Baterka klidně mohla lehnout na těch retardérech, nebo vlicem podobných otřesů . Přesně tak mi před pár dny odešla 5 let stará baterka v autě. Ujel jsem cca 160km, zaparkoval, po chvíli normálně nastaroval, přejel dalších 20km, vypnul a když jsem cca po hodině chtěl odjet, byla baterka mrtvá - utáhla sotva 5W žárovku, vysoký vnitřní odpor. Natočil jsem přes kabely baterkou z multikáry (naštěstí jsem zrovna stál v areálu jedné autodílny) a s tím, že mi to nesmí nikde zhasnout, jsem dojel do nejbližšího místa, kde jsem sehnal baterku novou.
Přitom tu původní jsem cca týden předtím zkoušel zátěžovým voltmetrem (měří napětí při zátěžovém proudu 100A) a byla jako víno.
Takže měř napětí přímo na vývodech baterky a uvidíš, jak na tom je. Můžeš ji zkusit nabít, ale nedá se vyloučit, že se v ní vlivem otřesů něco přerušilo, nebo uvolnilo, tak jako v mém případě.
Naposledy editováno 13.07.2012 17:46:43
1 reakcí na tento příspěvek Pro kratce projizdce nenaskoci
Pozor, neměřil jsi náhodou baterku jen při vypnuté motorce, tzn. voltmetrem naprázdno? Tím bohužel nezjistíš nic o tom, zda dokáže dát proud potřebný pro startér. To bys právě zjistil zátěžovým voltmerem, jako je třeba tento . Jestli napětí po zapnutí zátěžového odporu silně klesne, je baterka mrtvá.
Předpokládám, že zátěžák po ruce namáš, tak vem voltmetr, jako předtím, napoj jej na svorky baterky a zapni starter. Podle toho, jaké napětí na nich bude po dobu zapnutí starteru (a tedy plného zatížení baterky), poznáš, zda je v háji přímo baterka, nebo je nějaký přechodový odpor v kabeláži těsně za baterkou.
J.M.K. píše: Jestli napětí po zapnutí zátěžového odporu silně klesne, je baterka mrtvá.
Mam merak, baterka ukazuje 12v bez zateze. Pri pokusu o start rucicka prudce klesne na nulu nebo temer k nule. Takze baterka je uplne v pytli a nabiti nepomuze, ze?
Edit: pri otoceni klickem kontrolky sviti, svetla taky (uplne v pohode)....akorat baterka nema silu nastartovat? Nebo se tvari, ze je v poradku a pritom neni (je stara 4 mesice).
Nebo odesel regulator napeti?
Naposledy editováno 13.07.2012 19:03:56
Můžeš zkusit baterku nabít, ale jestli odešla tak náhle, tak bych tomu moc nevěřil a spíš bych to tipoval na podobný případ, co jsem popsal v prvním příspěvku. Sice se mi povedlo oživit jednu baterku do auta, druhou do motorky, když byly obě zcela mrtvé, ale v prvním případě šlo o úplné vybití po nechtěném zapnutí světel a v druhém případě o samovybití po 1.5 roční odstávce.
Jestli ale v Tvém případě motorka normálně nastartovala, deset minut jela a už pár minut po zhasnutí byla baterka mrtvá, tak to spíš ukazuje na nějakou mechanickou poruchu uvnitř, jako se to stalo mně s autem (viz první příspěvek). Ale i kdyby se baterka vzpamatovala, už jí nevěř a pořiď novou.
Regulátorem by to být nemělo. Sice se v něm může udělat zkrat, který by baterku vybil, ale v tom případě by musela prasknout pojistka mezi baterkou a reglerem (pokud ji tam máš, bývá 30A).
Pokud navíč měříš analogovým (ručkovým) volmetrem, je to jedině dobře, dokáže dobře vystihnout rychlé změny napětí (u digitálního ze skákajících čísel nepoznáš nic).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
rozdíl svody Daytona / Speed 955 Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955, Triumph D... | kokoška. | 4 | 30.10.2023 v 22:14 kokoška. |
Názor na Triumph Daytona T595 Triumph Daytona T595i | ozak1968 | 3 | 25.7.2019 v 22:30 ozak1968 |
triumph Daytona T595 [1, 2] Triumph Daytona T595i | Pedroza | 52 | 18.11.2016 v 09:16 AxemanX |
Daytona 595 Triumph Daytona T595i | kettenkrad | 2 | 2.9.2015 v 12:53 kettenkrad |
Quiz :) Triumph Daytona T595i | thor83 | 13 | 4.3.2014 v 19:17 thor83 |