globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?
24.6.2012 v 20:37
Ahoj,

věřím, že sem chodí takoví odborníci, kteří mi s pomocí fotek mojí zadní gumy dokáží zhruba poradit, co bych mohl dělat na motorce líp.
Jedná se o Horneta, takže kromě předpětí zadního péra se nic štelovat nedá a jde mi o jízdu na okruhu.

Děkuji!
vsh

PS. Nejvíc mě zajímaj ty hladký kraje a pak to přejde ve slušnej "vzorek". Znamená to, že pozdě přidávám plyn?





Naposledy editováno 24.06.2012 20:44:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?

24.6.2012 v 22:56 | Nahoru | #1

vsh píše: Nevim, zkousim. Zatim mi s tim nikdo neporadil. Na okruh se nejaky doporuceny tlaky daj najit, na silnici to obvykle nekdo splachne tim, ze tam mam dat, co je v manualu, jenze tovarnich 2,5 + 2,9 je na hovno, motorka se na tom chova hodne blbe. Ony se ty gumy dost zahrejou aji na silnici, overeny manometrem.

Mas nejakou konkretni overenou radu?

¨

No já nevím, lidé se kterými jezdím včetně mě foukají na hodnoty z manuálu, a nevšiml jsem si, že by se motorka chovala hodně blbě, ani si nějak nedovedu představit, co to podle Tebe znamená, když se chová hodně blbě...
Ony ty hodnoty z manuálu nejsou jen tak pro srandu, proto Ti je asi většina doporučuje.

(reakce na) co vypovídá takhle ojetá guma o řidiči?

24.6.2012 v 23:14 | Nahoru | #2

mike.46 píše: ¨

No já nevím, lidé se kterými jezdím včetně mě foukají na hodnoty z manuálu, a nevšiml jsem si, že by se motorka chovala hodně blbě, ani si nějak nedovedu představit, co to podle Tebe znamená, když se chová hodně blbě...
Ony ty hodnoty z manuálu nejsou jen tak pro srandu, proto Ti je asi většina doporučuje.



ja na to mam tudle logiku - duvod snizovani tlaku na okruhu je primarne ten, ze se guma vic zahreje, takze se zvedne tlak a ucelem je, aby nebyla guma prefouknuta. A druhy efekt je, ze se vic roztahne a zvedne se velikost stycne plochy, ne?

Pricemz co se stycny plochy tyka, tu na silnici potrebuji taky. A co se tlaku tyka - tak na okruhu jsem zadek dostal z 2,0 za studena na 2,45 za tepla. Na silnici jsem zadek z 2,4 za studena dostal na 2,7 za tepla.
Takze mi prijde logicky, ze pokud se pri jizde na okruhu snizuje pri rychle tlak na zajisteni lepsich vlastnosti, tak snizim tlak na silnici pri rychle jizde take k zajisteni lepsich vlastnosti. Akorat ho nesnizim o tolik, protoze na silnici nezahreju tolik.

Me prijde jako totalni kravina na okruhu mit tlak 1,9 za studena a na silnici 2,9 za studena, protoze to nekdo napsal do manualu a tvarit se, jak je to super. Protoze teplota na okruhu vs. silnice ti neudela rozdil 1 ATM...

Zduraznuji, ze mluvim o svizne jizde! Kdyz nahodou jedu na vylet, davam dozadu 2,6.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist