globalmoto_kveten





Téma: Rada pro začátečníka
 
23.5.2012 v 21:33
Zdar lidi, začínám s motokrosem a rád bych slyšel nějaké rady do začátku. Uvítám každou radu.
Ten sport mě prostě baví a rád by jsem se mu věnoval, ale chtělo by to nějaké rady. Předem díky

Rada pro začátečníka

23.5.2012 v 21:44 | Nahoru | #1
FULL GAS! jinou radu tě nedám. Bez plynu je z každej díry peklo, s plynem to krásně proletíš ještě s prstem v prdeli zdar!

Rada pro začátečníka

23.5.2012 v 21:45 | Nahoru | #2
A máš mašinu?

Rada pro začátečníka

23.5.2012 v 21:46 | Nahoru | #3
Jezdi

Rada pro začátečníka

23.5.2012 v 21:50 | Nahoru | #4
Střízlivej nezrychlíš,lepší mrtvej jak druhej,na krosa pod 500 nelez.

Rada pro začátečníka

23.5.2012 v 21:51 | Nahoru | #5

Rada pro začátečníka

23.5.2012 v 21:52 | Nahoru | #6
Zaplať si trenéra, ten jediný uvidí co děláš blbě a odstraní to než si to zažiješ
Takhle z netu se radit nedá ... ale obecně platí hlavně se z toho neposrat a když to nedáš tak hned znova a znova dokud to nedáš

1 reakcí na tento příspěvek Rada pro začátečníka

23.5.2012 v 22:00 | Nahoru | #7
Dobrou pojistku

(reakce na) Rada pro začátečníka

23.5.2012 v 22:13 | Nahoru | #8
VencaM666> Tak to můžu potvrdit

Rada pro začátečníka

23.5.2012 v 22:57 | Nahoru | #9
je to smutné,ale já bych taky začal dobrým úrazovým pojištěním
pak kvalitní výstroj a nakonec nějaká ne moc divoká motorka (250,125)
ohledně jízdy,pro začátek dává dobré rady Jirka Čepelák ve svém instruktážním videu



Rada pro začátečníka

24.5.2012 v 00:57 | Nahoru | #10
Něco si nech bokem aby jsi si pak mohl koupit nový klouby, a neplavej moc daleko od břehu aby až dostaneš křeče jsi se neutopil

Rada pro začátečníka

24.5.2012 v 06:08 | Nahoru | #11
Tady máš pár dobrých rad od jedné stálice našeho MX světa .)

Nazdar motorkáři,
Jak možná někteří víte, nedávno jsem se dal na závodní dráhu a můžu říct že hodně úspěšně. Spousta lidí mě píše dopisy a ptají se jakej je můj recept na úspěch, a protože jsem teďka v dobrý náladě tak jsem se rozhodl sepsat pár rad pro začínající offroad závodníky.

Jak teda na offroudový závodění v Mačeta stylu??

Aby ses mohl stát závodníkem, musíš v první řadě jako závodník vypadat!
Zamiř do místního motoshopu a u pokladny pober všechny nálepky co najdeš. Výrobce pneumatik, olejů, i chčijícího Bárta Simpsna - nálepky jsou jako Pokémoni - musíš je mít všechny. Se štosem samolepek se vrať na parkoviště a všechny je nalep na zadní dveře strejdova služebního tranzita. Takhle ostatní poznají že jsi skalní a "od fochu". Nevadí když tam budou vylepený Fox a Thor vedle sebe, reprezentuješ je všechny!

Druhá nejdůležitejší věc je motorka, na jejím výběru opravdu záleží. Finance jsou omezený a kupovat si něco slabýho jako 04tku YZ125 je hovadina, nestačil by ti výkon a byl bys pomalej. Jdi proto do osvědčené klasiky - TE610 z roku 1991 v super stavu - předchozí majitel na ní jezdil 4 roky a ani na ni
nešáhnul, takovej to je super držák bez investic. Další záruka stavu je to že na tomto konkrétním kusu jel svýho času Gottwald šestidenní, takže dostala jen tu nejlepší péči. Stáhni prodejce o tisícovku za sjetý Barumky, a donuť ho přihodit pár flašek Mogulu (olej nežere!), vysol zbývajících 34 tisíc a hurá nakládat.

Doma jen nalepíš startovní čísla - stačí rovnou na plast, tabulky nepotřebuješ. Samozřejmě zvol epický číslo 69, protože takhle ty prostě válíš. Zbývající místo na plastech vyplň samolepkama, jedno jakýma, s vyjímkou čelní tabulky - tam přijdou zamračený oči Berik. Na expanzní nádobku tlumiče nasaď plechovku Redbull, drsňáci můžou i Kozel.
Naněkolikrát ohnutý originál fabrický řidítka na motorce nech, jenom je doplň kusem termoizolace z vodovodní trubky jako ochranu na hrazdičku.

Motorku jsme poladili a přichází na řadu výbava pro pilota. V kamenným obchodě dneska nakupujou jen přizdisráčský fosilie a to ty nejsi, takže všechnu výbavu poříď na internetu, nejlíp ještě z íbeje, tam jsou nejlepší ceny. Co se týče dresu, chybu neuděláš se staršími modely Wulf-Sport, Bolder (ty jsou pěkný i letošní), Oneal, Fly apod.
Helmu objednej taky přes internet, libovolnou s obskurním třípísmenným názvem kterej nikdo v životě neslyšel.
I když ti doteď na nohách perfektně sloužily holínky nebo farmerky, tak to přecejen odrazuje sponzory. Řešením je nějaká nejnižší řada bot od Fly nebo hnědý semišový Oxtary na čtyřkolku.
Jako jezdecký kalhoty perfektně poslouží modrý džíny z Tesca - zahanbení soupeřů bude velký když je pojezdí "civilista".

