bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Levnější varianta k V-Stromu?
Zdravím všechny,
obracím se na vás, znalé, s žádostí o radu. Mou vysněnou motkou je bezesporu malý stromek. Ale cena je momentálně nad moje možnosti. Rozhodl jsem se koupit nějaké cestovní endurko do začátku, cca do 50 tis., naučit se, došetřit peníz a příští sezonu koupit Stromka.
Jakou motku byste mi poradili?
Pokukuji hlavně po 850 TDM, ale bojím se, že následný přechod na 650 Stroma by byl citelný z hlediska snížení výkonu a že by to pro mě mohlo být zklamání. Logické přesednutí z TDM by bylo na něco většího, třeba 900 TDM nebo nějaké GSo, ale nechci se připravit o potěšení z jízdy na všemi vychvalovaném Stromu a ve své motorkářské kariéře jej přeskočit..

Takže cíl je jasný, co byste poradili na začátek - nejspíš nějaký nevycválaný jednovál - aby následné přesednutí bylo blahem a já ze Stromu nebyl zklamaný? Preferuji dlouhý dojezd, jezdit budu s baťůžkem, plně naložený, často a daleko

Díky všem!
Anketa: Jakou levnější alternativu k V-Stromu?
Suzuki XF 650 Freewind
14%
8
Yamaha TDM 850
22%
13
Honda XL 600V Transalp
57%
33
Aprilia Pegaso 650
3%
2
Jiné
3%
2
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 13:26 | Nahoru | #31
gumacek> Z fotek nic videt neni, nepise kolik to ma nalitano, za 44 tis jsem vloni koupil 98.
Koukni se do motokatalogu v sekci TA je navod od haynse, jsou tam barevy kombinace co se delaly v jednotlivejch letech (ty barvy me prijdou az nejak moc vesely).
Klikovka na TA az tak bezne neodchazi, takze to musi mit nalitano az moc nebo nevim.
Vic se ktomu asi z dostupnych dat rict neda. Osobne bych hledal neco blize k roku 2000.

(reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

Skvělá odpověď, děkuji! 24.4.2012 v 14:51 | Nahoru | #32

gumacek píše: Teda tady to jede
FishX3:
Já se hlavně bojím toho, že třeba po přesedlání z TDM (zatím jasná favoritka) mi nebude stromek stačit. Že např. ve stoupání, při předjíždění nebo na delších přesunech si budu říkat - njn, měl jsem zůstat u TDM, toto je slabota. A to já nechci. V-Strom je nej a chtěl bych na něm zůstat min dvě tři sezony.. A litrový stromek mě neláká...



jak jsem psal, TDM je motoricky trochu agresivnější, ale myslet si že budeš mít porpastný propad meni TDM a malym stromem je blbost, když pujde š do TA 650 tam ten propad bude citelný.

Podle mne by jsi mel koupit co te oslovouje a nezabývat se tím co koupíš pak. Tj imponuje ti Vstrom? dobra volba kup, jestli na to nemáš, kup TDM a až přijde doba kdy budeš chtít změnu, budeš řeěit nové dilema - typ, peníze...

TA 600 mi přijde za 44tis jako nesmysl (tedy pokud nehodláš honit polňačky) za ty prachy koupíš TDM.

Jinak asi víš že u TDM máš 3 modely 850 3VD (kulatá dvě světla vpředu) , 850 4TX (modernější vzhled a jina klika, jina motor ... palivoměr..) a 900 . Poslední zmíněná má krom motoru i rám ze slitiny. Ja měl nestarší a nemohu říst křivé slovo - jak tu někdo poznamenal, když nebudeš mít leštěnku a obuješ, dostaneš se tam co na vstromech - jen holt to chce mít v ruce. Já lítal úvozama a přes brody na dvousměcovejch silničních gumách, ale to je trochu opruz - ty se klužou i na mokrý trávě.

"V-Strom je nej" ne neni, každá motorka má svý a že jsi se zamiloval do papíru je beztak blbost ketrá se může X krát změnit. jak píšu kup co se ti líbí a na co máš, nějakej další růst budeš řešit až to přijde.

PS: FW je citelně slabší než TA 650 - tou cestou bych se nedával.

Naposledy editováno 24.04.2012 18:43:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 16:44 | Nahoru | #33

FishX3 píše: ...a u TA dle meho zacina motorka (i když tu bude jiste spousty lidi co ti budou psat o tom jak je FW přemotorovanej stroj...


Tos posral
Jsou lidi co jim stačí i jednovál a na všechno.
gumácek:
Pokud to vidíš takhle,zařiď se tak jak to tu už jednou padlo.Kup si nějaký levný jednovál a na rok si můžeš užívat pohodlí dvouválu.Pokud chceš vyloženě stroma,neřešil bych momentálně nic dražšího.V téhle době se blbě prodává.
Mým snem byl vždy Elefant.Přesto že za ním teskním,jsem spokojenější s tím co mám,protože je to pro mě podstatně rozumnější volba.Můžeš dopadnout stejně...

Tak mi to nedalo a kouknul jsem do materiálů:
Suzuki Freewind 48 koní/168 Kg
Honda XL600V Transalp 50 koní/202 Kg
Takže by mě zajímalo Fishi,kdes vyděl ten markantní rozdíl ve prospěch Hondy?

Naposledy editováno 24.04.2012 16:58:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 18:43 | Nahoru | #34

Anti píše: Tos posral
Takže by mě zajímalo Fishi,kdes vyděl ten markantní rozdíl ve prospěch Hondy?



Neviděl, jezdil.... papírový srovnání si může vygooglit, nemám důvod mu to sem dávat - a nesrovnával jsem starouše XL600 ( na tom jsem nikdy neseděl) ale 650 (máš to v mém textu).Freewinda bych srovnával cca s 650Pegasem možná KLE 500...ty budou +- na stejno - pro mnen pocitově ... pokud bych měl tyhle motky postavit proti TDM, tak už bych srovnával neporovnatelné - má stařenka obsazená mnou (100kg) a mladou (60kg) vs Pego s klukem cca 75kg ..... jak v dávnych dobach MZ vs pincek.

PS: je fakt že 650 cituju v prvnim odstavci a na závěr to neupřesňuji - opravil jsem to aby bylo jasno

papirově XL650V 55hp, 191kg suchá

Naposledy editováno 24.04.2012 18:45:56

Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 18:44 | Nahoru | #35
No jak na to tak koukám,
po zralé úvaze a asi dvaceti hodinách uvažování a shánění po netu jsem dospěl k závěru, že ač nechtíc, musím dát za pravdu uživateli FishX.. TA v této cenové relaci neseženu, resp. musím porovnávat ročníky 88 - 92 u TA s 96 - 99 u TDM. Ta novější TDM mi navíc vyhovuje i vzhledově, je celkem šukézní
Cestovně je TDM v jasné převaze nad TA, přeci jenom objem je objem. I s tou krutou reakcí FIshe na můj sen o stromku musím souhlasit. Prostě koupím to, co je teď pro mě nejvýhodnější (nejspíš TDM) a časem se uvidí.. Třeba na ní zkejsnu pěknejch pár let

Děkuji všem, kteří přispěli podnětnými reakcemi.

PS: Pokud byste věděli o nějaké fajnové TDMce, sem s ní

Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 18:53 | Nahoru | #36
VStrom je super motka, jako první by byla díky podstatně lépe položenému těžišti lepší na učení - - u TDM to holt bude chtít koupit padáky a moc nedojebat kapoty (jedná se o manipulaci na místě a jízdu pomalu na blbým podkladu - písek , bahno tráva..., otáčení se) když už to pofrčí není problém. Pokud si to koupíš, mrkni ke mně do fora případně zkontaktuj našeho člená (mára) má 850 4TX a řešil mohutný padáky za ekonomický peníz.....krom toho tahá z číny za dobrý prachy kufry ve slušnáý kvalitě...když už si budete psát ... www.dirtyfrogs.cz

2 reakcí na tento příspěvek Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 19:17 | Nahoru | #37
FishX3:
thx za cenné rady. Když už jsme u toho - vůbec bych se nebál starší verze TDMka, jen mě celkem iritují ta dvě kulatá přední světla. Dle mého čistě subjektivního názoru této nádherné mašině totálně kazí vzhled. Myslíš, že by s tím nějaký šikovný člověk poradil a dokázal tam napasovat přední masku z té novější motky? Nebo je to rozměrově uplně jinde a nepřipadá to v úvahu? Cenově totiž na novější 4TX asi nedosáhnu
Je mezi oběma verzemi ještě jiný podstatný rozdíl (krom palivoměru a jiného motoru, jak jsi psal výše)? Myslím pocitově, uživatelsky... Např. dojezd, spotřeba?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 20:06 | Nahoru | #38
tak palivoměr má 4TX až ve své druhé verzi někdy od ročníku 1998.
První verze (jako třeba i ta moje) palivoměr nemá.

největší rozdíl mezi 3VD a 4TX je pokud pominu vzhled asi jen v motoru. 4TX má jinak přesazenou kliku a chod motoru je o něco klidnější - tedy hlavně v nízkých otáčkách. Také mají všechny tři verze TDM850 jinak poskládanou převodovku a jiný sekundární převod.

jinak ceny TDM co jsem koukal teď na bazar jsou nějak uletěný... já prodával předloni bývalou 3VD z roku 1994 za 33tis - a to byla s kuframa, padákama, vyhřívanýma heftama, přídavnýma světlama a prostě další vývabou.
Mojí současnou 4TX jsem pořídil za 40tis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 20:19 | Nahoru | #39
aha koukám že všude zmizely první verze 4TX (cca 1995-1998) který se pohybujou kolem těch 40tis
jedinou jsem zatím našel tuhle http://www.tipmoto..../207251-tdm-850.html
podle fotek vypadá OK

(reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 20:20 | Nahoru | #40
gumacek> co vim tak jsou téměř nastejno, motoricky by 4TX mělo jít líp odspodu a mělo by mít lepší zvuk - zvuk bych souhlasil, ale to chování v menších otáčkách mi moc nepřišlo.
Faktem je že 3VD a 4TX stojící vedle sebe jsou jak dvě motky z různých století (ty čumáky) ale co ... nemáš prachy, tak bych se na to vybodnul - až to rezšleháš, budeš mít větší motivaci

jinak tdm je vcelku věčný, je to takovej "hrkací" motor - prostě tam je milion pazvuků, až bude mít něco najeto (kolem 50tis) začne žrát olej * dokumentovaný běžný stav.

pokud to koupíš, chce to nacpat jehly co nejníž - srovná se průběh výkonu a bude míň žrát, já na svým měl i o něco větší rozetu - motka to v poho utáhla, na kaceleraci jsi to skoro nepoznal, jen mi maličko klesla maximálka (z 200 na 190) a o pul litru se snížila spotřeba. ...nevim, tuším o 2 zuby..

být tebou mrknu na TDM forum, když jsem to měl byla to příjemná partička ochotnejch lidí ..ale je to par let

Spotřebu jsem měl kolem 7l , ale když jedu tak jedu :) - kluci s tím pry jezdili kolem 5-6l, když jsem byl s mladým v rakousku a dodržoval cca do 90km/h jezdil jsem někde na hraně 5l

asi tak, klidně se ptej, ale už je to dost let - možná by bylo lepší oslovit nějaké registrované kluky , ideálně ty co maji profilu oba modely. čus

(reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 20:24 | Nahoru | #41

Begy píše: aha koukám že všude zmizely první verze 4TX (cca 1995-1998) který se pohybujou kolem těch 40tis
jedinou jsem zatím našel tuhle http://www.tipmoto..../207251-tdm-850.html
podle fotek vypadá OK



se mi taky zamlouvá...tedy z obrázků jen to chce prolezt

(reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 20:27 | Nahoru | #42
gumacek> ty se bojíš dalších investic a chceš jít do takové vraždy? Kup motorku třeba s 50tis.km najeto, ale v cajku a né po nové klice.

Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 20:27 | Nahoru | #43
2x

Naposledy editováno 24.04.2012 20:29:34

Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 20:29 | Nahoru | #44
Palivoměr - zkušenost radí - neni nad rezervu - tam je jistota, motka škytne, přepneš a víš, že máš X k pumpě.

PS: koukám že Begy zrovna měl oba modely (3VD i 4TX) takže jsi v dobrých rukou

(reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 20:37 | Nahoru | #45
FishX3> gumacek má právě v možnostech šestistovku která je známá svým "vydechlým" projevem.U 650 to už bude jiné...
Po TDM jsem kdysi taky pokukoval,dobrá volba...

Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 21:30 | Nahoru | #46
Begy:
Jj, je to ale asi jediná s touto cenovkou. Jinak všude bída, jakoby ty motorky vymřely. To samý s TA, co tady kluci psali, za kolik že je kupovali, tak to je sen.. Teď slušnej Transek stojí 45 a vejš

Teď v květnu jedu s kamarádem do německa pro auto, tak si říkám, že asi přibalím pár eur a motku přivezu zvenku.. Btw ta z odkazu od Begyho je na italskejch papírech, takže dalších 5 tis. k tomu..

Naposledy editováno 24.04.2012 21:32:33

1 reakcí na tento příspěvek Levnější varianta k V-Stromu?

24.4.2012 v 21:54 | Nahoru | #47
Ja přihlašoval italskou asi za 3500 (a to nebyla v databázi - nechávali si "cosi" posílat od yamahy) .....ale je to pár let, tak to ber s rezervou

(reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

25.4.2012 v 06:11 | Nahoru | #48
lidi jsou dnes rádi že prodají... když mu řekneš 40 i s tím že ti to přihlásí - věř že ti kývne

Levnější varianta k V-Stromu?

25.4.2012 v 16:50 | Nahoru | #49
Begy:
Tak jsem se mu ozval, prý si pro ni má někdo v sobotu přijet, uvidíme, třeba se poštěstí a vykašle se na to, kdyžtak bych se jel neděli podívat. Tahle barevná kombinace je dokonalá..

Jinak jsem si dnes pořídil první věci do výbavy, a to přilbu a rukavice. Zítra nastupuju autoškolu, zatím to stačí, zbytek se dokoupí až po motorce - pdole toho, kolik zbyde

Levnější varianta k V-Stromu?

25.4.2012 v 20:48 | Nahoru | #50
Holt klasický tah "Po sezóně levně,před sezónou draze" furt funguje...

2 reakcí na tento příspěvek Levnější varianta k V-Stromu?

26.4.2012 v 08:17 | Nahoru | #51
njn,
ale neříkej mi, že ty ceny skočily o deset a víc tisíc?? To je šílený Popravdě nemůžu sehnat slušnej stroj za rozumnej peníz.. Něco jsem viděl v polsku, ale mám k polákům vrozenou nedůvěru a říkám si - proč to tam mají tak levný, když v německu stejný stroje stojí o tisíc eur víc? Navíc nejsem odporník, takže vyjet si do polska na vlastní pěst a zkoušet štěstí, že motka bude v cajku, ještě když pšonci neumí jinej jazyk než ten jejich.. Babo raď

(reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

26.4.2012 v 10:59 | Nahoru | #52
gumacek> Do Polska nejezdit !

(reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

26.4.2012 v 12:05 | Nahoru | #53
gumacek> ano, podzimní a jarní ceny jsou hoooodne odlišné

2 reakcí na tento příspěvek Levnější varianta k V-Stromu?

5.5.2012 v 21:14 | Nahoru | #54
No takže to dopadlo zcela nečekaně, po zralé úvaze jsem se rozhodl a koupil Stroma rovnou. Vše jiné by byl jen mizivý kompromis..
Přítelka mi moc pomohla, bůh jí žehnej Je uplně skvělá a zbývající částku mi půjčila. Teď jen rychle dodělat papíry a hurá na výlet!!

Levnější varianta k V-Stromu?

5.5.2012 v 21:19 | Nahoru | #55
Tak gratulace č

(reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

6.5.2012 v 07:14 | Nahoru | #56
gumacek> Dobře si udělal.Pokud má člověk možnost splnit si sen,měl by to udělat.Gratuluji k novému stroji a též k velmi chápající přítelkyni,je to opravdu spřízněná duše!

(reakce na) Levnější varianta k V-Stromu?

6.5.2012 v 12:57 | Nahoru | #57

gumacek píše: No takže to dopadlo zcela nečekaně, po zralé úvaze jsem se rozhodl a koupil Stroma rovnou. Vše jiné by byl jen mizivý kompromis..
Přítelka mi moc pomohla, bůh jí žehnej Je uplně skvělá a zbývající částku mi půjčila. Teď jen rychle dodělat papíry a hurá na výlet!!



...gratuluji to byla druhá nejlepší volba ... ne je to fajn mmotka a do začátku i o něco vhodnější než TDM ...měj se, ať ti dá vše co jsi čekával !

Levnější varianta k V-Stromu?

6.5.2012 v 21:43 | Nahoru | #58
gratulace,ať Ti slouží.Já zase hledám TDM900, jen problém sehnat po prvním majiteli se serviskou tak kolem 30-40tis km, jen samé stočeniny.

Levnější varianta k V-Stromu?

4.6.2012 v 18:08 | Nahoru | #59
Někde jsem zahlíd větu " jak to, že tu nikdo neřeší Aprilii" ... taky jsem se přede dvěma sezonama rozhodoval jako nováček co koupit. Všeobecně se mi líbí endura, každý ti doporučí Transalpa i když nevím proč. Je to stejný jako nokie u mobilů-přitom už taky nejsou co bývaly. Transalp 600 je starý a vzhled taky nicmoc za ty prachy, ale je to spolehlivý stroj. Nicméně nakonec jsem šel do Pegasa 650 r.v. 2000 za 47 tis a 21 tis najeto, relativně dobrý kauf. Ale jako každý i já najezdil párset kiláků a pak teprve zjistíš co od motorky čekáš a co ti vadí nebo chybí. Jestli vůbec chceš zůstat u toho stylu atd. Pegaso je super jednoválec, je to živý, vysoký, takže na kochačky super i ve dvou, ale na dálku nebo nějaký blbnutí po silnici to není. A upřímně kolikrát pojedeš po poli a kolikrát po silnici. Teď zvažuju TDM 850 a i pak třeba zjistím, že to nebyla ideální volba a přesedlám na něco jinýho, těch motorek je tolik... každopádně kup to na co máš a co se ti zrovna líbí, stejně pak přesedláš na něco jinýho. Navíc zbytečně se zadlužovat a splácet a pak ještě hledat peníze na benzín, abys moh aspoň někam okolo komínu, to není nejlepší řešení :)

Levnější varianta k V-Stromu?

26.10.2012 v 12:46 | Nahoru | #60
Pro mě právě aktuální téma.Neuvažuju o V-stromu, ale o Transalpu.Chci něco do lehčího terénu - polní cesty, ukrajinské Poloniny...a moje Jawa 650 je spíš jen na silnici. Freewind se mi líbí, ale raději dvouválec a s drátěnými koly. Ted' na podzim se dá jistě slušný TA 600 sehnat do 40 tisíc. A souhlasím s výše uvedeným názorem - koupit motorku, levnou, ale dál do ní dávat peníze, to není ideální.Pokud jde o původní otázku, je-li ještě aktuální, tak jsem pro Transalpa.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 2 Dnes v 18:56 Tassy
Zapojení Gipra Suzuki XF 650 Freewind Kane1905 4 27.4.2024 v 22:43 Kane1905
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák


TOPlist