paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Špatný studený starty
1.5.2012 v 21:21
Zdravím, pánové.
Vyskytl se mi na dělníkovi drobný problém, který celkem není potřeba řešit, ale i tak mi nedá spát.
Jde o to, že po noční odstávce v garáži hůř startuje. Přesně se to projevuje tak, že když přestanu točit, tak chvilku kucká a potom zdechne, když je příznivá konstelace hvězd, tak na druhý pokus naskočí, když není, tak se kuckání opakuje ještě jednou, ale dýl trvá, než motor zdechne a podaří se až napotřetí.
Co mě napadá je špatná funkce lambda sondy (řekněme si to narovinu, je to jenom vykuněná stříkačka ). Nevím, kdy přesně to začalo dělat, nejspíš jsem tomu nevěnoval pozornost, ale je dost dobře možný, že je to od té doby, co jsem poprvní odpojil lambda sondu při rozborce. Proto mi tam nejvíc pasuje ona, taky proto, že teď i přes přepážku ve výfuku až moc střílí.
Opravdu nevím, čím jiným by to mohlo být, proto budu rád za každý váš názor. Díky

E: slovíčko

Naposledy editováno 01.05.2012 22:38:35

Špatný studený starty

2.5.2012 v 00:09 | Nahoru | #1
Namontuj tam karbenátek. Sice se budeš srat s dalšíma tisíc věcma, ale nebude kuckat a bude startovat aj s herteplou místo baterky. (musel jsem sem něco napsat, aby jsi nebyl smutný)

Špatný studený starty

2.5.2012 v 10:08 | Nahoru | #2
Já ti teda pěkně děkuju Ale s karbecem by to nejelo ani guwno

1 reakcí na tento příspěvek Špatný studený starty

2.5.2012 v 13:12 | Nahoru | #3
Co poradit ? .... Napadá mě jen zkusit vyměnit svíčku. Ale píšeš, že má snahu "kuckat", takže to zřejmě bude tou směsí. Nevím jak se v domácích podmínkách diagnostikuje problém ve vstřikování . Jedině asi koukni na ten konektor od lamdy (+ na ostatní konektory) a hlídej, jestli se nezměnila spotřeba benzínu.

Naposledy editováno 02.05.2012 13:13:22

1 reakcí na tento příspěvek Špatný studený starty

2.5.2012 v 13:31 | Nahoru | #4
Aj mne nechytá niekedy na 1.x. Najviac som si to všimol že to robila v lete. Chvíľu akoby kolísali otáčky 4-5sek a potom zrazu zhasne. Nadruhý krát úž je to potom v pohode väčšinou. Akoby riadiaca jednotka nevedela namiešať hneď ten správny pomer. Robí to od novoty a v Honde povedali že to cbfky(125ky) robia. Sviečku som už raz menil odvtedy, ale vplyv to nemalo.
Ale inak spoľahlivá, takže neriešim. Ale neviem či to máš tak isto úplne. Ventili už boli nastavované? Iná starosť tam nie je. Sviečka, ventily, olej treba dodržiavať!

(reakce na) Špatný studený starty

2.5.2012 v 19:02 | Nahoru | #5
Martic> Svíčka měla naposled když jsem se díval zdravou barvu, ještě se podívám. Zdiagnostikovat bych to mohl na praxi, ale vzhledem k tomu, že to udělá jednou za den v garáži, tak nebude co zkoumat. Spotřeba je buď stejná nebo nižší, najel jsem na jednu plnou nádrž přes 400 km a to buď s +- 85ti kilovým řízkem na zádech nebo prostě furt full gas.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný studený starty

2.5.2012 v 19:06 | Nahoru | #6
Pietro.> Mě to právě nikdy nedělalo, všiml jsem si toho až po zimě, kdy jsem si toho nijak nevšímal, protože je mi jasný, že to hůř chytne, ale teď, když je ráno 15°C, tak mi to přijde divný. Svíčka má 4000 km, ventily po seřízení tak 500 jestli vůbec a olej to samý. Jak říkám, není to nic strašnýho, dá se na to zvyknout a je docela zábava ráno napjatě čekat, jestli se napoprvní udrží Ale zajímá mě to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný studený starty

3.5.2012 v 18:01 | Nahoru | #7
Hyndows> Je to asi normálne. Nerieš to. Pokiaľ chytí a potom už celý deň žiadny problém. Robí to iba ak je motor studený. Je to asi taká chybička krásy. Mne to pripadá akoby striekačka na začiatku strekla viac paliva ako je zdravé a potom to tak udusí, lebo je to bohatá zmes.
Skús niekedy otočiť kľúčikom, zaznie vstreknutie a počkaj ale minutku a až potom to nakopni. Niekedy to tuším potom chytá lepšie. Ale ja to až tak neriešim a nechce sa mi čakať pri vypnutej motorke tak dlho, tak musím tiež štartovať na dvakrát. Skús to a zapisuj si percento úspešnosti.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný studený starty

3.5.2012 v 19:15 | Nahoru | #8
Pietro.> No tak včera jsem se s tím trošku porýpal, odpojil jsem řídící jednotku a konektory na stříkačce a znova zapojil, narazil jsem koncovku víc na svod aby to tama neutíkalo a krapet jsem zvýšil volnoběžný otáčky a dnes ráno na poprvní a ani nekuckala. Uvidím jak zítra, no. Jestli pomohlo toto, tak bych byl rád.

(reakce na) Špatný studený starty

3.5.2012 v 23:15 | Nahoru | #9
Hyndows> Tak keby si to odstránil, tak by to bolo super. Možno je fakt len niečo povolené. V Honde sa s takými detailmi asi nezaoberajú. Tiež sa obávam že teraz je na predaj, a hento bude robiť, sa budem hambiť že čo to je. Ale inak nemá chyby!!!

2 reakcí na tento příspěvek Špatný studený starty

3.5.2012 v 23:46 | Nahoru | #10
Nemusí to být zrovna tvůj případ, ale moje Honda kdysi za studena také občas chcípala při startu. Pak jsem do ní začal lejt benzin od takových těch společností, které nikdy nedostávají pokuty od ČOI za nekvalitní palivo a vida, obešel jsem se bez jakýchkoliv servisních zásahů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný studený starty

4.5.2012 v 00:37 | Nahoru | #11
houslicky1> Ja som tu moju tankoval výlučne na shell-ke. Možno skúsim zmeniť.

(reakce na) Špatný studený starty

4.5.2012 v 11:00 | Nahoru | #12

Pietro. píše: houslicky1> Ja som tu moju tankoval výlučne na shell-ke. Možno skúsim zmeniť.



Tak to neměn, Shell by měla být v pohodě, právě já u ní tankuji a když se dívám na mapu ČOI, tak nevidím nikde, že by např. pumpy Shell, Agip či OMV někdy dostaly pokutu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný studený starty

4.5.2012 v 13:48 | Nahoru | #13
 

Hyndows píše: Pietro.> No tak včera jsem se s tím trošku porýpal, odpojil jsem řídící jednotku a konektory na stříkačce a znova zapojil, narazil jsem koncovku víc na svod aby to tama neutíkalo a krapet jsem zvýšil volnoběžný otáčky a dnes ráno na poprvní a ani nekuckala. Uvidím jak zítra, no. Jestli pomohlo toto, tak bych byl rád.



Ahoj Hyndowsi,

chtěl jsem Ti původně poslat dotaz prostřednictvím PM, ale napíšu ho raději sem, protože by to asi zajímalo více majitelů CBF 125...

Předpokládám, že otáčky jsi nezvyšoval vymezením lanka plynu, ale že je na to i na tomto stroji někde nějaký k tomu určený "speciální kroutítko"...

Mám tu CBF 125 čtvrtou sezónu a jsem s ním moc spokojený, ale volnoběžný otáčky bych rád (preventivně) trochu zvýšil - sluchem to odhaduju aspoň o takových 100-150 ot/min.
Přece jenom je to jednobuch s kopancem teprve až při každým druhým otočení kliky.
A není proto žádoucí, aby se motor na volnoběh jen tak tak otáčel.

V uživatelské příručce to případné seřízení volnoběžných otáček myslím popsáno není, a servisní manuál nemám.

Takže dotaz-prosba na Tebe:

Kde je pls ten správný čudlík, prozradil bys nám své know-how?

Díky
 

Naposledy editováno 04.05.2012 13:50:53

(reakce na) Špatný studený starty

4.5.2012 v 16:06 | Nahoru | #14

houslicky1 píše: Nemusí to být zrovna tvůj případ, ale moje Honda kdysi za studena také občas chcípala při startu. Pak jsem do ní začal lejt benzin od takových těch společností, které nikdy nedostávají pokuty od ČOI za nekvalitní palivo a vida, obešel jsem se bez jakýchkoliv servisních zásahů.



Já tankuju většinou u nás na Papouchovi, dlouhodobým pozorováním jsem zjistil, že benzín je tu nejkvalitnější z okolí (třeba nechvalně proslulá Shell Bořetice, která je dražší mi nevyhovuje, majitel/provozovatel (nevím jak se tyto věci kolem benzinek mají) to šidí jak může a machína mi jede o poznání míň.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný studený starty

4.5.2012 v 16:13 | Nahoru | #15

Dovi píše:  

Ahoj Hyndowsi,

chtěl jsem Ti původně poslat dotaz prostřednictvím PM, ale napíšu ho raději sem, protože by to asi zajímalo více majitelů CBF 125...

Předpokládám, že otáčky jsi nezvyšoval vymezením lanka plynu, ale že je na to i na tomto stroji někde nějaký k tomu určený "speciální kroutítko"...

Mám tu CBF 125 čtvrtou sezónu a jsem s ním moc spokojený, ale volnoběžný otáčky bych rád (preventivně) trochu zvýšil - sluchem to odhaduju aspoň o takových 100-150 ot/min.
Přece jenom je to jednobuch s kopancem teprve až při každým druhým otočení kliky.
A není proto žádoucí, aby se motor na volnoběh jen tak tak otáčel.

V uživatelské příručce to případné seřízení volnoběžných otáček myslím popsáno není, a servisní manuál nemám.

Takže dotaz-prosba na Tebe:

Kde je pls ten správný čudlík, prozradil bys nám své know-how?

Díky
 



Pietro. do PM psal, takže to zkopíruju

Dorazem škrtící klapky... Ale je potřeba to dělat ve dvou, jeden musí držet full gas abyses dostal k jistící matce, tu povolíš (je to sedmička) a potom si to sešteluješ malým imbusákem a zase dotahneš...

A přidám, že se to dělá hrozně blbě, nejlíp když se dají plasty dolů, ale není to potřeba.. Ale pamatuj, že to není žádný sraní s mladou paní, půl otáčky na tom volnoběhu ani nepoznáš, popřípadě si to bude dělat co to uzná za vhodný, jednou tak málo, že to ani nebude svítit a podruhý to bude zase hrozně řvat.. A hlavně pořádně utáhnout tu jistící matku...

(reakce na) Špatný studený starty

5.5.2012 v 13:35 | Nahoru | #16
Hyndows> Dikec
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozpadlý závit u výpusti oleje Honda CBF 125 lukomil 30 19.4.2024 v 14:09 rg250
Zvýšení otáček na neutral Honda CBF 125 Wiwien 5 13.3.2024 v 10:43 fzr
Honda cbf 125 , 2011 Honda CBF 125 Leee 1 20.12.2023 v 20:36 jardad
palivové cerpadlo Honda CBF 125 karavanista 2 6.10.2023 v 11:27 karavanista
aku moto na zaciatok pre nizsiu zen... [1, 2] Honda CBF 250, Honda CBF 125 J-Girl 37 1.9.2023 v 11:24 Metric


TOPlist