globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nastavení cyclotachometru na motorce
 
17.7.2012 v 13:55
Zdravím, mam dotaz odešel mi origio tachometrtak jsem koupil na kolo a potřeboval bych nastavit hodnotu kterou zadám do tachometru. mam tam 17palcu kola je to supermoto Husqvarna. dííík za pomoc.

nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 13:57 | Nahoru | #1
to si k tomu nedostal navod?
ja si pred mesicem taky koupil cyklocomputer a byl k tomu navod jak se to nastavuje

1 reakcí na tento příspěvek nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 13:59 | Nahoru | #2
Předpokládám že potřebuješ obvod kola a ten je nejlepší si oměřit - na rovný ploše si najedeš ventilkem na zem, sedneš na motorku a odstrkáš se tak aby kolo udělalo jednu otáčku a ventilek byl opět na zemi. Oměříš - a máš to. Pokud to chceš přesnějc, udělej těch otáček 5 nebo 10 a vzdálenost tím číslem vyděl - odbouráš tím část nepřesností.
Čau, Tom

(reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 14:08 | Nahoru | #3

TomElefant750 píše: Předpokládám že potřebuješ obvod kola a ten je nejlepší si oměřit - na rovný ploše si najedeš ventilkem na zem, sedneš na motorku a odstrkáš se tak aby kolo udělalo jednu otáčku a ventilek byl opět na zemi. Oměříš - a máš to. Pokud to chceš přesnějc, udělej těch otáček 5 nebo 10 a vzdálenost tím číslem vyděl - odbouráš tím část nepřesností.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 14:22 | Nahoru | #4
TomElefant750> Neni jednodušší si změřit průměr od kraji ke kraji pneu a potom použít naprosto vynikající vzoreček pi*d (3.14*průměr)

E: Případně poloměr a potom 2*pi*r

Naposledy editováno 17.07.2012 14:23:14

nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 14:33 | Nahoru | #5
špagátová metoda je taky docela přesná. Už rok mi funguje a ukazuje cyklo tacháč přesněj jak auto Do tacháče zadáváš obvod kola.

1 reakcí na tento příspěvek nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 14:37 | Nahoru | #6
Při tom popojíždění je třeba uhlídat přímočarost, jinak se dá vnést dost velká chyba. Měření omotaným špagátem nebo vlascem je přesnější, pokud jde tento přesně po obvodu kola. Ovšem musíš mít možnost zvednout kolo do vzduchu.

(reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 14:47 | Nahoru | #7
J.M.K.> já spíš řešil jak navést spagát tak, aby nezajel mezi kostky na drapáku. Nakonec jsem kolo prostě změřil širokým svinovacím metrem a pro objektivnost odečetl pár milimetrů. Nicméně tachometr ukazuje správně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 14:49 | Nahoru | #8

S.M-A-RT píše: TomElefant750> Neni jednodušší si změřit průměr od kraji ke kraji pneu a potom použít naprosto vynikající vzoreček pi*d (3.14*průměr)

E: Případně poloměr a potom 2*pi*r


takhle presne to bylo i v tom navodu
zmerit vysku kola snad zvladne kazdy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 15:04 | Nahoru | #9
WHTRDR> To je dost nepresne. Lepsi je udelat caru na pneu, kde se dotyka zeme, popojet, az se zase dotkne a zmerit vzdalenost. Nebo omotat krejcovskym metrem..

nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 15:09 | Nahoru | #10
Nejlepší bude si sehnat nový tachometr

1 reakcí na tento příspěvek nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 15:14 | Nahoru | #11
Hlavne ze sis nekoupil bezdratovej jako ja Zmeril jsem kolo, nastavil ho, pridelal na riditka a kdyz jsem nastartoval razem jsem jel asi 99.99 kmh

(reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 15:26 | Nahoru | #12

E-Ryc píše: WHTRDR> To je dost nepresne. Lepsi je udelat caru na pneu, kde se dotyka zeme, popojet, az se zase dotkne a zmerit vzdalenost. Nebo omotat krejcovskym metrem..


je to mozny ja jsem pri instalaci urval drat od snimace takze zatim nevim jak moc je to presny

(reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 15:52 | Nahoru | #13
gugo> Tak musel být nějaký méně kvalitní kus s nižší odolností proti rušení, nebo jsi neměl pořádně odrušené zapalování. Před léty jsem do F128 namontoval digitální teploměr s venkovním čidlem a dvojitými hodinami a varováním před námrazou a když jsem namontoval (v zájmu dobové originality) neodrušené svíčky, teploměr neustále pískal a restartoval se. Po montáži odrušených svíček (rozdělovač, palec a VN kabely původní) už pracoval dobře.

WHTRDR> Snínač je impulsní (většinou jakýčkový kontakt), takže znovupřipojení kabeláže po utržení nemá na přesnost vliv.

2 reakcí na tento příspěvek nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 18:39 | Nahoru | #14
E-Ryc: Co je na tom proboha nepřesný? To neumíte změřit kolo od pláště k plášti? Stejně každej tachometr má svojí odchylku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 19:32 | Nahoru | #15
S.M-A-RT> Digitální tachometr má odchylku jen pokud nedostane přesná data - samozřejmě vzato absolutně nemůže úplně přesná data dostat nikdy, ale dá se dospět k zanedbatelné odchylce - řekněme kolem 1%.
A kolo od pláště k plášti sice změříš, ale v praxi většinou s menší přesností než například dráhu vzniklou deseti otáčkami kola, nemluvě o drobných změnách průměru kola při zatížení.
Čau, Tom

(reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 19:55 | Nahoru | #16
S.M-A-RT> Uz jenom to, ze namerenou chybu nasobis 3.14... Navic nahore zavazi blatnik, ve stredu osa, oblost pneu taky neprida, musis hlidat kolmost motorky, proste je tam o dost vic veci, co muzou zavlect chybu. Ale nerikam, ze to nejde ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 20:20 | Nahoru | #17

TomElefant750 píše: S.M-A-RT>
... s menší přesností než například dráhu vzniklou deseti otáčkami kola, nemluvě o drobných změnách průměru kola při zatížení.
Čau, Tom



tak zrovna zatížení pneu nemá na otáčky vůbec žádný vliv

můžeme se bavit o vlivu opotřebení/sjetí pneu, kdy dochází ke zmenšení obvodu. Při zatížení se jen pneu deformuje, ale její obvod je stále stejný

1 reakcí na tento příspěvek nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 20:33 | Nahoru | #18
Tak zatížení pneu má určitě vliv a co teprve když pak začnete motorku v zatáčkách klopit a jezdit po krajích pneu, kde je obvod ještě menší

(reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 20:49 | Nahoru | #19

kolos píše: Tak zatížení pneu má určitě vliv a co teprve když pak začnete motorku v zatáčkách klopit a jezdit po krajích pneu, kde je obvod ještě menší


tak pokud se nepletu tak v zatacce je to jedno, bo jde o uhlovou rychlost, nejak nechapu co to ma spolecnyho s nastavenim obvodu? asi neni blbej aby to meril na kruhaci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce

17.7.2012 v 20:53 | Nahoru | #20
Begy> "Při zatížení se jen pneu deformuje, ale její obvod je stále stejný" - nesmysl, guma se ti při zatížení ve styku s podkladem "rozvalí" víc do šířky, tím se v části obvodu zmenší průměr kola a při zmenčení průměru se zmenší co, Kefalín? - ano, obvod.
Uznávám že u nafouklýho kola na silniční motorce to bude prakticky zanedbatelný, ale třeba u endura foukanýho na 1 atm do lesa a na špuntech to bude znát dost.
Čau, Tom

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce

19.7.2012 v 05:20 | Nahoru | #21
TomElefant750> "při zmenčení průměru se zmenší co, Kefalín? - ano, obvod" - ne, při podhuštění pneu se kolo dotýká čím dál větší plochou. Ovšem jeho obvod je konstantní.

(reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce

19.7.2012 v 05:55 | Nahoru | #22
JohnnyS08: Chceš říct, že když vypustíš pneu a pojedeš po ráfku, bude mít kolo stejný obvod, jako se správně nahuštěnou gumou?

(reakce na) nastavení cyclotachometru na motorce

19.7.2012 v 06:21 | Nahoru | #23
JohnnyS08> Jeho fyzicky obvod samozrejme stejny zustane (do urcite miry, vzhledem k pruznosti gumy). Ale ten "virtualni" (vzdalenost ujeta behem jednoho otoceni kola) uz ne.

nastavení cyclotachometru na motorce

19.7.2012 v 07:03 | Nahoru | #24
Jak jsem to udělal já ? ...
- změřil obvod kola na rovné cestě a zadal do cyclocomputeru
- jel jsem se projet a zajímala mě ujetá vzdálenost > rozdíl mezi CycloComputerem a budíkama
- spočítal si rozdíl a upravil hodnotu obvodu kola na cyclocomputeru

Jinak se to dá ještě porovnat s rychlostí v navigací, kterou si dáš na motorku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist