globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Divné chování karburátoru
24.4.2012 v 16:59
Zdarec,
mám docela starosti s mým karbenátkem na Dandyně. Na motorce mám laďák od Sharonu, ale divně se ten karbec chová už od začátku, kdy tam byl origo lauf. Vrtá mi hlavou hlavně sytič. Když chci nastartovat studený motor, vytáhnu sytič, nastartuju, ale motor neudrží otáčky, musím jí pomoct plynem. Když se motorka zahřeje, stáhne se sytič, volnoběh je OK. Když dám sytič do jiné polohy než full, tak to zas za studena nenaskočí. Druhý problém co mi vrtá hlavou a který se objevil až poslední dobou je bohatá směs a s tím spojená vyšší spotřeba. Příjde mi jako by se ten motor dusil a ztrácel sílu při vyšších otáčkách. Dřív jsem z toho dostal kilo (100kmh) za chvilku a teď to trvá, že bych se u toho stihl i nasvačit. Nejvíc se to projevilo v kopcích. Tam kde jsem dřív jezdil na pětku 90, tak teď musím podřazovat na 4 a točit to. Díky za každý názor a radu.

PS: A co je kurva nejdivnější, že ikdyž mám pocit že je to bohatý, tak svíčka není černá ale spíš šedá.

Divné chování karburátoru

24.4.2012 v 19:38 | Nahoru | #1
Neměnil si náhodou rozetu? Jinak co filtr? je čistej? Pak skusit vyměnit svíčku, vyčistit karbec, až pak bych se ho snažil seřídit.

Divné chování karburátoru

24.4.2012 v 20:05 | Nahoru | #2
a nevynechává to třeba ? Jinak bych začal taky tím vyčeštíním karburatoru vyměnit svičku vyčistit air filtr a potom se stím bavit dál :)

Divné chování karburátoru

24.4.2012 v 20:09 | Nahoru | #3
Filtr novej, svíčka nová, karbec vyčištěnej. Když jedu delší dobu s plynem v jedné poloze a pak uberu, tak vynechává. Příjde mi to logický, že je to bohatý, protože tím sytičem to jakoby ještě obohatím natolik, že se to začne dusit a nedržet volnoběh.

Divné chování karburátoru

24.4.2012 v 20:45 | Nahoru | #4
no dobrá a volnoběh to drží normálně ? Setkal sem se u dandyny s tím že byla prasklá přiruba karburatoru a delá to taky takovy bordel ale pišeš žš volnobeh je ok tak by to melo byt fajn :) no jinak jak máš ten karburator nastavanej kolik otaček od dorazu máš na šroubku bohatosti a jak máš jehlu danou ? Já mám zas s praxe takovou zkušenost že při hodně bohate směsi použiju sitič jen na nastartovaní a potom hned vypnu a volnobeh to drží krásně. Ovšem čím vice je motorka zahřata tak venechává ve vyšších točkách a svíčka je černá.

1 reakcí na tento příspěvek Divné chování karburátoru

24.4.2012 v 20:51 | Nahoru | #5
Volnoběh to drží krásně. Příruba je OK, všechno těsní. Šroubek bohatosti je povolený o 3,5 otáčky, nevím jak má být nastavený od výroby. Jehla je od výroby daná na zářezu uprostřed. Nevím jestli ji zkusit spustit, protože svíčka není černá.

Divné chování karburátoru

24.4.2012 v 21:04 | Nahoru | #6
no 3,5 otáčky je moc spravně by mělo byt 1,5 tak to zkus a napiš jestli se to změnilo :)

Divné chování karburátoru

24.4.2012 v 21:10 | Nahoru | #7
A jak to vůbec je s tím šroubem konkrétně u tohoto karbce? Čím víc povolenej tím chudší směs?

Divné chování karburátoru

24.4.2012 v 21:20 | Nahoru | #8
nene je to pravě naopak čím více povolíš tím je směs bohatší platí pro všechny tyhle karburatory Ty tam máš ten s akcelaračni pumpou nejspíše jinak je beztak na chlup stejnej jako co ty mi tady prochazejí rukama pomalu už denně

Divné chování karburátoru

24.4.2012 v 21:47 | Nahoru | #9
Šedá svíce naopak označuje chudou směs.... Kdyby to bylo bohatý, tak je černá jako bota....

Divné chování karburátoru

24.4.2012 v 22:50 | Nahoru | #10
Sorry, asi sem odpovídal na úplně jinej dotaz..

Naposledy editováno 25.04.2012 01:16:49

Divné chování karburátoru

24.4.2012 v 23:07 | Nahoru | #11
Chudé to nebude ikdyž tomu napovídá barva svíčky. Kdyby to bylo chudé, tak to střílí do výfuku víc než je zdrávo. Teď to střílí jen když zavřu plyn při vysokých otáčkách a i tak to žádná extra palba není. Zítra zkusím teda poladit ten šroub bohatosti a pak se uvidí.

Divné chování karburátoru

25.4.2012 v 08:30 | Nahoru | #12
Ráno jsem teda šroubem trochu ochudil směs. Poznat to šlo, z výfuku si střelí o trochu víc, ale problém se sytičem to nevyřešilo. Na FULL polohu to neudrží volnoběh a když ho stáhnu o trochu míň, tak motor nenaskočí za studena.

Divné chování karburátoru

25.4.2012 v 17:55 | Nahoru | #13
jo tak ja sem tohle vyřešil tak že sme koupil novej karbec a měl sem klid ,Jinak co tam je za sitič tam je v difuzoru taková škrtící klapka ne nebo je tam neco jiného ?

Divné chování karburátoru

25.4.2012 v 17:57 | Nahoru | #14
Přesně tak. V difuzoru je klapka.

Divné chování karburátoru

25.4.2012 v 20:26 | Nahoru | #15
Aha no u tehle karburatoru je na hovno to že když máš sitiš tak se nezvyší otáčky ani o trochu ( proto sem si koupil jinej karbec ktery tohle měl) mohlo by pomoct zvyšit otačky volnoběhu v nejake rozumné mezi . Nebo bohatší směs ale to by ti potom zase blbě jelo no stím sitičem ti neporadím je to pakárna tyhle sitiče. Ale je fakt že co tal vidívám tak na věčine motorkách to funguje dobře jenom mě to dělalo to co tobě.

(reakce na) Divné chování karburátoru

2.4.2014 v 16:52 | Nahoru | #16
Napster> ahoj prosím vás kde seženu těsnění na přírubu na jawu dandy 125 r.v.98? děkuji za odpovědi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa Dandy 125 správné složení před... Jawa 125 Dandy Polgy100 6 20.2.2023 v 23:37 Kohlstein
Jawa Dandy 125 guferá do prednej vi... Jawa 125 Dandy armagedon74 3 24.7.2022 v 20:36 Valve
Smazano [1, 2] Jawa 125 Dandy sancho66 33 27.4.2022 v 21:19 Orebuch
údržba baterie Jawa 125 Dandy Fichtlař20 28 13.2.2022 v 19:54 MotoLukass
156fmi vůle ventilů Jawa 125 Dandy dandymen 5 10.2.2022 v 10:39 combust


TOPlist