globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pro kratce projizdce nenaskoci
Ahoj vsem, po vycisteni direk v nadrzi, aby otekala voda jsem se byl projet tak na deset minut. Prijedu, vypnu motor, skocim si pro batoh, ze se jeste projedu. Otocim klickem, stisknu starter a masina 2x zaskuhra, spis ani nema silu nastartovat. Ale jako vubec nechytne, proste jenom zaskuci a pri opetovnem stisknuti zadna snaha naskocit a uz jenom cvaka rele. Projel jsem nekolik zpomalovacich prahu, tak se mozna neco uvolnilo? Nemam tuseni, kde je chyba. Dekuji za pripadne rady.

Pro kratce projizdce nenaskoci

Skvělá odpověď, děkuji! 13.7.2012 v 17:22 | Nahoru | #1
To vypadá na baterku. Změř na ní napětí naprázdno a napětí po zapnutí starteru. Mohly by to být i uvolněné, či zoxidované svorky baterky, tak zkontroluj i tohle.

Baterka klidně mohla lehnout na těch retardérech, nebo vlicem podobných otřesů . Přesně tak mi před pár dny odešla 5 let stará baterka v autě. Ujel jsem cca 160km, zaparkoval, po chvíli normálně nastaroval, přejel dalších 20km, vypnul a když jsem cca po hodině chtěl odjet, byla baterka mrtvá - utáhla sotva 5W žárovku, vysoký vnitřní odpor. Natočil jsem přes kabely baterkou z multikáry (naštěstí jsem zrovna stál v areálu jedné autodílny) a s tím, že mi to nesmí nikde zhasnout, jsem dojel do nejbližšího místa, kde jsem sehnal baterku novou.
Přitom tu původní jsem cca týden předtím zkoušel zátěžovým voltmetrem (měří napětí při zátěžovém proudu 100A) a byla jako víno.

Takže měř napětí přímo na vývodech baterky a uvidíš, jak na tom je. Můžeš ji zkusit nabít, ale nedá se vyloučit, že se v ní vlivem otřesů něco přerušilo, nebo uvolnilo, tak jako v mém případě.

Pro kratce projizdce nenaskoci

13.7.2012 v 17:30 | Nahoru | #2
Zmeril jsem ji a mela 12v. Mam ji cca 4 mesice a elektrika v pohode funguje, ale pri stisku starteru jenom 2x zaskuci a konec (vubec netoci), jakoby to nemelo najednou silu. Jeste bych podotknul, ze kdyz jsem vracel zadni plast, tak jeden dratek se utrhnul a blinkr cvakal jako divej. Takze jsem oloupal izolaci a pripevnil zpet. Tak jestli tohle nepomohlo ke smrti baterky - nejsem zase tak zdatnej v elektrice. A tech retardu jsem projel v ulici celkem dost.

Naposledy editováno 13.07.2012 17:46:43

1 reakcí na tento příspěvek Pro kratce projizdce nenaskoci

13.7.2012 v 17:55 | Nahoru | #3
Utržený drát od blinkru (pokud to dobře chápu) baterku nezabije, blinkry by přece neměly být napájené při vypnutém přepínači, natož vypnuté spínačce. A kdyby se někde dotknul kostry, udělá zkrat a vypálí pojistku.

Pozor, neměřil jsi náhodou baterku jen při vypnuté motorce, tzn. voltmetrem naprázdno? Tím bohužel nezjistíš nic o tom, zda dokáže dát proud potřebný pro startér. To bys právě zjistil zátěžovým voltmerem, jako je třeba tento . Jestli napětí po zapnutí zátěžového odporu silně klesne, je baterka mrtvá.

Předpokládám, že zátěžák po ruce namáš, tak vem voltmetr, jako předtím, napoj jej na svorky baterky a zapni starter. Podle toho, jaké napětí na nich bude po dobu zapnutí starteru (a tedy plného zatížení baterky), poznáš, zda je v háji přímo baterka, nebo je nějaký přechodový odpor v kabeláži těsně za baterkou.

(reakce na) Pro kratce projizdce nenaskoci

13.7.2012 v 18:04 | Nahoru | #4

J.M.K. píše: Jestli napětí po zapnutí zátěžového odporu silně klesne, je baterka mrtvá.



Mam merak, baterka ukazuje 12v bez zateze. Pri pokusu o start rucicka prudce klesne na nulu nebo temer k nule. Takze baterka je uplne v pytli a nabiti nepomuze, ze?

Edit: pri otoceni klickem kontrolky sviti, svetla taky (uplne v pohode)....akorat baterka nema silu nastartovat? Nebo se tvari, ze je v poradku a pritom neni (je stara 4 mesice).

Nebo odesel regulator napeti?

Naposledy editováno 13.07.2012 19:03:56

Pro kratce projizdce nenaskoci

13.7.2012 v 20:16 | Nahoru | #5
To, co popisuješ přesně odpovídá tomu, že baterka má zvýšený vnitřní odpor, takže kontrolky, světla a řídicí jednotku ještě utáhne, ale starter už ne.

Můžeš zkusit baterku nabít, ale jestli odešla tak náhle, tak bych tomu moc nevěřil a spíš bych to tipoval na podobný případ, co jsem popsal v prvním příspěvku. Sice se mi povedlo oživit jednu baterku do auta, druhou do motorky, když byly obě zcela mrtvé, ale v prvním případě šlo o úplné vybití po nechtěném zapnutí světel a v druhém případě o samovybití po 1.5 roční odstávce.

Jestli ale v Tvém případě motorka normálně nastartovala, deset minut jela a už pár minut po zhasnutí byla baterka mrtvá, tak to spíš ukazuje na nějakou mechanickou poruchu uvnitř, jako se to stalo mně s autem (viz první příspěvek). Ale i kdyby se baterka vzpamatovala, už jí nevěř a pořiď novou.

Regulátorem by to být nemělo. Sice se v něm může udělat zkrat, který by baterku vybil, ale v tom případě by musela prasknout pojistka mezi baterkou a reglerem (pokud ji tam máš, bývá 30A).

Pro kratce projizdce nenaskoci

13.7.2012 v 20:23 | Nahoru | #6
Ja uz ji nabijim, tak uvidim. Je to motobatt a ma byt odolna proti otresum. Motorka pri startovani nedava ten klasicky zvuk, pouze ma snahu tak vterinu, pak znova a to je vse. Nevim, jak to popsat, ale to jakoby slabej zvuk...

Pro kratce projizdce nenaskoci

Skvělá odpověď, děkuji! 13.7.2012 v 20:30 | Nahoru | #7
Nemusíš to víc popisovat, ten pokles napětí při startu je jednoznačný. Uvidíš, až baterku nabiješ (měla by dosáhnout napětí cca 16V, "vařit" začíná při 14,4V). Pak zkus start znovu a jestli nebude startovat v pohodě (nebo při nabíjení nedosáhne napětí vyššího než cca 15V), je na vyhození.

Pro kratce projizdce nenaskoci

13.7.2012 v 20:44 | Nahoru | #8
Diky za rady. Premyslel jsem nad baterkou (nebyl jsem si jist, tak jsem se tady zeptal), ale kdyz je stara 4 mesice, tak se mi to nezdalo, ze by umrela tak brzo.

Pro kratce projizdce nenaskoci

13.7.2012 v 21:09 | Nahoru | #9
Baterky jsou zrádné a nevyzpytatelné. Mně ta v autě takto najednou klekla po pěti letech a to jsem jitýden předtím měřil a byla v pořádku. Ve svém veteránu (F128) mám baterku TAB přes 10 let a i přes "smrt" po zapomenutí světel se vzpamatovala a slouží dodnes. A původní baterka (Bosch senza manutenzione) tam musela být snad 25let, co jsem to počítal. Pak tam přišla AKUMA a ta šla po 4 letech do kytek. Na druhou stranu jsem viděl baterky se zkratovanými články týden po koupi. Takže stáří 4 měsíce neznamená, že klekout nemůže.

Pro kratce projizdce nenaskoci

13.7.2012 v 21:23 | Nahoru | #10
Jestli to dobre chapu, tak pri jakemkoliv startovani (i pri ne plne nabite baterii) by mel merak ukazat kolik to dava? Ja alespon doufam, ze je to baterkou.

Pro kratce projizdce nenaskoci

Skvělá odpověď, děkuji! 13.7.2012 v 22:02 | Nahoru | #11
Pokud při zapnutí starteru klesne napětí baterky pod 10V (už pokles pod 11.2V je špatně), je baterka vybitá nebo vadná. Proto říkám, ať po nabití zkoušku zopakuješ a jestli po zapnutí starteru (kor pár minut po odpojení nabíječky) napětí klesne pod 10V, je baterka odepsaná.
Pokud navíč měříš analogovým (ručkovým) volmetrem, je to jedině dobře, dokáže dobře vystihnout rychlé změny napětí (u digitálního ze skákajících čísel nepoznáš nic).

Pro kratce projizdce nenaskoci

14.7.2012 v 16:09 | Nahoru | #12
Merim analogovym volmetrem, jinak baterku jsem nabil a zase to chyta jako predtim. Takze jsem Ti vdecny za dobre rady. Jeste jednou diky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
rozdíl svody Daytona / Speed 955 Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955, Triumph D... kokoška. 4 30.10.2023 v 22:14 kokoška.
Názor na Triumph Daytona T595 Triumph Daytona T595i ozak1968 3 25.7.2019 v 22:30 ozak1968
triumph Daytona T595 [1, 2] Triumph Daytona T595i Pedroza 52 18.11.2016 v 09:16 AxemanX
Daytona 595 Triumph Daytona T595i kettenkrad 2 2.9.2015 v 12:53 kettenkrad
Quiz :) Triumph Daytona T595i thor83 13 4.3.2014 v 19:17 thor83


TOPlist