globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro
27.4.2012 v 14:33
Tak je na světě první kus Jawy 350 FOUR - výroba Mates Moto Servis.
Co vy na to.



První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

1.5.2012 v 22:23 | Nahoru | #91
70 tycek je dobra cena pro ortodoxniho priznivce Jawy. Jini daj treba pul mega za renovovany Camaro, ikdyz je za ty prachy x lepsich aut. Ja taky koupil enduro bez nakopavacky, protoze mi to prijde vic stylovy, a obcas si pekne nadavam . Proste pro toho, kdo neco takovyho chce je to ok, ikdyz se to muze nekomu zdat divny. Mi osobne se stary Jawy moc nedotky, ac jsem mel 250/559. No fajnsmekr na Jawy proste chce, aby to takovy bylo a u kusu na primy prani zakaznika to plati dvojnasob, tak na tom neni co kritizovat.

1 reakcí na tento příspěvek První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

2.5.2012 v 01:23 | Nahoru | #92
je to zprasená 634ka

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

2.5.2012 v 07:27 | Nahoru | #93
ten měkký "podvozek" jde cítit i z fotek.

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

2.5.2012 v 09:03 | Nahoru | #94

fomachrom píše: je to zprasená 634ka



Je to NOVÁ 634ka a je postavená pro zákazníka, který to tak chtěl.
Já bych dal přednost 4t 250 motoru.

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

2.5.2012 v 09:40 | Nahoru | #95
Krasny motocykl..Jednoduchost sama..Snad jen zrcatka by mohla byt vic dobova..RS.cz

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

2.5.2012 v 16:03 | Nahoru | #96
Jak u.k.n.d. .... Je to motorka postavená na mieru pre zákazníka, ktorý to chcel mať presne takto, ale je tu xy umelcov, ktorý kritizujú výrobcu, že to tak spravil. Niekedy mám pocit, že pičovať na všetko je IN. Škoda, medzi frikulínov (rozumej free, cool a in) som sa nikdy nedostal, asi niečo robím zle.
Ja som rád, že európska firma s históriou sa snaží prežiť pri tej žltej morde

1 reakcí na tento příspěvek První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

2.5.2012 v 16:27 | Nahoru | #97
zrcátka, blinkry a zadní světlo špatně Horší kotouč na to taky dát nemohli. Není to podle mě čistá práce, tak trochu domrdaný. Sorry Jawo

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

2.5.2012 v 17:12 | Nahoru | #98
Mě to přijde jako skvělá věc. Někdo, kdo třeba kdysi měl Jawku čtyřku a má ji pořád rád, si ji může zase znovu koupit v prakticky stejném provedení jako kdysi, s kotoučem a případně i Oilmasterem. A to jen díky tomu, že se Jawa 350 stále vyrábí a pár nadšencům (Bertovi a Mates Moto). To je přece super. Hoši, smekám před vaším zápalem a umem, přeji, ať se najde hodně bláznů, co si to pořídí a na našich silnicích to zase bude vypadat lépe. A až budete mít hotového Kaliforňana s motorem z 350ky, tak ho sem prosím taky bouchněte, jsem na něj opravdu zvědav.
A úplně nejlepší by bylo, kdyby si od vás ještě nechala nějak pomoci fabrika s tím Kalifem na základě Sportarda, nevypadá zle, ale potřeboval by ještě trošku učesat. A vy pro to máte cit.
Jawa!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

2.5.2012 v 19:11 | Nahoru | #99
richiv> Poznámce o zrcátkách, blinkrech a světle rozumím, to je ale o osobním vkusu zákazníka. Ale co máš proti použitému kotouči? To je lepší, když motorka nebrzdí? Možná by bylo lepší více myslet a méně plýtvat "domrdanýma" sprostýma slovama. Díky.

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

2.5.2012 v 20:54 | Nahoru | #100
Je mi hodně sympatické, co s Jawami děláte. Ten novej design je řekněme kontroverzní, toto je ale klasika a srdeční záležitost pro motorkáře, kteří měli to štěstí začínat na českých strojích (u mne to byla krásná zelená exportní ČZ 175, typ 477 ). Jawu 634 mám v originálu z roku 81, tj. s otáčkoměrem, stříbrným pruhem na nádrži a chromovanými blatníky (jako tady). K tomu stroji: vyměnil bych zrcátka za kulatá dobová (určitě!) a zkrátil bych jejich tyčky. Výfuky bych preferoval rovné, jako originál. Přeci jen to bylo koncipováno jako taková cestovní mašina. Kotoučová brzda ať tam klidně při dnešním provozu na silnicích je. Ten buben byl o ničem
Pěkná práce a jen tak dál

edit: jo a to zadní světlo mám na 634 zcela stejné (stejná mám i na číze), přední hodně podobné a blinkry taky. Výfuky stejné (jen rovné, jak jsem psal). Čtyřky se dělaly v hodně verzích a celkem dlouho.

richiv> Tak jaký jsou tu světla a blinkry?


Naposledy editováno 02.05.2012 21:17:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

2.5.2012 v 21:46 | Nahoru | #101
Bert-Jawatesty> No je to názor a todle je o názoru.Přide mi že ti vadí, že sem nenepsal že je to super.Chceš ríct, že když to nemá kotouč tak to nebrzdí?Mě se prostě nelíbí, esteticky k tý mašině nesedí a to není jen věc názoru. Je to zkrátka vidět na první pohled.A k tomu ošklivému slovu?Tak o tom to snad fakt není, nemyslíš?

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

3.5.2012 v 07:51 | Nahoru | #102
richiv> Já myslím, že máš prostě právo na vlastní názor! Pokud stavíš jiné lepší motorky podle svého vkusu, tak hoď pár fotek, rádi ti to pochválíme, zvlášť jestli je to ještě lepší. Pokud jenom pindáš a jednou rukou datluješ a druhou obžíráš kytku z králíka, tak se jdi vycpat. To je můj názor.
PS bertovi jsem nikdo nehodnotil, jestli je to super a jestli lepší blatník. Je to čistě dotažené do konce a to málo které přestavba. Většinou je na něčem vidět improvizace. Tady není co vytýkat. Buben opravdu nebrzdí, jen přibržďuje. Pokud ho někdo seřídí tak, že dělá stoppie - otázka jak dlouho, než bude seřizovat.

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

3.5.2012 v 10:11 | Nahoru | #103
za mě je to krásná práce a cena 70 tis. si myslím, že je adekvátní.. mít ty prachy navíc, tak do ní klidně jdu.. vypadá líp jak 250..

Co by se mi líbilo víc - ten dekl oilmasteru - buď celý hliníkový (jako na původním 638 motoru) nebo oilmaster - ten plast ne.. Pak kulatý zrcátka, ale tak to není problém vyměnit a rovný výfuky (líbili by se mi takový ty trochu doutníkový jako byly na původních čtverkách.. Jednobudík už je věc názoru, tady mi celkem sedí, na mojí ČZ mám to stejné, otáčkoměr mi nikdy nechyběl.. možná by se mi líbilo více i jiné přední světlo, ale tak tohle je asi origo..

Jo a ještě jiné gumy..

za mě držím palce do dalších staveb..

1 reakcí na tento příspěvek První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

3.5.2012 v 10:23 | Nahoru | #104
jinak se mi ještě hodně líbí tohle.. Taky vaše práce, že??

Naposledy editováno 03.05.2012 10:24:01

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

3.5.2012 v 20:21 | Nahoru | #105
PhoneutriaFera> Lepsi se dozit konce sveta v zahranici nez zit dalsich 30 v Cesku , ale s tema 30 ti lety souhlasim ,kdyz si tu procitam tu debatu

1 reakcí na tento příspěvek První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

4.5.2012 v 06:32 | Nahoru | #106
Jelikož Jawku mám velice rád, tak si bych si jí za těch 70 dokázal i představit, ale pouze za předpokladu vzhledu 638. A především, konečně s pětkou.Jestli mi řeknete, že to je opět jenom čtyřkvalt, tak se teda opravdu moc nepředvedli. A nejedná se o retro ale o úklid ve skladu Jawy .

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

4.5.2012 v 07:40 | Nahoru | #107

kinmen píše: jinak se mi ještě hodně líbí tohle.. Taky vaše práce, že??

Podle stylu bych spíš tipoval, že tohle dělal Nejtek.

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

4.5.2012 v 07:47 | Nahoru | #108
Mě to nepřipadá jako nějaké stavba...jde o sestavení dílů...jako když jsem si ověsil RSV karbonama, tak z toho taky nebyl nový model

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

4.5.2012 v 15:32 | Nahoru | #109
Určitě moc pěkné! P
atří Bertovi velký dík, za oživení modelové řady současných Jaw . Málokterý výrobce se nerad vrací k modelům vyrobeným před 28 lety, nicméně v tomto případě se jedná o všeobecně líbívý, universální klasický motocykl, který doplněný kotoučem je opravdu použitelný i v dnešním běžném provozu pro nenáročné motorkáře.
Současnou retro vlnu by bylo hloupé nevyužít, když k tomu není vlastně potřeba prakticky žádná investice, jen chuť do práce, ať už v Jawě nebo doma v garáži, jak má kdo možnosti a chuť.


(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

4.5.2012 v 15:41 | Nahoru | #110
Starane> pokud by ti nevadilo, že tam je japonský motor vyrobený v číně, tak tam bude ne jen ta pětka, ale taky startér a dva karburátory - existuje Jawa 250 Four
Jinak kdybys chtěl do české Jawy 350 dostat pětku, tak ono to teoreticky jde, ale ne za rozumnou cenu...
Proto ani já bych si to nové nekoupil. Tohle je spíš opravdový veterán. Motor léta 40., vzhled klasika léta 70-80. doplněné solidní brzdou, nutnou do dnešního provozu. A výsledek je opravdu dost originální a neopakovatelný, neboť kdo dnes dělá dunivé nízkootáčkové kouřivé dvoutakty? Rozhodně bych se za tento motocykl nestyděl, není představený jako vlajková loď Jawy, ale alternativa k současné produkci.

1 reakcí na tento příspěvek První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

6.5.2012 v 17:42 | Nahoru | #111
Tady jsou fotky importéra z Belgie. Snad jako jediný udržuje své stránky aspoň v nějaké aktivní formě

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

9.5.2012 v 11:20 | Nahoru | #112
radek_> Další fotky jsou na stránkách Mates Moto Servis

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

9.5.2012 v 11:33 | Nahoru | #113
Tak mě napadla taková myšlenka, která mi už v dlouho hlodá v hlavě.. Přestavět svou nynější jawu se mi nechce, je to škoda, ale jelikož jsem si dnes vyzvedl svou bývalou ukradenou jawu , tak přestavba by byla asi nejlepší řešení

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

9.5.2012 v 11:35 | Nahoru | #114
Hmm, tak asi leda udělat si přestavbu na vlastní pěst..

Cituji ze stránek matesmoto:"Z důvodů původnosti a zachování historické hodnoty nebudou v prodeji sady dílů na přestavbu starších motocyklů.
Výrobní čísla nových nebo přestavěných motocyklů budou evidována a archivována."

První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

9.5.2012 v 20:36 | Nahoru | #115
Tak ty díly si může objednat v Jawě každej ne ? Takže nedodají díly najednou, ale jeden po druhým no... To co píšou je podle mě hodně chabý prohlášení. Je jasný, že chtějí stavět a prodávat nový motorky, ale zabránit přestavování starých nemaj šanci. Pokud ty přestavby nebudou nějak typově odlišený v TP, tak nějaká šuplíková evidence je o hovně.

Mimochodem..Nevíte někdo, na jaký papíry se dá postavit nová Jawa 640 ? Asi od 634 výše ?
Docela by mě zajímalo, jak to je v TP pak zapsaný. Motor a rám budou s novým číslem a aktuálním rokem výroby a typ motorky bude stále třeba 634, nebo se změní i typ motorky jako takový na Jawa 640?

1 reakcí na tento příspěvek První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

11.5.2012 v 14:29 | Nahoru | #116
Aleši, tak ten Čínský motor by mi tam vadil. Nad pětkou jsme kdysi dumali s jedním mechanikem. Starší pán, ale s motorama dokázal neuvěřitelné věci a říkal, že bude levnější tam přidět druhou převodovku s dvouma rychlostma (půlky) a celou jí zpřevodovat do rychle, čili osmikvalt (hezké by to moc nebylo, ale o fci nepochybuji) bohužel pán umřel, než jsme se na to dostali). Vlastně cosi jako přehazovačka na primárním řetězu. Monstrum by to ovšem bylo strašlivé

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

11.5.2012 v 17:28 | Nahoru | #117
Starane> "přehazovačku" na sekundáru měl v sedmdesátých letech závodní motocykl KLEVA 125. Prostě dozadu vedly dva řetězy

2 reakcí na tento příspěvek První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

11.5.2012 v 21:00 | Nahoru | #118
Existuje minimálně jeden funkční prototyp motoru 350/638 s pětikvaltovou převodovkou z Jawy 250/593.

2 reakcí na tento příspěvek První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

14.5.2012 v 15:45 | Nahoru | #119
Prusa:na sekundáru jo, ale to musíš uplně zastavit, abys mohl přehodit. Proto jsme chtěli na primárním řetězu (stačilo by Jawu rozpohybovat na 4, chcípnout za jízdy přehodit, nastartovat, hodit tam 2 stupeň (což by bylo něco mez 3-4) a valit). Ale jak řkám, vše skončilo ve stadiu teorie

(reakce na) První kus nové Jawy 350 Four - opravdové 2T retro

15.5.2012 v 16:46 | Nahoru | #120
Starane> právě že zastavit nemusíš a v tom byl ten fígl Jedná se o tento motocykl KLEVA 125 . Tohle bylo ze začátku a u tý poslední verze byly dozadu dva řetězy. Kdybych já věděl kde mám tu fotku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 krystofvelecky 38 Včera v 11:13 JAVR
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... Krautkopf 46 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK
Jawa 350/634-7 a karburátor Z 640 Jawa 350/634 panelák 8 14.3.2024 v 19:26 Pabol
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 sadimil 12 24.10.2023 v 11:03 kokoška.
Kterým směrem se otáčí náhon tachom... Jawa 350/634 YettiBob 18 7.8.2023 v 10:23 kokoška.


TOPlist