Co se bude dít nyní pokud to po letech (motorka už jede) přehlásím na sebe? Samozřejmě určitě pokuta za pozdní přepis.
Ale co zákonné pojištění a Kancelář pojistitelů?
Prosím o radu, jestli raději nehodit TP do koše a nepočkat na veteránské lejstra.
Naposledy editováno 05.05.2012 21:57:43
2 reakcí na tento příspěvek Přihlášení motorky po letech
1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení motorky po letech
1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení motorky po letech
Protože jsem motorku v roce 1999 prodal, odhlásil na nového majitele, ale ten už nepřihlásil ani nepojistil.. Pěkně mi cvakalo, ale kupní smlouvu (tehda psanou rukou na cár papíru) jsem dohledal.. A pak dokonce mi na registru dali opis TP, kde už je moto v polopřevodu.. A kecám, bylo to na přelomu 2010/2011, takže 12 let..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení motorky po letech
c.j. píše: Majitelem je od chvíle podpisu kupní smlouvy. A od této chvíle je nový majitel platit povinné ručení.. ČKP se ozve, majitel psaný v TP ukáže kupní smlouvu, že moto prodal, a je z obliga.. Na rozdíl od skutečného majitele (majitel se určuje dle kupní smlouvy, ne podle toho, kdo je uvedený v TP..)..
Jo, takže je lepší TP zahodit a tvrdit že motorku jsem nikdy nevlastnil a o té kupní smlouvě nic nevím. A počkat si pár let na veteránská čísla.
1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení motorky po letech
Jinak k těm 12ti letům, existuje přeci nějaká promlčecí doba. Např. u pokuty za jízdu na černo je to jeden rok. Neví někdo, kolik je to v případě ČKP a nezaplacenýho PR???
c.j. píše: Pokuta za nepojištěné vozidlo lze dát až od roku 08 nebo 09.. Za předchozí dobu ne..
Příspěvěk do garančního fondu se počítá od 1.1.2009. Do 350ccm 20kč/den, nad 350ccm 30kč/den. Takže v tom lepším případě zhruba 25 000 pro ČKP. Pokud ti zůstaly značky a teď to půjdeš přihlásit, dřív nebo později se určitě ozvou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení motorky po letech
c.j. píše: Byli velice zvědaví, proč neplatím od roku 1999 povinné ručení.. Přišlo mi předvolání na úřad..
Protože jsem motorku v roce 1999 prodal, odhlásil na nového majitele, ale ten už nepřihlásil ani nepojistil.. Pěkně mi cvakalo, ale kupní smlouvu (tehda psanou rukou na cár papíru) jsem dohledal.. A pak dokonce mi na registru dali opis TP, kde už je moto v polopřevodu.. A kecám, bylo to na přelomu 2010/2011, takže 12 let..
Tak nevím, ale teď si "trochu" protiřečíš!Moto jsi odhlásil, bylo v polopřevodu a ozvali se Tobě? Pěkná kravina... jestliže odhlásíš vozidlo do polopřevodu, přechází veškerá zodpovědnost na toho, na koho jsi to odhlásil. Jestli nový vlastník polopřevod dokončí nebo né je pouze na jeho zodpovědnost, ale ty každopádně nemáž s vozidlem nic společného, tak proč by se ti ČKP hlásila???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení motorky po letech
chiro2 píše: Tak nevím, ale teď si "trochu" protiřečíš!Moto jsi odhlásil, bylo v polopřevodu a ozvali se Tobě? Pěkná kravina... jestliže odhlásíš vozidlo do polopřevodu, přechází veškerá zodpovědnost na toho, na koho jsi to odhlásil. Jestli nový vlastník polopřevod dokončí nebo né je pouze na jeho zodpovědnost, ale ty každopádně nemáž s vozidlem nic společného, tak proč by se ti ČKP hlásila???
Ano bylo to tak.. Motorka byla v polopřevodu a předvolali mě.. Znova opakuju - nemají plný přístup do registru vozidel a polopřevody nevidí.. Tak mi to aspoň vysvětlil úředník, když jsem už tam začal vybuchovat.. Protože jsem měl kupní smlouvu, ale ta mu prvně nestačila, chtěl kopii TP (kurva, proč bych si dělal při prodeji kopii TP?! ..teď už u posledních tří prodaných motorek kopii mám..), takže jsem si vystál frontu na registru vozidel, kde mi kopii dali.. A bylo to jak říkám - motorka byla v polopřevodu na nového majitele od podzimu 99 a přesto předvolali mě.. Protože oni si to na registru nezjišťují, což je vlastně napsáno a potvrzeno i zde na motorkářich ve článku o ČKP..
A zpět k tématu, pro seikose, je jedno, jestli motorku přihlásíš nebo ne, ČKP i úřad se majiteli motorky (majteli dle registru), na 100% ozve a bude požadovat vysvětlení, proč neodevzdal RZ, když neplatí pojistku. Původní majitel se prokáže kupní smlouvou, že motorku prodal Tobě a vše se přenáší na Tebe.. Není žáden rozdíl, jestli moto přihlásíš nebo ne.. Při přihlášení se nezjišťuje, zda-li motorka byla dříve pojištěná či ne.
Úřad postupně prochází všechny vozidla v evidenci a porovnává s databází ČKP, pokud přijde na "mrtvé vozidlo", tedy s SPZ a bez ručení, tak si předvolá majitele.. Takže bych doporučil motorku okamžitě přihlásit nebo edevzdat SPZ, protože pokuta ti každým dnem narůstá..
Naposledy editováno 08.05.2012 08:00:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení motorky po letech
chiro2 píše: jestliže odhlásíš vozidlo do polopřevodu, přechází veškerá zodpovědnost na toho, na koho jsi to odhlásil. Jestli nový vlastník polopřevod dokončí nebo né je pouze na jeho zodpovědnost, ale ty každopádně nemáž s vozidlem nic společného
A co mi brání teď jít na úřad, vzít můj techničák, odhlásit motorku na tebe a dál spokojeně jezdit? Záznam v registru je tak nějak informativní, proto pak ČKP na důkaz chce kupní/prodejní smlouvu. V registrech je bordel, odhlašovat si to může majitel na koho chce...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení motorky po letech
todvora píše: A co mi brání teď jít na úřad, vzít můj techničák, odhlásit motorku na tebe a dál spokojeně jezdit? Záznam v registru je tak nějak informativní, proto pak ČKP na důkaz chce kupní/prodejní smlouvu. V registrech je bordel, odhlašovat si to může majitel na koho chce...
Pouze to, že neznáš mé rodné číslo, bydliště, číslo OP atd. Každopádně i taková kurvárna se udělat dá.
chiro2 píše: Pouze to, že neznáš mé rodné číslo, bydliště, číslo OP atd. Každopádně i taková kurvárna se udělat dá.
No, třeba u podnikatelů se tohle všechno velmi snadno dá najít na internetu, u jednatelů společností včetně podpisovýho vzoru. To je pak snadný nějakou sviňárnu vymyslet, když to ten stát tak podporuje, ne? Na jednu stranu kvůli ochraně osobních údajů nebudeme mít na občance ani rodný číslo, stav, věk, kdeco, nadruhou jsou na internetu oficiálně i podpisy...
Btw na přepis stačí jméno, adresa a rč, nejspíš to nikdo neověřuje, tak ani to rč by nemuselo bejt pravý...
Z mýho pohledu je dokončení přepisu a uzavření pojištění jasný přiznání, že je seikos majitelem toho nepojištěnýho stroje celou dobu. Z toho se pak bude už horko těžko vykrucovat, proto bych to zvážil pořádně.
1 reakcí na tento příspěvek Přihlášení motorky po letech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přihlášení motorky po letech
Edit: no a já jsem ten druhej ču*ák, protože jsem mu dal plnou moc, smlouva pouze ústní (byl to kolega z práce) a víc jsem to neřešil.
Naposledy editováno 08.05.2012 08:52:12