globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha FZS 1000 vs. Honda CB900F Hornet
Zdar,
tak vybírám novou moto a pořád se nemůžu rozhodnout jakou- na dojíždění do práce, cesty kolem komína ale i cestování po ČR.
Zatím jsem pro FZS 1000:
http://www.motorkari...00-fazer-384458.html

ale mohou být i jiné návrhy

Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha FZS 1000 vs. Honda CB900F Hornet

31.5.2012 v 08:13 | Nahoru | #1
Halbu> Už jsem to tu kdysi dával, ale nepodařilo se mi to najít. Tak ještě jednou. Ale upozorňuju, že je to staré asi osm let.

Srovnávací test (skoro)litrových (skoro)naháčů

ZRX 1200 S - Je moje, takže kritiku nechám na ostatních

B 12 S

Na Bandita jsem byl hodně zvědavý jako na přímého konkurenta ZRX. Hned na první posaz má měkčí sedlo a stupačky níž a víc vepředu. Řídítka nic moc, vařechy jak na fichtlu. Výborný výhled v zrcátkách. Oproti Kawě má trochu slabší motor s jemnějším charakterem a převodovkou. Otáčky chodí na obou úplně stejně. Přes kapotu víc fučí. Ve vyšších rychlostech je daleko lepší odezva od předního kola při náletu do zatáčky než na ZRX. Podvozek je měkčí, ale působí jistějším dojmem. Brzdy nebrzdí, ale loni to bylo úplně jinak – takže Peťo nešetři a vyměň desky!

TL 1000 S

Jsem TL 1000 a sežeru vaše děti – letí mi před očima známý titulek. Tak uvidíme. Zrcátka vypadají skoro zbytečně, ale po seštelování je v nich normálně vidět! První milé překvapení. Motor bere i nízké otáčky a po městě se dá jet úplně v pohodě na trojku 50. Jako s každou motorkou, i tady můžete jezdit pohodičku a zrychlovat bez nechtěných kaskadérských exhibic. Příjemně brzdí jak brzdy, tak motor. Docela dost vibrací jde do stupaček. Na šestku nezrychluje tak jako Kawa na poslední (5.) kvalt. Vynikající v zatáčkovitém úseku s dobrým asfaltem, nádherně se klopí. Na hrbolech je třeba být opatrnější, tlumič řízení přijde vhod. Možná úžasný zvuk laděných koncovek způsobil, že jsem měl pocit vyšší rychlosti než ukazoval tachometr.

Hornet 900

Jsem Hornet a povozím vaše děti. Asi takový je můj první dojem. Malý, lehký a s širokýma hrazďákama neskutečně ovladatelný. Převodovka typicky hondí, takže dvojka křáp, trojka jako po másle, čtyřka zase jinak, atd… A řadit je třeba pořád, i tak máte furt plný plyn. Točit se, točit se, točit se. Už nechci motorku bez polokapoty. Ve vyšších rychlostech začíná být nestabilní a poskakuje na nerovnostech. Kolem 200 km/h jsem měl pocit, že když foukne protivítr, přední kolo se vznese a hodím záda. A při rozjezdu zdechá! Thomasovi, Peťovi i mě.

Raptor

TL stokrát jinak. Chtěl bych být menší a menší, až se stanu trpaslíkem. Strašně málo místa. Pod sedlem? Tam je zadní kolo. Tah dvouválce je úžasný, ale ruce mám vytahané jak orangután a nohama se není kde zapřít. Mám pocit, jako bych se přitahoval na hrazdě. Ušetříte za fitcentrum. Ve vyšších rychlostech jsem naladěný na stejné frekvenci jako Hornet, pásmo VKV (místy SV). Na hrbolech vám stoupne tlak, teplota a rosný bod. Zvukový projev a odpich na nižší kvalty jsou monstrózní (no Monster má o pár koní míň). Řadí pěkně bez spojky i s. A vibrace jsou menší než na TL.

Mein fazit:

1. TL 1000 S – protože je to dvouválec, dobře jede a skvěle vypadá (a není to taková bestie, jak se traduje)
2. ZRX – silná a těžká, do zatáček jedině násilím (přezuju předek, to je jediné, kde na Bandita ztrácí)
3. Bandit – celkově trošku slabší, ale jistější řízení (třetí jenom o chlup)
4. Raptor – nevlezu se tam, ale je to V2 (raketa)
5. Hornet – čtyřválec pro holky do města (třeba do Brna)

PADOUCH NEBO HRDINA?

Je to jedna rodina. Mají stejné mateřské znaménko: 4 hrnky v řadě velikosti italského piva
Yamaha Fazer 1000 (vs. Suzuki Bandit 1200 S a Kawasaki ZRX 1200 S)

