globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?
20.7.2012 v 19:52
Čau kolegové Do budoucna řeším otázku zda koupit motocykl s a nebo bez ABS... Z mé strany jsou tu jisté pochybnosti, jelikož sem se setkal s mnoha fakty a míty. Napadá mě otázka, jak vlastně abs u motocyklu funguje ? Omlouvám se za amaterismus, ale doposud jsem byl vyznavačem a seděl jsem jen na klasických motocyklech, bez nějakých zvláštních bezpečnostních zařízení včetne ABS. Zajímalo by mě chování ABS při brždění v přímém směru a jeho porovnání s klasikou . A nyní se dostávám k otázce, které mě zajímá nejvíce, a díky které bych si pořídil moto s abs a to brždění v zatáčce. U automobylu jsou kola střídavě blokována a odblokovávána (nevím jak to funguje u moto). Tudíž když budu projíždět zatáčku v nějakém přiměřeném(ne extrémním náklonu, kde stačí malé přibrždění) a "zadupnu" naplno přední páčku, popere se s tím abs, a nebo motocykl položím i s protiblokovacím systémem ?

Děkuji za věcné odpovědí a ješte jednou se omlouvám, nikdy jsem se s touto problematikou nesetkal a zajímají mě konkrétní zkušenosti.

Hodně km, bez přebržděných předních kol Dzgofmann

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:24 | Nahoru | #1

assassin píše: Netrval bych na tom aby ho motorka mela, ale kdyz tam bude asi jen dobre... Zvlast na nakym cestovnejsim stroji kde se pocita ze pojedes dal, unavenej v desti....

Ja treba jezdim jen kolem komina, svizne a kdyz je sucho... Pro me je asi k nicemu...



Jojo,hodně záleží na využití motorky
Při delších cestách se taky můžeš setkat s tím, že dojedeš na zvlněnej povrch (nejčastěji před křižovatkou) a ABS bude spíš na škodu Vlastní zkušenost z Černé Hory na loňské motodovolené tzn.tam, kde to neznáš. Když pojedeš každej den po práci stejnou trasu a nikdy jinak, tak ABS nepotřebuješ

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak vlastně funguje ABS u motocyklů ?

20.7.2012 v 22:34 | Nahoru | #2

Čičin píše: Jojo,hodně záleží na využití motorky
Při delších cestách se taky můžeš setkat s tím, že dojedeš na zvlněnej povrch (nejčastěji před křižovatkou) a ABS bude spíš na škodu Vlastní zkušenost z Černé Hory na loňské motodovolené tzn.tam, kde to neznáš. Když pojedeš každej den po práci stejnou trasu a nikdy jinak, tak ABS nepotřebuješ



takže je to tak-jsem si to myslel,ale nechtěl jsem to tady tahat.u auta taky-přeletíš větší nerovnosti kolo se odlepí od země,blokne se a abs ho povolí-a než začne zase naplno brzdit,tak setinky vteřiny a metry letí....a pokud je takových nerovnosti víc za sebou,tak abs blbne jak na ledě a brzdy nebrzdí...

u auta jsem měl takhle jednou hodně horkou chvilku,na motorce to musí být o to horší..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist