bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: záměna motoru
5.7.2012 v 11:52
Zdravím všechny. Měl bych takovej dotaz. Je to jen otázka zvědavosti. Technickou a jiné věci neřeším jen mě zajimá jestli by to šlo.Chtěl bych zkusit do mé Rieju RS2 125 dát motor z Honda XL 125 Varadero což je dvouválec. Myslíte že by to šlo ? A co by bylo vše potřeba udělat ? Zvládla by to ta motorka ? Samozřejmě pokud by se vlezl motor do rámu,tak jestli by to šlo udělat .. nejmenovaní lidi mi tvrdí že by to tu motorku roztrhlo a podobné věci .. nejde o to že chcu dělat kraviny,jen se chci naučit z jedné stránky kutilství což se může kdykoliv hodit. Děkuju všem! A prosil bych jen rozumné odpovědi

záměna motoru

5.7.2012 v 12:10 | Nahoru | #1
Nedoporučuji

záměna motoru

5.7.2012 v 12:47 | Nahoru | #2
Pokud tě zajímá po stránce namáhání,je dobré zjistit výkon stávajícího motoru a toho který tam chceš dát.Pokud vím,tak malé Varadero disponuje nějakými 15 koňmi,což na trhání rámu rozhodně není
Po praktické stránce rozhoduje,jestli by se ten motor vlezl do rámu a jak je řešeno jeho uchycení versus úchyty na rámu,jaká je orientace sekundárního převodu...Pak už je to otázka větších či menších úprav...

záměna motoru

5.7.2012 v 13:11 | Nahoru | #3
Dej tam 1valec z CBR YZF , 2valec tam nenacpec je rozmerove jinak a uchyty by ti vubec nesedeli

záměna motoru

5.7.2012 v 13:17 | Nahoru | #4
Pokud chceš něco dělat,tak aby to mělo smysl. Takže když už takovou čínu,tak 2T motor. Měnit línej 1V za línej 2V mě přijde úplně mimo ... Každopádně tak jako tak je to píčovina. Něco jinýho je,kdyby si stavěl třeba supermono a měl doma jednobuch 600 cm3 a třeba rám z mita. Taková stavba by za to stála,ale takhle Kutilství v sobě třeba objevíš,ale bude tě to stát nějaký peníze,pak ti to nikde neprojde technickou a žadnou přidanou hodnotu krom toho,že se ti to povedlo ti to nepřinese ...

Naposledy editováno 05.07.2012 13:18:08

záměna motoru

5.7.2012 v 14:11 | Nahoru | #5
Boze...

Tak predne, dost pochybuju, ze by se do toho ramu motor z malyho Varadera vesel. Bohuzel moc nevim, jak ta Rieju vypada (na tvych profilovkach neni poradna fotka z boku), ale myslim si, ze ten zadni valec by kolidoval s ramem. Uvedom si, ze ten motor tam nemuzes napolohovat libovolne - je treba, aby byl zachovan jeho skon kolem osy klikove hridele kvuli mazani a take priblizne stejna vzdalenost os pastorku a kyvne vidlice.

Pokud uz se tam ten motor vejde, bude nutny pro nej navarit novy uchyty. Nevim, jak to umis se svareckou, ale tohle asi neni prace, na ktere je vhodne se s ni ucit. Navic i kdyz je udelas sebepodobnejsi originalu, je tam vzdy riziko vibraci (jina tuhost uchytu, drobne tvarove prolisy co neokopirujes atd).

Dalsi problem by moh byt se sanim a airboxem - skoro urcite by se muselo vzit to z Varana - opet problem, jak chytit do jineho ramu. Problem sani je v tom, ze je obvykle z tvarove slozitych plastovych dilu ktere jdou jen velice obtizne jakkoliv upravovat.

Pak je tu chladic, jestli by stacil ten co tam mas na 2 valce a vetsi objem kapaliny Varana, tototazka, skoro bych se bal, ze pri dlouhym plnym zatizeni by to nemuselo odvod vseho tepla zvladnout...

To, ze bys pak musel jeste doladit drzaky vyfuku a zprevodovani sekundaru je ve svetle vyse zmineneho jen drobnost.

Pokud se chces naucit hrabat se v motorkach, tak doporucuju na zacatek zkusit dat pekne do kupy nejakeho pionyra nebo simala, mozna starsi 125 2t pokud na ni mas penize. Asi to nezni na prvni pohled tak atraktivne, ale zaklady se na tom naucis. Navic Pionyra v peknym stavu abys dneska pohledal a bude to jen horsi, tak mozna vytvoris i neco s historickou hodnotou

Naposledy editováno 05.07.2012 14:14:38

záměna motoru

5.7.2012 v 14:30 | Nahoru | #6
možná by tam šel líp dát nějakej motor z 2t, aprilia rs, cagiva mito, honda nsr. Ale i tak je to blbost

záměna motoru

5.7.2012 v 14:41 | Nahoru | #7
Ted este koukam na net a sem zmatenej - je to Rijeu vzuchac nebo vodnik? A ma ten ram je asi ocel, co?

1 reakcí na tento příspěvek záměna motoru

5.7.2012 v 21:44 | Nahoru | #8
No jen tak pro zajímavost,Rieju není čína je to španěl a motor to má z Yamahy (YBR,XT ) ... chápu že je to píčovina...už fakt by bylo lepší třeba to YZF sehnat ten motor...ale jen mě tak napadlo že kdyby náhodou se to tam dostalo a dokázalo se to tam dát..tak s tou muší váhou by ten dvouvál zamával lépe než ten jednoválec.Když Varan upaluje normál s váhou nad 150 kg a ta moje má 109 kg. Asi mě to napadlo protože mi moc svítí na hlavu .A Rieju je Vzducháč ...jako já si na motor stěžovat nemůžu, má to motor jen s 10 koníkama,ale jak jsem zjistil,tak mi to jede líp než pár YZF 125 .Ono to bude asi aji z důvodu,že Rieju je hodně dobrá značka na maloobjemové stroje a samé kvalitní komponenty..kdežto Yamaha se zabívá všemi objemy,ale Rieju má jen 50 a 125 (je tam i 450 ale to je jen ,,úlet" ...ono tam dat ten dvouvál byla otázka spíše jen velké zvědavosti,co by to s tou motorkou udělalo no ,ale bylo by to asi zajímavé (kdyby to šlo)

1 reakcí na tento příspěvek záměna motoru

6.7.2012 v 02:27 | Nahoru | #9
Kdyby se to skutečně povedlo realizovat, tak bys byl překvapenej, že by to tak zajímavé nebylo, resp. rozdíl v dynamice by nebyl nijak propastný...mimochodem, napadlo tě, že určitá část z toho 40-ti kilovýho rozdílu bude právě na účet složitějšího motoru a vodního chlazení?

Zajímalo by mě, jaké konkrétní kvalitní komponenty (krom motoru ) , které ovlivní dynamiku motorky, máš na mysli - ty bych taky potřeboval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) záměna motoru

6.7.2012 v 07:17 | Nahoru | #10
FOPE> Pokud ti jde o výkony,tak ti patnáctikoňové Varadero nic extra nepředvedlo.Ale takový 2T z motokrosu,to by byla jiná.

(reakce na) záměna motoru

6.7.2012 v 20:48 | Nahoru | #11
JohnnyS08> Co se týče dynamiky tak to nevím no ,ale třeba mám podvozek Showa ,což si myslím že na dvácu je dobré

(reakce na) záměna motoru

6.7.2012 v 23:45 | Nahoru | #12

Anti píše: FOPE> Pokud ti jde o výkony,tak ti patnáctikoňové Varadero nic extra nepředvedlo.Ale takový 2T z motokrosu,to by byla jiná.


moje rec !!! nahulil bych tam motor z yz 250 nebo nejakyho crosovyho 450, navarit vyztuhu na ram a sepsat zavet ani si nechci predtavovat jak by to jelo a bylo by to lehci nez tam davat dvouval z varadera

2 reakcí na tento příspěvek záměna motoru

7.7.2012 v 08:49 | Nahoru | #13
no kdyby tam dal z yz 250 tak i kdyby to spřevodoval na rychlost, tak stejně bude každejch 100km dělat GO

(reakce na) záměna motoru

8.7.2012 v 00:03 | Nahoru | #14

kdyrja píše: no kdyby tam dal z yz 250 tak i kdyby to spřevodoval na rychlost, tak stejně bude každejch 100km dělat GO


hlavni je ze by to jelo jak erjednapicovoe

(reakce na) záměna motoru

8.7.2012 v 08:04 | Nahoru | #15

kdyrja píše: no kdyby tam dal z yz 250 tak i kdyby to spřevodoval na rychlost, tak stejně bude každejch 100km dělat GO


Můžeš to trochu rozvinout? Nějak jsem tvůj výrok nepochopil...

záměna motoru

8.7.2012 v 09:21 | Nahoru | #16
no kamarád má yz 125, dřív jezdil motocros. A povídá že max 12motohodin a GO. že už při nějakejch 8motohodinách je to znát. Ale jako je jasný že oni to tam furt točej co to jde ;)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rieju RS2 NKD 125 NEBO Rieju RS2 125 SergeyStokurew 4 19.1.2022 v 18:44 SergeyStokurew
Olejový filt Rieju RS2 125 Jiri90 1 11.1.2021 v 15:40 JwKS_Pavel
Nestartuje Rieju RS2 125 Rakam 4 2.1.2019 v 03:30 Rakam
digitální tachometr Rieju RS2 125 Rakam 0 9.8.2018 v 14:08 Rakam
sedlo spolujezdce Rieju RS2 125 Rakam 0 12.4.2018 v 17:31 Rakam


TOPlist