technický věci s konzumentama/leštičema/nejezdičema
brembo mělo jeden čas problémy s deskama že vydíraly kotouče, nevím teď jistě která směs, myslím SA, ale při tvym štěstí je tam určitě máš.
Ono je to těžký radit, když ses ptal naposled a doporučil sem ti dobrý desky zcoo který jezdím, nelíbilo se ti žes nenašel na netu tunu blábolů :)
RSV - kopající brembo kotouče (notoricky známej problém s nejtama), nahrazený EBCčkama který s ebc deskama fungovaly několik desítek tisíc, dokud mě debila nenapadlo dát tam oemkový brembo desky. Nemluvě o problémech s brembo hydraulikou spojky.
Ninja - shitoidní sračkotouče sunstar fungovaly, dokud jsem na ně nedal brembo desky, pak to začlo kopat.
Agusta - asi no comment.
OEM Brembo = problém.
Těma tvejma deskama jsem pohrdnul, protože je to neznámá značka, u nás to nikdo neprodával a sada stála bez dopravy asi čtyřnásobek ceny APček který už mám ověřený.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Oem brembo, zvlast na rozpoctaku, neni zadna hitparada. Ta racing brembo brzda co mam na motardu funguje naprosto dokonale. Jako asi jedina moje italská vec
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
(to je místo © )
To co máš na motardu tam hádám v sérii nebylo.
Kdyby tam radši italové nasrali hnissin nebo čínskej bembro fake, nejspíš by to fungovalo líp.
Co mě sere je, že to musim řešit na k.a.ž.d.ý. jedný zasraný motorce a vždycky to skončí výměnou kotoučů. Přitom jezdim uplně normálně jako kterejkoli jinej asfaltomrdal a na brzdy nějak víc šahám prakticky jen když někde vlaju za litrovým sportem.
Jo a buznošlap mi to o víkendu začal dělat taky - uplně to samý, v určitý rychlosti se tam nějak nasčítaj frekvence a celej předek se rozvibruje. Kromě toho že jsem měl úplně volnou půlku drátů v zadním kole (pak si kup novou věc tpč.) Prostě zas nějaký moje prokletí.
Naposledy editováno 08.07.2020 16:26:19
Ta brzda na kole, mas spravne usazenej trmen? Povolis srouby, zmacknes packu, utahnes srouby. Hadam ze jo, ale clovek nikdy nevi. A jsou desky dobre zajety? Kolo je na to docela citlivy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: assassin> Nesamonasral, jenom prostě nějak nemám rád oem brembo.
(to je místo © )
To co máš na motardu tam hádám v sérii nebylo.
Kdyby tam radši italové nasrali hnissin nebo čínskej bembro fake, nejspíš by to fungovalo líp.
Co mě sere je, že to musim řešit na k.a.ž.d.ý. jedný zasraný motorce a vždycky to skončí výměnou kotoučů. Přitom jezdim uplně normálně jako kterejkoli jinej asfaltomrdal a na brzdy nějak víc šahám prakticky jen když někde vlaju za litrovým sportem.
Jo a buznošlap mi to o víkendu začal dělat taky - uplně to samý, v určitý rychlosti se tam nějak nasčítaj frekvence a celej předek se rozvibruje. Kromě toho že jsem měl úplně volnou půlku drátů v zadním kole (pak si kup novou věc tpč.) Prostě zas nějaký moje prokletí.
Vždyť to říkám pořád - čím míň oem věcí na motorce, tím líp...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: BlackSabbath> Naopak, čím víc fungujících oem věcí, tím lepší motorka. Tunit je potřeba jen zmetky
Že to říkáš zrovna ty...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |