globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: VVolnoběh na 955i
1.6.2012 v 21:56
Ahoj! V poslední době se v mém okolí množí problémy kamarádů s vonoběžnými otáčkami na Tiger 955i. Motorka chcípá na křižovatkách atd... prostě nedrží volnoběh. Je to stříkačka takže nastavení je prováděno elektronicky za pomocí elektrického ventilu v airboxu a je to propojeno k vstřikování. V manuálu jsem si přečetl že se krokový motor volnoběhu má kontrolovat ale seřídit pouze v servisu atd... prostě nemáte s tím někdo zkušenost? Mě to zatím muj Tiger nedělá ale co kdyby ....takže dík za každou informaci. Ps: nastavení klasicky šroubem na dorazu plynu u této motorky opravdu není... pro ty co by si mohli myslet že jsem ho přehlédl....

VVolnoběh na 955i

1.6.2012 v 22:20 | Nahoru | #1
Nevim jestli tam máš třeba ještě jinej štelovací šroubek. Já ho na Stromu mám vlevo pod nádrží někde mezi válci, je to na křížovej šroubovák a šteluju s tím otáčky volnoběhu (asi to kroutí s klapkama volnoběhu v sání, nevím), tak mrkni jestli tam taky něco takovýho nemáš..

1 reakcí na tento příspěvek VVolnoběh na 955i

2.6.2012 v 07:54 | Nahoru | #2
na triumphtorque.com sem kdysi videl, ze se to ladi na klapkach .... Na kazde klapce a jejim tahle je sroubek s pruzinkou....

(reakce na) VVolnoběh na 955i

2.6.2012 v 17:34 | Nahoru | #3
MaraVFR> No je to problem, někdy se musí měnit právě ten krokovej motorek, ono přes diagnostiku se nastavuje jeho výchozí poloha, už si to přesně nepamatuju, ale prováděl se tam reset. Zhodit airbox, zkontrolovat hadice a rozebrat samotnej ventil, vyčistit, a trochu ho promazat třeba teflonem.
Ten systém funguje tak, že klapky mohou být na dorazech a úplně zavřené, přičemž si to přisává vzduch přes bypasy, které jsou napojeny na tenhle ventil, pokud je ventil pokaženej, přidřenej, ucpanej, nebo jinak poškozenej, na volnoběh se tam nedostává vzduch a problém je na světě.
Šroubky tam jsou, ale na synchronizaci klapek, ne na nastavení volnoběhu. I když myslím že tam nějaký centrální doraz byl, no už si to nepamatuju.
Stáhni manuál a počti si.
Někde tady je vlákno s free diagnostickým softwarem, kábl stojí necelý 400,- tak to můžeš udělat sám, nebo dojet do servisu.

VVolnoběh na 955i

2.6.2012 v 21:44 | Nahoru | #4
synchronizace klapek vyřeší tvůj problém

1 reakcí na tento příspěvek VVolnoběh na 955i

3.6.2012 v 20:05 | Nahoru | #5
Ahoj Klucí!! Dík za info. Dnes jsem se tim zabýval a nejblíže je asi příspěvek od MVMOTO! Díky ale všem. U Triumpha to opravdu není řešeno šroubkem. Je tam jen dorazový červík totálně nepřístupný nářžadím který zajištuje nulovou pozici. Vše je řešeno krokovým motorkem který ovládá ty bypasy ... Software mám a kabel také ale teprve se stím učím zacházet. Také se trochu bojím abych omylem nenastavil nějaký nesmysl atd... No dnes jsem s tím dělal a nějaké změny v nastavení jsem provedl...uvidíme. Kdyby někdo znal ten software jmenuje se ECU tak budu rád za každou radu. Návod k tomu nemám a seznam parametrů také ne. Tak díky ještě jednou všem přispěvatelům! Martin Tigerma

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VVolnoběh na 955i

3.6.2012 v 21:20 | Nahoru | #6
MartyBar> Manuál heerheer"> http://www.manualed...umph.html]heer[/url]

Origo diagnostiku ovládám, tohle free ne, koupil jsem to jenom kvůli tomu, že známej má bonnieho a bude potřebovat pár blbostí.

Kdybys chtěl něco řešit klidně se zeptej, celkem mě to zajímá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) VVolnoběh na 955i

3.6.2012 v 21:25 | Nahoru | #7
mvmoto> Jak jsem psal tak se nejedná o mojí motorku. Triumphy mě ale zajímají už dlouho a chtěl bych tomu přijít na kloub. Manuál mám stažený tady z Motorkářů ale ta Anglina....ta mě zpomaluje Tady na tom free sw. je také nějaký reset toho krokového motorku, to jsem udělal a také jsem ho promáznul WDčkem...vičistil jsem také vzducháč a vyměnil palivový filtr v nádrži. Také byla vypadlá hadička od regulátoru tlaku benzinu ale nasazení zpět žádnou změnu neudělalo. Nojo vstřikování.... sbírám zkušenosti kde se dá tak díky!!

(reakce na) VVolnoběh na 955i

3.6.2012 v 21:44 | Nahoru | #8
MartyBar>
Ta hadička na podtlakový regulátor tam skoro nic neovlivní a pozdější modely už ji ano neměly. Hlavně, aby si to přes ní nenasávalo falešnej vzduch. Pokud to blbne, tak ještě zkontroluj trysky, vymontuj celou lištu i s vstřikovačema, napoj na nádrž, zapoj čerpadlo a nech to natlakovat a detailně sleduj tak 15 minut trysky, nesmí se ani orosit, natož kapat, pokud netěsní i trochu, tak při podtlaku, jaký je v sání nebude těsnit vůbec a s motorem se nedomluvíš.
To WD, no nevím moc to sním nepřehánět, stačí jen potřít ten ventil, ne celé prošplíchat.
Jestli chceš něco přelouskat, napiš co.
Pak další věc je nastavení potenciometru TPS, ale to už bych vyloženě vařil z vody, neviděl jsem Triumpha 2 roky.

1 reakcí na tento příspěvek VVolnoběh na 955i

3.6.2012 v 21:59 | Nahoru | #9
TPS je poloha škrtící klapky?? V tom sw se zobrazuje jako ukazatel 0-100%. Pak je tam ještě ukazatel...ted přesně nevím označení ale je to budík s nulou uprostřed a ukazuje buď do cca 30plus nebo 30minus. To má něco společného se vstřikama?? Nemám ted po ruce notebook kde ten program mám ale tak nějak ten budík je cejchován... Ještě až bude chvilka tak zkusím vyluštit z manuálu správné nastavovací hodnoty a tolerance. Pomocí toho sw se dá pár věcí přenastavit , kontrolovat resetovat atd....

(reakce na) VVolnoběh na 955i

3.6.2012 v 22:28 | Nahoru | #10
MartyBar> Tak jestli myslíš ten budík BTDC, tak to by mělo znamenat Before Top Dead Center, čili stupně před horní úvratí - předstih zapalování.

Ono jde o to, co si ECU myslí že je realita a co je realita. Tedy pokud jsou klapky zavřené a TPS ukazuje 15 procent, je to blbost, Je tam sice reset škrtící klapky, ale tím právě jen řekneš kde je nula, bez ohledu na to jaká je skutečnost. Triumph měl několik vstřikování, několik systémů a já už v tom mám guláš. Kdyžtak PM, Ať nedělám vlny.

VVolnoběh na 955i

5.6.2012 v 16:25 | Nahoru | #11
Už jsem to Martinovi říkal, ale třeba se to někomu bude hodit. Měl jsem stejný problém. Tuneecu žádnou závadu nehlásil a kontrola krokového motorku taky vždy proběhla OK.
Dole jsou ještě 3 nastavitelný hodnoty, ale nic se nezměnilo, tak jsem vše nechal jak bylo původně. Nakonec příčina byla v prasklince papírovýho těsnění pod sacíma hrdlama. Po výměně bylo vše OK.
Myslím, že pokud Tuneecu žádno chybu nehlásí, tak by to měla bejt nějaká blbost kterou elektronika neodhalí. Jěště bych zkontroloval hadičky propojení hrdel.

VVolnoběh na 955i

28.6.2012 v 08:27 | Nahoru | #12
Diky vsem za rady porady. Uvidime jak to zabere ale rozhodne jsem si rozsiril obzory kolem Tiger 955i

VVolnoběh na 955i

8.8.2012 v 20:54 | Nahoru | #13
volnoběh na tigeru jsem řešil 2 roky zpět, když sem byl v Albánii. Vyměnil jsem TPS -nic. tam rozdíl nebyl. Nakonec pomohla výměna svíček, vyčištění vzducháče, možná i nové papírové těsnění pod vstřikováním. Ale hlavně lehce dotáhnutí španeru plynového lanka asi o 1/4 otáčky. Volnoběh je zase na 1000 - 1100 a motor si přede tu svou, třívalcovou

VVolnoběh na 955i

30.3.2014 v 18:37 | Nahoru | #14
Ahoj,
možná vám pomůže tento článek. Týká se nastavení TPS a ISC. Píšou o sprintu, ale bude to podobný.
http://www.triumphra...pper-adjustment.html

VVolnoběh na 955i

8.4.2014 v 14:53 | Nahoru | #15
Skús takú fintu na Trumpetu... neviem kde som sa o tom dočítal, ale mne to pomohlo (mám Sprinta 955i) .. odpoj baterku na jeden deň, potom ju pripoj, nič pri tom nerob.. normálne naštartuj a nechaj bežať motor.. zopne ti vetrák chladiča prvýkrát, vypne.. zopne druhýkrát a vtedy vypni motor.. mali by sa zo solenoidu volnobehu načítať nové údaje do ECU.. ak ti to nepomôže tak jedine zosynchonizovať klapky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
GPS Triumph Tiger 955i Triumph Tiger 955i Ondra666 6 31.3.2024 v 19:35 Ondra666
Triumph Tiger 955i problém s chlaze... [1, 2] Triumph Tiger 955i venceslaus 31 22.7.2023 v 18:57 kratkej01
Repas zadního tlumiče Triumph Tiger 900/885i, Triumph Tiger 955i čabry 11 16.9.2022 v 14:05 jetam
Regulátor dobíjení Triumph Tiger 955i Medvědtigr 12 10.7.2022 v 19:42 venceslaus


TOPlist