globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vačková hřídel
7.6.2012 v 10:51
zdar, můžete mně vysvětlit, proč jsou vačky na 1 a 4 válci pootočeny o 180°? Stejně tak i na 2 a 3 válci. Měl jsem vždycky za to, že 1-4 a 2-3 válec chodí stejně. díky za info. : -)

Vačková hřídel

7.6.2012 v 11:03 | Nahoru | #1
Ano, první a čtvrtý píst jdou souběžně, stejně jako jdou souběžně druhý a třetí, jen jsou oproti zbylé dvojici posunuté o půl otáčky. Ovšem souběžné válce mají své cykly posunuté o otáčku, čili pálí střídavě během každé otáčky, nikoli současně najednou. Motor tak běží pravidělněji. Tím se dosáhne toho, že u takto řešeného čtyřválce se "pálí" během každé půlotáčky. Pokud by tomu bylo tak, jak si představuješ, tak by se motor choval jako dvouválec se 180° klikou.

Na této animaci je to jasně vidět:



Sice není zakreslená vačka a ventily, ale odpověď na svou otázku v ní najdeš.

1 reakcí na tento příspěvek Vačková hřídel

7.6.2012 v 13:53 | Nahoru | #2
Staci si precist jak funguje 4 doby motor 1 pracovni doba jsou 2 otacky klikoveho hridele a 4 zdvihy pistu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vačková hřídel

7.6.2012 v 15:33 | Nahoru | #3
Beny.> Ale houby... Čtyřtakt má jeden pracovní cyklus, který se skládá ze čtyř pracovních dob, přičemž každá se odehraje během jednoho zdvihu (půlotáčky kliky).

Ale to možná ještě neznáš pětitakt:

(reakce na) Vačková hřídel

7.6.2012 v 20:22 | Nahoru | #4
crazyyer>

to neřéééš
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Utazeni krku rizeni / hlavoveho slozeni Honda CBR 600RR JorgeRs 6 8.5.2024 v 13:01 petrvtr_new
35kw na A2 Honda CBR 600RR Honza259 7 8.12.2023 v 07:30 kokoška.
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... pajovka 101 14.6.2023 v 06:32 t_freedom
Vrzající boty a "šum" v helmě Honda CBR 600RR LuuKeW 20 9.5.2023 v 14:35 Metric
“Malý” A2 supersport vs 600cc Honda CBR 600RR, KTM RC 390 Risek55 26 30.4.2023 v 19:55 Gahan37


TOPlist