Srovnání Bandita 12 a Kawy ZRX? To už tady jednou bylo. Bylo, a už je to tu zas. Jenomže teď přišel Velký Fazer, a s ním zákon, takže se znovu vydáme na náš zkušební okruh porovnávat a „testovat“. Bude to on, mého srdce šampión?
Jako vždy, první jízdu jedeme každý na svém oři prozkoumat terén a podívat se kde je štěrk, kde jsou nové díry… Hned na první slušné rovince Peťa letí kilosedum a víc. a mě by zajímalo, jak stíhá sledovat ten štěrk. Kawu jsem od minula přezul na D207 vpředu a D204 vzadu. A taky (pod dojmem z minulého testu) jsem spustil předek o 1,5 cm níž. Mám pocit, že řízení je teď fakt lepší. Musím to hned porovnat s Banditem!
Škoda pro tebe olova, šejdíři! Zase je lepší. Nechápu, jak může být podvozek tak měkký a přitom tak jistý. Navíc už má nové brzdové desky, takže další zlepšení. Jenom nevím, jak může mít někdo tak vysoko řadící páku. No a ty řídítka už potřetí komentovat nebudu…
Na pumpě si dávám plechovku kofolalokovy limonády a sedám na Fazera. Posaz trochu vyšší, stupačky ne tak vepředu (oproti B12), krátká nádrž, křivé řídítka … Zrcátka celkem solidní. Nestartuje bez plynu, ale stačí jenom trošičku otočit gripem a … tý brďo. Ručička otáčkoměru hajluje nadšeně jak Henlein zamlada. No rači už jedem. Kličkuju rychlostí chůze ven z pumpy a chytám řídítka, která dost hodně moc padají do zatáček, až by se jeden lekl, kdyby mu to předtím dva neřekli. Vyjíždím po rovince a řadím dvojku, trojku, motor se točí jedna radost. Na další rovince tam nakopu šestku a zkouším jet tak 50 – 60. Jde to, ale není to jeho hobby. Před křižovatkou řadím dolů a furt je kam.
V táhlých rychlých úsecích to rozjíždím a zjišťuju, že menší kapotáž i plexi (oproti B12) produkuje kupodivu i menší turbulence (než B12 – na ZRX nefučí vůbec). Nálety do zatáček jsou v pohodě, ale do jistoty Bandita ještě něco chybí. Brzdy mají pitbullí zákus a brzdí asi nejlíp ze všech úplně na celém světě. V zatáčkovité pasáži musím začít řídit i nohama. Jenom řídítkama se mu do náklonu moc nechce, ale stačí trošku vysednout, opřít se stehnem o nádrž a je to paráda. Na trojku kolem 8 – 9 tisíc je to šupa. Jelo se mi tu skoro stejně dobře jako minule na TL-ku. Hlad po otáčkách je tu cítit daleko víc než u zbylých dvou. Rozbitou část trasy zvládl Fazer s přehledem a celkem v klidu. Ono taky na tankodromu nemá cenu probouzet celé to 143-koňové stádo.
V obci zkouším řadit bez spojky. Jde to pěkně a to i dolů. Celkově bych řekl slušný průměr. Akorát se furt divím, že řadím dál a dál. Těch kvaltů je na mě zbytečně moc. Poslední tři sezóny jezdím pětikvalty a přijde mi zbytečné tak často řadit. Zátah odspodu není tak impozantní jako u Kawy. Na čtverku předjíždím padesátkou jedoucí auto a zrychlení nic moc. Jak se ale motor sbírá z otáček výš, je to lepší a lepší. Při stovce a zařazené šestce otáčím plynem a jsem příjemně překvapený, zátah je stejný, jestli ne lepší, než na B12 na poslední kvalt. Rozdíl mezi pětkou a šestkou je při 100 km/h asi 400 otáček…
Docela se od západu zatáhlo. Jenom aby nám vydrželo. Tak honem zpátky, po dlouhých rovinkách si to Fazer sviští s větrem o závod a je znát, že má v sobě skryté výkonové rezervy. Před cedulí začátek obce zavírám plyn a nic. Podřazuju o dva, tři kvalty a furt nic.Nejvíc mě zbrzdilo, když jsem se ve dvou kilech narovnal v sedle. Motorem toho teda moc nenabrzdíte (pokud tam nenarvete jedničku). Ono taky ani není třeba, když jsou k dispozici tak parádní brzdy (pověstné modrooké).
Musím přiznat, Big Fazer mě příjemně překvapil. Nečekal jsem od litrového motoru žádné zázraky (jsem už zmlsaný, říct o dvanáctce Banditu že nejede odspodu…). Jeho charakter je úplně jiný než u zbylých dvou musclebiků. S Banditem a hlavně s Kawou se svezete na vlně krouťáku, tady je to příjemnější ve středních a vyšších otáčkách, tam je motor veselý a hravý. Jako všechny čtyřválce je velice kultivovaný a přitom zatraceně silný. R1 sbalená na cesty. Svezete se pokaždé. Ať jedete pro rohlíky, dovolujete se v Alpách nebo kroužíte Brno. Zkrátka pro každého něco. Pro alkoholiky i abstinenty – lihuprostá, alkoholická limonáda.

PS: Jdete nakupovat? Fazer je z nich nejlepší, ale jestli dáte na klasický vzhled, vede ZRX (ta Lawson replika, ach jo!). Banditů je všude plno. Až budete ve svém oblíbeném hypermarketu, zjistíte proč. Nejlepší cena za litr. Tip pro kutily: Funglovka Bandit, 1200 ccm, 152 koní, 360 000 Kč, 8 válců, spousta náhradních dílů…

Konec citace z r. 2004. A ještě chci říct, že při dějích výše popsaných nezahynulo žádné zvíře, nebyla porušována práva menšin ani porušovány právní normy a předpisy.

(reakce na) Yamaha FZS 1000 vs. Honda CB900F Hornet

31.5.2012 v 11:50 | Nahoru | #2
veikso>
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet erichd 8 15.4.2024 v 23:27 2stroke
Kolísání otáčkoměru Yamaha FZS 1000 Fazer habrman 3 15.4.2024 v 12:13 Anders
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet erichd 2 1.4.2024 v 22:04 Johny89
FZS 1000 Fazer nájezd Yamaha FZS 1000 Fazer satanek66 24 20.3.2024 v 09:15 Mňojo


TOPlist