A to je z domácí přípravy všechno, teď zbývá naložit motorku, věci, svoji přítelkyni Mařenu z Kotěhůlek a vyrazit!!

Přijeď na trať zásadně oblečenej v dresu, se staženými okýnky a v kazoši na plný pecky puštěný AC/DC, ev. Arakain nebo Kabáti.
Najdi dobrý místo na parkování, což obvykle znamená vklouznout někde za mlíko co nejblíž k trati.
Vybal věci, vytlač Husqvarnu a postav ji na bedýnku nebo špalek a nakopávej. Jakmile (pokud) chytne, okamžitě jí vytni nejmíň na 8000 ot. Tímhle vyšleš po depu naprosto srozumitelnej signál. Efekt je ještě lepší pokuds z koncovky při čištění důkladně odstranil i poslední zbytky vaty.
Pamatuj že na závodech jde především o psychologii a ZASTRAŠOVÁNÍ, takže to pojmi fakt ve velkým stylu - čím hlasitější tím lepší.

Další je na řadě obhlídková jízda po depu. Na tu si obleč tričko bez rukávů, zlatej řetěz kolem krku, kulicha a svítivě bílý skejtový boty. Mařenu můžeš posadit za sebe, aby si nezamazala jehlový podpatky.

Přišel čas na samotnou jízdu. Pamatuj ale že jsi na motorce zatím prakticky nejezdil, kromě nacvičování zaďáků a gumovaček o půlnoci v obytný čtvrti. Zkus se pro začátek vecpat na dětskou trať mezi 80tky, pravděpodobně si toho nikdo nevšimne.
Na trati zkoušej všechny možný stopy a střídej je co nejčastěji. Závod je hra podobně jako
šachy, a podobně jako šachová figurka se musíš pohybovat. Šach-mat - další soupeř na zemi -gratuluj si!

Pár tipů pro samotnou jízdu:
Práce s plynem je věda sama o sobě. Tobě ale stačí vědět že pokud to děláš tak že za tebou lítají kubíky zeminy, z výfuku jde modrej kouř s kapkama oleje a svody lehce svítí oranžovou barvou i v pravý poledne, pak to děláš správně!
Pozici na motorce udržuj zásadně v sedě protože to šetří energii - budeš ji potřebovat později na jízdu v depu. Prdel musí být k sedlu jak přilepená, hlavně to platí pro skoky!

Poté co mineš třetí červenou vlajku v řadě, vjeď zpátky do boxů a pokus se zlomit rychlostní rekord za tenhle den. Je to o zastrašování a psychologické válce, pamatuj!
Možná si všimneš pár nevraživých pohledů a možná schytáš i nějakou tu ránu pěstí, ale takhle holt lidi reagujou na novýho žraloka v rybníce. Říká se tomu závist a je to cena za vítězství - zvykej si.

Po závodě vyraž opět do depa, tentokrát pěšky vyslečenej do půl těla (bez ohledu na okolní teplotu) a s rozepnutýma kalhotama, abys všem ukázal, konkrétně, luxusní trencle Dolce&Gabbana, a metaforicky, že na to máš koule.

A to by bylo do začátku všechno, jsem si jistej že pokud se budeš řídit mýma radama tak se
výsledky dostaví a tvůj úspěch a respekt na trati i v depu poroste.

závodění zdar

Mačeta

(tohle vse byla samozrejme ironie :) )

1 reakcí na tento příspěvek Rada pro začátečníka

24.5.2012 v 07:54 | Nahoru | #12
Začal bych motorkou. Až ji budeš mít,nepiš,dostaneš radu č.2.

Rada pro začátečníka

24.5.2012 v 11:07 | Nahoru | #13
Kámoš má jednu moc pěknou motorku, začínat s MX tak si jí koupim, je to KX 125 do 8tis to nejede absolutně vůbec a pak rána je to tam všecko, ta tě naučí řadit a držet plyn.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada pro začátečníka

24.5.2012 v 20:47 | Nahoru | #14
prackarr> Tak Motorku samozřejmě mám. Je to 250 ve 4T.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada pro začátečníka

24.5.2012 v 21:08 | Nahoru | #15

Frosty57 píše: prackarr> Tak Motorku samozřejmě mám. Je to 250 ve 4T.


Tak si kup kvalitní přilbu,boty a chrániče.
Našetři na údržbu a pak prostě chď jezdit. Trénink dělá mistra,ne plky na netu.
Na konkrétní rady se optej těch,s kterými tam budeš jezdit.
Jistě se na radu nebudeš ptát někoho,kdo se s tím rve,jak boxer se smrtí. budeš se ptát těch,co na tom umí,ne?
A tady víš,kdo jezdí dobře a kdo ne? Na rady z plkárny se vybodni,prostě jdi jezdit,jezdit jezdit a naučíš se,uvidíš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada pro začátečníka

24.5.2012 v 21:28 | Nahoru | #16
prackarr> Hele nodsuzuj navod od velmistra Macetaka :D

(reakce na) Rada pro začátečníka

24.5.2012 v 21:34 | Nahoru | #17

Joraell píše: prackarr> Hele nodsuzuj navod od velmistra Macetaka :D

vespiče jsem nemyslel.Minimálně si s tím pěkně vyhrál...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist