globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?
Ahoj, mám dotaz kvůli své budoucí motorce. Včera jsem na aukru vydražil klasickou Jawu 250/559 bez TP . Chybí u ní kryt řetězu a tyčka do poloautomatu. Nic hrozného ale pán píše že moto mělo dvoupákové provedení a nakopávačka je ulomená. Pak jsem začal na internetu hledat a zjistil jsem že dvoupákové provedení měly pouze kejvačky a péraci (nevím jestli to je pravda). A tak se vás ptám, jestli je to originál z výroby (pač rád dělám motorky do originálního stavu a toto je moje první starší jawa než 634) nebo to tam někdo dodělal. Myslíte si že by bylo lepší předělat to na jednopákové?

Předem moc děkuji za odpovědi, hodně mi to pomůže.

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 12:47 | Nahoru | #1
Jo jde bez problému jen vymeníš ten blbinec pod víkem

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 12:58 | Nahoru | #2
Až ji budeš mít doma, koukni na typ motoru a od toho se odrazíš jestli to byla původně jednopáka či dvoupáka. Překopat jedno na dvou a obráceně je celkem jednoduchá záležitost jak píše Kokoška, vymění se hřídel strtovací-řadicí. Dvoupáky vypadají hezky, proto si to sem tam někdo takhle předělal."Pérácká" nakopávačka se dá naštěstí koupit nová.

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 13:05 | Nahoru | #3
Tak tohle je ona, má všechny prvky panelky (nádrž, tlumiče, výfuky, sedlo a panel) ale mohlo se stát že někdo tam nacpal motor z kejvačky? No je to jednoduché - číslo motoru 353 = kejvačka, 559 = panelka... Jinak co na ní říkáte?

Naposledy editováno 11.05.2012 13:05:56

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 13:18 | Nahoru | #4
Ohledně provedení toho moc neporadím, ale dle fotky motorka vypadá stejně jako 250ka, kterou měl dědeček a to byl rok 1969, dle toho by se dal určit typ. Každopádně měla jednopáku. Ale jinak Ti nezávidím - tohle dát do perfektního stavu bude pěkná piplačka a nemálo investic. Hlavně nachromování kolen a výfuků. Ve většině galvanoven toto nevidí rádi, jelikož karbon a jiné nečistoty uvnitř likvidují lázeň, kerá se pak už nedá použít dále. Rovněž, pokud má nádrž chromované boky (na fotce vypadá spíše jako leštěná), také to nebude jednoduché. Totéž bubny, ráfky, špajchny, lak a možná přešití sedla. Nemluvě o tom, jak bude vypadat zevnitř motor. Ale jinak... pokud je Tvou zálibou si s motorkou a její renovací vyhrát, pak jsi zvolil dobře. už jen proto, že tyto motorky v perfektním stavu mají vysokou hodnotu.

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 13:36 | Nahoru | #5
Hele není to moje první renovace motorky, aktuálně dělám renovaci jawy 350/634 originál veřejné bezpečnosti, koupil jsem jí po pánovi policistovy s chromováním mám malé zkušenosti... jinak tam mám na řadě ještě na řadě čz 175/477. Potom mám doma originál konopnici a pionýra :D pak by se našel ještě mustang, kterého jsem renovoval ve 13 :D

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 13:42 | Nahoru | #6
Nejsem odbornik, ale predevcirem jsem oprasoval svoji 250/559 rv1969 a ta tvoje ma myslim motor z kejvacky.
Jednak ta paka je u panelky kombinovana od zacatku, druhak mas dle fotky uzky valec a motylove matky kolen. Take mas kovovy maly filtr sani , pricemz panelka ma integrovane sani s vlozkou pod kapotazi.
(A chybi ti kryt kaburatoru a asi i spigl)

Naposledy editováno 11.05.2012 13:43:02

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 13:54 | Nahoru | #7
Taky si to myslím podle těch matek kolen, a že by měla kejvačka užší válec než panelka nevím... každopádně jedu pro ní zítra nebo pozítří tak uvidím.. jinak nevíte zhruba cenu motoru na panelku? a jak by jste mi doporučily přerazit číslo motoru a rámu?

(reakce na) Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

Skvělá odpověď, děkuji! 11.5.2012 v 13:58 | Nahoru | #8

DvoracekJiri píše: ... a že by měla kejvačka užší válec než panelka nevím...



Zebrovani je celkove vetsi, hlava taky.
motor Kejvacka:

motor Panelka:



Naposledy editováno 11.05.2012 13:58:43

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 13:58 | Nahoru | #9
Docela bastl,z 353 to má motor, podsedlový plechy, kola s rozetou, kastlíky... víc z týhle fotky nepoznám

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 14:01 | Nahoru | #10
Máš pravdu, ale není to nic, co se nedá koupit na burze.. motor pomalu začínám shánět...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 16:40 | Nahoru | #11
Dle mě, máš předělanou kejvačku,je na ní většina věcí z kejvačky,motory s dvoupákou se dělaly na peráka a první kejvačky

(reakce na) Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 16:44 | Nahoru | #12
sajosa: Souhlasím. To je kývačka, kde někdo překopal světlomet na panelku.

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 16:53 | Nahoru | #13
je to ztuzená kejvačka, kola sou taky kejvačkový. rám kejvačka/panelka poznáš podle horní rámový trubky.

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 17:29 | Nahoru | #14
Chybami se člověk učí.. no hold budu muset sehnat všechny zbylé díly.. alespoň si jí budu muset víc vážit.. říkám je to moje první zkušenost s motorkou pod rok 1969...

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 21:39 | Nahoru | #15
není lepší aby zůstala kejvačka?když je to kejvačka?Ten předek se lépe vymění

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

11.5.2012 v 23:35 | Nahoru | #16
Je to bastl z několika motorek a typů. Zajímal by mě zadní blatník. je bez kusu falcu ve spodní polovině nebo má falc po celém obvodu spodku blatníku?
Řídítka jsou v chromu?

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

12.5.2012 v 00:53 | Nahoru | #17
zdr dobová úprava má taky něco do sebe včera sem dotáhnul dom vrak 250 353 1958 a je teda v origu jen nemá motor a pár detailů a řeším právě že ji udělám podle dobového tunění co my říkal otec řidítka z hrazdou bílá barva zlaté linky kastlíky v chromu a nějaká ta šachovnice tak se nic neděje a kup si nákej vhodnej protikus a přehod věci a je to

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

12.5.2012 v 17:11 | Nahoru | #18
Hoši tak je to klasická dvoupáka kejvačka 250, akorát na ní je panel a jiné sedlo, je dost zprzněná...

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

14.5.2012 v 11:40 | Nahoru | #19
A jaké je číslo motoru? Blatníky vypadají jako bez falců....
Do dvoupáky půlbubna ti to sežere ještě nějký ten finanční prostředek

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

4.11.2012 v 16:38 | Nahoru | #20
Podle mě to prví kývačka není protože první kývačky pokud se
nemýlím měli v rámu oko a to u té tvojí nevidím takže bych
rám typoval na panelku. Pak se taky můžeš podívat na přední blatník
a pokud je nahoře ukončen bez lemu ohnutého okraje a je rovný
jakoby ustřižený tak by to byla 1.kýva.

Jawa 250/559 panelka a dvoupáka?

5.11.2012 v 08:22 | Nahoru | #21
Podsedlové plechy (prsa) jsou z 350/354. I brzdový pedál. Asi to původně byla 350/354. Dalo by se z toho postavit cokoliv no,..kombinace podsedláků a rámu ti dá ročník tak 1957 (konec) až 1958 konec.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3877, 3878] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116340 Dnes v 04:17 dave-lister
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist