globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odrazovalo Vas okoli od koupi stare moto?
31.7.2012 v 15:28
Caw caw lidi, zacal jsem se poohlizet po nejake te silnejsi moto na cestovani a i jako priblizovadlo z bodu A do bodu B. Jsem krajinkar, co jezdi podle predpisu. Rad bych moto s mensi spotrebou, kolem 6l. Jakozto student jsem toho moc nenasetril, ale verim,ze starsi silnicni cestovni moto do 40 000,- ve slusnem stavu by se mohlo najit.

Napr. tohle se mi libi (uvital bych jakykoliv komentar ohledne stavu, spolehlivosti etc.): GPZ 1100 1995


Zajimalo by me, zda Vas odrazovalo okoli od koupi stare moto argumenty typu:
je to tezky jako svine,
na to nesezenes nahradni dily,
s tim se do zatacek nevlezes, stara vrazda,
je to stary, levny = je tam urcite nejakej pruser,
radsi dosetri a kup si neco normalniho aspon za 80K,
vysere se ti retezovka, nebo neco v motoru a muzes to rovnou vyhodit ?

Poslouchali jste, nebo meli svou hlavu? A zda se neco z jejich "predpovedi" vyplnilo?

Neco z tech cestovnejsich jako CBR 600F 99-00 by se mozna taky dalo sehnat kolem 40K+.
Neresim to, ze nevyuziju potencial moto, nepotrebuju litat 200-300, ani si honit triko jak peknou motorku mam.

And sorry for my poor language :) and possible duplicity of threads

1 reakcí na tento příspěvek Odrazovalo Vas okoli od koupi stare moto?

Skvělá odpověď, děkuji! 31.7.2012 v 16:08 | Nahoru | #1
Do 40ti se dá sehnat řekl bych celkem pěkná motorka, např. nějakýho Fazera,CBR600 nebo něco v tom stylu. Motorek je opravdu, je z čeho vybírat.

Jinak to co tu popisuješ se dá brát taky z druhé strany...já bych za bike 80000,-kč nedal.Proč?Protože je to pro mě zbytečný. Priorita je pro mě dostat se do práce a bohužel na tohle potřebuju auto a motorka je cosi "navíc". A druhá věc je ta, že lidi jsou svině a je rozdíl když ti někdo zmasí bike za 40 a bike za 80tk. Kdybych mohl jezdit na biku každej den a ne 2x do týdne, tak si klidně dražší bike s radostí koupím...

Jinak k tématu: Taky mě lidi odrazovali, že si nemám brát dvouválec, že se na tom zabiju, jak to žere, že to nejede, že je to starý, že se to bude srát atd...

Být tebou, vyberu si konkrétní model či dva,seženu si info ohledně častých závad, na co se zaměřit, projedu tady bazar m.cz, tipmoto, bazos atd. vyberu pár kousků a jdu se podívat. Klidně toho objezdi víc a pak vem ten nejhezčí

(reakce na) Odrazovalo Vas okoli od koupi stare moto?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.8.2012 v 07:57 | Nahoru | #2
Azi >:-]> Právě proto se ptám na čem jezdíš. S třipade jít hned na 140 kobyl to by byl fakt asi pěkný skok. Jak říkáš že nejsi žádný závodník, tak myslím že by ti mohla stačit i nějaká pětistovka. Oproti jawě to má výkonu až až. Jezdil sem na všech běžných pětikilech a nejlepší se mě zdála kawa GPZ500S, ale ten novější model. Ta motorka je suprová. Je malá, lehká, ovladatelná a těch cca 60koní je tak akorát bych řekl. Není problém na každé trochu delší rovince tam máš 180km/h během chvilky a max se dá rozpumpovat i na těch 200km/h. A hlavně to polokapota oproti mnohým ostatním motorkám tady opravdu funguje ani ve 160ti sem vůbec necítil nějaký nápor větru a to sem seděl vzpřímeně(nezalehával sem) jo a měřím 180cm, jen pro info. Se spotřebou se dá vlézt i do 5l/100km a na údržbu je velice nenáročná, přece 2 válce jsou menší náklady než 4. Ventily se seřizují šroubkem ve vahadle,takže nemusíš nic platit za podložky. Třeba svíčky se dají obě sehnat kolem 100Kč(NGK žádné brisky)atd.
Jinak pokud by ti pětikilo nestačilo, tak ze šestek bych bral CBR600F klidně i starší 96-97. To je taky super motorka, posez je příjemný ne jak u opravdových sportů kde máš mnohem víc váhy na rukou. Podvozek je přívětivý, není tak tvrdý jak u nových supersportů, bez problémů pobere i naše silnice. A hlavně mě přišlo třeba v porovnání s CBR600RR 04´že to staré eFko je daleko lépe odspoda a není potřeba ho tak šíleně točit. Je to pohodlná motorka na které není problém jet na dovolenou k moři, ale stále má sportovní ambice a když je chuť tak se s ní dá skvěle zablbnout. Maximálka kolem 250ti je až až a pokud ji nebudeš honit, tak spotřeba budem kolem 5ti litrů. Největší zbraní této motorky je univerzálnost. Dá se použít jako motorka na každodenní ježdění kolem komína či do práce(školy), ale klidně sní můžeš jet na dovolenou nebo ji prohnat i na okruhu.
Na něco s větším objemem bych se asi být tebou vykašlal, ani né kvůli výkonu samotnému, ten se dá zvládnout, ale spíš kvůli váze a vzájemné kombinaci váhy s velkým výkonem. Prostě ty jedenáctky kawy to jsou parníky už, a z toho výčtu cos napsal je 634ka nejtěžší motorka na které si jezdil a ta je proti těm kawám doslova jak pěříčko. Jako se na to zvyknout, ale chce to praxi a cvik, a to nejlíp získaš postupně třeba na 500 nebo 600ccm. Ono fakt není ideální kombinace dejme tomu těch 140koní a nějakých 250kg, budeš mít plné ruce ukočírovat tu váhu a pak je ten výkon opravdu nebezpečný.
Tak přeju šťastnou ruku při výběru

Odrazovalo Vas okoli od koupi stare moto?

Skvělá odpověď, děkuji! 1.8.2012 v 11:59 | Nahoru | #3
hele můj názor je takový, že po tom co sem si koupil ER-5, pro své začátky a i výlety, musím říct, že 37kW je sakra dost, je neskutečně levná na údržbu a to beze srandy, spotřeba je daleko pod tím co si představuješ aby žrala a nemít bobky z toho klopit zatáčky, jezdil bych i daleko svižněji než tvých deklarovaných předpisových 90.... Na dojíždění do práce, denně 40km trasy to vidím jako ideál...

Od staré mašiny bych tě neodrazoval, ale vážně se zamysli, zda ti nebude lepší něco ověřeného a mladšího.... Ony i ty mladší mašiny prostě lépe vypadaj... I ten lak s věkem upadá a prostě já se na 650ky a podobné vyšší šarže vykašlal a teď toho rozhodně nelituju.

pokud chceš mít mašinu pro účely a né pro radost na občasný výlet, vykašli se nutně na power a objem jako kritérium č.1.... Ta údržba těch strojů taky cosi stojí a ty 5tikila sou vážně srandy...

v tomto případě bych tě taky raději odrazoval k něčemu novějšímu.

Odrazovalo Vas okoli od koupi stare moto?

Skvělá odpověď, děkuji! 3.8.2012 v 13:58 | Nahoru | #4
K otázce: mě okolí varovalo už před 30 lety, abych nekupoval starou motorku ani auto. Jenže nová Jawa 350 za 11 400.- kčs byla nad moje možnosti a Škoda 120 za 64 000.- taktéž. Tak jsem koupil starého péráka za 15 stovek a jezdím na něm dodnes. I své první auto mám dodnes. První novou motorku jsem si koupil v roce 2004, to mi bylo 41 let a nové auto až letos. S těmi prvními dnes tedy jezdím málo, ale v případě potřeby jsou to spolehlivé stroje. Uvažuj, no a podle mně na okolí nedej.

Odrazovalo Vas okoli od koupi stare moto?

Skvělá odpověď, děkuji! 6.8.2012 v 20:26 | Nahoru | #5
Kawa néní špatná,já jsem se svoji spokojen dal jsem za ni 12 tis.a přes zimu jsem si ji dal do kupy,kolik mě stály věci(pneu,destičky,lak,baterka,nějaké zinkování atd.) jsem nepočítal,nemám to ve zvyku,buď něco chci nebo ne.Jen u těchto typů pozor na primární řetěz!! pokud jde bez problému natartovat studená(musí hned chytit,žádné točení starteru motorem) a pokud se docela slušně udrží teplá na volnoběh,není s ní žádný problém.Jak sebou ale ,motor škube a mlátí v něm,je to špatně.Pokud má některý z těchto problémů,ruce pryč,je to kompletní rozborka a náročné díly do ní.Ještě k sytiči:žádná Kawa GPZ a GPX nedrží v pohodě otáčky na sytič,musí se s ním veklovat,prostě buďto tam je na studeno 5 tis.otáček nebo zdechne,takže tohle není závada,tak to je normálně.Neměl jsem moc motorek v ruce,takže nemohu srovnávat,ale u té mojí slušný a stálý zátah,na rok výroby(od 8 až po omezovač)a v pohodě můžeš jet na pětku i na 2 tisíce ot.a potom lehce zrychlovat,nechá si to líbit.Ta jedenáctistovka na tom bude podobně.Na závodění to ale není.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist